Aihe: minkälainen ääni 7 kielisestä`?
1 2
Twist
20.01.2004 16:01:29
en muista mitkä mikit siinä on mutta..onko kokemusta 7 kielisen soitosta..ja jos on niin onko helppoa tai vaikeeta siirtyä 6 kielisestä 7 kieleen?? olis tarkotus hankkia enkä oo ehtiny käydä kokeilemassa vielä liikkeissä..että tällästä kyselen??
Y'all Wanta Single say fuck that fuck that...
LaXu
20.01.2004 16:19:05
Eipä tuo soundiltaan tai soittotuntumaltaan tavallisesta kitarasta eroa kuin sen yhden kielen verran. Leveämpi kaula tosin tarkoittaa sitä, että peukalon käyttö sointujen kanssa voi olla hankalaa tai mahdotonta. Ei ne seiskakieliset nyt sinänsä mitenkään erikoisia ole. Omaani käytän lähinnä jytäsointuihin ja bassomaisiin kuvioihin.
pimp
20.01.2004 17:02:58

ero soittamisessa on sama kuin henkilöauto vs. paketti auto.

ero soundissa on sama kuin pv vs. hd
askomiko
20.01.2004 17:11:25
Ero soundissa on sama kuin kitaran ja kitaran välillä. Jos laitat normaaliin sähkikseen yhtä pykälää paksummat kielet, niin voit kokeilla miltä se tuntuu/kuulostaa. Eli vaikkapa normaali kymppisetti, mutta paksu e-kieli a-kielen paikalle, ja lisäksi 59-paksuinen kieli hoitamaan alimman kielen virkaa.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
HeavyMachinery
20.01.2004 18:26:14

Ero soundissa on sama kuin kitaran ja kitaran välillä. Jos laitat normaaliin sähkikseen yhtä pykälää paksummat kielet, niin voit kokeilla miltä se tuntuu/kuulostaa. Eli vaikkapa normaali kymppisetti, mutta paksu e-kieli a-kielen paikalle, ja lisäksi 59-paksuinen kieli hoitamaan alimman kielen virkaa.

noup !

ero on eri ei toimi mulla on kitara jossa kielet 74-19 6-kieltä
sekä kitara jossa on 74-12 7-kielta ja vire A molemmat ovat"periaattessa"samanlaisia mutta 7-kielinen on kumminkin tallansa ja muiden ominaisuuksien kannalta eritoten mikit suunniteltu alemmille taajuuksille!
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
askomiko
20.01.2004 21:30:10 (muokattu 20.01.2004 21:31:54)
No salettiin niissä on eroa, jos ne eri kitaroita on. Mitä muuta eroa 6- ja 7-kielisen välillä on kuin leveämpi kaula, tallassa ja virittimissä yksi nappi enemmän. Mikrofonit on venytettyjä. Ei ne vielä niin rakettitiedettä ole että koko soitin pitäisi erikseen optimoida eri taajuuksille. Puuta se vaan on.
HeavyMachinery
20.01.2004 22:02:08

No salettiin niissä on eroa, jos ne eri kitaroita on. Mitä muuta eroa 6- ja 7-kielisen välillä on kuin leveämpi kaula, tallassa ja virittimissä yksi nappi enemmän. Mikrofonit on venytettyjä. Ei ne vielä niin rakettitiedettä ole että koko soitin pitäisi erikseen optimoida eri taajuuksille. Puuta se vaan on.

jep mutta 7-kielisessä on enemmän massaa eritoten kaulassa :) ja tallan rakenne 6-kielisessa ei yleensä anna periksi pistää intonaatiota kohdilleen.

ja mikrofonit on yleensä aivan eriluokassa käämitys on erinlainen jne jne jne aasiota monia jotka tekvät sen erinlaiseksi

toi PV vs. HD vertaus on aika osuva
Da Make
20.01.2004 22:07:11
ero soundissa on sama kuin pv vs. hd

Petukassa tottakai viilattu pytty ja tehari...

