Aihe: Trankku-Marsu kuntoon
1
7th son
28.06.2007 16:47:11
Hoimoi, eli omistan tällaisen Marshallin G30R CD-transistorivahvarin. Ongelmana kuitenkin on ollut volumepotikoiden rohina ja äänen tunkkaisuus. Eli kun yrität särökanavan volumea säätää, niin ääni alkaa ensin rätisemään ja sitten muuttuu "tunkkaiseksi" ja "paksuksi". Luulen että ymmärrätte. Kliinillä soitellessa tätä ei niinkään huomaa, mutta säröpedaalin kanssa soittaessa alkaa hermot menemään kun en saa sitä "terävää" saundia irti vaikka kuinka potikkaa vispaa. Eräs nimetön lähde sanoi minulle vian johtuvan hapettumisesta joka johtuu käyttämättömyydestä. Edellisellä omistajalla ei ollutkaan sille käyttöä ollut pitkään aikaan kun sen ostin. Nimetön lähde myös kertoi että vian voisi korjata elektroniikkaspraylla. Haluaisin kuulla lisää mielipiteitä, että tiedän miten asian korjataan. Luulen, että kyse on helposta vaivasta. Avasin vahvarin tänään enkä nähnyt sisällä mitään erikoista, siis rikkinäistä.

Eli mielipiteitä kiitos. Missä vika, miten korjataan? Kiiton jo etukäteen.
Up The Irons!
Kefiiri
28.06.2007 18:37:32
Nimetön lähde myös kertoi että vian voisi korjata elektroniikkaspraylla.

Juu, kyllä potikan rohina sellaisella useimmiten saadaan häviämään. Potikan kuoressa on yleensä jokin aukko josta sprayta voi suhauttaa sisään. Hetken kun sitten veivaa edestakaisin, pitäisi rutinan häipyä.
Spray liuottaa pois vastusradalle karttuneen möhnän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)