Aihe: Guthrie Govan!
1 2 3 4 5 6 7 836 37 38 39 40
M Hossa
29.06.2007 12:12:21 (muokattu 29.06.2007 12:15:42)
Täytyy sanoa että Guthrie Govan on sävellystaidoiltaan ehkä finnin alku suuren Blackmoren pepussa...noh niitä makuasioitako. ;D
Onhan sillä kuitenkin tekniikkaa...ja tosi komea parta.
John Titor
29.06.2007 12:57:53

Täytyy sanoa että Guthrie Govan on sävellystaidoiltaan ehkä finnin alku suuren Blackmoren pepussa...noh niitä makuasioitako. ;D

Se onkin viisasta ottaa vertailuun tilufuusiota ja seiskariheviä, voi jeesus teidän kanssa. Kaivakaapa Asian levyjä tai GPS:n levy kuunteluun, niin ei vertailla formulaa kuorma-autoon.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
J.Hollström
29.06.2007 13:03:08
Se onkin viisasta ottaa vertailuun tilufuusiota ja seiskariheviä, voi jeesus teidän kanssa. Kaivakaapa Asian levyjä tai GPS:n levy kuunteluun, niin ei vertailla formulaa kuorma-autoon.

Sää oot vissiin ottana henkilökohtaseks missioksi jeesustella täällä kaikkea, joka ei mene sun jakeluun. Suosittelen pientä relaxoitumista asian tiimoilta.

Kato kun meille spedeille ei mee kaikki jutut jakeluun niin kuin sulle, me ihmiset kun ollaan erilaisia.
John Titor
29.06.2007 13:04:52

Sää oot vissiin ottana henkilökohtaseks missioksi jeesustella täällä kaikkea, joka ei mene sun jakeluun. Suosittelen pientä relaxoitumista asian tiimoilta.

Kato kun meille spedeille ei mee kaikki jutut jakeluun niin kuin sulle, me ihmiset kun ollaan erilaisia.

Eroanko jotenkin muista?:D
J.Hollström
29.06.2007 13:07:17
Eroanko jotenkin muista?:D

Sää oot tän soittopalstan Twinkle.
M Hossa
29.06.2007 13:09:54

Ei kiinnosta aikakaudet, ainoastaan se minkä kuulen.
John Titor
29.06.2007 13:29:38

Ei kiinnosta aikakaudet, ainoastaan se minkä kuulen.

No et sä varmaan 70-luvultakaan vertaillut Chick Coreaa ja Deep Purplea? Ihan sama kuin sanoisin että Blackmore on ihan anaalista kun se ei oo tehnyt samanlaisia biisejä kuin Paganini (se soitti myös kitaraa).
Tykkää mistä tykkäät mutta vertaile nyt edes jossain kontekstissa. Sano vaikka että ihan kiva on Govan mutta sä et tykkää tilulilufuusiomusiikista niin paljon kuin vanhasta hevistä. Blackmoren ja Govanin vertailu ei tee oikeutta kenellekään.
M Hossa
29.06.2007 13:53:23 (muokattu 29.06.2007 14:17:05)
No et sä varmaan 70-luvultakaan vertaillut Chick Coreaa ja Deep Purplea? Ihan sama kuin sanoisin että Blackmore on ihan anaalista kun se ei oo tehnyt samanlaisia biisejä kuin Paganini (se soitti myös kitaraa).
Tykkää mistä tykkäät mutta vertaile nyt edes jossain kontekstissa. Sano vaikka että ihan kiva on Govan mutta sä et tykkää tilulilufuusiomusiikista niin paljon kuin vanhasta hevistä. Blackmoren ja Govanin vertailu ei tee oikeutta kenellekään.

Joo, en vertaile kosketinsoittajia ja kitaristeja keskenään. En myöskään kiviä ja timantteja. Ei kai tässä mistään samalaisuudesta puhuta?
Konteksti...upea sana. Sävelet riittävät siihen.

Ihan melkein kiva on Govan, mutta mä en tykkää tilulirufuusiomusiikista. Happy now? :D
Kiksaus
29.06.2007 14:43:46

Mun mielestä Guthrien taas erottaa muista tilujätkistä nimenomaan ne sävellykset. Esim. Waves on yksi parhaita fuusio/instrumental/tilu biisejä ja Ner Nerissä on aika tarttuva melodia. Ootko kuullu?
Toisaalta jos vertaillaan tolleen niin Blackmoren peppu ei oo mitn verrattuna Hendrixin peppuun...mut jos ei kumminkaan. Älkää jaksako riidellä tätä nyt ainakaan lukkoon.
M Hossa
29.06.2007 14:59:15 (muokattu 29.06.2007 15:00:12)
Mun mielestä Guthrien taas erottaa muista tilujätkistä nimenomaan ne sävellykset. Esim. Waves on yksi parhaita fuusio/instrumental/tilu biisejä ja Ner Nerissä on aika tarttuva melodia. Ootko kuullu?

En ole kuullut.

Toisaalta jos vertaillaan tolleen niin Blackmoren peppu ei oo mitn verrattuna Hendrixin peppuun...mut jos ei kumminkaan.

Henkka ja Blackmore on mulle ne ehdottomat ykköset. :)
En osaa sanoa kumpi olisi "parempi". Molemmilla ISOT perseet joka tapauksessa. Kukaan ei ole saanut siinä ajassa niin paljon aikaiseksi kuin Hendrix. Blackmore taasen aika erillainen kuin aina bluesahtava Jimi.
Hienoa musiikkia molemmilla joka tapauksessa. Ei voi mitään, mutta kyllä kylmät väreet tulee aina kun esim Rainbown Stargazerin kuuntelee...

