Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat Ibanez RG:t
1 2 3 4 5 6 7
calf
28.06.2007 17:08:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on mielestänne paras Ibanez RG-sarjan kitara? Ovatko ne dimarzio/ibz-mikit aitojen Dimarzioiden tasoa lähelläkään?
 
There are no wrong notes
Krice
28.06.2007 17:20:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on mielestänne paras Ibanez RG-sarjan kitara?
 
Prestiget.
 
Ovatko ne dimarzio/ibz-mikit aitojen Dimarzioiden tasoa lähelläkään?
 
Kuulemma aika lähellä. Toisaalta jos on rahaa prestigeen niin kannattaa varmaan investoida uusiin mikkeihin siinä samalla, ihan vain varmuuden vuoksi.
 
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
ballfish
28.06.2007 17:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma aika lähellä. Toisaalta jos on rahaa prestigeen niin kannattaa varmaan investoida uusiin mikkeihin siinä samalla, ihan vain varmuuden vuoksi.
 
TAi sitten ostaa käytettynä vanhemman prestigen jossa on Dimarziot valmiina.
 
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
LaXu
28.06.2007 17:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sanon, että J-Custom RG:t ovat ne parhaat. Tosin vanhat "Prestiget" kuten RG3120 ovat myöskin mainioita. Nykyäänhän tuo Prestige lätkä ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään, onpahan vaan yritetty saada kitaroiden nimet kuulostamaan hienommilta.
 
Minusta DiMarzio/IBZ:t (ja Duncan/IBZ:t) eivät ole yhtä hyviä kuin "aidot" DiMarziot tai Duncanit. Joku noissa Ibanezin suunnittelemissa erikoismikeissä aina tökkii korvaan. En siis suosittele noita RG25xx ym. malleja, mieluummin hommaa sen halvemman RG15xx mallin tai vielä parempi, wanhemman RG5xx:n käytettynä.
oiva tumpeloinen
28.06.2007 17:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sanon, että J-Custom RG:t ovat ne parhaat. Tosin vanhat "Prestiget" kuten RG3120 ovat myöskin mainioita. Nykyäänhän tuo Prestige lätkä ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään, onpahan vaan yritetty saada kitaroiden nimet kuulostamaan hienommilta.
 
Käsittääkseni se tarra vielä tänäkin päivänä on jokin merkki kaulan valmistustavasta. Näin mä olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
 
jpaa
28.06.2007 19:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni näitä Dimarzio/Ibz mikkejä ei voi mainita edes samassa lauseessa aitojen Dimarzioiden kanssa. On ne vaan niin eri maata. Ainakin oman rg:n luonne muuttui mikkien vaihdon jälkeen huimasti, ja pelkästään parempaan suuntaan.
 
McNulty
28.06.2007 19:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni näitä Dimarzio/Ibz mikkejä ei voi mainita edes samassa lauseessa aitojen Dimarzioiden kanssa. On ne vaan niin eri maata. Ainakin oman rg:n luonne muuttui mikkien vaihdon jälkeen huimasti, ja pelkästään parempaan suuntaan.
 
Komppia ja kovaa. Kammottavia ovat olleet nuo uusien Prestigeiden mikit joita olen ruuvaillut ja testaillut. Itselläni on toisessa Charvelissa DiMarzion Super Distortion ja Humbucker From Hell. Ei kahta sanaa siitä, kummat soundaa hyvältä ja kummat ei.
 
if the shit fits... wear it!
tommiot
28.06.2007 19:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

USA Custom?
 
Shredator
28.06.2007 20:02:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni se tarra vielä tänäkin päivänä on jokin merkki kaulan valmistustavasta. Näin mä olen ainakin antanut itseni ymmärtää.
 
Totta. Runko tehdään samalla tavalla kuin muissakin halvemmissa Iboissa. Prestige meinaa sitä huolellisempaa kaulan käsinviimeistelyä.
 
Mitä noihin mikkeihin taas tulee, niin ei ne ole aidon Dimarzion veroisia. Mutta ne on kuitenkin ehdottomasti noiden halpismikkien parhaimmistoa. Semmosta mukavaa keskiäänipainoitteista soundia tuuttaavat.
 
Nuke 'em!
calf
28.06.2007 20:15:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko rgthrg1:stä tai rg 1570:stä kokemuksia? Entäs rg2550 exgk?
 
There are no wrong notes
Explorer
28.06.2007 20:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin vanhat "Prestiget" kuten RG3120 ovat myöskin mainioita.
 
Joo, hommasin hiljan tuollaisen 90-lukulaisen mallin ja ihan helevetin hyvä soitin se on kaikin puolin.
 
LaXu
28.06.2007 20:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta. Runko tehdään samalla tavalla kuin muissakin halvemmissa Iboissa. Prestige meinaa sitä huolellisempaa kaulan käsinviimeistelyä.
 
En jaksa oikein uskoa, että se nyky-Ibanezeissa merkkaisi tuota. En meinaan ole uusissa RG15xx/25xx mallien kaulassa huomannut mitään erikoista, kun taas aikoinaan RG3120 selvästi huomasi miten kaula oli smoothimpi kaikin puolin. Silloin Prestige-lätkä oli vain kaikkein kalleimmissa malleissa, vaikea uskoa, että nykyään kaulalle jotain tarkempaa työtä tehtäisiin ottaen huomioon valmistusmäärät. Ainakaan Ibanezin kataloogeissa ei Prestige-lätkästä ole ollut aikoihin mitään, kun taas vanhemmissa aina mainittiin kuinka se meinasi parempaa nauhatyötä ja kaulan/otelaudan muotoilua.
calf
28.06.2007 21:04:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistetaanko tuota 3120:stä vielä?
 
