cimar 27.06.2007 18:49:08 | |
---|
Onko jollakin enemmän kokemusta yksikelaisen rakentelusta kun onnistuin jo ensimmäisen mikin teossa,laitoin alnigo 5 mangneetit ja kierroksia 7800 ja mielestäni ääni oli ihmeen hyvä,mikä näissä maksaa kun laskin yhdelle mikille 20 euron hinnan tarpeineen ja siitäkin pystyy vielä tinkimään,eli kuka tietää miten kallis yksikelainen on rakennettu,esim Texas special joka mulla on stratossa. |
ankkiz 27.06.2007 20:10:32 | |
---|
En tiedä mikin rakentamisesta mitään, mutta jos asiakkaat ovat valmiita maksamaan sen verran, niin eihän sitä hintaa kannata laskea :) Ja kyllähän siihen oikeastikkin tulee vähän lisähintaa, kun niitä pitää ympäri maailmaa levittää. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua. |
Limes 27.06.2007 20:18:14 | |
---|
Onneksi olkoon ! Itse vääntänyt kolme,ihan siedettävät tsoundit. Toki koskaan ei täydelliset ; ) Oikeat mikkivalmistajat luultavasti maksaa tarpeista alle 5 euroa/mikki,he kun ostavat suuria määriä ja tehtailta suoraan. Joka tapauksessa eivät vähittäismyyjiltä. Suurin hintaa nostava erä on hype...eli kun mikillä on joku ylimaallinen maine ja status. Sitten käämilanka ja työkustannukset. Toki jokaisella kaupan välikädellä on omat katteensa+alv+tullit/verot yms. Kun vertaa halpismikkejä ja kalleinpia niin hintahaitarissa löytyy. Yksikelaisessa varsinkaan ei pääsääntöisesti mainittavia eroja valmistuksen kustannuksissa ole kummassakaan tapauksessa. |
jarmos 28.06.2007 00:22:03 | |
---|
Onko jollakin enemmän kokemusta yksikelaisen rakentelusta kun onnistuin jo ensimmäisen mikin teossa,laitoin alnigo 5 mangneetit ja kierroksia 7800 ja mielestäni ääni oli ihmeen hyvä,mikä näissä maksaa kun laskin yhdelle mikille 20 euron hinnan tarpeineen ja siitäkin pystyy vielä tinkimään,eli kuka tietää miten kallis yksikelainen on rakennettu,esim Texas special joka mulla on stratossa. Itse nyt olen jokusen siinä 40 mikkiä tehnyt ja yhtään huonoa ei ole tullut, hintaa en pysty sanomaan, mutta laadullisesti ihan kilpailukykyisiä merkki vehkeiden kanssa (makuasia) Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Oletko jarmos kastellut ne tekemäsi mikit parafiinissa vai kaytätkö tuota puuvilla langan kiertämistä kelan ympärille, kumpi parempi?Tiedosta kiitollinen |
jarmos 28.06.2007 21:33:37 | |
---|
Oletko jarmos kastellut ne tekemäsi mikit parafiinissa vai kaytätkö tuota puuvilla langan kiertämistä kelan ympärille, kumpi parempi?Tiedosta kiitollinen Parafiinissa olen niitä lillutellut, sellanen puolituntia, tossa mun sivuilla joitakin kuvia projektista. Tuo puuvillalanka varmaan ajaa saman asian kuin eristysnauha, eli ei se sama oo kuin parafiiniliotus. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
P2 29.06.2007 10:57:51 | |
---|
Jostain luin joskus, että mehiläisvahaa pitäisi sekoitella tuohon parafiiniin, että tulisi juoksevampaa ja menisi mikin rakoihin paremmin. Itse olen tällaista sotkua tehnyt ja alle kymmenkunta mikkiä vahannut onnistuneesti. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Klezberg 29.06.2007 11:57:34 | |
---|
