Aihe: megafoni efekti?
1
Hestroyer
30.06.2007 14:48:16
löytyiskö jostain valmista efektiä jolla sais semmosta megafoni tyyppistä saundia aikaan?
tarvis tehä biisiin semmonen "megafoni huutelu" -kohta loppuun..
ideoita?
ITTAM
30.06.2007 15:41:59
http://freenet-homepage.de/digit-al/downloads.html ja
mega.exe.
Ei mikään hyvä tosin, mä yrittäisin löytää ir´n konvoluutio kaiulle.

Matti
SamPpaa
30.06.2007 17:54:09
Mä lainaisin jostakin megafoonin ja äänittäisin sen kautta...
-septimisti-
30.06.2007 18:22:41 (muokattu 30.06.2007 18:23:27)
Ei mikään hyvä tosin, mä yrittäisin löytää irn konvoluutio kaiulle. Matti

Googletin tosi nopeasti noita ilman tuloksia.

Tää on kyllä vaikea. Joku puhelin on aika pieni pala kakkua, mutta tuo megafoni on hieman kinkkisempi sikälimikäli sen pitäisi oikeasti kuulostaa megafonilta.

Jos pitää kokonaan tietokonepohjaisesti yrittää, niin lähtisin liikkeelle varmaan ihan älyttömällä kompura lyttäyksellä, säröllä ja rajuille asetuksille laitetulla noise gatella (luomaan ne äkkiväärät tauot sille räminälle), kaiulla ja vielä pienellä viiveellä. Näitä kun koittaa eri järjestyksissä niin eiköhän siitä jotain tule. Lopuksi (tai ehkä aluksi) voi koko höskän ajaa sitten vielä puhelin IR:n läpi tai vetäistä eq:lla sen kapeakaistaiseksi.

Toinen vähän luovempi vaihtoehto voisi olla käyttää kahta mikrofonia ja kitarakomboa. Eli mikki kitarakombon sisäänmenoon tavalla tai toisella kiinni ja tämä mikki saa sitten poimia sen narulla olevan soundin sille vahvarille. Mikin paikkaa säätelemällä voisi nimittäin saada aikaan hallittavissa olevan määrän feedbäkkiä, joka nyt on aika oleellinen osa megafonin soundia, mukaan. Toisella mikillä sitten otetaan saundi talteen. Ja sitten vielä lopputulos eq:lla matalaksi.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
ITTAM
30.06.2007 21:09:38
http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm

Tästä löytyy kohdasta Factory hall pikku torvikaiutin.
Nää on Altiverbille, mutta osasta on myös wav filet,
niin näköjään tuostakin.

Matti
axelsson
30.06.2007 22:00:42
Tää on kyllä vaikea. Joku puhelin on aika pieni pala kakkua, mutta tuo megafoni on hieman kinkkisempi sikälimikäli sen pitäisi oikeasti kuulostaa megafonilta.

Äkkiseltään tuntuis että megafoni vois olla aika lailla just puhelin (ynnä vähän säröä) + hemmetinmoinen delay. Tai ei se varmaan mekavoonilta kuulosta, mutta sillä vois mokoman illuusion luoda.
loosah
30.06.2007 23:21:59
Äkkiseltään tuntuis että megafoni vois olla aika lailla just puhelin (ynnä vähän säröä) + hemmetinmoinen delay. Tai ei se varmaan mekavoonilta kuulosta, mutta sillä vois mokoman illuusion luoda.

Olen tehnyt elävän kuvan ääni post-prodissa megafonin saundia useammankin kerran. Parhaaksi on osoittautunut amp farm-, tai sansamptyyppiset särömuljuttimet, ehkä lisäks jotain lofi-distortionia ja sitten tarpeen mukaan EQ:ta, jolla määritellään megafonin etäisyyttä yläpäätä kaventamalla. Sitten joku järkevä slappi-delay luomaan fiilistä kovista seinistä ja tilasta.

Kuten edellinen postaaja heitti, kyse on kuitenkin ääniilluusion luomisesta. Jos haluat oikean, ankeamman, mutta dokumentaarisen lopputuloksen, hanki joku hyvä M/S-mikrofuuni ja lähde äänittämään haluaamasi tilaan...
GIGO
ITTAM
01.07.2007 02:41:18 (muokattu 01.07.2007 03:27:11)
voisiko saada hieman selvennystä??

Niin nuo on konvoluutiokaiun "impulse responces", ir,
tilan mallinnuksia joita voi käyttää eri konvoluutiokaikujen kanssa.
esim. Altiverb, joka vaatii impulssit sdII muodossa kun se on alunperin
Mac ohjelma,Voxengo PristineSpace ,ilmainen SIR, jotka haluaa wav
formaatissa ja monia muita.

Matti
Reddie
01.07.2007 03:19:35
Parhaaksi on osoittautunut amp farm-, tai sansamptyyppiset särömuljuttimet, ehkä lisäks jotain lofi-distortionia

Suosittelen testaamaan ilmaisen Guitar Suiten säröttimiä. Niitä oon käyttäny laulussa useammankin kerran. Porkkana on se, et ne on kokonas ilmasia.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Riku Rotten
01.07.2007 11:08:53
Suosittelen testaamaan ilmaisen Guitar Suiten säröttimiä. Niitä oon käyttäny laulussa useammankin kerran. Porkkana on se, et ne on kokonas ilmasia.

Toinen pointti on siinä, että ne on oikeasti käyttökelpoisia.
Reddie
01.07.2007 13:23:31
Toinen pointti on siinä, että ne on oikeasti käyttökelpoisia.

:D Niin joo, sekin on tosiaan ihan kiva.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)