Kimppe 28.06.2007 20:39:11 | |
---|
Hei Ajattelin ostaa uuden äänikortin koneeseen, ja olen katsellut M-Audion kortteja aika paljon. Nauhoitan kitaraa, ja joskus laulua himassa, ja ajattelin vain kysyä mikä olisi paras vaihtoehto? Sisäinen vai ulkoinen? Alpha44? FastTrack Pro? kiitos avusta. PS. platform on PC, ja kitara tulee PodXTLiven kautta. |
32- vai 64-bittinen Windows? M-Audiolla ei nimittäin toistaiseksi ole ensimmäistäkään 64-bittistä ajuria... Jos Windows on 32-bittinen niin ei pitäisi tulla ongelmia. M-Audion kortit ovat yleensä hyviä niin äänentoistoltaan kuin luotettavuudeltaankin. http://www.chaosresearch.de |
Kimppe 28.06.2007 21:47:53 | |
---|
32-bit windows on. |
midprice 29.06.2007 08:22:55 | |
---|
Mulla on ainakin toiminut juuri samankaltaisessa hommassa tuo Fast Track Pro ihan mainiosti. Ulkoisena vehkeenä näppärä kun kulkee tarvittaessa mukana läppärin kaverina. |
Kimppe 01.07.2007 05:11:29 (muokattu 01.07.2007 05:12:21) | |
---|
sry. tuli tupla vahingossa. |
Kimppe 01.07.2007 05:11:36 | |
---|
ok, hyvä. Se on sitte yks mahdollisuus, ajattelin vaan että eikös sisäinen kortti ole halvempi vaikka niissä on samat speksit? Olen ihan valmis maksamaan sen 300€ hyvästä kortista, mutta en tarvitse luultavasti ollenkaan siirrettävyyttä, joten sisäinen kävisi vallan mainiosti. mitä mieltä? kiitos. |
Puavali 01.07.2007 07:56:12 | |
---|
ok, hyvä. Se on sitte yks mahdollisuus, ajattelin vaan että eikös sisäinen kortti ole halvempi vaikka niissä on samat speksit? Olen ihan valmis maksamaan sen 300€ hyvästä kortista, mutta en tarvitse luultavasti ollenkaan siirrettävyyttä, joten sisäinen kävisi vallan mainiosti. mitä mieltä? kiitos. Ulkoinen kortti, niin saat fantomia konkkamikille siitä. Itselläni on Line6 Toneport2 ja TSM konkkamikki, mikki maksoi muistaakseni 88 euroa. Hyvä laululle se, kun pikkuisen equttaa toneportin esivahvistinmallinnusta. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
-septimisti- 01.07.2007 11:54:58 | |
---|
ok, hyvä. Se on sitte yks mahdollisuus, ajattelin vaan että eikös sisäinen kortti ole halvempi vaikka niissä on samat speksit? Olen ihan valmis maksamaan sen 300€ hyvästä kortista, mutta en tarvitse luultavasti ollenkaan siirrettävyyttä, joten sisäinen kävisi vallan mainiosti. mitä mieltä? Tuolla summalla itse lähtisin varmaan katselemaan mahdollisimman laadukasta sisäistä korttia + erillistä etuastetta tai mahdollisesti jopa jotakin pikkumikseriä. Itselleni oli ihan käsittämätön helpotus (lähinnä siis käytettävyys on parantunut) kotistudiointiin kun viimein hommasin mikserin pöydän kulmaan jököttämään. Sen kautta menee kuuntelut ja kaikki. EMU:n korteista on itselläni hyviä kokemuksia ja oman käsitykseni mukaan nuo kortit ovat äänenlaadullisesti hintaluokassaan ihan kärkikääpäätä, elleivät jopa parhaat. Suurin etu muihin kortteihin verrattuna on kuitenkin mielestäni varsinkin laulua nauhoittaessa mahdollisuus käyttää kortin omia dsp efektejä monitoroinissa. Eli saan laitettua itselleni kuunteluun vaikka millaiset kompurat ja kaiut tunnelmaa luomaan ilman että niihin tarvitsee kuluttaa prosessoritehoa tai aikaa ylimääräiseen säätöön sekvensserin puolella. Itse nauhoittelen myös paljon kitaraa erinäisten säröboksilootien kautta suoraan. EMU:n omista efekteistä löytyy ihan asiallinen kaiutinsimulaatio. Myös korttien mukana tuleva softapaketti on ihan kiva. 1212 kortteja taitaa olla torilla nytkin pari kappaletta. Niistä löytyy tarvittaessa ADAT-liitännän ansiosta myös kivasti laajennusvaraa. Kylläpäs tästä nyt tuli mainos. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
Kimppe 01.07.2007 15:14:04 | |
---|
hehe. Joo, pitää kattoo niitä emun kortteja. Onko ne yhtä hyviä kun m-aduion? vai meneekö toisin päin? |
Kimppe 01.07.2007 15:26:13 | |
---|
joo, todella vakuuttavalta näyttää toi 1616M PCI, mitäs mieltä? sen voisin kyllä hankkia. |
Kimppe 01.07.2007 15:28:51 | |
---|
vai onko se 1616PCI malli paljon huonompi? M versio on kallempi... |
