Aihe: 3 päivää vanha kitara ja satula irvistää
1 2 3 4
mungiisi
28.06.2007 14:00:31
Itselläni on kyllä päällimäisenä mielessä nyt että veisin tuon sinne takaisin, ja mieluusti ottaisin rahat takaisin. Näin uudessa kitarassa ei pitäisi olla mitään vikaa, hinta on sitä luokkaa että kaiken pitäis olla just eikä melkein. Vaan mitäköhän mahtavat tuumata tuosta kielten vaihdosta?
Joees
28.06.2007 14:05:37
Ihan totta?? Ohhoh.. *järkyttyy*

Vähän juu hämmentää jos kyseessä on "ominaisuus", etenkin jos tota hintaakin on jo tuon verran. Tuohan on kosmeettisestikin ihan kuraa ;-P Foxin edellä mainitsemien seikkojen ohella...

Minen nää kyllä mitään järkevää syytä moiselle ominaisuudelle minkään luokan ritsassa. Paitsi tietty nopeempi ja halvempi laittaa kun ei tarvi duunia tehä?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Joees
28.06.2007 14:07:10
Itselläni on kyllä päällimäisenä mielessä nyt että veisin tuon sinne takaisin, ja mieluusti ottaisin rahat takaisin. Näin uudessa kitarassa ei pitäisi olla mitään vikaa, hinta on sitä luokkaa että kaiken pitäis olla just eikä melkein. Vaan mitäköhän mahtavat tuumata tuosta kielten vaihdosta?

En mä näe mitään ongelmaa siinä että oot vaihtanut kielet. Senhän nyt jokanen tekee kitaran kaupasta ostettuaan anyway. Toisaalta, siinähän on kaupalle hyvä syy päästä palautuksesta eroon. :-/
fox
28.06.2007 14:12:44

Minen nää kyllä mitään järkevää syytä moiselle ominaisuudelle minkään luokan ritsassa. Paitsi tietty nopeempi ja halvempi laittaa kun ei tarvi duunia tehä?

Nytten oon oikein ajatuksella katellut, tätä
http://i121.photobucket.com/albums/ … giisi/ESP-LTD%20SC607B/IMG_4091.jpg

Saattaa olla, että alun perin siinä olis paljon "ohuemman" satulan jyrsintä, ja sitte kun on laitettu tuollanen grafiittisatula?? (kovamuovisatula) niin tosiaan reuna on ilmassa. Mutta: ei noin kuulu satulaa laittaa minusta kyllä. Eikä vallankaan ihan tuon luokan kitarassa, vaikkakin kyllä tuollaset perusjutut täytyis olla siin satkun kepissäkin kunnossa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gizmo86
28.06.2007 14:12:48 (muokattu 28.06.2007 14:15:34)
En mä näe mitään ongelmaa siinä että oot vaihtanut kielet. Senhän nyt jokanen tekee kitaran kaupasta ostettuaan anyway. Toisaalta, siinähän on kaupalle hyvä syy päästä palautuksesta eroon. :-/

No ei tod kauppa voi takuuta purkaa sen takia että kielet on vaihdettu.Ihan kulutus tavaraa kielet ovat ja kuka hullu soittaa esim tehdaskielillä niin kauan ku takuu on mennyt umpeen :) Noissa takuu-asioissa pitää olla tiukkana kauppiaan kanssa koska tiedän montaki tapausta kun ei tiedetä kuluttajan perustuslakia niin ei ole uutta tavaraa saatu.

edit: Satula kyllä näyttää irvistävän oudosti luulis että joku päivä hajoaa tai jotain.
Joees
28.06.2007 14:17:15
No ei tod kauppa voi takuuta purkaa sen takia että kielet on vaihdettu.Ihan kulutus tavaraa kielet ovat ja kuka hullu soittaa esim tehdaskielillä niin kauan ku takuu on mennyt umpeen :) Noissa takuu-asioissa pitää olla tiukkana kauppiaan kanssa koska tiedän montaki tapausta kun ei tiedetä kuluttajan perustuslakia niin ei ole uutta tavaraa saatu.

