kknd 17.11.2004 17:18:41 | |
---|
Eli miten huollatte skepaanne? Mitä vahaa käytätte vahauksessa tai mitä ölyä kaulan öljyämisessä? Heitelkääpä huollon perus ohjeita. Sormet kuin kyrvät!! |
ReBeat 17.11.2004 17:45:25 (muokattu 17.11.2004 17:48:01) | |
---|
Kaula: Ensin Dunlop 01:llä ja vanulla saasta pois ruusupuuotelaudasta. Sitten sitruunaöljyä tai Gibson fretboard conditioneria tilalle. Runko: Kostealla rätillä hieroen hiet + kuolat pois rungolta ja sitten Planet Waves guitar polish spray:tä pintaan ja kiillotus. Kieltenvaihdon yhteydessä hammasharjalla tallapalat ja satulan urat puhtaiksi. Eipä tossa muuta. Noi aineet vois olla tietty jotain muitakin, mutta noita ny oon käyttänyt kun ei ne oo vielä loppuunkaan kulunu. GHS fast frettiäkin on mutta en oo vielä kokeillu. E: Niin ja vibrakammen juureen joskus vähän Natura monikäyttö-öljyä. |
Jaqqi1991 01.07.2007 23:52:05 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 956 päivää vanhaan ketjuun! Jep eli kiinnostaisi kuulla miten muut huoltaa kitaroitaan. Käytättekö siihen kaupasta saatavia puhdistusaineita? Itse olen vain märällä rätillä pyyhinyt otelautaa ja rupesin miettimään pitäisikö ostaa oikein asiaan tarkoitettuja aineita We may be humans, but were still animals |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 956 päivää vanhaan ketjuun! Jep eli kiinnostaisi kuulla miten muut huoltaa kitaroitaan. Käytättekö siihen kaupasta saatavia puhdistusaineita? Itse olen vain märällä rätillä pyyhinyt otelautaa ja rupesin miettimään pitäisikö ostaa oikein asiaan tarkoitettuja aineita Kieltenvaihdon yhteydessä hinkkaan otelaudan pari kertaa läpi, hinkkaimena toimii normaali talouspaperi jota olen kostuttanut vedellä. 2-3 palaa talouspaperia riittää mulle aina. Kieliin käytän GHS:n Fast Frettiä, joka todellakin pidentää kielien käyttöikää roimasti, sekä lisää käyttömukavuutta...ja tekee musta planeetan nopeimman tiluttajan ;) |
mailbag 02.07.2007 13:04:02 | |
---|
lähinnä kieltenvaihossa tulee otelauta pyyhittyä, ei taia muuta tulla tehtyä, kieliä ei tarvi käyttää missään kun ostaa valmiiksi hyvät kielet |
Jorte Kariko 02.07.2007 13:22:47 (muokattu 02.07.2007 13:23:51) | |
---|
Kielet putsaan ennen ja jälkeen soiton Fast Fretillä ja otelaudan milloin milläkin kitaraan tarkoitetuilla ja soveltuvilla öljyillä. Silloin tällöin myös jynssään otelaudan vanhalla hammasharjalla. Tuli vaan tuossa mieleen, että kohta taloon saapuu uusi kitara, niin mitäs "mömmöjä" Eben puiseen otelautaan voisi suositella? vai käykö samat kuin ruusupuu otelautaankin? Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo. |
Minushuman 02.07.2007 14:20:54 (muokattu 02.07.2007 14:22:55) | |
---|
Mulle möivät eebenpuu otelautaiseen skebaan tota Dunlopin 02:sta ihan kirkkain silmin. Ei oo otelauta ainakaan vielä, noin kolmen vuoden käytön jälkeen, räjähtänyt. EDIT: Oikeastaan miltei neljän vuoden käytön jälkeen ei ole otelauta räjähtänyt. Raise your fist and support your rebel outlaws.
Cause nobody rides for free.
The freedom we lose today, you lose tomorrow.
Because freedom means something to us... |