Aihe: Nahkahihnaan pidennystä
1
Seba
27.06.2007 23:13:44

Eli onkkelma on että Minotaurin nahkaremeli on auttamattomasti liian lyhyt ja nyt se rupeaa oikeasti jo tympimään.

Onko espoo-kirkkonummi akselilla pajaa joka tekee mallin mukaisen 2 osaisen remmin takaosan kopion parikytäsenttiä pitempänä?

Tai on varmaan mestoja, lähinna ajattelin kysäistä "tuttuja" paikkoja joissa ei katsota moista pikkuhommaa kieroon kun en tullut kauppaan verhoiluttamaan ferrariin uutta alcantarasisustaa.

Helsinginkin alueelta voi suositella jotain nyrkkipajanahkuria jos ei lähempää löydy.
Karlsson
28.06.2007 09:25:37
Eli onkkelma on että Minotaurin nahkaremeli on auttamattomasti liian lyhyt ja nyt se rupeaa oikeasti jo tympimään.

Onko espoo-kirkkonummi akselilla pajaa joka tekee mallin mukaisen 2 osaisen remmin takaosan kopion parikytäsenttiä pitempänä?

Tai on varmaan mestoja, lähinna ajattelin kysäistä "tuttuja" paikkoja joissa ei katsota moista pikkuhommaa kieroon kun en tullut kauppaan verhoiluttamaan ferrariin uutta alcantarasisustaa.

Helsinginkin alueelta voi suositella jotain nyrkkipajanahkuria jos ei lähempää löydy.

Mä olen hommannut jatko osan viimeksi makkaratalossa olevasta suutariliikkeestä, hinta oli apauttia 15€.

Erikseen hihnojen osalta suosituksia on tullut Töölön Suutarille.
Mullon kamat.
Sir Härö
28.06.2007 13:16:41
No voe vitalis. Porukalla on tollasia ongelmia ja mä taas en löydä mistään tarpeeksi lyhyttä nahkahihnaa!
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
Teijo K.
28.06.2007 13:47:44

No voe vitalis. Porukalla on tollasia ongelmia ja mä taas en löydä mistään tarpeeksi lyhyttä nahkahihnaa!

Sakset käteen ja nahkapaska. Pois uusavuttomuus.

:)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
Seba
28.06.2007 18:10:04

Joo toi nahkavyöjuttukin voisi toimia, mutta pitäisi kavennella etä menee reiästä sisään, ja olisi muutenkin turhan paksua.

Ostat minotaurin kunnon nahkahihnan, niin huomaat että lyhimmillään siihen varmaan onnistuisi kuristautumaan :)

http://www.thomann.de/fi/minotaur_bass_strap_black.htm

Tollanen mulla on, mutta tuo 140cm ei riitä lähellekkään. En tosin koskaan ole sitä mitannut, tuntu jotenkin niin pitkältä lukuna että onko se edes niin pitkä oikeasti..
Teijo K.
28.06.2007 18:13:14

Joo toi nahkavyöjuttukin voisi toimia, mutta pitäisi kavennella etä menee reiästä sisään, ja olisi muutenkin turhan paksua.

Ostat minotaurin kunnon nahkahihnan, niin huomaat että lyhimmillään siihen varmaan onnistuisi kuristautumaan :)

http://www.thomann.de/fi/minotaur_bass_strap_black.htm

Tollanen mulla on, mutta tuo 140cm ei riitä lähellekkään. En tosin koskaan ole sitä mitannut, tuntu jotenkin niin pitkältä lukuna että onko se edes niin pitkä oikeasti..

Okei, tuo ei ole vyönsolkimallinen, joten voinet unohtaa tuon aiemman.

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
Seba
28.06.2007 18:24:01

Juu ei vyö kovin nätisti mene siihen :)

Mittasin piruuttani remmin ja olikin vaan 130cm pitkä??

Perkele! Lähetin heti palautetta :)
Teijo K.
28.06.2007 18:28:47

Juu ei vyö kovin nätisti mene siihen :)

Mittasin piruuttani remmin ja olikin vaan 130cm pitkä??

Perkele! Lähetin heti palautetta :)

Siinä miun hihnassa on siis ihan teräksinen vyön solki, yritin etsiä netistä mallia mutta eipä löydykään. 15 vuotta vasta ollut se. Onkohan tuotanto loppunut vai mikä.

ötzi
28.06.2007 21:00:10
Meikä ratkaisi tuon hihnaongelman kerralla. Pituutta on kumminkin itelläni 2metriä ja soitan suht alhaalla niin ei löydy mistään järkevä hintaista pitkää hihnaa. Siispä menin Lidliin, ostin matkalaukun kiinnitysvyön, mahtavilla käsityötaidoillani tein nahkakiinnikkeet päihin ja se o parhautta. Leveyttä piisaa, säätökappale on metallia ja ei lähte itekseen liikkumaan, väritys on hieno puna-vihreä-keltainen-musta, ja sitä pituutta riittää niin että basso on melkein maassa pisimmillään.

Niin ja tämä hupi maksoi 3e+noin 10min ompelun ja vähän nahkaa.
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Seba
28.06.2007 21:35:48

Siinä miun hihnassa on siis ihan teräksinen vyön solki, yritin etsiä netistä mallia mutta eipä löydykään. 15 vuotta vasta ollut se. Onkohan tuotanto loppunut vai mikä.

Nyt jo? Ihme juttu?

:)
Kallekorvola
29.06.2007 12:58:56
mä taas en löydä mistään tarpeeksi lyhyttä nahkahihnaa!

mä perustin just hihnojen kustomointifirman, sakset nimittäin pysyy käsissä. tollasen lyhkäsen "erikoishihnan" hinta on mulla 200e... : )
Sir Härö
29.06.2007 13:06:25
mä perustin just hihnojen kustomointifirman, sakset nimittäin pysyy käsissä. tollasen lyhkäsen "erikoishihnan" hinta on mulla 200e... : )

Mä otan niitä viis.
Turpa kiinni ja kuuntele! "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)