Aihe: Lead Soundeista 1 | |
---|---|
![]() 26.06.2007 22:11:36 | |
Olisiko mitään nettisivua, mistä löytyisi millaisia lead saundeja kuuluisat kiipparistit käyttää? Eli mistä eri saundeista koostuvat.. Kitaristeille kun löytyy ohjeita miten saadaan säädettyä esim. Satriani tai Malmsteen saundi. | |
![]() 26.06.2007 22:59:28 | |
www.progsounds.com tuolta löytyy teko-ohjeet Jens Johanssonin, Derek Sherinianin, Jordan Rudessin ja Kevin Mooren liidisoundeihin... lisäksi löytyy myös ohjeita muuten ja download-patchejä :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 26.06.2007 23:27:34 | |
Thanx... sitten vaan säätämään. Jospa sais aikaan sellasen kunnon lead saundin. Lukuisista yrityksistä huolimatta, en ole vielä onnistunut tekemään saundia joka miellyttää... | |
![]() 27.06.2007 09:40:06 | |
Thanx... sitten vaan säätämään. Jospa sais aikaan sellasen kunnon lead saundin. Lukuisista yrityksistä huolimatta, en ole vielä onnistunut tekemään saundia joka miellyttää... tätähän se on meillä kaikilla... itsekin nyt vuoden ajan omistanut kunnon synan (tai noh romplerin) ja saman verran on mennyt aikaa liidinväännössä eikä vieläkään ihan miellytä x) sen takia nyt tänä kesänä on ostoslistalla VA-syna :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 27.06.2007 21:53:01 | |
Niinpä.. tuosta Arturian Minimoog V:stä lähti kyllä heti loistosaundit että pääsi suoraan fiilistelemään. Ainoa huonopuoli että se on softasyna... =/ | |
![]() 28.06.2007 03:00:30 | |
Tai kenties niitä hippuloita voisi vähän vingutella ja keksiä jotain omaa. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 28.06.2007 11:18:11 | |
No siis tuo softa Minimoog on lähinnä retrofiilistelyyn... mukava sillä on leikkiä. En mä tuolla softalla ole lead soundia vääntämässä. ;D | |
![]() 28.06.2007 19:24:04 | |
Itse olen hinkannut lead-soundiani kohta 5 vuotta ja vasta nyt on soundi johon olen tyytyväinen. http://sacrecy.com/files/miscstuff/JV2080GT2.mp3 Tuossa on pelkkää lead-soundia. Roland JV-2080 + Tech21 Sansamp GT2. Jälkikäteen lisättynä vähän chorusta ja delayta. 0:27 eteenpäin kuivaa soudia suoraan GT2:sta. Tällä on menty jo reippaasti päälle puoli vuotta säätämättä soundia ollenkaan! :D http://www.myspace.com/sacrecy Tuolla on sitten ko. soundia in action. Ja semmoinen kokemuksen tuoma palanen informaatiota kaikille jotka tuskailee leadiensa kanssa: Mikään ulkoinen säröboksi ei ole oikotie onneen. Se pohjasoundi on huomattavasti tärkeämpi, kuin se särö. Just my 2 cents. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> | |
![]() 28.06.2007 20:45:35 (muokattu 28.06.2007 20:47:39) | |
