ironman 27.06.2007 16:49:50 (muokattu 27.06.2007 16:53:44) | |
---|
Tässä jonkun aikaa jo erittäin v*ttumaisen asian kanssa painittuani alkaa olemaan avun huudon paikka. Elikkäs: 'studion' koneeseen, jossa athlon xp, ~600 Gb kovoja, 2 Gb ram jne. on kytketty firewire liitäntäinen phonic helix board 18 fw mikseri joka ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien on joskus useimmin joskus harvemmin, riippuen päivästä, aloittanut kesken toiston, nauhoituksen cubasessa ja myöskin minkä tahansa muun äänitiedoston soidessa säröytymään, ikäänkuin bufferit loppuisi. Noh minä fiksuna ajattelin että syypää olisi pci liitäntäinen firewire kortti joten vaihdoin sen. tuloksetta. Vaihdoin sen uudestaan, jälleen tuloksetta. Tällä hetkellä kolmas kortti menossa, kaikki olleet eri valmistajan, eri piirisarjalla varustettuja. Ja äsken siirtäessä tavaraa ulkoiselle usb liitäntäiselle kovolle huomasin että riippumatta mikserin bufferointiasetuksista, aloittaa se rätisemisen samantien kun tavaraa alkaa liikkumaan paikasta toiseen. Toisinsanoen rätinä alkaa aina samantien kun hieman enemmän rasitusta koneeseen ilmenee. Ja vielä loppuun huomatuksena, kokemusta pc puolelta on reilut kymmenen vuotta ja kyllä, olen kokeillut myöskin kaikki nuo xp:n virittelyohjeet.. Etukäteen kiitoksia mikäli joku keksii edes jotain mistä lähteä kaivelemaan. EDIT: unohtui vielä tuosta että läppärin kanssa, joka tietysti huomattavasti pienempitehoinen, ei ole ollut kertaakaan minkäänlaista ongelmaa. Sen kanssa ko. vehje toimii kuin se kuuluisa junan vessa. |
HK 28.06.2007 03:16:20 | |
---|
Pahoittelen hakuammunnasta ja kenties tyhmistä kysymyksistä, mutta oletko koittanut BIOS:in puolelta säätää käsin pci-väylän latenssia pienemmäksi ja mainitsemiasi pci-firewire kortteja eri fyysisissä pci-paikoissa? Peltikorva puupäässä. |
sami_sumea 28.06.2007 11:06:38 (muokattu 28.06.2007 11:08:04) | |
---|
ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien on joskus useimmin joskus harvemmin, riippuen päivästä, aloittanut kesken toiston, nauhoituksen cubasessa ja myöskin minkä tahansa muun äänitiedoston soidessa säröytymään, ikäänkuin bufferit loppuisi. Jos ko. vehje ei tee sitä heti alusta saakka vaan vasta vähän ajan päästä, mun veikkaus on että ajurit eivät futaa.. Onko varmasti uusimmat driverit asennettuna? edit: niinjoo, toinen juttu vielä, eli mikä piirisarja/emolevy tossa koneessa on? ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
Torniojaws 28.06.2007 12:47:05 | |
---|
edit: niinjoo, toinen juttu vielä, eli mikä piirisarja/emolevy tossa koneessa on? Veikkaan, että siinä on VIA:n KT266-sarjan piiri, joka oli aikoinaan surullisenkuuluisa rätinästä äänikorttien kanssa. |
PIM 28.06.2007 13:43:13 | |
---|
Veikkaan, että siinä on VIA:n KT266-sarjan piiri, joka oli aikoinaan surullisenkuuluisa rätinästä äänikorttien kanssa. Se oli kyllä KT133 eikä KT266 joka oli surullisen kuuluisa. Ainakin mulla KT266 toimi aivan loistavasti ainakin RME:n ja Terratecin korttien kanssa. Itse epäilen, että vikaa kannattaisi etsiä PCI Latency Timer asetuksista, erityisesti näytönohjaimen asetuksista. Jos näyttiksen asetus on 255 niin sehän jo rohmuaa aika tehokkaasi PCI-väylän resurssit mikä varmasti näkyy ja tuntuufirewireliikenteessä. Täältä löytyy PCI latency tool, jolla asian voi tarkistaa. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=951 |