There are no wrong notes
this1sux
28.06.2007 21:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistetaanko tuota 3120:stä vielä?
 
Ainakaan Ibanezin sivuilta sitä ei näkynyt löytyvän, eikä esim. thomannin sivuilla näkynyt. Myöhempien aikojen 3120:ssa oli nuo dimz/ibz mikit, kun taas niissä vanhemmissa oli tosiaan paf pro ja tonezone.
 
Itse omistan noilla paremmilla spekseillä olevan ja todella hyvä kitara on. Hirveästi ei rg-sarjaakaan taida olla mahonkirungolla ja vaahterakannella, jos en ole aivan väärässä?
 
Viime aikoina vaihtoa oon ajatellut ainoastaan koska nykyään ei floyd rose ole tarpeellinen ja tekisi mieli vaihdella vireitä enemmän lennosta. Ongelmaksi kehkeytynyt vain, etten ole keksinyt mihin vaihtaa.. Mutta jos jotain kiinnostaa niin pikaviestillä saa tarjousta kokeilla laittaa. Sori jos tästä nyt myyntipuhe tuli.
 
lalalaa
tommiot
28.06.2007 21:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan Ibanezin sivuilta sitä ei näkynyt löytyvän, eikä esim. thomannin sivuilla näkynyt. Myöhempien aikojen 3120:ssa oli nuo dimz/ibz mikit, kun taas niissä vanhemmissa oli tosiaan paf pro ja tonezone.
 
Itse omistan noilla paremmilla spekseillä olevan ja todella hyvä kitara on. Hirveästi ei rg-sarjaakaan taida olla mahonkirungolla ja vaahterakannella, jos en ole aivan väärässä?
 
Viime aikoina vaihtoa oon ajatellut ainoastaan koska nykyään ei floyd rose ole tarpeellinen ja tekisi mieli vaihdella vireitä enemmän lennosta. Ongelmaksi kehkeytynyt vain, etten ole keksinyt mihin vaihtaa.. Mutta jos jotain kiinnostaa niin pikaviestillä saa tarjousta kokeilla laittaa. Sori jos tästä nyt myyntipuhe tuli.

 
Mä voisin Gilbertin vaihtaa päittäin, mutta toi taitaa olla vähän arvokkaampi kitara, vai muistanko ihan väärin?
 
kimurantti1
28.06.2007 22:13:14 (muokattu 28.06.2007 22:16:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistetaanko tuota 3120:stä vielä?
 
Ennen vuotta 2002 kitarassa oli mikkeinä DiMarzion Tone Zone & Paf Pro, tallana Lo-Pro Edge, ja väreinä "vintage violin" & "twilight blue". 2003-mallistossa kitarassa oli vielä aidot dimarziot, mutta talla vaihtui uuteen Edge Pro:n ja värinä oli ainoastaan "twilight blue". Kitara oli tuotannossa pari vuotta, jonka jälkeen se lopetettiin. Siispä vastaus kysymykseesi: ei valmisteta.
 
Mä kuitenkin katselisin käytettyjä RG:itä uusin sijaan. Vieläpä jos löytyy 80-luvun lopun RG5xx (vuonna 87:han niiden valmistus aloitettiinkin), niin ostaisin ehdottomasti sellaisen. Mielestäni ovat hinta/laatu-suhteeltaan lyömättömiä. Niissä ei tosin ole AANJ:tä, vaan "tilt neck joint". Ei aivan yhtä hyvä kuin AANJ, mutta paljon ergonomisempi kuin tavan stratomötikkä.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
oiva tumpeloinen
28.06.2007 22:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko rgthrg1:stä tai rg 1570:stä kokemuksia? Entäs rg2550 exgk?
 
Tonnisten ja kakstonnisten sarjojen välissä on ne mikit. 570 ja 550 eroaa toisistaan siten, että 550-mallissa on pleksi. Kakstonnista en ottaisi (tai tietenkin, jos hinnoista sovitaan), koska ne mikit ei kuitenkaan ole mitään priimaa. Tahtoo sanoa, että molemmissa (siis 1xxx ja 2xxx) malleissa menee mikit vaihtoon.
 
this1sux
28.06.2007 22:17:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Ihan tällä hetkellä ei ainakaan PGM kiinnosta, hintaerosta en edes osaa sanoa..
 
Tämmöistä 3120:aa näkyy olleen vähän myöhemmin vielä:
 
http://www.ibanezguitars.co.uk/acatalog/RG_3120.html
 
lalalaa
kimurantti1
28.06.2007 22:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöistä 3120:aa näkyy olleen vähän myöhemmin vielä:
 
http://www.ibanezguitars.co.uk/acatalog/RG_3120.html

 
Jaa jaa. Tuota lienee valmistettu sitten vuosina 05 ja 06. Mä en voi väittää tutustuneeni liian hyvin ihan parin viime vuoden tuotteisiin, mutta tämän vuoden mallistostahan tuo on jäänyt jo pois.
 
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
tommiot
28.06.2007 22:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Ihan tällä hetkellä ei ainakaan PGM kiinnosta, hintaerosta en edes osaa sanoa..
 
Tämmöistä 3120:aa näkyy olleen vähän myöhemmin vielä:
 
http://www.ibanezguitars.co.uk/acatalog/RG_3120.html

 
Rohkeesti viestii jos muutat mielesi :) Itekin hommasin ton kyllä just siks että vireitä voi vaihdella kätevästi. Ja onhan tossa vähän jämäkämpi saundikin kuin floikallisissa RGissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «