Aihe: On se vaikeaa.
1
Mörkö
19.01.2004 16:06:29
En tiedä onko tästä puhuttu viimeaikoina mutta onkos muilla sellaisia ongelmia että jonain päivänä kun soittelee niin kaikki tuntuu menevän juuri niinkuin pitää ja virheitä ei tule ollenkaan. Sitten taas välillä tuntuu että ei helvetti tästä tule mitään. Miten voinkaan olla näin surkea. Tänään sattui tulemaan taas tämä huono päivä. Tuntuu ettei mikään oikein onnistu ja sounditkin on sellaista paskaa ettei ikinä.

Olisiko kenelläkään mitään neuvoja miten tällaisia paskapäiviä saisi piristettyä hieman?

Tämä käy jo vaaralliseksi kun tuossa aikasemmin mietin että myyn soittokamat ja ostan niistä saaduilla rahoilla viinaa. :)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
R.Cooley
19.01.2004 16:11:48
Kuuntele alamaailman vasaroita!
Heart Of Steel
19.01.2004 17:46:05

Paska päivä on paska päivä, ei siinä auta kun nakata skittara nurkkaan ja keksiä jotain muuta tekemistä.
"Nobody tells a Man how to play."
bender
19.01.2004 17:51:42
Joo mulla on kohta viikon verran ollu pelkkää alamäkeä tekis mieli heittää koko kitara ikkunasta mäelle. Noo huomenna on parempi päivä...toivottavasti.
there can be such music as would kill a man instantaneously
Lennu
20.01.2004 02:52:09

Kannattaa ottaa asenne, että musiikki on yleensäkin aivan perseestä. Tällöin ei välitä siitä miten homma toimii aivotasolla. Kunhan jotain palkintoa saa (ite tykkää, mimmi antaa pillua, äiti kehuu, baari maksaa palkkaa), niin se riittää.

Kaikki on vaikeeta, mikään ei ole kivaa. Siihen vaan pitää vanhemmiten tottua. Eikä muuta tietä ole, saati oikoreittiä.
"nenä pyllyyn!" HÄTÄTILAPALSTA
Pluto
20.01.2004 13:58:33
Minä sanon näitä känkkäränkkä -päiviksi. Silloin ei missään nimessä kannata mennään kokeilemaan uusia soittokamoja, koska kaikki kuulostaa paskalta. Toisaalta eipä sitä kannata hirveissä naminami-fiiliksissäkään testaamaan mitään, koska soundit voivat kuulostaa paremmilta kuin todellisuudessa ovatkaan.

Ei soittaminen saa olla koko elämä. Jos se ei jonain päivänä suju, tee jotain muuta.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Robert
20.01.2004 13:59:06
Minulla on joskus sellaisia superhyviä päiviä, että tuntuu kuin osaisi soittaa mitä tahansa ja miten nopeaa tahansa. Kumma juttu.

Mulla on mennyt viimeiset pari viikkoa tuolla lailla... Eiköhän se kohta taas itkuksi muutu.
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
poppamies
20.01.2004 14:30:28

No minä voin vakuutta ettei tuo ilmiö hellitä eikä lakkaa koskaan. Rutiinilla voi kyllä soittaa kelvollisesti paskapäivänäkin mutta kyllä päivissä ja päivissä on eroja.
Mielenkiintoinen ilmiö on muuten sekin että joulutauon jälkeen (n. kuukausi) niin soitto molempien bändien kanssa sujui normaalia paljon paremmin. Jonkunlaisesta kyltymisestä voi myös olla kyse.
"G-strings are for strippers"
coffeemaker
20.01.2004 15:04:22
jep, huonoina päivinä ei ole suositeltavaa soittaa.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
Keppis
20.01.2004 19:02:03
Toihan on aika kätevää ei tarvi reenata eikä hankkia hyviä kamoja. Vaikka kitara olis millanen lapio niin hyvänä päivänä siittä lähtee helskutin hyvät saundit. Sitten kun huomaa että on sellane päivä että pystyy soittaan mitä vaan niin eikun Ynkän levy soittimeen ja siitä korvakuulolta opetteleen.
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Exhausted
20.01.2004 19:35:02

toi pätee kyllä kaikkeen kitaraan liittyvään. välillä tuntuu että saundit on paskat ja ruuvaa kaikkia nappeja ja sitte jonain päivänä kaikki on aina kohdallaan. joskus tuntuu että omat biisit on ihan paskoja joskus taas on vitusti hittejä eikä osaa päättää mitä niistä soittais keikalla. sama pätee myös oikeastaan kaikkeen kitaran vireestä levyhyllyn sisältöön
KooAa
20.01.2004 21:51:23
Kyllähän joskus niin käy että kun soittelee niin soundit on ihan persiistä. Seuraavana päivänä kun soittelee samoilla säädöillä niin kuulostaakin jo hyvältä.
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
vekku
20.01.2004 23:44:06
joo mun mielestä tää paska päivä tulee aina sillon ku soittelee joka päivä melko paljon nii ennenpitkää alkaa menee paskasti, sit ku pitää pari päivää taukoo, on vaikka jossain reissussa, ja kun tulee kotiin nii ei välttämättä heti aluksi mutta viimeistään seuraavaana päivä soitto onnistuu, ja hyvin.
doing
lapio
21.01.2004 12:03:09

Itsellänikin on ihan sama ilmiö tuon soitto fiiliksen kanssa. Olen miettinyt sen itselläni niin, että unen määrä vaikuttaa siihen aika pitkälti. Nyt olen varsin väsynyt kuten myös eilen niin oli hieman tahmeaa soitella, mutta sunnuntaina irtosi hyvin.
"These pretzels are making me thirsty!" -Cosmo Kramer
JMP71
21.01.2004 13:55:54
Tuntuu ettei mikään oikein onnistu ja sounditkin on sellaista paskaa ettei ikinä.

Näitä huonosoundi-päiviä kutsutaan meijän bändissä "huonua sähkyä tännään" -päiviksi. On se kumma kun ne osuu kaikille sähköistä vahvistusta käyttäville bändissä samaan aikaan.

Joko joku imee sähköverkosta kaiken virran tai kaikilla viiraa yhtäaikaa??
Hanki parempaa luettavaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)