Aihe: Digitech RP (Multiefekti)
1
GNR Slash
01.07.2007 20:50:23 (muokattu 01.07.2007 20:51:03)
Olisin multiefektiä hankkimassa ja tuo Digitechin RP -mallisto osui Thomannin sivuilla silmiin ja sitten kuuntelin noita näytteitä tuolta Digitechin sivuilta.. ja tuo laite vaikutti ihan hyvältä, mutta en osaa päättää ostaisinko tuon RP250 vai RP350.

Sitten viellä että huonontuuko saundi jos laitan tuon laitteen tällee: Vahvistin (Vox AD15VT) -> Multiefekti (?) -> Kitara.. eli tuossa vahvistimessahan ei ole efektilenkkiä, mutta pystyykö tuon multiefektin laittaa tuohon väliin?

Tässä vielä linkit:

RP250:
http://www.thomann.de/fi/digitech_rp250.htm

RP350:
http://www.thomann.de/fi/digitech_rp350.htm
kuriken
03.07.2007 00:46:51 (muokattu 04.07.2007 11:03:44)
Tilasin tuollaisen thomannilta ja se lähtikin sitten palautukseen. Säröt eivät olleet ollenkaan meikäläisen mieleen, enkä kokenut muidenkaan efektien olevan mitenkään hätkähdyttävän hyviä. Kyllä se oli ihan jämäkän tuntuinen, mutta muistaakseni laite väritti melko paljon signaalia myös ihan bypass modella.

E: siis RP250
discominister
03.07.2007 10:46:34
Mulla on RP200 ja olen siihen varsin tyytyväinen. Minun halpavahvistimeen (Crate GT15R) se ainakin tuo paljon paremman soundin, mikä normaalisti olisi. Säröjähän tuosta pääasiassa tulee käytettyä ja ne on ihan hyvät. Silentgate ominaisuus tulee myös tarpeeseen.
Johann Onn
04.07.2007 23:31:15 (muokattu 04.07.2007 23:36:28)
Mun valinta oli RP250.

Oma mielipide: Ei ne perussoundit oikein pidemmän päälle säväytä. Monissa on vahvistinmallinnuksissa on erillinen särö, ihan turhaan edessä. Onneks niitä soundeja voi editoida. Mutt jos ei jaksa säädellä ja säädellä, niin ei se vehje välttämättä innosta.

Itte olen äänittänyt sähkiksien lisäks bassoa (= Bassman mallinus päällä) ja myös (dynaamisen) mikin kautta (elektro-)akustista. Kumpikin onnistuu, luonnollisesti, mikin kanssa kompressorin päälle ja X-Edit:stä +15 dB:tä USB volumiin.
weelie
05.07.2007 10:28:57
Mä kun haluaisin kokeilla RP50:tä. Mutta enpä tiedä missä liikkeessä sellaisia pääkaupunkiseudulla olisi. Reverb, Compressori, ja kuulokesoitto minua siinä eniten kiinnostaisi. Säröjen ei ole väliä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)