Aihe: Lävistykset
1 2 3 4 524 25 26 27 2847 48 49 50 51
Horatius-87
30.06.2007 18:07:33
jep. itseä on nyt ruvennut houkuttamaan tuommoinen industrial -tsydeemi. hieman enemmän pystyyn kuin yleensä laittaisin, jos korvan rakenne sen antaa.

toinen mitä olen jo monta vuotta ajatellut, mutta en ole saanut aikaiseksi, on rengas anti-tragukseen. onko tietoa kasvaako kuinka varmasti pois?
1. Kaikki nuoret käyttävät huumeita. 2. Esko on nuori. 3. Siis: Esko käyttää huumeita.
Horatius-87
01.07.2007 21:40:32
Aika taitava saa olla, jos meinaa saada korun kasvamaan rustosta ulos. Kai se on mahdollista, mutta vaikeaa ainakin :) Ainakin osa lävistäjistä varmaan laittaa tuollaiseen paikkaan alkuun tapilla niin ottaa vähemmän osumaa jos sattuu vaikka sille korvalle kääntymään yöllä, mutta olisihan rengaskin ihan veikeä.

aah no hyvä. huomenna varmaan menen ottamaan. kuinka loogista on ottaa kaksi korua samaan korvaan samaan aikaan? ei eri puolille viitsi, kun etenkin nukkuessa on hieman hankalaa, mutta samalle puolelle?
1. Kaikki nuoret käyttävät huumeita. 2. Esko on nuori. 3. Siis: Esko käyttää huumeita.
Lesko
02.07.2007 08:30:40
aah no hyvä. huomenna varmaan menen ottamaan. kuinka loogista on ottaa kaksi korua samaan korvaan samaan aikaan? ei eri puolille viitsi, kun etenkin nukkuessa on hieman hankalaa, mutta samalle puolelle?

Musta ainakin melko loogista, kun ei korvassa kuitenkaan se satu NIIN paljon, säästyy siinä sitten isommalta vaivalta ja paraneekin sitten nopeemmin, kun ei toisen parantumisen jälkeen tarvi heti mennä taas lyömään reikää....
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Mirrinsane
02.07.2007 10:50:42

Musta ainakin melko loogista, kun ei korvassa kuitenkaan se satu NIIN paljon, säästyy siinä sitten isommalta vaivalta ja paraneekin sitten nopeemmin, kun ei toisen parantumisen jälkeen tarvi heti mennä taas lyömään reikää....

Paitsi että. Kahden lävärin yht'aikaa ottaminen ei sinänsä ole fiksuimmasta päästä. Paraneminen kun vie tovin pidempään ja saattaa hankaloitua, kun keho joutuu keskittymäänkin kahden vamman parantamiseen yhden sijasta. (Perus korvikset ei ole niin iso juttu, mutta varsinkin jos molemmat rustoon)
kalamies#52 >-)))>
eikä kipu mene pois, 89-07, adios
Horatius-87
02.07.2007 16:54:31 (muokattu 02.07.2007 22:27:07)
no juu. meni jo. industrialhan tohon sitten tuli. aah helpottunut olo. miten sitä jännittikin niin paljon vaikka noita reikiä on jo kertynyt? noh tehty mikä tehty. seuraava sitten kun on parantunut ja on rahhaa.

e. mutta kiitos paljon!
Mimi
03.07.2007 08:12:35
no juu. meni jo. industrialhan tohon sitten tuli. aah helpottunut olo. miten sitä jännittikin niin paljon vaikka noita reikiä on jo kertynyt? noh tehty mikä tehty. seuraava sitten kun on parantunut ja on rahhaa.

e. mutta kiitos paljon!

Renkailla vai suoraan tapilla?

Jos tappi, niin varaudu pitkähköön paranemisaikaan ja putsaa huolellistakin huolellisemmin ja ehkä vielä vähän sitäkin paremmin.

Terv. nimimerkki: tuossahan tuo killuu jo toista vuotta ja alkaa viimein olla kunnolla parantunut.

Toisilla tietysti paranee nopeammin muutenkin, mutta itsellä oli suuria ongelmia sen tapin kanssa, ja heti kun vaihtoi hetkeksikään renkaat tilalle, niin helpotti huomattavasti. Kriittisimmän vaiheen meninkin renkaiden kanssa, kun ei se tappi oikein soveltunu.
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Creating the Monster - kirpparikamasta designvaatteeksi?
Horatius-87
03.07.2007 20:38:56 (muokattu 03.07.2007 20:39:13)
Renkailla vai suoraan tapilla?

Jos tappi, niin varaudu pitkähköön paranemisaikaan ja putsaa huolellistakin huolellisemmin ja ehkä vielä vähän sitäkin paremmin.