No näimpä minäkin ajattelen. Mutta kun kaikkea löytyy ja kaikkea sattuu.
trih
28.06.2007 14:38:32
Nytten oon oikein ajatuksella katellut, tätä
http://i121.photobucket.com/albums/ … giisi/ESP-LTD%20SC607B/IMG_4091.jpg

Saattaa olla, että alun perin siinä olis paljon "ohuemman" satulan jyrsintä, ja sitte kun on laitettu tuollanen grafiittisatula?? (kovamuovisatula) niin tosiaan reuna on ilmassa. Mutta: ei noin kuulu satulaa laittaa minusta kyllä. Eikä vallankaan ihan tuon luokan kitarassa, vaikkakin kyllä tuollaset perusjutut täytyis olla siin satkun kepissäkin kunnossa.

No tätähän mä kirjottelin tuolla ekalla sivulla ;).
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
fox
28.06.2007 15:02:35

No tätähän mä kirjottelin tuolla ekalla sivulla ;).

Niin teit. elikkästen mulla menee aikaa, ennenkuin pääsee vauhtiin.. ;)
Les Fender
28.06.2007 15:03:20
Kyllähän tuo on ihan selkeästi vika, eihän tuossa mitään uraa ole satulalle. Ainakin omissani on kaikissa selkeästi ura ts. satulan kummatkin reunat menevät alemmaksi kuin puun pinta. Vähintään sen pitäisi olla tasamaalla. Missä vaiheessa moka on tullut ????? Aika myönteisesti tuohon pitää suhtautua jos sitä pitää ominaisuutena.
"Living is easy with eyes closed!"
fox
28.06.2007 15:07:58

Aika myönteisesti tuohon pitää suhtautua jos sitä pitää ominaisuutena.

No, viittaan tuonne soitinrakennuspuolen yhteen aiheeseen.. Ei näissä kaikissa ole niin tärkeetä tuo, suora lainaus sallittakoon..
"Valtaosan aikaa se ei olekaan niin justiinsa. Tärkeintähän on se, että tietää asian olevan jotenkin eikä sitä sitten tartte sen enempää miettiä vaikuttaako se mitään."

Elikkästen.. ;)
Johan siit tuli nuo hyvätkin puolet todettua, eli satulan vaihto on helppoa, kun ei tarvitse reunaa leikata. "Laatuisad soittimed"...
pekurides
28.06.2007 15:18:18

Ei tuommosia pitäisi myyntiin päästää. Sama kun auton konepelti irvistäisi 10senttiä!

Vaihtoon tai sitten teetät liikkeen laskuun uuden satulan!

Tämmösisitä kai se esp ja ltd erot syntyvät... parempi viimeistely ja laaduntarkkailu ?
ei tuommosia pitäisi mennä läpi edes J&d:llä.
Tunteella päin vittua.
mungiisi
28.06.2007 15:21:25
Ei tuommosia pitäisi myyntiin päästää. Sama kun auton konepelti irvistäisi 10senttiä!

Vaihtoon tai sitten teetät liikkeen laskuun uuden satulan!

Tämmösisitä kai se esp ja ltd erot syntyvät... parempi viimeistely ja laaduntarkkailu ?
ei tuommosia pitäisi mennä läpi edes J&d:llä.

Uutta satulaa en rupea teettämään, tämä vie vain aikaa soittamiselta. Sama takuun kanssa.
oiva tumpeloinen
28.06.2007 15:30:54
Uutta satulaa en rupea teettämään, tämä vie vain aikaa soittamiselta. Sama takuun kanssa.

Kai sä nyt ymmärrät kuitenkin, että kaupanpurku ei ole mikään suora oikeus, jos tuotteessa on jokin vika? Jos myyjä siihen suostuu, niin se on vain myyjän rehtiyttä.

Myyjän kuuluu kyllä korjata/korjauttaa tuote kuntoon, jos siinä on vika (tämä siis tähän vika/ominaisuus-késkusteluun), mutta kaupan purku on vasta se viimeinen vaihe. Tarkoittaa siis sitä, että tuotetta ei pysty korjaamaan tai sen korjaamiseen menee tolkuton aika. TUon kitaran kanssa epäilen, että tuossa korjauksessa liian kauan menisi.

Mitään omia huoltajiakaan en suoraan laittaisi asialle ja lähettelisi laskuja myyjälle. Jos sattuu esim. sellainen tilanne, että myyjällä on oma huolto (se vaikka omin kätösin ne huoltaa), niin sillä ei ole mitään velvollisuutta korvata sitä huoltoa.

Eli ota nyt yhteyttä siihen myyjään ja sovi sen kanssa. Se on ainoa oikea tapa.
pekurides
28.06.2007 15:36:11

Eli ota nyt yhteyttä siihen myyjään ja sovi sen kanssa. Se on ainoa oikea tapa.

Jep, kyllä nuo hommelit yleensä tuota kautta järjestyneet varsinkin tuon hintaluokan kepukalla , harva liikee haluaa huonoa mainosta.

Todennäköisesti saisit toisen kepin korjauksen ajaksi käyttöösi.
Tunteella päin vittua.
bfoc
28.06.2007 15:42:06

Ei kielten vaihto voi vaikuttaa tohon. Sehän on sama kun auton takuu raukeaisi jos siihen vaihtaa renkaat.

Luulisi että on helpoin viedä kitara kauppaan joka toimittaa sen korjaajalle, joka tekee uuden sopivan satulan ja lasku lähetetään ESP:n takuutiliin. Äkkiseltään luulis etteivät ala mahdottomasti tappelemaan. Näkeehän tuon jo otsalla et se satulaura ja satula eivät ole tehty toisilleen.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
mungiisi
28.06.2007 15:51:50
Jep, kyllä nuo hommelit yleensä tuota kautta järjestyneet varsinkin tuon hintaluokan kepukalla , harva liikee haluaa huonoa mainosta.

Todennäköisesti saisit toisen kepin korjauksen ajaksi käyttöösi.

Ongelma muodostuukin siinä kohtaa kun lähden Helsinkiin heinäkuuksi. Tarkoitus oli ottaa tämä kitara sinne mukaan ja soitella tyytyväisenä. Noh, saa nähdä miten käy, taidan käydä liikkeessä tänään jos ehdin vaan.
oiva tumpeloinen
28.06.2007 15:59:28
Ongelma muodostuukin siinä kohtaa kun lähden Helsinkiin heinäkuuksi. Tarkoitus oli ottaa tämä kitara sinne mukaan ja soitella tyytyväisenä. Noh, saa nähdä miten käy, taidan käydä liikkeessä tänään jos ehdin vaan.

Jos se ei vaikuta mitenkään sointiin, niin sovit myyjän kanssa, että viet kitaran mukanasi Helsinkiin ja tuot kitaran sen jälkeen huoltoon. Toivot samalla, että liike varaa ajan huoltoon tai kysyt, josko voit sen itse tehdä jonnekin, niin saat kitaran sitten reissun jälkeen nopeasti sisään ja ulos.
mungiisi
28.06.2007 16:36:55
Oletan että ostit Musamaailmasta...

Aika selvää kieltä..Tosin saattaa olla että tuo on postitilauksen jorinoita...

Ja vielä kuvat omasta MH-1000:n satulasta,
http://koti.mbnet.fi/purity-2/mh-1000/satula1.jpg
http://koti.mbnet.fi/purity-2/mh-1000/satula2.jpg

Joo, käväisempä tosiaankin siellä liikkeessä. Tuolta pitäisi näyttää satulan näyttää, mutta täälläpäin eipä vaan näytä.
fox
28.06.2007 16:54:57

Joo, käväisempä tosiaankin siellä liikkeessä. Tuolta pitäisi näyttää satulan näyttää, mutta täälläpäin eipä vaan näytä.

Tulostapa tuo "oikeanlaisen" satulan kuva mukaan, tuollasen vois olettaa 1000 euron kitarassa olevan.. Ettei olis siitä sun kitarasta lähtenyt satula "nakkelemaan" ja laitettu tuollanen sovittamaton tilalle???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)