Aihe: EC-1000:n uudet mikit
1
lärviapina
29.06.2007 23:30:54
otsikko kertonee kaiken.. noin pari kuukautta sitten tollasen 1000VB:n laitoin ja nyt alkaa jo kukkaro toipumaan hankinnasta ja mikkiä pitäs vaihtaa..ei oo vaan mun juttu nuo emg:n aktiivit: loppuu jotenki potku kesken alapäästä ja keskialueelta eikä oo mielestäni niin tiukka tuon 81:sen soundi kuin odotin..
jonkun verran tässä uumoillu noiden bare knucklesien perään, mutta toimiiko varmasti tuossa kitarassa, mistä saa ja mitä maksaa? esim. suomesta vai pitääkö enklannista tilata??

vaihtoehtoina olen miettinyt seuraavia

bare knuckle-nailbomb tallaan, kaulamikin kohtalo vaiheessa varmaan nailbomb:P
duncanin jb:tä tai 59 tallaan ja customia kaulaan
dimarzion evo/muut (löytyy jo viperista ja tykkään mutta vaihtelu virkistäis)
tai jotain ihan muuta..ehdota

soittelen lähinnä trässiä ja muuta hevanderia ja siltä väliltä, pääasia että soundi kourasee takaapäin palleista:)
vahvarina savage+412 englin kaappi
pää tyynyn päällä eikä tyynyjen välissä
Ziggy Bubba
29.06.2007 23:59:42

Jaa, ettei 81 ole tarpeeksi tiukka - aika yllättävää, sillä tuo on yksi tiukkasoundisimmista mikeistä mitä tiedän. Tuo potkun loppuminenkin kuulostaa hiukan oudolta... Mutta mikäs siinä, jos ei maita uutta tilalle.
Myspace.com/Crookmachine
lärviapina
30.06.2007 00:05:29
Jaa, ettei 81 ole tarpeeksi tiukka - aika yllättävää, sillä tuo on yksi tiukkasoundisimmista mikeistä mitä tiedän. Tuo potkun loppuminenkin kuulostaa hiukan oudolta... Mutta mikäs siinä, jos ei maita uutta tilalle.

tämä nyt tulee siitä kun vertaa sitä vaikka dimarzion evoon... sooloiluun ja leadeihin on mielestäni oiva mikki mutta potkua jää puuttumaan ja tuolla tiukkuudella nyt sitten varmaan tarkotin tuota atakkia:)....voi toki olla sekin, että tämä toteamus on tehty treenis olosuhteissa, eikä esim studiossa jossa ois vermeet mikitetty
KUNU
30.06.2007 00:12:28 (muokattu 30.06.2007 00:13:28)
tämä nyt tulee siitä kun vertaa sitä vaikka dimarzion evoon... sooloiluun ja leadeihin on mielestäni oiva mikki mutta potkua jää puuttumaan ja tuolla tiukkuudella nyt sitten varmaan tarkotin tuota atakkia:)....voi toki olla sekin, että tämä toteamus on tehty treenis olosuhteissa, eikä esim studiossa jossa ois vermeet mikitetty

Omassa kokeilussa EMG:n 81 oli tiukempi kuin Dimarzion Evolution. Evolution hävisi komppaamisessa selvästikkin 81:selle, mutta kyse on minun mielipiteestäni.
Ziggy Bubba
30.06.2007 00:15:44

Tuo EMG:n tiukkuus ja todella selkeä soundi myös jättisäröillä taitaa olla se niiden suurin myyntivaltti hurinattomuuden lisäksi. Pikkausvoimalla ei sitten paljon ole väliä :)
Myspace.com/Crookmachine
Räbbänä
30.06.2007 00:21:55
Kokeile vaihtaa tallamikin ja kaulamikin paikkaa? Eikös tuo 60 ole hiukan tummempi saundiltaan vai meneekö sitten tehojen puolesta epätasapainoon?
The dark ride is leaving soon...
Juustonaksu
30.06.2007 10:46:43

Jännää. Meikäläisellä kun jäi juuri päinvastainen fiilis noista aktiivivehkeistä. Massiivinen komppisoundi, attack ihan huipussa, alapää ei tosissaan lopu kesken (alamiddle lähinnä) ainakaan 85:stä, mutta sooloiluun paskin mahdollinen. Kyllä se on niin, että sooloissa se passiivi antaa sen paksun ja kermaisen leadin, ei tuosta sirinästä oikeen diggaa. :)

