asentelin tuossa srv stratooni alumiinisen "pleksin" semmosessa blues kankkusessa ja onnistuin raapimaan tallamikistä käämilangan poikki. mikähän olisi hyvä yksikelaisen kokoinen humppari tuon tilalle, josta saisi muuten loistavasta luutusta blues-rock rähinää? toisessa starotossani on duncanin everything axe set ja sen tallamikki on turhan ärjy moisiin juttuihin. nim. sähkö on savua |
bfoc 01.07.2007 22:39:49 | |
---|
toisessa starotossani on duncanin everything axe set ja sen tallamikki on turhan ärjy moisiin juttuihin. Duncanin sivujen mukaan Cool Rails on vähän JB Jr:ää kevyempi ja Vintage rails aika paljonkin. Siellä tone charteissa on aika helppo vertailla ja kuullostella eroja. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
muuttolintu 02.07.2007 02:13:30 | |
---|
juuh olen tuolla seikkaillut ja kuunnellut. tasan sama mikä tai mitä.. surkeet kaiuttimet mun applessa. josko olis noista käytännön kokemuksia? thanks. |
gunnar 02.07.2007 10:10:49 | |
---|
joo muakin kiinnostaa. Nyt on tallassa DiMarzio HS3. Tää mikki on yllättävän hiljainen ja ei kyllä mikään lämmin soundi, vaikka 2 kelainen onkin. Mietin tuota jb jrää, mutta meneeköhän liian rajuks. Toimiiko toi myös puhtailla soundeilla? Jotain pikkasen lämpimämpää soundia hakisin, mutta monipuolista mikkiä kuitenkin joka toimii puhtaista heavyyn. |
Sammo 02.07.2007 10:39:56 | |
---|
joo muakin kiinnostaa. Nyt on tallassa DiMarzio HS3. Tää mikki on yllättävän hiljainen ja ei kyllä mikään lämmin soundi, vaikka 2 kelainen onkin. HS-2:ta ja HS-3:ta saa enemmän outputtia kun sen puolittaa (tämä oli mun mielestä iso osa Eric Johnsonin Virginian soundia) ... sitä kannatta kokeilla ennenkuin lähtee jyrsimään plekusuojaa, mikä ainakin JBjr:n kanssa pitää tehdä. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
Pluto 02.07.2007 10:46:19 | |
---|
itsellä on JB jr, ja hyvin pelittää. Soundi on aivan hitusen kirkkaan puoleinen, mikä minun mielestäni on vain hyvä juttu. Toimii niin bluesissa kuin Maidenissäkin, mutta kaikkein rankimpiin rypistyksiin ei taivu kovin hyvin. Dillon, you son of a bitch! |
duc 02.07.2007 11:18:44 | |
---|
Taitavat nämä ohukaiset humpparit olla aina selvästi kirkkaampia kuin normaalikokoiset. Itsellänikin on tuo Hot Rails vähän turhan kirkas straton tallassa. |
Wespa 02.07.2007 11:32:25 | |
---|
Noin viikon tutustumisen jälkeen sanoisin, että oikea vastaus on Lindy Fralinin Vintage Hot. Tallaversio (muistaakseni aavistuksen ylikäämitty kaula- ja keskiversioon verrattuna) on juuri sellainen kuin Straton tallamikin kuuluukin olla, räyhäkäs, mutta kevyemmällä tatsilla riittävän kuulas. Tällä soittaa mitä vaan rautalangasta Judas Priestiin. Näitä ei tosin taida saada kuin setteinä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Kiksaus 02.07.2007 13:14:03 | |
---|
http://www.dimarzio.com/ Tuolta VV Heavy Blues 2. Se toimii niinku pitääkin. Tai jos haluaa kesymmän niin pelkkä VV Blues. |
gunnar 04.07.2007 10:14:00 | |
---|
HS-2:ta ja HS-3:ta saa enemmän outputtia kun sen puolittaa (tämä oli mun mielestä iso osa Eric Johnsonin Virginian soundia) Oho aika yllättävää, mutta hyvä tietää, pitääpä kokeilla! Mihinköhän toi muuten perustuu, eikös DC-resistanssi pienene ja mulla on ollu se käsitys, että silloin tulee myös vähemmän outputtia!? Mitäs jos kelat pistäis rinnakkain? |
fox 04.07.2007 10:30:46 | |
---|
Oho aika yllättävää, mutta hyvä tietää, pitääpä kokeilla! Mihinköhän toi muuten perustuu, eikös DC-resistanssi pienene ja mulla on ollu se käsitys, että silloin tulee myös vähemmän outputtia!? Mitäs jos kelat pistäis rinnakkain? Tapahtuu humpparilla seuraavaa: Jos otetaan esim. humbukkeri, joka normaalisti kelat sarjassa on DC-vastukseltaan 8 kOhm, se on tietenkin puolitettuna 4 kOhm ja kelat rinnan se on 2 kOhm. Tuo DC-vastus ei ihan suoraan vastaa sitä output-tehoa kuitenkaan. |
Sammo 04.07.2007 10:37:33 | |
---|
Oho aika yllättävää, mutta hyvä tietää, pitääpä kokeilla! Mihinköhän toi muuten perustuu, eikös DC-resistanssi pienene ja mulla on ollu se käsitys, että silloin tulee myös vähemmän outputtia!? Mitäs jos kelat pistäis rinnakkain? Se toimii noin kyllä ... Mulla oli strato jossa oli HS2:n tallassa puolitusmahdollisuudella (alempi kela), ja ero ei olllut iso mutta ainakin mun korvaan se oli merkittävä, tosin samalla soundikin muuttui. Yritin etsiä vanhaa Virtualguitarmagazine.com:issa ollutta Steve Blutcherin haastattelua jossa selitettiin miksi se menee noin mutta en löytänyt enää. Jos en aivan väärin muista niin se liittyi jotenkin siihen että koska molemmat kelat on päällekkäin ne poimii värähtelyt samasta kohdasta kieltä, ja samalla myös signaalia "canceloituu" enemmän. Mutta tätä en varmaksi voi sanoa. "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |