Aihe: demppaus soundiin lisää gainia/tiukkuutta?
1 2 3 4 5
Jonttu _
28.06.2007 13:00:19

Terve, hommasin tässä just tommosen Randall RH300G3 nupin, ja pidän erittäin paljon muuten tosta särön karakteriteetistä, mutta tuntus että kun soittaa demppaus juttuja thrash tyyliin, että gain loppuis kesken.. (seek & destroy, battery, angel of death tyylisissä biiseissä). Mikäs vois auttaa, oon ainakin saanut muhkun demppi soundin nostamalla EQ:lla signaalia, mutta toi aiheuttaa aika paljon kiertoa, mutta johtuskohan toi ihan paskasta behringerin EQ pedaalista, joka on luo vitusti kohinaa vaikka laittais siitä miinusta signaaliin.
Mitenköhän kompressori vois auttaa tämmösessä tapauksessa?
Dunga
28.06.2007 13:01:34 (muokattu 28.06.2007 13:01:44)
Mikä kitara sulla on ja mitkä mikit siinä on, näilläkin on toki merkitystä.
My name is Lucifer, please take my hand.
Umas
28.06.2007 13:02:20 (muokattu 28.06.2007 13:02:39)

Piti juuri kysyä samaa
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
Jonttu _
28.06.2007 13:06:01 (muokattu 28.06.2007 13:09:28)

kitara on siis Ibanezin RGA321, talla mikkinä on joku Dimazrion ja ibanezin luomus, en nyt muista mikä se sitten olis, mutta ei tosiaan oo mikään älytön gaini hirmu toi mikki kyl, mutta kyllä monella muulla vahvarilla saa ihan "tuhdin" demppaus soundin

EDIT: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RGA321F eli tämä, eipä noista mikeistä muuta ookkaan kun että "DiMarzio IBZ" njoo.
SH1THEAD
28.06.2007 17:22:32
Kohtalaisen vähän säröä, paljon middleä ja raskas käsi. Pitäisi onnistua.
äsh :/
Hipelius
28.06.2007 17:29:53
Joku OD-purkki voisi myös auttaa. Tai sitten EQ-purkilla matalimmat taajuudet veks ja boostia keskitaajuuksille.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Torniojaws
28.06.2007 17:51:30 (muokattu 28.06.2007 17:51:55)

Kohtalaisen vähän säröä, paljon middleä ja raskas käsi. Pitäisi onnistua.

Sekaan vielä volumea :)

Mitä lujemmalla vahvistin on, sitä "helpommin" kunnon jytäpalmi tulee.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
tommijk
28.06.2007 18:02:42
Hommaat Bad Monkeyn boostaamaan, toimii satavarmasti.

http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm
Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa
Hipelius
28.06.2007 18:06:42
Hommaat Bad Monkeyn boostaamaan, toimii satavarmasti.

http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm

Kompskomps!
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Räkkipeli
28.06.2007 18:20:39 (muokattu 28.06.2007 18:22:44)
Hommaa sinne LOOPPIIN joku laadukas EQ, ja kompressoria vaikka eteen. Hommaa uusi mikki, joku kunnon kapistus. Omasta kokemuksesta suosittelen Dimebuckeria tai Bill Lawrencen L-500XL:llää. Mutta onhan niitä muitakin. EMG-81 on siitä hyvä että se säröytyy helvetin hyvin.

Tosta sun nykyisestä EQ:sta en osaa sanoa, voihan se olla että se on vähän huono jos se hirvee halpiskin on ja pitää meteliä? Toinen on tietenki jotain boosti bedaaleita jos laittas eteen.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Numb
28.06.2007 18:21:59

Jäsen Räkkipelillä on tuossa hyviä neuvoja, mutta... se Bad Monkey tuo tiukkuutta ja gainia eritt. helposti ja eritt. pienellä rahalla.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Räkkipeli
28.06.2007 18:23:46 (muokattu 28.06.2007 18:24:02)
Jäsen Räkkipelillä on tuossa hyviä neuvoja, mutta... se Bad Monkey tuo tiukkuutta ja gainia eritt. helposti ja eritt. pienellä rahalla.

Joo toi Bad Monkey on aika hyvä boosti kans.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Zumppa
28.06.2007 18:26:25
Hommaa sinne LOOPPIIN joku laadukas EQ, ja kompressoria vaikka eteen. Hommaa uusi mikki, joku kunnon kapistus. Omasta kokemuksesta suosittelen Dimebuckeria tai Bill Lawrencen L-500XL:llää. Mutta onhan niitä muitakin. EMG-81 on siitä hyvä että se säröytyy helvetin hyvin.

Kun sanot kompura eteen niin tarkoitatko equn eteen efektiloopissa vai vahvistimen eteen?
Sormet lähtee soundista!
Räkkipeli
28.06.2007 18:28:49 (muokattu 28.06.2007 18:29:41)
Kun sanot kompura eteen niin tarkoitatko equn eteen efektiloopissa vai vahvistimen eteen?

No lähinnä meinasin sitä ihan vahvistimen eteen (ei ihan ensimmäisenä) mutta kaikki on sallittua, dude. Voi sitä kokeilla loopissakin, etummaisena tai viimeisenä, ja sama pätee edessä. Sillä on kuitenkin suuri merkitys SOUNDIIN, missä järjestyksessä laitteet ovat. Loppujen lopuksi ne ovat makuasioita missä järjestyksessä haluaa pitää.
Werihukka
28.06.2007 18:33:03

Minun mielestä, jos on liikaa gainiä, niin se tiukkuus vähenee. Kannattaa kokeilla vähentää säröä ja soittaa rankemmalla kädellä.. Sitten siihen jos tarvitsee gainiä lisää niin hommaa jonkun boostaamaan ja saapi lisää gainiä, mutta tiukkuus ei häviä samaan tapaan kun vahvistimen omaa säröä nostettaessa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Numb
28.06.2007 18:48:33

Minun mielestä, jos on liikaa gainiä, niin se tiukkuus vähenee. Kannattaa kokeilla vähentää säröä ja soittaa rankemmalla kädellä.. Sitten siihen jos tarvitsee gainiä lisää niin hommaa jonkun boostaamaan ja saapi lisää gainiä, mutta tiukkuus ei häviä samaan tapaan kun vahvistimen omaa säröä nostettaessa.

Juurikin näin. Ja siksi Bad Monkey :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Räkkipeli
28.06.2007 18:48:34

Niin. Tämä on yksi tärkeimmistä pointeista. Soittaja soittaa sitä kitaraa, ei laitteet. Mutta kyseinen nuppi on tuttu itsellekkin, ja vaikka siitä gainia saa aika paljon, itse lisäisin siihen laitteita ympärille juuri tiukentamaan sitä soundia ja hiomaan sitä kokonaisuutta. Siitähän tässä oli kyse.
Jonttu _
28.06.2007 21:25:20

Hienoa! kiitos paljon kaikille paljosta jelpistä, täytyypä kokeilla ruuvailla näillä mitä tässä mainittiin, ja sen verran paljon tota bad monkeytä oon muutenkin kuullut suositeltavan, ja on kyllä ainakin t-kaupassa sen verran halpa peli, että vois pistää semmosen hankintaan, jos se nyt ei tässä toimis niin kylhän tommosille aina keksii käyttöä.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, saakos näitä bad monkeytä jostain pk-seudulta kohtuulliseen hintaan? ainakin espoon musiikissa muistaakseni oli digitechin pedaaleja. halvalla olis kiva päästä, opiskelijana on sen verran köyhää! :)
Ziggy Bubba
28.06.2007 21:30:16 (muokattu 28.06.2007 22:18:17)

Bad Monkey on juuri tuossa hommassa mahtava; demppisoundit jämäköityy ja koko meno saa hyvän "steroidipiikin". Mikkien vaihdot on jo aika isoja ja kalliita operaatioita, enkä usko että niillä edes saa yhtä huomattavaa parannusta aikaan kuin kunnollisella boosterilla...

Eikun Apinasta level tappiin ja gainit nollille (tai vähän päälle) - kyllä lähtee jytinä :)

E: Muistaakseni noiden ovh on Suomessa joku 50e tai pari ekua päälle, tinkaamalla luulisi pääsevän hyvin lähelle Tompan hintaa.
Myspace.com/Crookmachine
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)