J-PPP 20.01.2004 12:44:14 | |
---|
Etsiskelen telecasteria keikkavarakitaraksi, tuo Squierin Standard Telecaster näyttää tällä hetkellä vahvimmalta kandidaatilta. Todennäköisesti se tulisi tilattu T-kaupasta, jos tulee susikappale niin sitten laittaa takas. Sopíi tarjota myös omia turhaksi jääneitä telejään tai ehdottaa muita vaihtoehtoja. Muutama kyssäri: Onko noi (ja Tokait) mitoiltaan vastaavia kuin Fenderit, eli onnistuuko esim. pleksien vaihdot ilman suuria tuskia? Tarkoitus olisi tehdä kitarasta ainakin hyvännäköinen jos ei siitä muuta saa irti. Lisäksi itseasiassa haussa ei ole se ominaisin telesoundi, joten mikit ajattelin vaihtaa yksikelaisenkokoisiin humppareihin. Mielipiteitä tästä? WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger |
LaXu 20.01.2004 13:41:02 | |
---|
|
pedalinaama 20.01.2004 13:55:39 | |
---|
Muutama kyssäri: Onko noi (ja Tokait) mitoiltaan vastaavia kuin Fenderit, eli onnistuuko esim. pleksien vaihdot ilman suuria tuskia? Tarkoitus olisi tehdä kitarasta ainakin hyvännäköinen jos ei siitä muuta saa irti. Lisäksi itseasiassa haussa ei ole se ominaisin telesoundi, joten mikit ajattelin vaihtaa yksikelaisenkokoisiin humppareihin. Mielipiteitä tästä? Yleensä Tokait on rungoltaan aika tarkkoja kopioita. Ja Squierit tietenkin. Mutta ei kaikki kopiot välttämättä ole aivan samanlaisia alkuperäisen suhteen. Muista että Telen tallamikki ei ole rakenteeltaan samanlainen kuin yksikelaiset yleensä. Joten tarvitsee nimenomaan Teleen suunnitellun tallamikin, joita kyllä löytyy. Esim. duncanin hot railseja on tele mallia tietääkseni. etumikki telessä on myös erilainen kuin esim. straton mikit. Joten edessä saattaisi olla ainakin pleksiin mikkikolon suurentaminen. Myös runkoon voi joutua koloa isontamaan. Riippuu kitarasta. moni on ruma jo lapsena |
Etsiskelen telecasteria keikkavarakitaraksi Jos elektroniikka on tarkoitus laittaa uusiksi jokatapauksessa, niin käytetty Fenix-tele voisi olla kukkarolle suotuisa vaihtoehto. Noissa on hyvät puut ja rauta, elektroniikka taasen on heikkoa, mutta sehän oli uusiksi menossa... Maksoin moisesta muistaakseni jotain 120 euroa käytettynä. Fenix-telejä on vaan hiukan huonosti kierrossa, stratoja näkee useammin. Jos on mahdollisuus ostaa eBayn kautta, niin tilanne on parempi. Myöskin Falconin telet kannattaa katsoa läpi, pärjäsivät taannoisessa teletestissä loistavasti. http://www.rytmi.com/rytmi101/101teletbyjakoila.html Mulla on Falconin strato (jotain signature tms. sarjaa) ja se on mikkien vaihdon myötä hintaisekseen oiva peli. JuSu Ööö... Morjens. |
weelie 20.01.2004 14:29:57 (muokattu 20.01.2004 14:32:12) | |
---|
Mä just ostin yhdeltä amerikkalaiselta modatun "halpis"telen. Dollarin kurssi on sen verta suotuisa, että kandee tsekata josko ebayssä, tdpri:ssä, fenderforumissa, jne. löytyis joku hyvä halpa tele. Postit on noin $50-55. Ja euro on nyt jotain 1.23 dollaria. No yksi vaihtoehto tuo ainakin. Itse ajattelin aiemmin hankkivani Squier Affinityn (iso näppiselle Squierit huono vaihtoehto) ja vaihtavani siihen Duncanit. Don Mare (of Agi-Lace) joku aika sitten sanoi, että soittelee keikkansa pääasiassa sellaisella, tsekkaa ääninäytteet sivultansa: http://www.buckcannon.com/pages/1/index.htm EDIT: suora osoite: http://www.wagmanblues.com/Buck_Cannon/ Falconit on joo tietty yksi vaihtoehto. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
J-PPP 20.01.2004 18:05:08 | |
---|
WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger |
J-PPP 20.01.2004 18:08:39 | |
---|
Muista että Telen tallamikki ei ole rakenteeltaan samanlainen kuin yksikelaiset yleensä. Joten tarvitsee nimenomaan Teleen suunnitellun tallamikin, joita kyllä löytyy. Jaahas, tämä oli hyvä tieto. Onko varmasti näin ettei ihan perus-singlecoilin kokoinen uppoa telen syvyyksiin? Siis nimenomaan tallapaikalle. Tai oikeastaan kaulaankiin, koska mulla on tossa ylimääräsenä just duncanin lil 59 pari jonka olin tähän käyttöön ajatellut.
WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger |
p130 20.01.2004 18:36:53 | |
---|
Jaahas, tämä oli hyvä tieto. Onko varmasti näin ettei ihan perus-singlecoilin kokoinen uppoa telen syvyyksiin? Siis nimenomaan tallapaikalle. Tai oikeastaan kaulaankiin, koska mulla on tossa ylimääräsenä just duncanin lil 59 pari jonka olin tähän käyttöön ajatellut. Kaulamikisi sen pitäisi sopia, ainoastaan pleksin reikää joutuu suurentamaan olettaen että kaulamikin kolo vastaa aidon fenderin koloa. Missään tapauksessa puutöitä ei ainakaan paljoa ole tiedossa. Telen tallamikkihän on fyysisesti suurempi kuin perus stratomikki. Eli kyllähän sekin on mahdollista asentaa telen tallamikiksi. Pitää vain kehittää jokin tapa kiinnittää se... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Pertsa 21.01.2004 10:30:10 | |
---|
Jos elektroniikka on tarkoitus laittaa uusiksi jokatapauksessa, niin käytetty Fenix-tele voisi olla kukkarolle suotuisa vaihtoehto. Noissa on hyvät puut ja rauta, elektroniikka taasen on heikkoa, mutta sehän oli uusiksi menossa... Samoin hyvä vaihtoehto voisi olla tämä: http://www.vertikaali.com/0ekitarat.html Ja tuolta sivulta Suzuki STL-10NL tai SB. Itse hommasin tuollaisen hiljattain ja vaihdoin siihen tallamikiksi Duncanin Broadcasterin. Etumikki menee myös vaihtoon jossain vaiheessa, kun lompakko antaa myöden. Ihan hyvä perustele. Kannattaa käydä testaamassa nuo Suzukin kitarat lähimmässä Vertikaalissa, jos on mahdollisuus. Tinkaamalla lähtee vähän päälle 200€. Runko leppää ja otelauta ruusupuuta. |
Lounger 21.01.2004 12:16:22 | |
---|
Itellä on T:ltä tilattu StanuTele. Kaikki osat pystyy varmaan vaihtamaan Fenkun vastaaviin (se on kyllä ihan sinälläänkin hyvän näköinen). Vähän sitä piti fiksailla (naputella nauhaa sisään, viilata kupruilevaa pleksiä, ym.), mutta samoja kitaroita olen täällä hypistellyt ja niissä kaikissa on omat pienet "juttunsa", jotka pitää (mutta ovat helpot) fiksata. Kaula niissä on vaan aika kapea... |
J-PPP 21.01.2004 13:00:11 | |
---|
Näyttää siltä että tulee helpommaksi hankkia tele Hot Rails tallaan kuin alkaa kokeilemaan noilla 59:llä. Muutamia mieleenkiintoisia tarjouksia on tullut yksityisiltä, en ole vielä osannut päättää mihin päädyn. GASin paha puoli on se että tulee hintasokeaksi, aluksi oli tarkoitus hankkia ihan tosí halpistele (esim. se Squier Standard, jotain 250e muistaakseni) mutta sitäkin kun lähtee muokkailemaan niin yhtäkkiä on kädessä 400 euron kitara. Pitäisköhän sittenkin miettiä noita noita viisysejä... WANTED: Ibanez Iceman, tarjoa! FOR SALE/TRADE: Roger Mayer Voodoo-Axe, DOD FX75-B Stereo Flanger |