Älkää jaksako riidellä tätä nyt ainakaan lukkoon.

Tuskin jaksetaan, heitit jo ämpärillisen kylmää vettä niskaan...cheers. =D
Epämuusikko
29.06.2007 17:04:33 (muokattu 29.06.2007 17:05:01)
Itsekin saan kylmiä väreitä muutamasta Deep Purplen biisistä. Sitä en ymmärrä, että miten ne liittyvät tähän ketjuun.

Blackmoren ja Govanin vertailu ei tee oikeutta kenellekään. siellähän se tulikin.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä." -Noir. Bustard #1
probus
29.06.2007 17:24:34
Tässä ensimmäistä kertaa kuuntelin Erotic Cakesin läpi, ja on se kyllä hyvä. Tyyli on jostain noiden fuusioäijien ja Steve Vain välimaastosta, tosin herralla tuntuu olevan tyylitajua, mitä ei aina edellä mainituista voi sanoa. Noihin netistä löytyviin pätkiin verrattuna yllättävän monipuolinen levy. Suorastaan huikea debyytti. Toisaalta jos ei tämän tyylisestä musiikista liiemmin tykkää niin ihmekös tuo jos ei iske.

Kuka toisi miehen Suomeen keikalle?
Pertsi
29.06.2007 17:43:28
Näissä uusissa bluesjamtracks-studioimproissa kaahataan vähän liikaa ilman päämäärää, imo. Hyvää pohdittavaa näissä on hybrid picking.

GG on halutessaan moneen suuntaan aidosti tyylitajuinen ja tulkitseva soittaja ilman näkyvää kiirettä.
SomethingWild
29.06.2007 20:33:10
BTW, mikä on kitaramerkki, jolla GG soittaa?

Suhr

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Ei oleee!
Kiksaus
29.06.2007 21:38:54

Näissä uusissa bluesjamtracks-studioimproissa kaahataan vähän liikaa ilman päämäärää, imo.

Paras noista on ehdottomasti se Larry Carlton-pätkä, missä Guthrie vetää hillitysti sellasta fuusioo. Eihän noi pätkät kyl mitn blyyssii oo nähnykkään.

BTW, mikä on kitaramerkki, jolla GG soittaa?

http://suhrguitars.com/artists.aspx?artist=govan
JamesHetfield
30.06.2007 10:58:48

oho, luin ton pikku tarinan; siis 3-vuotiaana aloitti soittamisen!? No huh, pitääkin tästä mennä reenaileen...
Kovaa mättöä: http://www.myspace.com/damagingfallout
J. Cool
29.07.2007 18:46:53

sorry jos vähän nostelen, sallittakoon jos rumpali kerrankin innostui kitaristista?

toi "larry carlton"-pätkä on pyöriny aika tiuhaan. muut on vähän liian tilua et jaksais kuunnella useita kertoja. Oon aika kyllästyny kitaristeihin, jotka ei ymmärrä muun kuin pentatonisen tilun päälle, ja toisaalta jatsityypit on monesti vähän hiplaajia mun makuun. Niin tää osui maukkaasti väliin, jopa rytmiikkaa löyty ja kontrolli soittoon miehellä on varsin mainio. Youtubes joku 18v berklee-fuksityttö vetää vähän sinne päin samaa sooloa, mistä tuli vaan mieleen, että onko joku mnettiläisistä lähteny samalle linjalle? Itse rupesin treenaan tota synalla. vois olla hauska vedellä tota keytarilla, jos jaksaa kelata ton kuntoon. Googlasin vähän ja löysin yllättävän hyvän transcription. Aukeaa Power Tab -nimisellä ilmaisohjelmalla. Jos jotakuta kiinnostaa:

http://bugi.oulu.fi/~java/files/gg/gg.ptb
John Titor
29.07.2007 19:54:24 (muokattu 29.07.2007 19:54:59)

sorry jos vähän nostelen, sallittakoon jos rumpali kerrankin innostui kitaristista?

toi "larry carlton"-pätkä on pyöriny aika tiuhaan. muut on vähän liian tilua et jaksais kuunnella useita kertoja. Oon aika kyllästyny kitaristeihin, jotka ei ymmärrä muun kuin pentatonisen tilun päälle, ja toisaalta jatsityypit on monesti vähän hiplaajia mun makuun. Niin tää osui maukkaasti väliin, jopa rytmiikkaa löyty ja kontrolli soittoon miehellä on varsin mainio. Youtubes joku 18v berklee-fuksityttö vetää vähän sinne päin samaa sooloa, mistä tuli vaan mieleen, että onko joku mnettiläisistä lähteny samalle linjalle? Itse rupesin treenaan tota synalla. vois olla hauska vedellä tota keytarilla, jos jaksaa kelata ton kuntoon. Googlasin vähän ja löysin yllättävän hyvän transcription. Aukeaa Power Tab -nimisellä ilmaisohjelmalla. Jos jotakuta kiinnostaa:

http://bugi.oulu.fi/~java/files/gg/gg.ptb

Joo, munkin oli pakko nuotintaa kyseinen soolo, kun on niin hyvä. Ton oikeasti hyvään kondikseen laittaminen soittimen kanssa onkin toinen juttu. Mut hyvää schaibaa, niin ku öbaut kaikki muukin mitä Guthrien sormista lähtee.
.tapi.
31.10.2007 23:15:54 (muokattu 31.10.2007 23:19:01)
Govan pistelee jazzia! Es-335 kehissä :)

The fellowship live at bassment:

http://www.youtube.com/watch?v=X9-rOuTmW-8

Juutuben sivupalkista lisää saman keikan clippejä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)