Aihe: demppaus soundiin lisää gainia/tiukkuutta?
1 2 3 4 5
Numb
28.06.2007 21:32:39

Hienoa! kiitos paljon kaikille paljosta jelpistä, täytyypä kokeilla ruuvailla näillä mitä tässä mainittiin, ja sen verran paljon tota bad monkeytä oon muutenkin kuullut suositeltavan, ja on kyllä ainakin t-kaupassa sen verran halpa peli, että vois pistää semmosen hankintaan, jos se nyt ei tässä toimis niin kylhän tommosille aina keksii käyttöä.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, saakos näitä bad monkeytä jostain pk-seudulta kohtuulliseen hintaan? ainakin espoon musiikissa muistaakseni oli digitechin pedaaleja. halvalla olis kiva päästä, opiskelijana on sen verran köyhää! :)

Siinä 50+ euroa se maksaa, jos ei saa hyvää diiliä muussa yhteydessä. T-kaupan hinta on halapa vain jos se tulee jonkin muun tilauksen mukana, eikä laske sille postimaksua.

Hirveästi ei kärsi, jos ei se toimikaan toivotusti. Käytetty liikahtanee hyvin. Noita on myyty paljon, mutta käytettyjä ei kovin pyöri.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
pekurides
28.06.2007 21:32:52

kokeile myös "tiukempaa" plegua boostipedaalin lisäksi.

Itellä käytössä hopea/messinkiplegut ja ei kyllä ole ollut yli kymmeneen vuoteen käyttöä nailoneilla muutakun akustisella.

Tuopi juurikin ryhtiä ja jämäkyyttä demppiin.... makuasioita pitemmän päälle varsinkin soittotatsin osalta:)
Tunteella päin vittua.
Deranged
28.06.2007 22:47:18
Hommaat Bad Monkeyn boostaamaan, toimii satavarmasti.

Hommaa ennemmin Bossin SD-1 tai MXR Wylde Overdrive. Tuo Bad Monkey on omaan makuun liian läpinäkyvä, ja enemmän ehkä rock-bluesmiehille suunnattu.

SD-1 antaa kunnon sahakomppiboostin, samoin tuo Wylde OD
tommiot
28.06.2007 22:49:55
kokeile myös "tiukempaa" plegua boostipedaalin lisäksi.

Itellä käytössä hopea/messinkiplegut ja ei kyllä ole ollut yli kymmeneen vuoteen käyttöä nailoneilla muutakun akustisella.

Tuopi juurikin ryhtiä ja jämäkyyttä demppiin.... makuasioita pitemmän päälle varsinkin soittotatsin osalta:)

Muuten ihan kiva mutta sormet aina metallipölyssä...
McNulty
28.06.2007 23:05:34
Muuten ihan kiva mutta sormet aina metallipölyssä...

Techpick alumiiniplektrat myös "syövät" kieliä kovasti.
Itse olen huomannut tiukan demppisoundin olevan enempi kiinni vaffarin EQ:sta kuin Gain-potikasta. Samoin tiukan attackin omaava tallamikki tuo lisää napakkuutta touhuun. Kompuran ja gaten kanssa voi sählätä myös, jollei "perustouhut" riitä.

Joskus olen demppisoundia rakentanut myös niin, että vaffarista tummempi soundi ja sitten Tube Screamerilla (itselläni TS10) boostannut etuastetta. TS syö alakertaa mutta kiristää keskeltä ja tuo säröön lisää ulottuvuutta. Näin siitä alkuun tummasta vaffarin omasta soundista sain varsin jykevän ja selkeän (erottelevan) demppisoundin.
if the shit fits... wear it!
tommiot
28.06.2007 23:07:33
Techpick alumiiniplektrat myös "syövät" kieliä kovasti.

Mulla on enemmänkin kielet syöny tota techpickiä, ostin kokeiluksi. Kuluu ihan älyttömän nopeasti.
pekurides
29.06.2007 01:55:38

Mulla on enemmänkin kielet syöny tota techpickiä, ostin kokeiluksi. Kuluu ihan älyttömän nopeasti.

Techpikkiä en ole koklannu mutta kulutustavaraahan nuokin jalometallit on...

