Aihe: Kaulaa kitaraprojektille?
1
MPU
30.06.2007 18:45:37
Eikös Soitin-Huttusella ollut tuollaisia myynnissä? Jotain DR-Partsin tai jonkun sellaisen kauloja?
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
probus
30.06.2007 20:21:45
Eli olen aloittelemassa SG-tyyppisen kitaran rungon rakentamista mahongista, mutta haluaisin ostaa kaulan valmiina, hirveästi kun puutöitä en ole harrastanut ja haluaisin kitaran olevan vielä soitettavassa kunnossa valmiina. Pulttikaula olisi helpoin ja varmin vaihtoehto kiinnittää itse, mutta ongelmana on että 24,75" pulttikauloja ei oikein tahdo löytää mistään. Olen katsellut läpi erilaisten kitaraosien valmistajien/myyjien sivuja, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa kaulaa. Straton ja telen kauloja on tarjolla miljoonittain, mutta en itse hirveästi perusta 25,5" skaaloista, varsinkaan SG:ssä.

Joten, mistä kannattaisi kaulaa etsiä, vai eikö niitä yksinkertaisesti ole? Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi repiä halpa Harley Benton kappaleiksi ja käyttää sen kakkakaulaa?

Jos ei ulkomailta tilaaminen ole ongelma, niin warmoth ja usa custom guitars ainakin tekevät noita. Usa customin kanssa olen ollut yhteyksissä ja siellä on tällä hetkellä parin kuukauden jono, että jos on kiire niin pitää etsiä muualta.
Numb
02.07.2007 09:30:22

www.axesrus.com briteissä, löytyy myös LP -kaulaa. Tele -tyyppiseen projektiin tilasin sieltä, tuli kahdessa viikossa kotiin kannettuna.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Routis
02.07.2007 22:54:27

Kiitoksia vinkeistä, pitää kai alkaa harkitsemaan todella ulkomailta tilaamista. Kahtellaan nyt vielä, jos jostain sattuisi kaula löytämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)