Aihe: Jackson RR5 ( Ostamassa ? )
1 2
Rothallar
29.06.2007 02:35:06
Terve,

Elikkäs olen olen ostamassa uutta kitaraa 1000e raha määrällä ja haluan vain
varmistaa tosi muusikoilta, että tuote on todella ostamisen arvoinen.

Ensimmäisenä kitaranani toimi Esp Ltd Mmv Bo Joka on ihan kelpo kitara, mutta nytten ajatttelin kääntyä jacksonin puoleen kun on bändi puuhia ja muutenkin tulee soitettua paljon kitaralla.

Eli kysymykseni on: Onko Jackson Hyvä kitara näin ei aloittelijalle, mutta ei myöskään liian kokeneelle muusikolle jotain siltä väliltä --> JACKSON RR5 BK

Jackson RR5 BK, E-Guitar, Alder Body, Neck-Through-Body Rock Maple with Rosewood Fretboard, 22 Jumbo Frets, 2Seymour Duncan_ JB4 JB Humbucker, JT390 Tunamatic Bridge with Strings-Through-Body, Toggle switch, Color black

Vielä linkki ---> http://www.thomann.de/fi/jackson_rr5bk_egitarre.htm

Eli onko mikit hyvät? ote lauta kunnollinen?

Haluaisin vain mahdollisia kokemuksia kyseisestä tuotteesta jos jollain sattuu tuo olemaan voisitko kertoa syventyneesti kitarasta haitta puolet hyvät puolet ja kannattaako ylipäätään lähteä ostamaan?

Kiitos.
Rothallar
29.06.2007 02:38:14
NIIN unohtuit mainita millaista musiikkia soitan!

Melodista metallia riffi painotteista ja jotain melodioita tulee kanssa soitettua

Sahauksia turpaan vetoa ja herkistelyä, myös akustista soitantaa.
Jormaz
29.06.2007 02:41:48
Sinuna säästäisin tuohon vielä muutaman satasen ja kerralla hankkisin käytetyn jenkin. Siinä olisi kitaraa loppuiäksi eikä tekis mieli vaihtaa. Ihan vain öinen puolihumalainen ajatukseni.
Summer is coming, fat boys are happy
Rothallar
29.06.2007 02:49:11
:D Jaa-a Mistä sitä sitten löytäisi HYVÄN käytetyn kitaran :D
Muuki
29.06.2007 05:21:43
Sinuna säästäisin tuohon vielä muutaman satasen ja kerralla hankkisin käytetyn jenkin. Siinä olisi kitaraa loppuiäksi eikä tekis mieli vaihtaa. Ihan vain öinen puolihumalainen ajatukseni.

No kyllä mie itte sanoisin että RR5:sella pärjää halutessaan vaikka loppuelämän (siis oletetaan että et lyö kitaraa setin jälkeen mihinkään :( ). Itselläni on ollut vieläkin halvempi japanilainen, ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Vaihdoin kylläkin tallan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä TOM:in kanssa.

Voihan toki olla että nappaat samalla hinnalla paremman, mutta RR5 on mielestäni hyvä sijoituskohde, vaikka en ole paikkakunnallani edes kunnollista RR3:sta nähnyt. :(
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
mhaarala
29.06.2007 09:08:00 (muokattu 29.06.2007 09:10:03)
RR5 riittää varmasti vähän kokeneemmallekin soittajalle. Kaikenkaikkiaan järkevän hintainen kitara järkevillä ominaisuuksilla. Eihän sitä krumeluureilla ole kuorrutettu, mutta eipä ne krumeluurit siihen soitantaan yleensä kovin paljon vaikutakaan... noita kalliimpia japsi-Jacksoneita (RR5, RR24, SL3 Soloist, SLSMG Soloist...) uskaltaa kyllä suositella melko varauksetta, vaikkeivät ne aitojen jenkkipelien tasolle pääsekään.

Paitsi että RR5 on mielestäni paremman näköinen naturalina kuin mustana... näin sellaisen DLX:n seinällä joitakin aikoja sitten. Oli vallan nätti.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Sir Härö
29.06.2007 10:58:33
:D Jaa-a Mistä sitä sitten löytäisi HYVÄN käytetyn kitaran :D

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=173012

Tuossa voisi olla sitä jotain.

Tai oletkos harkinnut Jackson RR24? Samassa hintaluokassa kuin rr5 ja vähän vaihtoehtoisemmilla spekseillä. 24 nauhaa ja original floyd rose. Ja on piru vie hienompikin vielä.

Itsellä oli aikoinaan rr5 eikä kyllä pahaa sanottavaa löydy siitäkään. Kertakaikkiaan hieno peli soittaa!
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
Werihukka
29.06.2007 13:49:22

Japsijaskoja kyllä suosittelen myöskin. Käytettynä kannattaa tietty katsella myös niitä USA-pelejä, mutta harvemmin tulee juuri sitä omaa vastaan. Itsekin ostin sen RR24:sen tässä joku aika sitten ja en voisi paljoa tyytyväisempi olla. Ei se amfisoundin customillekkaan soitettavuudeltaan häviä (olen testannut), mutta se on taas makukysymyksiä sitten, että mitä sitä soittimeltaan haluaa.