Onneksi olkoon ! Itse vääntänyt kolme,ihan siedettävät tsoundit. Toki koskaan ei täydelliset ; ) Oikeat mikkivalmistajat luultavasti maksaa tarpeista alle 5 euroa/mikki,he kun ostavat suuria määriä ja tehtailta suoraan. Joka tapauksessa eivät vähittäismyyjiltä. Suurin hintaa nostava erä on hype...eli kun mikillä on joku ylimaallinen maine ja status. Sitten käämilanka ja työkustannukset. Toki jokaisella kaupan välikädellä on omat katteensa+alv+tullit/verot yms. Kun vertaa halpismikkejä ja kalleinpia niin hintahaitarissa löytyy. Yksikelaisessa varsinkaan ei pääsääntöisesti mainittavia eroja valmistuksen kustannuksissa ole kummassakaan tapauksessa. Eiköhän tuossa ole vielä se että halpismikin valmistaja kopioi valmiin ratkaisun vaihtelevalla menestyksellä, kun taas jotkus valmistajat joutuvat ihan oikeasti kehittelemään niitä tuotteita, sekin maksaa ja vie aikaa. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
samipa 02.07.2007 10:25:36 | |
---|
Onko jollakin enemmän kokemusta yksikelaisen rakentelusta kun onnistuin jo ensimmäisen mikin teossa,laitoin alnigo 5 mangneetit ja kierroksia 7800 ja mielestäni ääni oli ihmeen hyvä,mikä näissä maksaa kun laskin yhdelle mikille 20 euron hinnan tarpeineen ja siitäkin pystyy vielä tinkimään,eli kuka tietää miten kallis yksikelainen on rakennettu,esim Texas special joka mulla on stratossa. Mistä tilasit noi magneetit ja paljonko tuli hintaa? Asiasta kolmanteen.. Kasvaako noita magneetteja luonnossa eli missä muissa vehkeissä olisi samaisia magneetteja käytössä? Olen tämmöinen alkuihminen ja keräilen tavarat mahdollisimman halvalla, kuten nyt mikkejä rakentamassa kun olen, etsin romiksesta käämintälankaa sisältäviä osia ja puran sen niistä pois. Aika halvaksi taitaa tullla, jos purkamiseen kuluvaa aikaa ei lasketa rahana.
-Sami |
Limes 02.07.2007 12:00:18 | |
---|
Olen tämmöinen alkuihminen ja keräilen tavarat mahdollisimman halvalla, kuten nyt mikkejä rakentamassa kun olen, etsin romiksesta käämintälankaa sisältäviä osia ja puran sen niistä pois. Aika halvaksi taitaa tullla, jos purkamiseen kuluvaa aikaa ei lasketa rahana.
-Sami Mikkien lanka on yleensä 0,063 mm ohutta ja helposti katkeavaa. Kierroksia tarvii singlecoiliin n.8000 ja siitä ylöspäin,joten nostan kyllä hattua jos jostain purkamalla löydät lankaa tarpeeksi. Poislukien jostain jo käämitystä mikistä. Toki lankaa voi jatkaa,mutta maksaako vaivan,kun oikosulun ja liitoksien katkeamisen riski on olemassa. |
samipa 02.07.2007 13:27:45 | |
---|
Lankaa löytyi jo tarpeeksi, tosin nyt enshätään vain yhteen mikkiin. Laskeskelin siitä humpparin puolikasta. Lanka on joo melkoisen ohutta ja helposti katkeavaa, taitaa noissa mun löytämissä osasissa olla alle ton ilmoitellun 0.065, joten tiukaa saundia pitäis olla tulossa. Nyt pitäis vielä etsiä sopivaa muovia ja vähän metallia, jotta sais koko hökötyksen tehtyä valmiiksi. Humpparissa on noi kauniit kuoret, jotka pitäis kans vääntää jostain messingistä..voipi olla että menee turhan vaikeaksi. Toi puusta tehty kuori on myös melko hienon näköinen, joten se voi koitua oman rakennelman lopputulokseksikin. No, nyt pitäis tyhjennellä noi pienet kelat tosta langasta ja yhdistellä ne tinalla ja suojailla lakalla. Mulla olis sit yhden mikin verran lankaa. Mä luulen et oikosulkuja on melko vaikea saada aikaiseksi, jos on vaan tarkka ja hellä :) ja hyvin hyvin kärsivällinen.
