Schnowotski 30.06.2007 00:38:22 | |
---|
Tuo "vaativimpana"-kohta on outo, koska kuinka tätä kukaan voi ikinä aloittaa? No, minä aloitan ja sanon, että 4'33 on John Cagen teos, joka ei ole pelkkää hiljaisuutta. Äänitarkkailija Gouldille: "Oh, and right now I'll caution you that this should be a straight piano solo without vocal obligato..." Sarjallisessa musiikissa ei ole turhia säveliä. |
filtteri 30.06.2007 00:44:24 (muokattu 30.06.2007 01:20:40) | |
---|
Tuo "vaativimpana"-kohta on outo, koska kuinka tätä kukaan voi ikinä aloittaa? No, minä aloitan ja sanon, että 4'33 on John Cagen teos, joka ei ole pelkkää hiljaisuutta. noh, ei se ole niin tarkkaa... kunhan likipitäen :) ja ajattelin, ettei ensimmäisellä kerralla ole tarvetta porrastaa pienkysymyksiä liian jyrkästi, joten ne kaikki ovat suhteellisen helppoja. edit: tietenkin se vaativin niistä, jotka tietää! |
Schnowotski 30.06.2007 00:46:20 | |
---|
noh, ei se ole niin tarkkaa... kunhan likipitäen :) ja ajattelin, ettei ensimmäisellä kerralla ole tarvetta porrastaa pienkysymyksiä liian jyrkästi, joten ne kaikki ovat suhteellisen helppoja. Joo, no en ole vielä päässyt etenemään pidemmälle 1900-luvusta, joten nuo muut olivat minulle aika hankalia. Äänitarkkailija Gouldille: "Oh, and right now I'll caution you that this should be a straight piano solo without vocal obligato..." Sarjallisessa musiikissa ei ole turhia säveliä. |
filtteri 30.06.2007 01:02:48 (muokattu 30.06.2007 01:05:09) | |
---|
Joo, no en ole vielä päässyt etenemään pidemmälle 1900-luvusta, joten nuo muut olivat minulle aika hankalia. heh, itse koen paljon luonnollisempana aloittaa sieltä keskiajalta ja barokista, ja nousta tietyssä mielessä musiikillisesti suppeammasta maailmasta kohti nykymusiikin ihmeitä, mutta käy kai se toisinkin päin. :) ps. ja mitenkäs on g-kysymyksen laita ;). |
wrshredder 30.06.2007 01:11:23 (muokattu 30.06.2007 01:11:55) | |
---|
eikös tuo b)the trout ole Griegin lyyrisistä kappaleista, jotenkin tosta tulee myös Schubert mieleen ,en tiedä miksi ,mutta vastaan Grieg kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |
Schnowotski 30.06.2007 01:14:36 (muokattu 30.06.2007 01:21:30) | |
---|
ps. ja mitenkäs on g-kysymyksen laita ;). Sattumalta olisin tämänkin tiennyt, sillä vähän aikaa sitten kyseisestä säveltäjästä innostuin ja muistin sitä kautta. Antaa kuitenkin jonkun muun ns. oikeasti tietää. edit: Tällainen ulkopuolinen vihje siis voisi olla: http://www.last.fm/user/kokarek/ Äänitarkkailija Gouldille: "Oh, and right now I'll caution you that this should be a straight piano solo without vocal obligato..." Sarjallisessa musiikissa ei ole turhia säveliä. |
filtteri 30.06.2007 01:18:15 | |
---|
eikös tuo b)the trout ole Griegin lyyrisistä kappaleista, jotenkin tosta tulee myös Schubert mieleen ,en tiedä miksi ,mutta vastaan Grieg valitettavasti väärin |
baron 30.06.2007 07:05:40 (muokattu 30.06.2007 07:08:50) | |
---|
No eiks tuo Figaron häät oo Mozartia. Sitä mä ihmettelen, miksi nimi ranskaksi, eiks se originaalisti ollut Le nozze di Figaro? Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
filtteri 30.06.2007 12:20:22 (muokattu 30.06.2007 12:20:42) | |
---|
No eiks tuo Figaron häät oo Mozartia. Sitä mä ihmettelen, miksi nimi ranskaksi, eiks se originaalisti ollut Le nozze di Figaro? Hyvä huomio. Olen nähnyt molempia kirjoitusasuja käytettävän, joten en sikäli kiinnittänyt tarkempaa huomiota. Tosiaan Le nozze di Figaro on se virallinen nimike oopperalle; ranskalaista vastinetta taidetaan käyttää sitten puhuttaessa alkuperäisnäytelmästä. |