Pitkän aikaa oli käytössä ja vieläkin sillon tällön RR3 ja en voi kyllä haukkua sitäkään mitenkään. Varsin toimiva on ollut ja on vieläkin.

Jos se RR5 on kutakuinkin juuri sitä, mitä haluat, niin suosittelen. Kannattaa kuitenkin testata sitä. Ei sokkona kannata ruveta mitään tilaamaan. Kaikissa instrumenteissä on kuitenkin myös niitä maanantaikappaleita. Kokeilemalla tietää toimiiko kaikki ja että on päältäpäin kunnossa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
mzg
29.06.2007 14:46:59
Pari vuotta on oma RR5 palvellut, eikä mitään moitittavaa ole vastaan tullut. (hardwaren kultaus tosin on hieman tummunut paikoittain, mutta sillähän nyt ei ole mitään väliä kun työkalusta on kyse)
Kevyt soittaa ja omaan käteen ainakin hyvä kaula, leveä ja suhteellisen ohut, ei kuitenkaan yhtä tikku kuin esim. ibanezin ohuimmat kaulat.
Soundi on tasapainoinen, ei mikään erittäin kirkas muttei myöskään tumppu. Reagoi hyvin soittoon.
Hyvä työkalu joka toimii kotona ja puutarhassa.

Jenkeistä ei kokemusta joten niihin en voi verrata, mutta en usko että tulet katumaan jos tuon RR5:n ostat.
Sälski
29.06.2007 19:09:13

Uskon että hyvän valinnan oot tekemässä jos ostat rr5:sen, itse olen ostamassa ja saan sen ehkä kuukauden tai päästä pari kertaa päässy kokeilemaan ja voin sanoa että minulle sopivin kitara mitä oon koskaan kokeillu ja vielä sairaaaan nätti. en malta odottaa!!
Pretending not to notice How history had forebode us With the green house in effect Our environment was wrecked...
pekurides
29.06.2007 20:40:37

Heittäisin vielä samaan soppaan että Kevin bond rhoads mahonkirunkoineen ja hienoviritys tallalla myös varteenotettava vaihtoehto sanassa hintaluokassa!

Tosin se natural kullatuilla palikoilla kyllä hianon näkönen, itsekin kuolasin samaa kepukkaa DLX:ssä joku vuosi sitten.

Käytetyn RR1:n voipi tuurilla löytää suht melkein samaan hintaan(rr5 uutena) ja vähän lisää päälle....

no perkules minä löysin! eikä ole kyllä mitään negatiivista huomauttamista kyseisestä jenkkivalmisteesta, mitä nyt aikani mikkien kanssa pelasin mutta nyt BKP Warpig tallassa ja voi poijaat kun MURISEE raivokkaasti! :)
Tunteella päin vittua.
Rothallar
29.06.2007 20:53:34
Tuli nytten kanssa ehdotus toiselta henkilöltä, että RR5 ei kannata ostaa vaan RR24?

"""""""""""""""""""""""
Mä en suosittelis tota rr5:sta. jos sulla on 1100€, niin sä saat sillä paljon parmman kitaran. Kannattaa ostaa Jackson RR24. Niitä on 3 eri väriä, Black/Red, Black/Yellow ja White/Black

Tossa linkki:

http://www.thomann.de/fi/jackson_rr24_rhoads_bk_r.htm

Tässä vähän specsejä:

Runko: Alder
Kaula: Maple
Otelauta: Ebony
Nauhat: 24 Jumbo Nauhaa
Mikki: EMG 81, aktiivi
Talla: Original Floyd Rose

Siinä sulle ihan sairaan hyvä kitara, sairaan hyvillä ominaisuuksilla! paljon järkevämpi kun rr5! RR24:ssa kaikki on parempaa kuin RR5:ssa. Suosittelen että osta Jackson RR24:n :)
""""""""""""""""""""""""""""""""""

Onko näissä nytten suuri ero RR24 ja RR5?? Mikit ajattelin hommata EMG 81 ja 85 joka tapauksessa mutta soundin jonka haluaisin:

http://www.youtube.com/watch?v=X7LgKdXzGYU

Pidin todella paljon noista soundeista videossa

Huomasin myös että tämä Henkilö kun suositteli RR24 että siinä on vain 1 mikki ?? emg 81 aktiivinen.
hullu_ukko
29.06.2007 21:06:20
Onko näissä nytten suuri ero RR24 ja RR5?? Mikit ajattelin hommata EMG 81 ja 85 joka tapauksessa mutta soundin jonka haluaisin:

http://www.youtube.com/watch?v=X7LgKdXzGYU

Pidin todella paljon noista soundeista videossa

Huomasin myös että tämä Henkilö kun suositteli RR24 että siinä on vain 1 mikki ?? emg 81 aktiivinen.

RR-24:ssä on tosiaankin vain yksi mikki ja talla on kelluva. Jos et kaipaa floikkatalla, älä myöskään osta sellaista kitaraa, jossa sellainen on. Yhden mikin vuoksi tuo RR-24 on myös vähemmän monipuolinen kuin RR-5. Tuo mikkien vaihtaminen on sitä soundia haettaessa myös melko merkityksetön juttu. Siihen soundiin vaikuttaa tuhat muuta tärkeämpää seikkaa kuin se, mitkä mikit kitarassa on kiinni.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
pekurides
29.06.2007 21:08:27

Kyse siitä tarvitko floikkaa vai et? jos tarvit ilman muuta RR24.

Ei nuissa rr5 ja rr24 muuten ole kuin otelauta eroa rosewood/ebony.

Kyllä minäkin rr24 puoleen kääntyisin kun ei sillä kaulamikillä oikein käyttöä mätössä ole ja nuo mikitkin aina makuasioita... mulla ollu ny pääsiäisen jälkeen RR1:ssä 6kpl tallamikkiä kiinni!
ja kyllä tuo bkp Warpig hakkasi kaikki 6-0 ja EMG81 10-0 minun mielestäni:)
(seth lover,tone zone,dimebucker,emg81,d-sonic ja lopuksi BKP Warpig, se on siinä!)

No, RR5 löytyy käytettynä kohtuuhintaan RR24 melkein joutuu uutena ostaan....
että siitä joutuu lähtemään.
Tunteella päin vittua.
pekurides
29.06.2007 21:12:26

Tuo mikkien vaihtaminen on sitä soundia haettaessa myös melko merkityksetön juttu. Siihen soundiin vaikuttaa tuhat muuta tärkeämpää seikkaa kuin se, mitkä mikit kitarassa on kiinni.

Pakko kommetoida: Jos sulla on joku pikkucube tai vastaava ni silloin ihan sama mikä mikki kiinni samaa suhinaa tulee ulos mutta jos hiukankin paremmat vehkeet niin silloin mikin vaikutus korostuu , se on sähköisen ketjun ensimmäinen osa missä saundi muodostuu ja syntyy ja muilla härpäkkeillä sitä sitten muokataan siitä eteenpäin.

Minulla ollut aina ensimmäinen toimenpide mikin vaihto, aina.
Tunteella päin vittua.
KurtCobain
29.06.2007 21:14:43
Ite ostaisin noista kahdesta rr5 skitan, koska mun mielestä ainakin floikka on aika turha.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
hullu_ukko
29.06.2007 21:24:20
Pakko kommetoida: Jos sulla on joku pikkucube tai vastaava ni silloin ihan sama mikä mikki kiinni samaa suhinaa tulee ulos mutta jos hiukankin paremmat vehkeet niin silloin mikin vaikutus korostuu , se on sähköisen ketjun ensimmäinen osa missä saundi muodostuu ja syntyy ja muilla härpäkkeillä sitä sitten muokataan siitä eteenpäin.

Minulla ollut aina ensimmäinen toimenpide mikin vaihto, aina.

Kommentoin siis tuntematta aloittajan vahvistinosastoa. Tottahan mikit vaikuttavat soundiin, mutta enemmän esimerkiksi se vahvistuspuoli tähänastisten kokemusten perusteella vaikuttaa. Tarkoitin vain, että mikäli se vahvistuspuoli ei missään parhaassa jamassa ole, ei myöskään kannata alkaa niitä mikkejä vaihdella.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
pekurides
29.06.2007 21:34:00

Kommentoin siis tuntematta aloittajan vahvistinosastoa. Tottahan mikit vaikuttavat soundiin, mutta enemmän esimerkiksi se vahvistuspuoli tähänastisten kokemusten perusteella vaikuttaa. Tarkoitin vain, että mikäli se vahvistuspuoli ei missään parhaassa jamassa ole, ei myöskään kannata alkaa niitä mikkejä vaihdella.

:) Tottahan tuo vahvistin tietysti tärkein
..no ei siinä ainakaan paljoa häviä jos vaihtaa omasta mielestä kivemmat mikit.

Tarkoitan että hyvät mikit kuitenkin aika pieni investointi koko hässäkässä ja totta myös sekin että nuo mikit mitä noissa kepukoissa jo valmiiksi ni ovat ihan pro tasoa jo valmiiksi niin silloin ehkä hiukan turhaa vaihdella.

Mutta jos tietää jo etukäteen mitä haluaa... no seuraavaksi ruvetaankin ihmettelemään mitä putkia laitetaan ja millä elementeillä ruvetaan tööttäämään!
(loputon suo:)
Tunteella päin vittua.
pekurides
29.06.2007 22:03:35

nuo on kaikki mitä käyty läpi hyviä. RR24kuitenkin ehkä spekseihin nähden himoittavin
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)