Aihe: Ampeg B25S?
1
2541
19.01.2004 17:46:45

Näin tuossa viikonloppuna Rovaniemen Kellarin lavantakaisissa tiloissa otsikon mukaisen Ampegin nupin ja kaapin (tais olla 2x15"). Putkivahvistin ja mitä luultavimmin 70-luvulta. Kysyisinkin, että mikäs se tällainen malli onkaan, kun ei ole aikaisemmin vastaan tullut? Onko se vastaava kuin V4B, mutta 50W? Helvetin tyylikkään näköinen läjä jokatapauksessa.
Teijo K.
20.01.2004 13:20:21

Oliko tällainen läjä:
http://www.mindspring.com/~christerry/b25.html

Ei noista vanhoista ampegeista älyttömästi tietoa näytä googlekaan löytävän.

Nyt löytyi sellainen Ampeggi, että kelpaisi meikäläisellekin. Tuohon vielä keinokuorma, ja kaapiksi 1*10, niin johan saisi luukutettua.
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
2541
20.01.2004 13:28:20 (muokattu 21.01.2004 21:04:26)

Oliko tällainen läjä:
http://www.mindspring.com/~christerry/b25.html

Tuo näyttää vanhemmalta, mutta veikkaisin olevan vastaava malli. 55W? Eikai tuohon enää mitään keinokuormaa tarvi, jos meinaat Arva särölle ajaa? Tosin tuon ajan watit tuntuu olevan paljon tehokkaampia kuin nykyisin....

Paljonkos muuten 70-luvun V4 ja V4B -nupit maksaa nykyisin? Uudet V4:t ei kiinnosta ja SVT:n voin ostaa, kun menen oikeisiin töihin, jos silloinkaan...;)
Teijo K.
20.01.2004 13:42:06

Tuo näyttää vanhemmalta, mutta veikkaisin olevan vastaava malli. 55W? Eikai tuohon enää mitään keinokuormaa tarvi, jos meinaat Arva särölle ajaa? Tosin tuon ajan Wait tuntuu olevan paljon tehokkaampia kuin nykyisin....

Paljonkos muuten 70-luvun V4 ja V4B -nupit maksaa nykyisin? Uudet V4:t ei kiinnosta ja SVT:n voin ostaa, kun menen oikeisiin töihin, jos silloinkaan...;)

Me soitetaan niin hiljaisella tuota mein mummoprogea, että oikeasti et usko. Minulla on nyt käytössä SWR Workingmans 15' 120w konpo, ja volumet on noin 1/6 auki, jos sisääntulo on säädetty oikein. Jos mä rupeisin tuollaisella 55w putkivahvistimella luukuttamaan ilman keinokuormaa niin lujalla, että saa sitä pääteastesäröä peliin mukaan, niin minuthan tuijotettaisiin pihalle reenikseltä. :-)

Siellä voi treeniksellä keskustella sofistikoituneesti vaikka säästä halutessaan samalla kun mei treenataan. Mulle tulee korvamonitoreihin sähkökitaraa, kun olen vähän huonossa kulmassa siihen kaiuttimeen nähden, ja ei sitten kuulu sinne mun nurkkaan se muuten...
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
2541
20.01.2004 13:48:38

Me soitetaan niin hiljaisella tuota mein mummoprogea, että oikeasti et usko. Minulla on nyt käytössä SWR Workingmans 15' 120w konpo, ja volumet on noin 1/6 auki, jos sisääntulo on säädetty oikein. Jos mä rupeisin tuollaisella 55w putkivahvistimella luukuttamaan ilman keinokuormaa niin lujalla, että saa sitä pääteastesäröä peliin mukaan, niin minuthan tuijotettaisiin pihalle reenikseltä. :-)

:=)

Minulla varmaan tulisi pääteastesäröt mukaan, halusin tai en, jos meinaisin treeneissä kuulua tuolla Ampegilla. Keikalla tilanne olisi onneksi toinen...
Teijo K.
20.01.2004 13:56:01 (muokattu 20.01.2004 14:19:11)

:=)

Minulla varmaan tulisi pääteastesäröt mukaan, halusin tai en, jos meinaisin treeneissä kuulua tuolla Ampegilla. Keikalla tilanne olisi onneksi toinen...

;-)

Meillä on keikallakin lavavolume yhtä pieni. Kaikki veetäänkin sitten mikserin, ja siis PA kamojen kautta. Kun on vakimiksaaja, on munsta saatu hyvä sydeemi kehitettyä. Ei niin pientä ravintolaa ole tullut vastaan vielä, etttä liian suuret volumet olisi ongelma. Soundi pysyy hyvänä pienimmissäkin paikoissa, kun tila ei mene ns. akustisesti tukkoon. Miellyttävä kuunnella ja soittaa.

Ja ei näy korvatulppia mein keikoilla kuulijoilla.

Haittapuolena voisi mainita sen, että laadukkaat PA-romppeet on niin kalliita nekin. No, nyt on ihan kelvot omat ostettuna, että eihän niihin enää saa sillälailla rahaa palamaan. Jotain täydennystä toki on aina.

Ja tämä toimii senkintakia musta, että ei olla rock. Eikä ole mitään halua, tahi pyrkimystä ollakaan rock. Ei sillä etteikö se hienoa ole niille joilta se käy luonnostaan. Meille se istuisi vain niin kovin teennäisesti.

Ps- Mutta off-topiciin meni ja komeesti. Juu, noissa putkivahvistimissa, se watti on hieman eri juttu kuin trankuissa. Putkiwatti vastaa muutenkin jo useampaa trankkuwattia.
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)