Zureiyaa 30.06.2007 18:15:50 | |
---|
"The trout" on muistaakseni Franz Schubertin säveltämä teos. |
tyttönen 30.06.2007 19:07:18 | |
---|
Waldstein taitaa olla Beethovenin sonaatti. Tai sitten muistan väärin. it shouldn't sound bad |
Sävis 30.06.2007 19:33:42 (muokattu 30.06.2007 19:43:05) | |
---|
Mikä nyt olis vaikee... Sanotaas nyt vaikka sitten toi "The nose" eli "Nenä" eli "", joka on Dmitri Shostakovitshin ooppera. Edit. Kas, musanetti ei ymmärrä venäjää. Nenä on venäjäksi Hoc (lausutaan Nos). |
Miuq 30.06.2007 19:36:45 (muokattu 30.06.2007 19:37:36) | |
---|
"The Nose" eli "Nenä" on Dmitri Shostakovitshin ooppera. Saanko vastata kaikkiin muihinkin saankosaankonsaanko?! Okei, ei sitten. E: juurikin ehdit sanomaan kun puuhasin muuta. noh, vastataanpa johonkin muuhun sitten... Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
Tjuu... no sovitaan että tämä oli vaikein, eli Kesäyön unelmahan on siis Felix Mendelssohn-Bartholdyn alkusoitto, muistaakseni op.21 tai 22. Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
baron 30.06.2007 19:52:25 | |
---|
Tjuu... no sovitaan että tämä oli vaikein, eli Kesäyön unelmahan on siis Felix Mendelssohn-Bartholdyn alkusoitto, muistaakseni op.21 tai 22. Ai, mun mielestä kaikki muut oli helppoja paitse se, johon itse vastasin:-) Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
filtteri 30.06.2007 20:10:19 (muokattu 01.07.2007 16:50:54) | |
---|
Hienoa, enää kaksi jäljellä! :) Hyvinhän täällä tiedetään... Ja tehtävänähän oli siis yhdistää nimike kuuluisaan säveltäjään jäljellä olevat: a) "La Traviata" d) "Le quattro stagioni" oikein tiedetyt: b) "The Trout" -- Franz Schubert c) "Midsummer Night's dream" -- Felix Mendelssohn-Bartholdy e) "Waldstein" -- Ludwig van Beethoven f) "The nose" -- Dimitri Shostakovich g) "Le Mariage de Figaro" -- Wolfgang Amadeus Mozart h) "4,33" -- John Cage |
Miuq 30.06.2007 20:16:30 (muokattu 30.06.2007 20:52:30) | |
---|
Ai, mun mielestä kaikki muut oli helppoja paitse se, johon itse vastasin:-) Kaikki olivat aika selkeitä ratkaisuja, mutta noista jäljellä olleista ehkä felix oli kuitenkin vähiten tunnettu. eli siinä vaiheessa vaiKEIN. E: Miksi muuten kirjoittaa Forelli-kvinteton lisänimi englanniksi? Itävaltalaissäveltäjästä kuitenkin kysymys. Ymmärtääkseni oikeampi versio olisi saksan kielen Die Forelle, mikä oli myöskin sen alkuperäisen liedin nimi mitä kvinteton 4.osa varioi. Vai oliko englannin käytöllä tarkoitus tehdä kysymyksestä vaikeampi? Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
filtteri 30.06.2007 21:09:34 | |
---|
E: Miksi muuten kirjoittaa Forelli-kvinteton lisänimi englanniksi? Itävaltalaissäveltäjästä kuitenkin kysymys. Ymmärtääkseni oikeampi versio olisi saksan kielen Die Forelle, mikä oli myöskin sen alkuperäisen liedin nimi mitä kvinteton 4.osa varioi. Vai oliko englannin käytöllä tarkoitus tehdä kysymyksestä vaikeampi? Kahdessa kysymyksessä päädyin säätämään hieman vaikeusastetta kielen perusteella, tässä tapauksessa käyttämäni nimike oli vain itselleni luontevin, ja mielestäni kuitenkin melko tavanomainen. |
baron 30.06.2007 21:12:46 | |
---|
Kahdessa kysymyksessä päädyin säätämään hieman vaikeusastetta kielen perusteella, tässä tapauksessa käyttämäni nimike oli vain itselleni luontevin, ja mielestäni kuitenkin melko tavanomainen. No johdonmukaisuuden vuoksi pitäisi sitten olla "Four Seasons"! Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
wrshredder 30.06.2007 21:15:14 | |
---|
Hemmetti ,olis vaan pitänyt luottaa vaistoihin ton Troutin suhteen ,hö :P kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |