Aihe: Tallahumpparin puolitus/Dimebucker
1
fox
01.07.2007 11:29:45

Ajatuksena olisi siis tuhti hevi/rock -humppari ja puolitettuna perus stratomainen saundi.
SD:n JB olisi ehkä parempi ratkaisu, mitä noita vanhoja keskusteluja lueskelin. Kokemuksia?

Tänkjuu :-)

Sen verran ihan perus-synsteemejä, että ehkä tuossa kannattas kokeilla vaikka sarjaan-rinnan kytkentää. Usein todella kuuma mikki ei "kärsi" tuossa rinnankytketyssä asennossa tehojen putoamisesta.. Ja jos ostat sellasen on-on-on spessumikrokytkimen, saat tuosta tehtyä vaikka tri-sound modauksen (sarjaan-single-rinnan) jolloin soundimaailma himpun verran laajenee..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Puavali
01.07.2007 12:39:08
Sen verran ihan perus-synsteemejä, että ehkä tuossa kannattas kokeilla vaikka sarjaan-rinnan kytkentää. Usein todella kuuma mikki ei "kärsi" tuossa rinnankytketyssä asennossa tehojen putoamisesta.. Ja jos ostat sellasen on-on-on spessumikrokytkimen, saat tuosta tehtyä vaikka tri-sound modauksen (sarjaan-single-rinnan) jolloin soundimaailma himpun verran laajenee..

Eli mimmonen kytkin? Ainakin 3-asentoinen ja...?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
bfoc
01.07.2007 13:21:31
Ajattelin monipuolistaa tuota omatekemää Strato-projektia mikin puolituksella.
Tällä hetkellä mikkinä SD Dimebucker (tuli hommattua ehkä vähän liian tuhti mikki..) joten löytyykö kokemusta ko. mikin puolituksesta? Onko saundi mistään kotoisin?
Ajatuksena olisi siis tuhti hevi/rock -humppari ja puolitettuna perus stratomainen saundi.
SD:n JB olisi ehkä parempi ratkaisu, mitä noita vanhoja keskusteluja lueskelin. Kokemuksia?

Tänkjuu :-)

Kokemus on Invaderin sarjaan-rinnan-puolitus-kytkennästä. Sarjaan- ja rinnankytkennät ovat ihan fiksuja mutta tuo puolitus pudottaa tehoja turhan paljon mun mielestä. Duncanin sivujen mukaan output-teho on puolet sarjaanytketystä humbuckerista, mistä seuraa se että kesken soiton pitää kaivella lisää volumea jnejne. Ei sovi mun tyyliin sellainen. Kytentä ao linkistä. SD:n sivulla on muutenkin ihan kivat kytkentäkirjastot...

http://www.seymourduncan.com/suppor … hematics/series_split_parallel.html
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
kojones
01.07.2007 13:56:13
Duncanin sivujen mukaan output-teho on puolet sarjaanytketystä humbuckerista, mistä seuraa se että kesken soiton pitää kaivella lisää volumea jnejne.

Mulle toi taas sopii paremmin kuin hyvin, saa puhtaalta särölle mikkiä vaihtamalla.
fox
01.07.2007 14:21:16

Eli mimmonen kytkin? Ainakin 3-asentoinen ja...?

Se on sellanen 2-napainen (6 pinniä pohjassa) 3-asentoinen, jossa keskiasennossa se kytkeekin vastakkaiset navat. Eli kitaratarpeita myyvistä liikkeistä voi löytyä. Niit on mm. Gotohin nimellä myyty.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
bfoc
01.07.2007 18:58:50
Mulle toi taas sopii paremmin kuin hyvin, saa puhtaalta särölle mikkiä vaihtamalla.

Joo. Mulla kun tulee säröt useimmiten purkista ja joskus vaan päättäristä niin ei oo hyötyä. Puolituksen hyödyllisyyttä arvioitaessa pitää siis mietiskellä käyttötarkoitusta.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
pekurides
01.07.2007 23:15:52

Epäilen että tuo dime on sulle väärä laitos jos yhtään epäilet sen olevan liian tuju.

Omista dimebucker kokemuksista täytyy sanoa että ainoastaan highgein hevijuntassa tuo dime toimii ja rokimmassa ja kevyemmässä matskussa saundasi suoraan sanottuna aika hengettömältä eli paskalta:) no makuasioita.... BKP pickups.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)