Terv. nimimerkki: tuossahan tuo killuu jo toista vuotta ja alkaa viimein olla kunnolla parantunut.

Toisilla tietysti paranee nopeammin muutenkin, mutta itsellä oli suuria ongelmia sen tapin kanssa, ja heti kun vaihtoi hetkeksikään renkaat tilalle, niin helpotti huomattavasti. Kriittisimmän vaiheen meninkin renkaiden kanssa, kun ei se tappi oikein soveltunu.

tappi :D

niin no tuo toinen, tavallinen rustokas parani täysin 2 vkossa. en nyt tie onko se nopeaa vai hidasta.. on muuten yksi piru puhdistaa sitä. ei kunnolla näe, ja sattuu niin maan prkleesti kun vähänkin enemmän öö kaivaa kuivuneita veriä pois .

kyllä lävistykset on sitten mukavia

joo ja tänään löin sen vahinkossa kaveriini. ai ai ai
Mirrinsane
03.07.2007 20:44:08

niin no tuo toinen, tavallinen rustokas parani täysin 2 vkossa. en nyt tie onko se nopeaa vai hidasta..

onpas nopsakka, valtakunta sun korvista.
kalamies#52 >-)))>
päänahka
03.07.2007 22:30:53
Mistä sen tietää, että lävistys on kunnolla parantunut? Otin viime viikon maanantaina kulmaan tapin, eikä missään vaiheessa ole ollut kipeä, turvonnut tai mitään.
Up and down, that's how energy stays alive.
Mimi
03.07.2007 22:31:40

niin no tuo toinen, tavallinen rustokas parani täysin 2 vkossa. en nyt tie onko se nopeaa vai hidasta.. on muuten yksi piru puhdistaa sitä. ei kunnolla näe, ja sattuu niin maan prkleesti kun vähänkin enemmän öö kaivaa kuivuneita veriä pois .

kyllä lävistykset on sitten mukavia

joo ja tänään löin sen vahinkossa kaveriini. ai ai ai

Nopsalta kuulostaa, mutta jos sulla on rengas siinä edellisessä, niin se auttaa siinä paranemisessa tosi paljon. Itse oon harkinnu uutta rustolävistystä myös. Ois myös kiva nähdä kuin se paranee verrattuna tuohon industrialiin. Paikka vaan on hakusessa, kun tuo industrial vie sen verran tilaa oikeasta korvasta ja haluaisin melkein pitää ton vasemman "tyhjänä". Mietin, että jos sen sais jotenkin kivasti mätsättyä ton industrialin reikien väliin, ehkä niin, että tuo tappi menisi siitä korusta läpi tai jotain.

Mulla meni siis homma niin, että ensin siihen laitettiin liian lyhyt tappi, jonka kanssa kärvistelin viikonlopun yli melkoisissa kivuissa (turvotus ei päässyt laskemaan ollenkaan, kun tappi jäkitti vastaan koko ajan), ja kävin näyttämässä lävistäjälle. Laitettiin renkaat, jonka jälkeen helpotti samantien huomattavasti. Renkaat kun liikkuu niin eri tavalla, kuin toi tappi, ja päästävät paremmin kaiken mönjän pois (ja on helpompi putsata), niin paranemisprosessi oli helpompi. Kolmisen viikkoa pidin renkaita, ja olo oli jo sellainen, että pistin (pidemmän) tapin. Ei siis täysin parantunut, mutta ei vuotanut verta vaan lähinnä kirkasta kudosnestettä ja kipukin oli loppunut lähes täysin. Tapin kanssa tuo taas ärtyi pikkuhiljaa kesän mittaan, kun puhdistaminen oli hankalampaa, ja kesällä uudestaan renkaiden kanssa kuukausi pari helpotti taas välittömästi.

Nyt oon pitäny varmaan kohtapuoliin melkein vuoden ajan pelkkää tappia. Aina silloin tällöin tuo ärtyy pikkasen ja puskee jotain mömmöä pihalle tuolta, mutta pienellä putsailulla oon saanu kuntoon.
Mimi
03.07.2007 22:39:10
Mistä sen tietää, että lävistys on kunnolla parantunut? Otin viime viikon maanantaina kulmaan tapin, eikä missään vaiheessa ole ollut kipeä, turvonnut tai mitään.

Mistä nyt ylipäätään tietää, että avohaava on parantunut. Lävistyksestä ehkä hieman hankalampi päätellä, mutta silti.

