Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai SG
1 2 3
Exhausted
29.06.2007 01:34:08 (muokattu 29.06.2007 01:34:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tuoretta aihetta tästä ei heti löytynyt. Ovatko Tokain SG:t yhtään hintansa väärtejä pelejä? Onko jotain pahoja tyyppivikoja vai ovatko kelpo soittimia? Kävin Musamaailmassa tuossa eilen rämpyttelemässä yhtä Tokain SG:tä ja tuntui pirun hyvältä käteen, mutta eipä sen perusteella vielä viitsi ostopäätöstä tehdä.
 
PS. Ei kai tämä ole jokin ikuisuusväittelyaihe josta ei voi saada asiallista keskustelua aikaan?
McNulty
29.06.2007 02:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tuoretta aihetta tästä ei heti löytynyt. Ovatko Tokain SG:t yhtään hintansa väärtejä pelejä? Onko jotain pahoja tyyppivikoja vai ovatko kelpo soittimia? Kävin Musamaailmassa tuossa eilen rämpyttelemässä yhtä Tokain SG:tä ja tuntui pirun hyvältä käteen, mutta eipä sen perusteella vielä viitsi ostopäätöstä tehdä.
 
PS. Ei kai tämä ole jokin ikuisuusväittelyaihe josta ei voi saada asiallista keskustelua aikaan?

 
Se SG70 tms. "parempi" malli oli kyllä ihan mukava SG-kopio. Mikit siihenkin vaihtaisin, mutta noin niin kuin kitarana se oli varsin passeli, eli se soi ja viimeistelyssä ei ollut suurempia moitittavia. Ainahan jonkun nauhan olisi voinut kruunata paremmin ja tsekata viimeiset säädöt (esim. intonaatio) kohdalleen ennen hyllyyn asettamista. Itse olen enempi LP-miehiä, mutta yhden worn cherry tai worn brown SG:n meinaan vielä jossain välissä hankkia. Harmi vain useiden äSGeiden kohdalla tuo kaulaprofiili... tuo Gibsonin tuttu '59-profiili on enemmän omaan makuun ja tatsiin, kuin se '60 "slim taper"-profiili.
 
if the shit fits... wear it!
Lilli
29.06.2007 07:12:03 (muokattu 29.06.2007 07:12:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se SG70 tms. "parempi" malli oli kyllä ihan mukava SG-kopio. Mikit siihenkin vaihtaisin, mutta noin niin kuin kitarana se oli varsin passeli, eli se soi ja viimeistelyssä ei ollut suurempia moitittavia. Ainahan jonkun nauhan olisi voinut kruunata paremmin ja tsekata viimeiset säädöt (esim. intonaatio) kohdalleen ennen hyllyyn asettamista. Itse olen enempi LP-miehiä, mutta yhden worn cherry tai worn brown SG:n meinaan vielä jossain välissä hankkia. Harmi vain useiden äSGeiden kohdalla tuo kaulaprofiili... tuo Gibsonin tuttu '59-profiili on enemmän omaan makuun ja tatsiin, kuin se '60 "slim taper"-profiili.
 
Samoin omaani olen vallan tyytyväinen. Kaulaan vaihdoin PhatCatin ja tallan hieman laajempiskaalaiseksi. Ei moitittavaa lain - VARSINKIN kaulaprofiili parasta pässinlihaa koskaan!
 
"Hallittu humala... sen verran vaa otetaan, että sosiaaliset esteet poistuu. Kuten tajunta ja puhekyky."
kojones
29.06.2007 08:15:50 (muokattu 29.06.2007 08:16:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden Japanin Tokai SG70:n omistin, hyvä kitarahan se. Mikit lähtisi edelleen vaihtoon, satulan ja virittimien kanssa tullee toimeen mutta omaani vaihdoin Earvanan ja lukittavat Gotohit. Älyttömän hyvin soi akustisestikin.
Soundihan siinä oli älyttömän hyvä, kaula omaan kouraan liian jämäkkä mutta tatsi oli silti hyvä. Ostin sitten Giban SG Standardin, Gibson oli jotenkin "helpompi" soittaa muttei soundannut niin hyvältä.
 