Antti1 01.07.2007 17:04:48 (muokattu 01.07.2007 17:06:01) | |
---|
Siirrynpä pikaviestinnästä tänne ja sanon mielipiteeni: Creamware. Jos on niinkuin tuumasit, että uutta pitää saada, niin osta uutena sellainen. Onhan mulla oma lehmä ojassa, mutta ihan täysin rehellisesti suosittelen näitä. Pari muuta vaihtoehtoa on RME ja Lynx, mutta jälkimmäinen menee budjetista heittämällä yli. Nämä kaikki kolme on ihan pro-luokan työjuhtia ja ominaisuuksiltaan Creamware on aika lyömätön tässäkin joukossa. Se on totta, että tossa 1616:ssa on niitä etusia ja Scopessa ei, siitä miinus vertailussa. Siihen ne sitten oikeastaan melkein jäävätkin, mun mielestä. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
PIM 01.07.2007 18:03:03 | |
---|
Olen ihan valmis maksamaan sen 300€ hyvästä kortista, mutta en tarvitse luultavasti ollenkaan siirrettävyyttä, joten sisäinen kävisi vallan mainiosti. mitä mieltä? kiitos. Sisäinen ilman muuta jos siirrettävyys ei ole päälimmäinen kriteeri ja kun lueskelee näitä viime päivien firewireaiheisia kirjoituksia täällä niin sisäinen on myös paljon luotettavampi ratkaisu. Kolmensadan budjetilla ostaisin itse käytetyn Behkun ADA8000:n etuasteeksi ja käytetyn adat-väyläisen kortin sen kaveriksi. Adat-väylä äänikortin ja etuasteen välissä estää myös tietokoneesta johtuvien häiriöiden pääsyn analogiapuolelle, mikä sekin näyttää välillä olevan huolenaiheena noissa firewireviritelmissä. |
Kimppe 02.07.2007 01:39:36 | |
---|
Behringer juttu, ja ADAT kortti taitaa tulla vähän liian monimutkaseks.. en ole kasaamassa mitään "kunnon" studiota.. vann haluan vaihtaa mun Audigy2:sen johonkin kunnon musa korttiin. Audigyn ostin koneen kaa, en ajatellu musaa sillon.. :( E-MU tai M-Audion kortit vaikuttaa aika sopivilta.. tartten MAX 6 sisään ja tyylin stereo ja headphones out. Joten behringeri vaikuttaa hieman huonolta vaihtoehdolta.. mielummin laitan rahaa kunnollisempaan mikkiin.. nyt olen käyttänyt tälläst normi "skype tyyppistä" mikkiä... : mutta onneks en o nauhottanu just yhtään laulua... :) Oikeestan kysyisinpä melkein ajatuksia E-MU 1616 / 1616M ja M-Audion Delta66 korteista. Kiitos todella paljon. toivottavasti ymmärrätte.. :) kiitos |
Kimppe 02.07.2007 01:41:01 | |
---|
smileyt muuttukin kommentiks... no |
PIM 02.07.2007 08:03:59 | |
---|
Behringer juttu, ja ADAT kortti taitaa tulla vähän liian monimutkaseks.. en ole kasaamassa mitään "kunnon" studiota.. vann haluan vaihtaa mun Audigy2:sen johonkin kunnon musa korttiin. Audigyn ostin koneen kaa, en ajatellu musaa sillon.. :( E-MU tai M-Audion kortit vaikuttaa aika sopivilta.. tartten MAX 6 sisään ja tyylin stereo ja headphones out. Joten behringeri vaikuttaa hieman huonolta vaihtoehdolta.. mielummin laitan rahaa kunnollisempaan mikkiin.. nyt olen käyttänyt tälläst normi "skype tyyppistä" mikkiä... : mutta onneks en o nauhottanu just yhtään laulua... :) Oikeestan kysyisinpä melkein ajatuksia E-MU 1616 / 1616M ja M-Audion Delta66 korteista. Kiitos todella paljon. toivottavasti ymmärrätte.. :) kiitos No jos toi Behku vaikuttaa monimutkaiselta, niin kannattaa miettiä että alkaako koko äänityshommaan ensinkään;) Sen yksinkertaisempaa systeemiä ei olekaan, kaksi adat piuhaan äänikortin ja etusen väliin ja se on siinä, toimii laakista ku junan vessa. |
Kimppe 03.07.2007 13:19:40 | |
---|
no joo, totta.. kuullosti vaan alussa vähän siltä... en vaan tiedä mihin änkisin ton behkun.. suhti isolta kuitenkin näyttää. Jos nyt kuitenkin menisin sillä linjalla mitä sanoit, niin mikäs kortti olis hyvä? Toi E-MU 1616m näyttää olevan aika tosi jees, mut maksaa sitte sen mukaan kans. Mites toi 1212m onko se paljon huonompi kuin tuo 1616m? vai onko suurin ero vaan liittimien lukumääräsä? Muita vaihtoehtoja? kiitos taas. |
krushing 03.07.2007 14:20:14 | |
---|
|
HK 03.07.2007 21:40:49 | |
---|
Peltikorva puupäässä. |
Kimppe 04.07.2007 00:01:57 (muokattu 04.07.2007 00:02:23) | |
---|
Löysin tälläsen torilta. Miltä kuullostaa? (#10742) |