Yleensä siitä vuotaa ensipäivinä jonkun verran verta ja kudosnesteitä sun muuta töhkää pihalle ja on kenties kosketusarka, mutta harvemmin nuo pitkään vihoittelee. Rustossa tietysti hieman eri. Mulla esimerkiksi korvanlehdessä lävistetty reikä parani vajaassa viikossa siihen kuntoon, että sitä ei juurikaan tarvinnut mitenkään erityisesti huomioida.
Horatius-87
03.07.2007 22:53:19 (muokattu 03.07.2007 22:54:00)
Nopsalta kuulostaa, mutta jos sulla on rengas siinä edellisessä, niin se auttaa siinä paranemisessa tosi paljon.

tappi siinä kyllä oli aluksi. toisena viikonloppuna korvaa vihloi ihan törkeästi ja tein sitä suolavesi -litkua. helpotti ja sen jälkeen totesin että on parantunut. tai ainakin sitä pystyi räpläämään ja ei tullut mitään mömmöä. oman analyysin mukaan parani.

Mulla meni siis homma niin, että ensin siihen laitettiin liian lyhyt tappi, jonka kanssa kärvistelin viikonlopun yli melkoisissa kivuissa (turvotus ei päässyt laskemaan ollenkaan, kun tappi jäkitti vastaan koko ajan), ja kävin näyttämässä lävistäjälle. Laitettiin renkaat, jonka jälkeen helpotti samantien huomattavasti. Renkaat kun liikkuu niin eri tavalla, kuin toi tappi, ja päästävät paremmin kaiken mönjän pois (ja on helpompi putsata), niin paranemisprosessi oli helpompi. Kolmisen viikkoa pidin renkaita, ja olo oli jo sellainen, että pistin (pidemmän) tapin. Ei siis täysin parantunut, mutta ei vuotanut verta vaan lähinnä kirkasta kudosnestettä ja kipukin oli loppunut lähes täysin. Tapin kanssa tuo taas ärtyi pikkuhiljaa kesän mittaan, kun puhdistaminen oli hankalampaa, ja kesällä uudestaan renkaiden kanssa kuukausi pari helpotti taas välittömästi.

aaah, auts. jes. nyt pelottaa tuo oma tappi. no kyllä se on ihan sopiva. vähän tulee ylikin. muttamutta. todella hankala puhdistaa. vieläkin on kuivuneita verilänttejä siinä etureijän lähistöllä. ei saa millään pois. mitään vinkkejä?

Nyt oon pitäny varmaan kohtapuoliin melkein vuoden ajan pelkkää tappia. Aina silloin tällöin tuo ärtyy pikkasen ja puskee jotain mömmöä pihalle tuolta, mutta pienellä putsailulla oon saanu kuntoon.

hmm. pitäsköhän tohonkin vaihtaa renkaat? vaikka ei itse kyllä uskalla. eikä jaksa lavistämöön mennä mariseen.. no jaa.

jep. valtakunta mun korvistani
päänahka
03.07.2007 22:55:26
Mistä nyt ylipäätään tietää, että avohaava on parantunut. Lävistyksestä ehkä hieman hankalampi päätellä, mutta silti.

Yleensä siitä vuotaa ensipäivinä jonkun verran verta ja kudosnesteitä sun muuta töhkää pihalle ja on kenties kosketusarka, mutta harvemmin nuo pitkään vihoittelee. Rustossa tietysti hieman eri. Mulla esimerkiksi korvanlehdessä lävistetty reikä parani vajaassa viikossa siihen kuntoon, että sitä ei juurikaan tarvinnut mitenkään erityisesti huomioida.

Sitäpä juuri kun missään vaiheessa ei ole tullut mitään verta ja suolenpätkiä tuolta. Korvista sentään osasi jotenkin päätellä, kun alkoi mömmöjen vuotaminen vähentyä, mutta kai tätäkin nyt jonkin aikaa pitäisi putsailla ja välttää saunomista ym. vaikkei reiän sisäpuolen tilasta ole mitään havaintoa.
Up and down, that's how energy stays alive.
Mimi
04.07.2007 08:06:43
Sitäpä juuri kun missään vaiheessa ei ole tullut mitään verta ja suolenpätkiä tuolta. Korvista sentään osasi jotenkin päätellä, kun alkoi mömmöjen vuotaminen vähentyä, mutta kai tätäkin nyt jonkin aikaa pitäisi putsailla ja välttää saunomista ym. vaikkei reiän sisäpuolen tilasta ole mitään havaintoa.

Noh, jos se ei oireile, niin eiköhän se aika hyvässä jamassa ole. Lävistäjä ei antanut ohjeita? Yleensähän se on viikko, joka suositellaan olemaan saunomatta jne...

Jos putsailet jollain apteekin mömmöllä, Septidin jne, niin lopeta ihmeessä, jos viikko sitten oot sen lävistyksen ottanu. Niitä kun ei sais käyttää kovin pitkiä aikoja putkeen, kun kuivattavat ihoa. Vesipesu riittänee esim. kasvojen pesun yhteydessä. Sitten jos alkaa oireilemaan, niin Septidinit tahi suolavedet uudestaan kehiin.
Mimi
04.07.2007 08:12:10
aaah, auts. jes. nyt pelottaa tuo oma tappi. no kyllä se on ihan sopiva. vähän tulee ylikin. muttamutta. todella hankala puhdistaa. vieläkin on kuivuneita verilänttejä siinä etureijän lähistöllä. ei saa millään pois. mitään vinkkejä?

Vanupuikoilla saa aika hyvin pyyhittyä ahtaistakin kohdista, ja sitten kun sitä pystyy kivuilta "taittelemaan", niin taivutat korvan pikkasen lyttyyn niin, että koru "venyy" liian pitkäksi siihen ja päset putsaamaan pallojen/päiden altakin kunnolla. En suosittele tuota taittelemista heti, kun se kuitenkin on vielä kipeä. Paitsi jos siinä korussa on sopivasti ylimääräistä, niin sitä saa (ja pitäisikin) liikuteltua niin, että vuoroin toisessa päässä on putsaustilaa enemmän.

hmm. pitäsköhän tohonkin vaihtaa renkaat? vaikka ei itse kyllä uskalla. eikä jaksa lavistämöön mennä mariseen.. no jaa.

Kokeile nyt miten sulla sen tapin kanssa menee. Tuo kyseinen lävistäjä, jolla tuon kävin ottamassa, sanoi, että tekee tästä lähin aina niin, että laittaa ensin renkaat ja samaan hintaan sitten saa käydä vaihdattamassa tapin, kun on parantunut. Mutta tuo nyt ylipäätään on semmonen lävistys, että paranee yleensä hiton pitkään.
Horatius-87
04.07.2007 15:27:18
Vanupuikoilla saa aika hyvin pyyhittyä ahtaistakin kohdista, ja sitten kun sitä pystyy kivuilta "taittelemaan", niin taivutat korvan pikkasen lyttyyn niin, että koru "venyy" liian pitkäksi siihen ja päset putsaamaan pallojen/päiden altakin kunnolla. En suosittele tuota taittelemista heti, kun se kuitenkin on vielä kipeä. Paitsi jos siinä korussa on sopivasti ylimääräistä, niin sitä saa (ja pitäisikin) liikuteltua niin, että vuoroin toisessa päässä on putsaustilaa enemmän. juu vanupuikolla olen sohinut, mutta se ei oikein mahu ahtaimpiin paikkoihin. no annan sen nyt parantua ja putsailen minkä voin. kun kipu vähän helliittä koetan "taitella" :)

Kokeile nyt miten sulla sen tapin kanssa menee. Tuo kyseinen lävistäjä, jolla tuon kävin ottamassa, sanoi, että tekee tästä lähin aina niin, että laittaa ensin renkaat ja samaan hintaan sitten saa käydä vaihdattamassa tapin, kun on parantunut. Mutta tuo nyt ylipäätään on semmonen lävistys, että paranee yleensä hiton pitkään.

:( no hö. toivotaan nyt että tää parantuis nopeasti. kun uimaan tarvis päästä. ja nukkuun oikeallakin kyljellä. no mitäs otin tämän kesällä. piti venata syksyyn, mutta ei pystynyt
Mirrinsane
05.07.2007 00:40:22

juu vanupuikolla olen sohinut, mutta se ei oikein mahu ahtaimpiin paikkoihin. no annan sen nyt parantua ja putsailen minkä voin. kun kipu vähän helliittä koetan "taitella" :)

Tässä vaiheessa puhdas(!) pesuvati on kaveri, sinne haaleaa vettä ja korva mukaan. Kuivunut kudosneste ja veri pehmenee ja irtoaa ja korua on helpompi liikutella. Juoksevalla vedellä viimeinen huuhtelu.
kalamies#52 >-)))>
Horatius-87
05.07.2007 22:23:52
Tässä vaiheessa puhdas(!) pesuvati on kaveri, sinne haaleaa vettä ja korva mukaan. Kuivunut kudosneste ja veri pehmenee ja irtoaa ja korua on helpompi liikutella. Juoksevalla vedellä viimeinen huuhtelu.

kiitos tästä paljon! aikalailla olen saanut paskat pois. ja pystyn jo liikuttelemaan korua. vähän kylläkin, mutta iloinen olen. on ollut niin törkeän kipeä tässä aikaisemmin
Juhani_ko
06.07.2007 22:23:50

Itelle ilmestyi viimeinkin bridge sekä korviin kolmen millin reiät. :)

Sitä piti kysyä että saako/pitääkö noita koruja jotenkin pyöritellä tai liikutella nyt parantumisvaiheessa. Olen saanut vähän vaihtelevia vastauksia?
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)