Joo olen itse kanssa miettinyt seiskaa. Varmaan hardtailina on järkevämpi hommata, kuin floikalla?
Cräx, Change, Ötöm!?
askomiko
20.01.2004 22:11:02
Juu, atomitiedettä ne mikrofonitkin on. Onhan niissä monta osaakin. Pikkuisen leveämpi kela, toisinaan hiukan vähemmän tehoa ja joskus kirkkaampi soundi jos fiksu meininki on.
N_Bates
20.01.2004 22:14:41

hieman aiheen sivusta, mutta pystyttekö ottamaan vakavasti sellaisia kirjoituksia, joissa ei edes pistettä osata käyttää? Mulle tuottaa suuria vaikeuksia..
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Da Make
20.01.2004 22:16:29
Juu, atomitiedettä ne mikrofonitkin on. Onhan niissä monta osaakin. Pikkuisen leveämpi kela, toisinaan hiukan vähemmän tehoa ja joskus kirkkaampi soundi jos fiksu meininki on.

Mutta parhaat mikit (tehdään/) on tehty tyyliin: Oho käämi katkes... No näyttää ihan hyvältä... Ei kukaan huomaa

Pois lukien "hivi" mikit, EMG ja muut...
Cräx, Change, Ötöm!?
HeavyMachinery
20.01.2004 22:16:37

hieman aiheen sivusta, mutta pystyttekö ottamaan vakavasti sellaisia kirjoituksia, joissa ei edes pistettä osata käyttää? Mulle tuottaa suuria vaikeuksia..

Vittuiletko ? oletko joko tyylipoliisi , huomasitko pilkku ,pilkun viilaaja !
askomiko
20.01.2004 22:18:20
Sitten kun vielä kerran osuisi kohdalleen.
HeavyMachinery
20.01.2004 22:19:24 (muokattu 20.01.2004 22:20:16)

Petukassa tottakai viilattu pytty ja tehari...

Joo olen itse kanssa miettinyt seiskaa. Varmaan hardtailina on järkevämpi hommata, kuin floikalla?

mulla on floidi 7 ja en pidä siitä (jumitin sen jousilla pohjaan)
Kyllä se hardtaili on paras, sustaininkin kannalta.
Olenkin jo sellaista kovaa vauhtia rakentamassa itselleni.

P.s. huomatkaa pilkut ja pisteet kirjoituksessa, tämä on vakavasti otettavissa oleva kirjoitus.
Da Make
20.01.2004 22:21:06
mulla on floidi 7 ja en pidä siitä (jumitin sen jousilla pohjaan)
Kyllä se hardtaili on paras, sustaininkin kannalta.
Olenkin jo sellaista kovaa vauhtia rakentamassa itselleni.

P.s. huomatkaa pilkut ja pisteet kirjoituksessa, tämä on vakavasti otettavissa oleva kirjoitus.

Voi muutenkin olla vähän turhaa ruveta "kikkailee" noilla floikilla, kun haluaa vaihtaa virettä...
Cräx, Change, Ötöm!?
Billsner
20.01.2004 22:26:19
onko helppoa tai vaikeeta siirtyä 6 kielisestä 7 kieleen??

Itselläni ei ollut minkäänlaista ongelmaa. Toisaalta en soittele sillä mitään sointuja vaan se toimii minulla enemmän sellaisena "mättökitarana".
Boo says, `What?´
Torniojaws
20.01.2004 22:44:19

Ei siinä oikeastaan paljoa eroa ole. Mitä nyt pysyy paremmin vire kuin B:hen viritetyllä 6-kielisellä ;)
askomiko
20.01.2004 22:46:09
Miksi, jos kielet on samat?
HeavyMachinery
20.01.2004 22:55:14

Ei siinä oikeastaan paljoa eroa ole. Mitä nyt pysyy paremmin vire kuin B:hen viritetyllä 6-kielisellä ;)

Häh menee ohi ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)