Mä henkilökohtaisesti käytän vähän erityyppisiä soundeja kuin te hevitilumiehet mutta täytyy kyllä sanoa että lämpesin Hipeliuksen esimerkille kovastikin. Itse saan riittävän hyvän käytännössä kahdesta saha-aallosta virittämällä ne vähän pieleen ja ajamalla filsaan, jota sitten avaan / suljen biisikohtaisesti tarvittaessa. Saha-aaltojen sijasta myös pulssinleveysmoduloitu kanttiaalto (siis PWM) käy lähteeksi melkein yhtä hyvin. Perään delay ja hienosti toimii! Paras soundi lähtee tietysti tuosta oikeasta Minimoogista mutta sitä en kyllä uskalla keikalle raahata, vaan siellä on tähän asti ollut mukana Yamaha CS-5 ja nyt ensi kertaa SCI Pro-One. Tuota CS-5:sta voin kyllä suositella kohtuuhintaista leadisynaa kaipaavalle, ne liikahtavat n. 300 euron hintaluokassa. Kaveriksi tosiaan tarvitsee sitten sen ulkoisen delayn ja hevimiehet varmasti myöskin särön. Lisäys: Tollanen säröisempi soundi lähtee muuten myös ilman säröspeduja esim. tosta Pro-Onesta käyttämällä oskillaattorisynkkaa ja moduloimalla synkan kohteena olevan oskun taajuutta vaikka envelopella. | |
![]() 28.06.2007 23:53:17 (muokattu 29.06.2007 00:08:41) | |
No joo.. analogisyna ois kyllä paras vaihtoehto liidisynaksi. Tahtoo nuo Minimoogit olla vaan niin perhanan kalliita pelkästään siihen käyttöön. Mut tuo Arturia minimoog softasyna on kyllä soundeiltaan mahtava... (screenshot http://irc-galleria.net/view.php?nick=Thooomas&image_id=60050724) Mitä liidisaundiin tulee.. edelleen säädellään... ehkä se miellyttävä liidisaundi löytyy vielä joku päivä. :DDDD Mutta se oikea minimoog ois mahtava peli. Ei ole minimoogin soundin voittanutta. ...ehkä vielä joskus sellanen tulee laitettua. Tai sitten räkkiversio minimoogista ja painotettu koskettimisto, koska itse henkilökohtaisesti pidän kunnon vasarapainotetuista koskettimista enemmän kuin tavallisista synakoskettimista... | |
![]() 29.06.2007 10:58:14 | |
On muuten sulla virtuaaliminin potikat ihan samassa asennossa kun mulla oikean. Ainoa vaan että itse käytän oskuissa kolmea sahaa käytännössä aina. Onhan noi kalliita. Halvemmalla pääsee oikeaan Moog-soundiin käsiksi vaikka Moog Prodigyn avulla. Sellainen ois itseasiassa aika hemmetin cooli vehje muutenkin, lähtee hienoin sync-lead-soundi ehkä ikinä. Jos analogisynat kiinnostaa niin kannattaa tsekata saitti www.bluesynths.org. Siellä on hurjasti hienoja arvioita ja esittelyjä vehkeistä höystettynä hyvälaatuisin valokuvin ja runsain ääninäyttein. Löytyy mm. tuo Prodigy sieltä. Tonne tarvii rekisteröityä mutta ei maksa mitään, eivätkä lähettele spammia tai ole muutenkaan ikäviä. | |
![]() 29.06.2007 13:02:21 (muokattu 29.06.2007 13:07:16) | |
Tuollanen Moog Little Phatty ois kyllä ihan varteenotettava liidisyna. Eikä tuo hintakaan ole aivan järjetön. Tai no saahan tuolla hinnalla jo Korg TR76:n :D http://www.thomann.de/fi/moog_little_phatty_stage_edition.htm Ja sit edullisempi vaihtoehto ois tuo Micro Korg. Sen vaan liittää midi:llä tuohon omaan 61 koskettimiseen kiippariin ja käyttää pelkkänä äänilähteenä. http://www.thomann.de/fi/korg_micro_korg.htm | |
![]() 30.06.2007 20:48:43 (muokattu 30.06.2007 21:56:30) | |
Itellä on tuo microkorg, jonka ostin käytettynä kahdellasadalla. On ihan hintansa väärti, mutta tuossa on preseteissä vain muutamia 'moogmaisia sahalaitaliidejä'. Toki editointimatriisilla saa luotua vaikka mitä. Entäs esim. Korgin R3? | |
