Aihe: Apua Wah Wahin hankintaa..
1 2 3
goose
19.01.2004 22:00:26
Kyllä näin on että snarlingdogsin wahit ja retropedaalit on vienyt toistaiseksi miehen mennessään. Sillä sipuli.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Generic L
19.01.2004 22:02:50
Ahem... en lukenut aikaisempia kirjoituksia joten pahoittelen jos toistelen kovasti useasti mainittuja asioita...
Eli siihen minun mielipiteeseen, Dunlopin Cry-Babyhän on klassikko ja maksaa muistaakseni satasen paikkeilla et ei oo paha... sitten bossilla taitaa olla monen Wah-soundin mallintava laite joten tsekkaa noi. Itse mulla ei oo noista kokemusta, tarvitsisin itsekkin wah-pedaalin... luultavasti otan sen helpon vaihtoehdon, eli Cry-babyn... se ei voi olla huono, ja on halpaki lisäksi
Sammakko
19.01.2004 22:04:59

EN kyllä tajuu miksi vrybaby haukutaan. Hyvä saundinen wah. Ei tuo saundin värittäminen mitään haittaa. se on osa saundia kun värittää aina ja tasaisesti.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Dr. Muff
19.01.2004 22:11:06
Ei tuo saundin värittäminen mitään haittaa. se on osa saundia kun värittää aina ja tasaisesti.

Kyllä se on niin perusvittumainen ominaisuus kuin vaan voi olla, sama vika big muffissa ja monissa muissa. Ei mitään järkeä laittaa montaa tonnia soittolaitteisiin ja sitten ketjuun joku halpispedaadi pilaamaan soundia.

Sitten whinetetään että pitäis saada kirkkaammat mikit yms.

Nim.Soundit on kiva harrastus.
Lainatkaa rahaa??
Imper
19.01.2004 22:22:14

Joo, no osta ainakin sellanen wah, jossa on true-bypass. Ei ala se soundin syöminen vituttamaan. Ite vaihdoin perus crybabyn just sen takia pois. Lisäksi peruscrybabyssä ei oo kauheen tasanen se sweep eli kuinka portaattomasti se soundi muuttuu. Budda on paljon parempi, eikä tarvii enää vaivata wahilla päätä. Lompakko tosin murjotti parisen kuukautta Buddan hankkimisen jälkeen.
Everyone is a per-son
Volle
19.01.2004 22:51:12
Paljonkos Budda nykyään kustantaa?

Mullekin tuli taas hirveä GAS, tällä kertaa wahista. Ainakin true bybassi tohon Cry babyyn pitäisi laittaa, jos priorisoin rahat muuhun elämiseen tai budda on liian kallis.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Shaft
19.01.2004 23:18:24
Budda on todella hyvä, mutta ei ehkä kuitenkaan hintansa arvoinen. Hintaahan on tuplasti Vox RI:een nähden. Tviikkaamalla Voxista saa varmasti aivan yhtä hyvän.
askomiko
19.01.2004 23:50:03
Sitten kun kaappi on hommattu, ostan wahin. Ja se on RMC-2. Se on yks mikä on varma. Joskus syksyllä sitten.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Straton
20.01.2004 00:08:38
Sitten kun kaappi on hommattu, ostan wahin. Ja se on RMC-2. Se on yks mikä on varma. Joskus syksyllä sitten.

Oletko ihan varma ettei se ole RMC3 ;D.
Ite oot!!!
Imper
20.01.2004 00:09:43 (muokattu 20.01.2004 00:16:22)

Budda on todella hyvä, mutta ei ehkä kuitenkaan hintansa arvoinen. Hintaahan on tuplasti Vox RI:een nähden. Tviikkaamalla Voxista saa varmasti aivan yhtä hyvän.