Kokeilehan ihan huviksi vaihtaa se patteri, jos siitä olisi hönkä lopussa. Nimittäin, jos EMG:n aktiivista loppuu attack kesken niin vika on joko patterissa, vahvistimessa tai soittajassa. ;-)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
lärviapina
30.06.2007 18:22:46
Jännää. Meikäläisellä kun jäi juuri päinvastainen fiilis noista aktiivivehkeistä. Massiivinen komppisoundi, attack ihan huipussa, alapää ei tosissaan lopu kesken (alamiddle lähinnä) ainakaan 85:stä, mutta sooloiluun paskin mahdollinen. Kyllä se on niin, että sooloissa se passiivi antaa sen paksun ja kermaisen leadin, ei tuosta sirinästä oikeen diggaa. :)

Kokeilehan ihan huviksi vaihtaa se patteri, jos siitä olisi hönkä lopussa. Nimittäin, jos EMG:n aktiivista loppuu attack kesken niin vika on joko patterissa, vahvistimessa tai soittajassa. ;-)

no sviddu.... sitten se tosiaan olen vaan minä:) treenikselle ruuvaileen lisääxD
mailbag
30.06.2007 18:33:38
itte oon huomannut että (gainin lisäksi) emg 81 vaatii aikalailla erilaiset asetukset vahvarista kuulostaakseen mieluiselta kuin tavan passiivimikki, jos suoraa on passiiville säädöt ja vaihtaa emg:lle niin rahtusen köykäsemmältä tuntuu mutta kun setupit kunnossa niin johan rokkaa 8)
koponen
30.06.2007 21:17:52 (muokattu 30.06.2007 21:18:12)
no sviddu.... sitten se tosiaan olen vaan minä:) treenikselle ruuvaileen lisääxD

Nuo aktiivit kannattaa nostaa ihan kieliin kiinni. Siis niin lähelle kuin käytännössä vain mahdollista.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
pekurides
02.07.2007 00:26:39

Heitin joku aika sitten BKP Warpigin RR1:n tallaan ja kertakaikkiaan loistava mikki!

...Oli siinä tuo sama EMG81myös hetken kiinni, ei ollu huva .... hmm. hiukan samanlainen eq tuossa warpigissa kuin EMG 81 ja potkua suunnilleen saman verran tai oikeastaan enemmänkin mutta ei mene tukkoon kyllä millään.

..ja se murina.... aivan eri planeetalta kuin steriili ja tylsä emg, joka osa-alueella enemmän tujua ja elämää... noh,noh, nyt pikkasen menee jo kehumisen puolelle:)

Paras hevanderimikki mitä olen kokeillut , brutaali särö ja ärtsy tatsi.suosittelen.

Tube sound suomen turusta tuo näitä nyt maahan.... Warpig kustansi 153euroa postikuluineen, aika tyyris mutta tuli siinä paketissa rotosoundin kielisetti ja plektra mukana:)
Tunteella päin vittua.
Werde
02.07.2007 08:06:59
Kokeile vaihtaa tallamikin ja kaulamikin paikkaa? Eikös tuo 60 ole hiukan tummempi saundiltaan vai meneekö sitten tehojen puolesta epätasapainoon?

60 on EMG:n kirkassoundisin mikki, suosittelen 85 tallaan jos elektroniikkaa ei halua laittaa uusiksi. Jotain vikaa tuossa on jos Evo tarjoilee tiukemman komppisoundin.. itse en ole saanut niillä tarpeeksi tiukkaa komppisoundia aikaiseksi millään, lead-kategoriaan menee se. 85 on EMG:n parasta antia tallaan, jos enemmän passiiviluontoisesta möykästä tykkää.

Warpigejä tuli eilen asenneltua 2 kpl (sekä keraami- että alnicoversiot) kavereiden keppeihin, ja hyvin tuntui potkivan. Jahka kitarakalustoa taas intoutuu uusimaan niin mikkivalinta tulee olemaan haastavaa.. hyviä vaihtoehtoja on tullut viimeaikoina rutkasti lisää plakkariin. Tähän väliin SD (Livewire Mustaine Archtopissa, Custom ESP Horizonissa) tuntuu tarjoilevan sitä mitä haen.. tosin eipä EMG:n 85/SA/SA setissäkään ole valittamista Jenkkijaskassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)