![]() 01.07.2007 13:49:43 | |
Jep kyllä vanhat monosynat rulettaa, mutta on niitä muitakin hyviä merkkejä kun noi Moogit. Valmistajia on ollut lukuisia aikanaan ja malleja satoja. Siitä vaan metsästämään joku hyvä ;) Moogeista Moog Prodigyä enemmän itte diggaisin Roguesta, koska siinä saa envelopella "sviipattua" synkronoitua oskillaattoria. Pääsenkin muuten ihan lähipäivinä testailemaan Rogueta, mm-m. Älkää muuten jämähtäkö samoihin potikoitten asentoihin >;) Kokeilkaapa vaikka laittaa yhteen oskariin kantti, ja toiseen saha oktaavin ylemmäs, ja tarpeen vaatiessa hieman hiljentäkää sen kantin volaa. Sitten semmoset napakat envelopet siihen (noin moni kyllä tekisi bassosaundeja, mutta tolla lähtee tietynlainen hyvä lead-saundikin, mitä ei edes kuule levyillä hirveästi). Hmm jos tässä ehtisi niin tässähän voitaisiin alkaa väsäämään leadeja, ja sitten tekemään äänidemoja niistä, ja oheen voisi laittaa ohjeet miten saundi tehtiin. Niin, jos aikaa olisi mutta epäilen että onko sitä... | |
![]() 01.07.2007 14:56:46 (muokattu 01.07.2007 14:58:26) | |
Jep kyllä vanhat monosynat rulettaa, mutta on niitä muitakin hyviä merkkejä kun noi Moogit. Valmistajia on ollut lukuisia aikanaan ja malleja satoja. Siitä vaan metsästämään joku hyvä ;) Tässä olet muuten aivan oikeassa. Mm. jo mainitun Yamaha CS -sarjan synista löytyy erittäin hyviä vaihtoehtoja ja niin ikään Rolandin SH -sarjasta. Sitten on toki noita tuntemattomampiakin lukuisia. Itse olen omistanut myös tuon Yamaha CS-5:n ja oli kyllä loistava liideihin ja silläkin sai ilman ulkoista säröä jonkunlaista säröliidiä aikaiseksi. :) Edit: Btw, jos jollain sattuu olemaan jotain monosynaa myynnissä niin mulle saa tarjota!! Jeh. | |
![]() 02.07.2007 10:31:38 | |
Osta Torvinen sun CS-5 takaisin :-) Siinä on nyt myös sub-oskillaattori, oma lähtö saha-aallolle (niin että sen voi kierrättää vaikka choruksen kautta ja miksata external inputista takas mukaan) ja gate-optio VCA:lle niin lähtee komeet bassot. :-) | |
![]() 02.07.2007 10:38:36 | |
Osta Torvinen sun CS-5 takaisin :-) Siinä on nyt myös sub-oskillaattori, oma lähtö saha-aallolle (niin että sen voi kierrättää vaikka choruksen kautta ja miksata external inputista takas mukaan) ja gate-optio VCA:lle niin lähtee komeet bassot. :-) Kappas! :D Ootko myymässä sitä vai? Jeh. | |
![]() 02.07.2007 10:45:02 | |
Tämähän meni aivan analogisyna-keskusteluksi... eipä tuo toisaalta mitään haittaa. Niissä on kuitenki paremmat saundit ku noissa moderneissa. | |
![]() 02.07.2007 14:11:58 | |
Kappas! :D Ootko myymässä sitä vai? Täytyy vähän miettiä... tavallaan siinä rupee olemaan tunnearvoa aika paljon kun olen sitä itte viritellyt, mutta emmä sillä ihan hirveesti tee kun himassa Minimoog leluna / studiokoneena ja keikkakäytössä Pro-One toistaiseksi. Tosin Jammu on kestävämmän oloinen kuin Pro-One, joten ehkä se sinällään voisi kuitenkin puoltaa paikkaansa. Pistän pikaviestiä jossain vaiheessa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)