En oo joo tota VOX RI:tä testannut, mutta mun mielestä jos nyt wahia kokee tarvitsevansa ja haluaa rahansa johonkin sijoittaa, niin kyllä mää mielelläni maksan taatusti _hyvästä_ pelistä vähän enemmänkin!:) Kyllä ne kalliitkin maksaa itsensä takaisin..
PS. Crybabystäkin uusin 3vuoden aikana molemmat jakit. Kytkin oli loppupeleissä myös lähes paskana.:)

Ja niin, se budwah: http://www.custom-sounds.com/budda_wah_fi.htm
Hinta 339€.
Everyone is a per-son
askomiko
20.01.2004 00:09:53 (muokattu 20.01.2004 00:10:28)
Ei sitä, kun napit on siellä sisällä. Ja hirvee hinnanpomppauskin vielä. Elä kuule yritä, en tee miekkosia! ;)

Ja niin, big muff ja crybaby on pahimpia tone-sukkeja. Crybaby ei minua häiritse, mutta big muff kyllä vie soundista terän.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Straton
20.01.2004 00:22:55
Ei sitä, kun napit on siellä sisällä. Ja hirvee hinnanpomppauskin vielä. Elä kuule yritä, en tee miekkosia! ;)

Hoho :D. No muista kuitenkin että myös Fulltonen Clyde on saanut hirveästi kehuja maailmalla :D. Tuo Rmc3:n napit sisällä juttu on kielmättä vähän ikävä, toisaalta säätövaraa onkin huomattavasti enemmän. Sitä voi kyllä pitää huononakin puolena :D.
Ite oot!!!
Fortune
20.01.2004 16:47:28
Buddan hinnat (ainakin vahvistinten) kuulemma korottuvat seuraavaan Suomeen tulevaan erään +50%, joten nyt kannattanee ostaa.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
samueld
20.01.2004 20:23:43

Oletteko päässeet koittamaan BOSSin V-WAHia. www.bossus.com . Ois ihan kiva kuulla mielipiteitä kummonen peli on.

Mulla on toi ja olen yllättäen hyvin tyytyväinen. ei tosin ole mulla ollut kuin kuukauden päivät, mutta testauksen perusteella totesin se parhaaksi. Ennen hankintaa mulla oli cry baby lainassa kuukauden, eikä se sopinut mulle täysin. Kaupassa testasin sitten bossia ja voxia vierekkäin, eikä vox pystynyt mihinkään, mihin boss ei olisi pystynyt. Paitti, että bossissa on univibe ja myös crybaby. samoin bassowah-soundi on mielestäni kitaralle aika sopiva. Hinta kun oli sitten sama kuin voxilla, niin päädyin bossiin. mulla kun on "modernit" vehkeet muutenkin, niin tuo ei edes ulkonäöllään häpeä.
Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in...
samueld
20.01.2004 21:17:50

Hähä, mutta et voikkaan soittaa mallintavalla uskottavasti Henkkaa!:):):)

Kuka haluaa soittaa Henkkaa kun voi veivata Steviee.
Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in...
kuutamo
27.02.2004 19:52:30
Fortune
27.02.2004 20:01:56
Minulla on ollut Morley PWV II eli wah/volume ja nyt omistan Morley PDW-II:sen eli distortion/wah/volumen.

Wahista tykkään sikäli enemmän kuin Crybabysta, että se ei hurise, rahise eikä syö soundia. Lisäksi wah toimii särömaailmassa penteleen hyvin ja sellainen neutraalihko funk-vatkaus toimii hienosti myöskin. Mitään ultramaukkaita, paksuja Hendrix-swellejä näillä ei tehdä, soundi on enemmän moderniin suuntaan, mutta pitäisin näitä peruswaheja erittäin pätevinä hintaluokassaan, toimivina jokapaikan höylinä.

Jos olisin varoissani, niin kyllä lautaan löytyisi tarpeen mukaan erilaista wahia, Voxia ja Buddaa, mutta kun budjetti on alle satasen, niin käytetty perus-Morley on pop.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
kuutamo
04.03.2004 10:57:06
Nyt sain vihdoin ostettua tuon Wah Wahin. Päädyin Morleyn Classic Wahiin. Täytyy sanoa että olen nyt yhden illan kerinnyt Morleytä käyttää ja vielä ainakin olen tyytyväinen. Sain vielä ihan kohtuu hinnalla 70e. Tietysti vaihdossa annoin jotain itselleni turhia pedaaleja.
JLM
04.03.2004 11:08:17

Crybaby todellakin syö tonea rotan lailla ja se kyllä rupeaa vituttamaan heti kun sen huomaa. Silläpä suosittelenkin wahin hankkijoille jotain muuta pedaalia huolimatta siitä onko kyseessä ensimmäinen vai viidestoista wah-pedaali.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)