-Sami |
cimar 07.08.2007 20:39:29 | |
---|
Mistä tilasit noi magneetit ja paljonko tuli hintaa? Asiasta kolmanteen.. Kasvaako noita magneetteja luonnossa eli missä muissa vehkeissä olisi samaisia magneetteja käytössä? Olen tämmöinen alkuihminen ja keräilen tavarat mahdollisimman halvalla, kuten nyt mikkejä rakentamassa kun olen, etsin romiksesta käämintälankaa sisältäviä osia ja puran sen niistä pois. Aika halvaksi taitaa tullla, jos purkamiseen kuluvaa aikaa ei lasketa rahana.
-Sami sp-elektroniikasta ostin mangneetit ja sattui olemaan sillä hetkellä pieniä käämikelojakin myynnissä. |
samipa 07.08.2007 23:42:01 | |
---|
Katselin sp-elektroniikan sivut läpi ja lankaa ei siellä näkynyt eli sitä taitaa löytyä vain käymällä tai ottamalla yhteyttä.. Paljonko maksoi kela ja paljonko siinä oli lankaa? Nyt romuttamoita kiertäneenä löysin uuden ja hyvän "lankalähteen", joskaan en ole vielä saanut sitä purettua keloilta. Pitää viritellä jokin pieni härveli, joka purkaa sen keloilta ja sit taas toisinpäin toimiessaan käämii puolestani sen mikin. Onko tota parafiinia apteekista saatavilla? Ei jaksais taas tilata ja maksaa postikuluja.. -Sami |
kulmahiomakone 08.08.2007 00:53:28 | |
---|
Onko tota parafiinia apteekista saatavilla? Ei jaksais taas tilata ja maksaa postikuluja.. O, mutta askarteluliikkeistä saa yleensä huomattavasti halvemmalla. Sitähän siis käytetään kynttilöiden tekoon, valamiseen, johonkin sellaiseen... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
jarmos 08.08.2007 09:32:16 (muokattu 08.08.2007 09:47:04) | |
---|
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
samipa 08.08.2007 10:31:45 | |
---|
Nyt löyty sp:n sivuilta etsityt romppeet sekä hyvä kauppa hakea toi parafiini. Kiitos vinkeistä!! Täällä muusikoiden netissä joku myi hetki sitten tuota käämintään tarkoitettua lankaa, mutta se ehti mennä ja olikin hieman kallista.. 115 € rulla. Pitäis laskea omalla langalle hinta, kun romikselta käy keräämässä, vois ruveta kilpailijaksi ja lopettaa nykyisen työn :) -Sami |
samipa 08.08.2007 10:57:08 | |
---|
Oletko Jarmo muuten tehnyt käämintäkoneen? Pistäs kuvia, jos olet. Itse juuri rakentelen sellaista ja lisävinkit eivät olisi pahitteeksi. Mä näin täällä aikaisemmassa ketjussa sen hyrräkela-idean, jonka avulla oli saatu hyrräkelan ohjuri ohjailemaan lankaa mikin ympärille käämittäessä. Olen miettinyt käyttäväni samaa härveliä ohjurina, jos sellaisen sattuisin halvalla jostain löytämään. Miten sinä olet ratkaissut tuon, vai meneekö ihan käsipelillä? -Sami |
jarmos 08.08.2007 11:10:43 | |
---|
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Ana 08.08.2007 11:20:13 (muokattu 08.08.2007 11:22:45) | |
---|
Mikä ero lienee soundissa, jos toisessa mikissä paljon kierroksia ohkaisemmalla langalla ja toisella vähemmän kierroksia paksummalla langalla? Kuparin määrä molemmissa mikeissä on sama. |
cimar 09.08.2007 17:01:51 | |
---|
Katselin sp-elektroniikan sivut läpi ja lankaa ei siellä näkynyt eli sitä taitaa löytyä vain käymällä tai ottamalla yhteyttä.. Paljonko maksoi kela ja paljonko siinä oli lankaa? Nyt romuttamoita kiertäneenä löysin uuden ja hyvän "lankalähteen", joskaan en ole vielä saanut sitä purettua keloilta. Pitää viritellä jokin pieni härveli, joka purkaa sen keloilta ja sit taas toisinpäin toimiessaan käämii puolestani sen mikin. Onko tota parafiinia apteekista saatavilla? Ei jaksais taas tilata ja maksaa postikuluja.. -Sami näyttää olevan kitaraosat ja sieltä mikrofonitarvikkeet, on 2kg kela,sain sieltä 150g kelan noin parillakympillä |