Jos olisi rahaa ostaisin heti SG70:n ja hiotuttaisin kaulan ohuemmaksi.
 
Harmi vain useiden äSGeiden kohdalla tuo kaulaprofiili... tuo Gibsonin tuttu '59-profiili on enemmän omaan makuun ja tatsiin, kuin se '60 "slim taper"-profiili.
 
Mulla taas päinvastoin ja ongelmia on tuottanut löytää edes spekseistä ohuempaa kaulaa :D Giban SG-3:ssa ja '61:ssä on ja joissain Specialeissa.
 
MTM
29.06.2007 09:36:40 (muokattu 04.07.2007 10:25:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokaitahan tehdään sekä Japanissa että Koreassa, ensinmainittuja (nykyinen mallinimi SG-75) pidetään laadultaan parempina ja niiden materiaalit ovat jotakuinkin sitä mitä SG:ssä traditionaalisesti pitäisikin.
 
Korealaisissa on erilaisia versioita, on pulttikaulaa (SG-35), natopuuta runkomateriaalina (SG-35 ja SG-43) ym. "häikkää", mutta kalliimmat mallit (SG-50) ovat sitten jo näiltä osin parempia. Kyllä korealaisetkin hintansa huomioon ottaen silti ihan soittimia ovat. Muistaakseni korealaisten kaulaprofiili on japanilaisia ohuempi.
 
Tuossa viidensadan hintaluokassa voisi kokeilla myös Grass Rootsin G-SG-44 -mallia, siitäkin on kuulunut ihan hyvää.
 
EDIT: japanilaisen Tokain vaihtoehtona itse katselisin myös Gibsonin faded SG:tä, korealaisen vaihtoehtona myös Epiphonen G-400 vintage-mallia.
 
Umas
29.06.2007 09:52:40 (muokattu 29.06.2007 09:53:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minultapa löytyykin juuri ilmeisesti korean malli. Ja kaula on ohut joka sopii paremmin käteeni kuin esim epiluurin vastaava. Eihän tuo mikään gibsoni ole mutta kyllä se silti hyvä kitara on hintaisekseen. ...ehkä joskus sitten mikkien vaihtoa, kun mikit ovat ainoa heikompi asia tuossa... Pitää muutes virettä helkkarin hyvin.
 
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
Exhausted
29.06.2007 10:09:00 (muokattu 29.06.2007 10:09:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, hinnan perusteella oli juuri SG-75 jota kokeilin. Ohueen SG-kaulaan minäkin olen tottunut. Täytyy varmaan palata sinne Musamaailmaan ja pistää piuhakin kiinni johonkin. Kiitos näistä, toki lisääkin kommentteja saa laittaa.
MTM
29.06.2007 14:21:42 (muokattu 29.06.2007 14:37:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiempaa keskustelua aiheesta:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=144804&oo=0
 
Torilla myynnissä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=172058
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=169147
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=168105
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=167840
 
j0nas
29.06.2007 14:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko muuten bonganneet jo tämän:
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Categories/news/jussi_discoensemble
 
Exhausted
29.06.2007 14:51:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko muuten bonganneet jo tämän:
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Categories/news/jussi_discoensemble

 
Oho :O. Sen tiesin että Ylkän vanha SG varastettiin Virossa ja sen tilalle tuli ensin perus Gibsoni ja rinnalle Tokai, joka alkoi vähitellen saada enemmän keikkanäkyvyyttä.
j0nas
29.06.2007 15:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho :O. Sen tiesin että Ylkän vanha SG varastettiin Virossa ja sen tilalle tuli ensin perus Gibsoni ja rinnalle Tokai, joka alkoi vähitellen saada enemmän keikkanäkyvyyttä.
 