Jeps, eli fyysisesti eri pci paikat on testattu, latensseja myöskin säädetty ja ruuvailtu useampi kuukausi, myöskin tuolla OCI latency timerilla, ja ensitöikseni tarkistin juurikin tuon näytönohjaimen asetukset. ja emon piirisarjana on VIAllinen kt880.. Jotenkin kuitenkin alkaa tuntumaan siltä, että ko vehje ei loppujen lopuksi toimi kenenkään muun kuin TI:n piiriä käyttävällä firewirekortilla. Vielä kun jostain sellaisen löytäisi, tuntuu nimittäin olevan aika hakusassa. Mutta sinänsä taas ihmetyttää, että millätavoin noiden korttien piireissä voi sitten olla niin paljon eroa että jotkut laitteet eivät vain yksinkertaisesti toimisi tiettyä piiriä käyttävillä korteilla. Niin, ja minkään muun firewire liitäntäisen laitteen kanssa ei ole koskaan ollut mitn ongelmaa, ja tuonkin kanssa nyt on vuoden jaksanut tapella mutta nyt alkaa vähitellen loppumaan hermot..jospa vielä joskus saisi tehdä rauhassa yli viisi minuuttia jotain ilman, että tarvitsee koko ajan ruuvailla mikserin buffereita. tai jos siirtyis suosiolla macciin :P |
Niq 28.06.2007 16:04:58 (muokattu 28.06.2007 16:05:08) | |
---|
Ainakin Sonarissa on tärkeää että bufferin koko on täsmälleen oikea. Ei siis liikaa eikä liian vähän, tämä ainakin aiheutti mulla ongelmia kunnes löysin käyttöohjeista kohdan jossa löytyi sitten ohje jolla rätinät katosi. Oot varmaan kokeillut latensseja nostaa, sehän se ensimmäisenä rätinät aloittaa jos on liian pieni latenssi ja kone ei jaksa pysyä mukana. "I have a cunning plan" -Baldrick |
ironman 28.06.2007 16:06:19 | |
---|
Ainakin Sonarissa on tärkeää että bufferin koko on täsmälleen oikea. Ei siis liikaa eikä liian vähän, tämä ainakin aiheutti mulla ongelmia kunnes löysin käyttöohjeista kohdan jossa löytyi sitten ohje jolla rätinät katosi. Oot varmaan kokeillut latensseja nostaa, sehän se ensimmäisenä rätinät aloittaa jos on liian pieni latenssi ja kone ei jaksa pysyä mukana. Juu suurinpiirtein kaikki mahdolliset vaihtoehdot latenssien suhteen on tullut kokeiltua, sama homma joka kerta... |
Torniojaws 28.06.2007 16:58:18 | |
---|
Se oli kyllä KT133 eikä KT266 joka oli surullisen kuuluisa. Ainakin mulla KT266 toimi aivan loistavasti ainakin RME:n ja Terratecin korttien kanssa. Olikohan sitten se KT266A se toinen. Muistelen kyllä, että myös KT266:ssa oli ongelmaa sen KT133 lisäksi. |
HK 30.06.2007 01:14:41 | |
---|
Olikohan sitten se KT266 se toinen. Muistelen kyllä, että myös KT266:ssa oli ongelmaa sen KT133 lisäksi. Eipä ihmetyttäisi vaikka noinkin olisi ollut, mutta ainakin surullisenkuuluisasta kt133:sta aikanaan julkaistiin melko äkkiä korjattu 133a, joka sitten oli toimiva piirisarja. Oman hataran muistini mukaan noiden suurin ero oli lähinnä sdr- ja ddr- muistiväylät, mihin mallinumerotkin viittaavat. Pahan maineensa VIA tuolla ensimmäisellä 133:lla niitti ja se taitaa vieläkin seurata riippakivenä. Peltikorva puupäässä. |
ironman 22.07.2007 18:30:37 | |
---|
sen verran päivitystä kyseiseen ongelmaan, että nyt on phonic suosittelema texas instrumentsin piirillä oleva firewire kortti koneessa kiinni, ja mitään muutosta ei ole tapahtunut. Eikö todellakaan kenelläkään ole ollut vastaavaa ongelmaa? |
BotneLapio 22.07.2007 23:52:00 | |
---|
Onks sulla SP2? Virustorjunta? ...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |
ironman 23.07.2007 11:32:10 | |
---|
Onks sulla SP2? Virustorjunta? on sp2, johon myös yritin ajaa mikki$oftan päivitystä firewire korteille, mutta ilmoitti sen jo olevan asennettu. ja virusturvaa ei ole, koska kone ei ole eikä tule olemaan yhteyksissä yhtään mihinkään.. Taitaa tämä poika kohta siirtyä adatin ihmeelliseen maailmaan, niin ei ainakaan tarvitse tapella... |
mos6581 23.07.2007 15:05:41 | |
---|
Katoppas start -> control panel -> network connections ja sieltä 1394 net adapter, ettei siinä vaan olis wintoosan oma "palomuuri" päällä? Tämän olen kuullut joillain aiheuttavan harmaita hiuksia firewire-laitteden kanssa. |