(Ei vaan muoviset pysy enään yhtään näpeissä, kokeiltu on ja aina ihan yhtä onnettomia rimpuloita, semmoinen kivipleku oli aika hyvä mutta pikkusen liukas)

kielistä sen verran että ainakin tulee vaihdeltua tarpeeksi usein kun kuluvat kuopille:)

Niin ja niitä metalliplekuja pystyy myös aika kauan viilaileen sitten taas uuteen muotoon.

niitä bossin sd ja od speduja liikkuu myös torilla suht halvalla....
Tunteella päin vittua.
Joees
29.06.2007 02:08:01
kielistä sen verran että ainakin tulee vaihdeltua tarpeeksi usein kun kuluvat kuopille:)

Mä nykyään elän kielien kanssa säästöliekillä. Vaihdan tosi harvoin, yritän kiduttaa itseäni vanhoilla paskoilla hyvinkin pitkään. :-/
No, onneks noita ritsoja voi vaihdella niin ei oo niin justiina. Tosin sit yleensä joutuu vaihtamaan kaikkiin kerralla, hoho.

Yritän julmasti vielä ensi kuun takoa noilla.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Juustonaksu
29.06.2007 02:29:37
Varmaan joku tulee taas haukkumaan, että miksi jauhan tätä samaa: Middlellä se paras tiukkuus tulee, jos sitä kaipaat. Middleä ja volaa lisää aiheuttaa semmosen kunnon miehekkään mäjäyksen.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
dropD
29.06.2007 09:35:43

Jauhetaampa vielä tovi pahasta apinasta. Mitä mainioin polkusin, mutta kaikille vahvareille ei sovi. Englin thunderilla en ole saanut mitään iloa apinasta sen enempää särönä kuin boosterinakaan. Samoin microcube ei tuosta tykkää. Sen sijaan GK backline nupilla tuo toimii monipuolisesti. Kitaralla olen käyttänyt yläpään boostaamiseen (gain pois, level täysillä ja yläpäätä hieman korostettuna) kun ilmeisestä syystä (bassovahvari) taajuusalue jää kitaralle aavistuksen tummaksi. Tuloksena todella kuiva ja tiukka soundi. Toimii myös särönä kun laittaa vahvarista särön pienelle ja apinasta täysille. Silloin tulos on enempi marsuhenkinen kasariräyhä. Bassolla taas apina on toiminut miedoilla asetuksilla särönä. Ei sirise, murisee.
Juustonaksu
29.06.2007 11:55:07
Jauhetaampa vielä tovi pahasta apinasta. Mitä mainioin polkusin, mutta kaikille vahvareille ei sovi. Englin thunderilla en ole saanut mitään iloa apinasta sen enempää särönä kuin boosterinakaan. Samoin microcube ei tuosta tykkää. Sen sijaan GK backline nupilla tuo toimii monipuolisesti. Kitaralla olen käyttänyt yläpään boostaamiseen (gain pois, level täysillä ja yläpäätä hieman korostettuna) kun ilmeisestä syystä (bassovahvari) taajuusalue jää kitaralle aavistuksen tummaksi. Tuloksena todella kuiva ja tiukka soundi. Toimii myös särönä kun laittaa vahvarista särön pienelle ja apinasta täysille. Silloin tulos on enempi marsuhenkinen kasariräyhä. Bassolla taas apina on toiminut miedoilla asetuksilla särönä. Ei sirise, murisee.

Enpä ylipäätään ymmärrä, miksi joku kaipaisi Englin styrkkien kanssa enempää säröä...
Apina on kaikesta huolimatta erittäin monipuolinen. Omani onnistuin hajottamaan tässä väärien sähkökytkentöjen (tai virtalähteen oikkarin) vuoksi ja marssin ensi töikseni kauppaan ostamaan uuden. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Jonttu _
29.06.2007 12:04:34 (muokattu 29.06.2007 12:20:49)

Morjens taas kaikki, niin eikös tää bad monkey ole aika samanlainen kun tube screameri? semmosta behringerin tube screamer kopioa lainasin ja laitoin jotakuinkin gainit nollille ja levelin lähes täysille niin sain aika paljon sitä demppi saundia paremmaks, niin eikös toi bad monkey toimis aika samallalailla? paitsi että parempi eq (treble ja basso erikseen) tekisi siitä paljon monipuolisemman.
Jeff Beef
29.06.2007 12:27:02
jos G3 on nii sitten suosittelen vaihtaa sen yhen putken sieltä vähän tiukempaan, se on vissiinki 12at7 putki nii kannattaa kokeilla Svetlanaa tai sovtekiä, antaa tiukkuutta.
Jonttu _
29.06.2007 12:31:56 (muokattu 29.06.2007 12:34:15)

jos G3 on nii sitten suosittelen vaihtaa sen yhen putken sieltä vähän tiukempaan, se on vissiinki 12at7 putki nii kannattaa kokeilla Svetlanaa tai sovtekiä, antaa tiukkuutta.

Meneekö noi eri putket suoraan kiinni, vai tarviiko mitään modifikointia?
onko toi putki muuten tässä G3:ssa etuasteessa vai päättärissä?

edit: ja juu se perus putki on toi 12AT7
dropD
29.06.2007 13:52:25

Enpä ylipäätään ymmärrä, miksi joku kaipaisi Englin styrkkien kanssa enempää säröä...

no niin no... Eihän siitä olla enempää säröä yritetty kutitella, mutta mulla on (paha) tapa säätää, vääntää ja kääntää aina kun jonkun kapistuksen saan käteen. Kaikki minkä saa plugilla liitettyä johonkin on sitten tieteen nimessä siihen liitettävä. Että kokeiltava se oli mitä apina tekee enkelille.
Ziggy Bubba
29.06.2007 16:54:48 (muokattu 29.06.2007 16:55:03)

Morjens taas kaikki, niin eikös tää bad monkey ole aika samanlainen kun tube screameri? semmosta behringerin tube screamer kopioa lainasin ja laitoin jotakuinkin gainit nollille ja levelin lähes täysille niin sain aika paljon sitä demppi saundia paremmaks, niin eikös toi bad monkey toimis aika samallalailla? paitsi että parempi eq (treble ja basso erikseen) tekisi siitä paljon monipuolisemman.

Onhan tuo pitkälti Digitechin versiointi Tubescreamerista, juu. Hoitaa tosiaan saman homman kuin tuo testaamasi Behku, mutta vaan kaikinpuolin pätevämmin.
Myspace.com/Crookmachine
Antti1
29.06.2007 18:05:46 (muokattu 29.06.2007 18:06:36)
Se putki on siellä etusessa. Mä kuitenkaan en suosittelisi tuohon särön tiukentamiseen Svetlanoja tai varsinkaan Sovtekkeja (hyihyi...). Niitä paremmin lähes poikkeuksetta ahtojunttaan toimii Tungsol ja lisää kirkkautta ja soundin tarkkuutta tarvittaessa Ei:n Elite-putket.

EDIT: Eikä tarvii myöskään mitään modailla. 12AT7 ja 12AX7 (ECC81 ja ECC83, sama asia) menevät kyllä ihan päittäin vaihdossa.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
tommijk
29.06.2007 19:49:55

Käytän apinaa engl screamerin kanssa, ja ainakin henk. koht. pitää sanoa että en käytä sitä särön lisäämiseen vaan särön luonteen ja sävyn muuttamiseen, jossa se toimii loistavasti! Boostia ei ole kuin ihan hitunen, gain nollilla ja level klo 10.
Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa
tommijk
29.06.2007 21:52:01 (muokattu 29.06.2007 21:52:29)
Mitä boostia? Toihan laskee vaan sitä signaalin tasoa, jos sulla on levelit alle puolivälin. Tosin niinkuin sanoit, tuolla tavoin pystyy muokkaamaan särön luonnetta ilman särön lisääntymistä.

Ei se sitä laske kun pitää eq säädöt yli puolen välin. Puhtaalla soundilla volume on sama ilman sekä myös apinan kanssa, pientä rosoa tulee vaan mukaan. Tavallaan siis boostaan vain eq:n taajuuksia pitämällä signaalin tason kutakuinkin samana.
Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)