Mun mielestä ihan tervetullutta perinteisen kaavan rikkomista. Tarkoitan siis, ettei olla aina niin merkkiriippuvaisia, vaan hyvä kitaristi soittaa sellaisella soittimella, jonka parhaaksi kokee. Joten pointsit Jussille tästä!
 
hapan
29.06.2007 16:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ALoittajalle: Sopiiko kysyä, että miksi vaihdat Gibsonista Tokaihin? Eikö toi standardi ole kuitenkin potenssiin parempi, ku Tokai? Ainakin mun mielestä on.
 
Ziggy Bubba
29.06.2007 16:51:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piru kun on Jussilla komiat SG:t - eteenkin näin vasurin näkökulmasta.
 
Myspace.com/Crookmachine
TommyGun
29.06.2007 17:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Tokain SG-70 jossa on Phat Catit & Bigsby ja ei voi muuta sanoakku...
UUUUUUULEKELEKE!!! Sweet . eli julumetun hyvä peli on. Suosittelen!
 
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
Kalm
29.06.2007 17:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutena en enää toista ostaisi, mutta käytettynä ja HW-viritettynä ihan jees airoja.
 
Muovinen pintakäsittely, paksumpi kaula, loivempi kaulan tilttikulma, halvahkon oloinen rautapuoli, tumpuhkot mikit ja bindausten yli tulevat nauhanpäät saattavat aluksi häiritä, jos on tottunut soittamaan Standard SG:llä.
 
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
jussimus
29.06.2007 18:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ALoittajalle: Sopiiko kysyä, että miksi vaihdat Gibsonista Tokaihin? Eikö toi standardi ole kuitenkin potenssiin parempi, ku Tokai? Ainakin mun mielestä on.
 
Mä haluun kans tietää että miksi Gibbonin SG vaihtuis Tokaihin...vaadimme perusteluja!
 
Exhausted
01.07.2007 20:01:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En edes vielä tiedä olenko vaihtamassa vanhan SG:n vai PRS:n pois tuon alta, jos edes toteutan koko projektia. SG vaatisi nauharemonttiakin ja elokussa on edessä studiosessiot, jotka vaativat vireisesti soivan kitaran. Lisäksi tykkään enemmän uudenmallisesta(?) SG:stä, jossa kaula lähtee vähän kauempaa bodystä, kuin tuossa vanhemmassa. Täytyy nyt vielä katsoa.
Ziggy Bubba
01.07.2007 20:05:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä haluun kans tietää että miksi Gibbonin SG vaihtuis Tokaihin...vaadimme perusteluja!
 
Tokai (Musamaailma) tarjosi "endorsement" -diiliä, Gibson ei.. Ehkä.
 
You said a' what now?
Exhausted
01.07.2007 21:37:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai (Musamaailma) tarjosi "endorsement" -diiliä, Gibson ei.. Ehkä.
 
Hymiö. Jos näin on, niin eivät ole kyllä minulle vielä ilmoittaneet. Kyllähän sitä ilmaisen kitarankin ottaisi, mutta olen vielä ihan ostamassa kyllä. Uusi Gibsonin SG Standard kelpaisi kyllä myös, mutta ei ole ihan rahapussin ulottuvissa, enkä ole diggaa SG Speciaaleista.
Ziggy Bubba
01.07.2007 21:40:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hymiö. Jos näin on, niin eivät ole kyllä minulle vielä ilmoittaneet. Kyllähän sitä ilmaisen kitarankin ottaisi, mutta olen vielä ihan ostamassa kyllä. Uusi Gibsonin SG Standard kelpaisi kyllä myös, mutta ei ole ihan rahapussin ulottuvissa, enkä ole diggaa SG Speciaaleista.
 
Oho, olin pihalla... Luulin että puhe oli DE:n Jussista :D
 
You said a' what now?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «