Aihe: Korn
1 2 3 4 515 16 17 18 1933 34 35 36 37
bedlam
25.06.2007 10:54:13 (muokattu 25.06.2007 10:55:07)

Valitan. Korn ei enää tee back-to-the-roots-albumia.

Mulle passaa kyl, melodisesti tarttuvammat Untouchables ja See you on the Other side kun ovat omat suosikkini. Samaa linjaa jos jatkavat kuin edellisellä, niin olen oikein tyytyväinen.

Biisimääräkin tuntuu nyt jopa järkevältä, vähän pitkitetyiltä ovat monet bändin levyistä tuntuneet. Biisijärjestys myös mun mielestä edellisellä vähän tökki.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
KillingMachine
25.06.2007 14:26:38
Valitan. Korn ei enää tee back-to-the-roots-albumia.

Minuakaan ei haittaisi vaikkei tekisikään. See You on the Other Siden industrial-linja toimii hyvin ja SYOTOS menee kyllä ehdottomasti Kornin kolmen parhaan joukkoon, mikä näyttäisi tältä:

1.S/T
2.Follow the Leader
3.See You on the Other Side

Hieman kyllä mua mietityttää että missäs ne funk-vaikutteet sitten on joita ennen SYOTOS:in julkaisua lupailtiin? Minä en ainakaan kuule yhtään funkia tässä, jos verrataan vaikkapa Faith No Moreen tai Red Hot Chili Peppersiin.
"Common ruse dirty face Pretty noose is pretty hate"
Live for the Moment
27.06.2007 12:06:54
Kyllähän KoRn on yksi suurimmista suosikki-yhtyeistäni.
Itse pidän eniten KoRnin vanhemmasta tuotannosta, mutta ei tämä uuskikaan huonoa ole.

Oma top-3
1. Selftitled
2. Life Is Peachy
3. Follow The Leander

Jotkut sanoo, että KoRn toistaa itseään, mutta itse olen erimieltä.
Esim. SYOTOS oli IMO aivan erinlaine soundiltaan kuin TALITM.
Innolla odotan, että miltä täm uusi, "Untitled" mahtaa kuulostaa.
Evolition ja I Will Protect You ovat tosin hieman sen tuntoisia, että olisivat voineet olla edelliselläkin levyllä...
"Vater sticks are for serious hard hittin' mutha fu*%ers!" - David Silveria
Twist
27.06.2007 13:06:01
Evolition ja I Will Protect You ovat tosin hieman sen tuntoisia, että olisivat voineet olla edelliselläkin levyllä...

niin, taitaa jatkua sama tyyli kuin viime levyllä.. mutta saas nähdä onko pieniä muutoksia tullut. toivottavasti on... jokainen levyhän on aina ollut erinlainen. mutta enpä sano mitään ja odottelen innolla uutta levyä :)
Oops, I twisted again...
rocky0
27.06.2007 17:26:14 (muokattu 27.06.2007 17:27:38)
Evolution ehkä, mutta millä ilveellä "I Will Protect you" ois sopinut edelliselle levylle? Onhan se lukuunottamatta Bozzion tajutonta filliä aika popahtava ja tällanen, mutta ei se millään kuulostaa edellisen levyn kappaleelta. Paljon mystisempi ja tummanpuhuvampi teema siinä on imo. Se biisi muuten on omistettu sen kolmelle pojalle koskien sitä, kun JD meinas kuolla viime vuoden verihyytymätautiin, että jos sen penskat ois joutuneet ilman isää elämään.

Ootan kyllä uutta albumia kuin kuuta nousevaa jälleen kerran. Toivottavasti tämä albumi silti vähä kestävämpi kuin SYOTOS, koska siihen kyllästy tosi nopeaa. Tällä kertaa nehän potkas sen poppituottajatiimin studiosta pois ja teki kaikki uuden levyn kappaleet uusiksi Atticus Rossin (NIN tuottaja mm) kanssa.
rocky0
28.06.2007 22:23:53
Kaikki KoRn-fanit huomio!

"According to AOL, Korn's upcoming Untitled album will be a part of AOL Full Listening Party. AOL Full Listening Party allows fans a chance to hear the whole album before it is released.

Korn's Untitled album will be up for listening on Monday, July 23. The album is due out in stores July 31 in a regular and deluxe edition which will include a bonus song among other things."

Jea! Eli sillon viimeistään albumi vuodahtaa nettiin. Eihän sitä jaksa ootella siihen julkasupäivään asti, vaikka tietenkin deluxe editionin hommaan, mutta perkele pakko kuulla mitä ne on tällä kertaa keksineet!
Ziggy Bubba
12.07.2007 04:20:46 (muokattu 12.07.2007 04:21:43)

Ei helvetti, nyt kun kuuntelee, niin Kornia ei kannata päästää tuottamaan levyjään itse - ainakaan rumpuja. Tuolla Take A Look In The Mirror levyllä on _todella_ karmeat rumpusoundit, eteenkin virvelin osalta. Tuo kumma pöhinä melkein pilaa sinänsä kuunneltavan levyn (yks KoRnin paskimmista, anyhoo).
You said a' what now?
Terrorwrist300
12.07.2007 05:42:39

Ei helvetti, nyt kun kuuntelee, niin Kornia ei kannata päästää tuottamaan levyjään itse - ainakaan rumpuja. Tuolla Take A Look In The Mirror levyllä on _todella_ karmeat rumpusoundit, eteenkin virvelin osalta. Tuo kumma pöhinä melkein pilaa sinänsä kuunneltavan levyn (yks KoRnin paskimmista, anyhoo).

Oon ite miettiny just samaa, virveli on kyllä ihan älyttömän munaton tolla levyllä.
Narcosynthesis
12.07.2007 08:50:57

Oon ite miettiny just samaa, virveli on kyllä ihan älyttömän munaton tolla levyllä.

Jep, olisikohan pojille tullut ikäänkuin St.Anger-fiilikset, että haetaan "rosoista" soundia tai jotain...tuhnusoundi siitä nyt tuli joka tapauksessa...
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
nahkalipsi
12.07.2007 12:50:05
Kattelin eilen tuota live on the atö said -dvd:tä ja kyllä tuntu jo myötähäpeää koko bändiä kohtaan.

Ensinnäkin, liveosuuksia tuosta saa oikein hakea. Heti eka biisi here to stay on saatana suoraan levyltä. Sanokaa mitä sanotte.
Lauluista tuossa ei montaa minuuttia ole keikalta taltioituna. Huomaa niin selvästi milloin vaihtuu studiokamasta livekamaan.
Soundeja kun kuuntelee, huomaa hyvin (uudempien biisien) livevetojen "ankeuden" kun siellä oikeasti soi vaan se kaksi kitaraa ja basso.

Korn nyt on aina ollu noiden efektien perään, mutta nyt alkaa lähteä homma lapasesta. Edellisestä levystä paistoi niin läpi JD:n Pink Floyd -vaikutteet ja samaa rataa mennään.

Maximum fiasko oli tuon greatest hits -kokoelman bonusdvd, mikä oli "live" GCGB:stä. Laulut oli paikkailtu studiossa uusiksi.

Tosin, sitähän tekee muutkin. Paikkaa omaa livepaskuuttaan studiossa ja sitten live-dvd ulos. Miksi? Miksi, kysyy epätietoinen.

Perkele ku alko taas ahistaa
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Narcosynthesis
12.07.2007 13:26:41

KoRnin Live-dvd:llä lauluja ei ollut juuri paikkailtu, muistaakseni, ja ihan offtunestihan se Davis ne veti...tosin se live on niin raivokasta meininkiä, etten itse edes aluksi huomannut kämmejä. Tyttöystävä vaan sitten kysyi, että vetääkö Jonathan OIKEASTI noin paljon päin persettä livenä...

Tosin mun mielestäni nyt viime keikalla Helsingissä JD hoiti hommansa hyvin!
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
rocky0
13.07.2007 00:05:54 (muokattu 13.07.2007 00:07:41)
Live on the other sidella on kyllä ihan runsaasti paikkailuja, mutta kyllä sieltäkin kuulee iha inhimmillisiä livenä tehtyjä mokia laulussa jne. Jokainen live dvd yleensä käsitellään jälkeenpäin mahdollisimman hyvän kuuloseksi. Kaikki instrumenttiraidatkin todennäköisesti miksataan ja mahdolliset virheet paikkaillaan. Kun kattelin tuota Rock am ring 2007 perfomanssia, niin en voi sanoa, että huonosti vetävät ilman mitää paikkailuja. Jykevän kuulosta mäiskettä irtoaa kahella kitarallakin Here to stayssa.

JD on imo kehittynyt siinä määrin, että se livenä nykyään pysyy paremmin nuotissa imo. Vertaat vanhoihin bootleggeihin, niin koko ajan "nuotti" heilu laidasta laitaan ja sävelkulkua ei ollut laulussa. Laulut vedetään livenä yllättävänkin kiitettävästi ottaen huomioon kuinka paljon efektejä studiossa käytetään!

Korn - live -dvd:llä JD:n ääni on kyllä aika karua kuultavaa, kun happi loppuu koko ajan kesken. Liekkö huonon kunnon takia, kun tuossahan vaiheessa hänen painonsa alko lisääntyä. Sama vika oli nyt 2007 Euroopan kiertueen alussa, kun katto ekaa keikka, niin happi loppu koko ajan ja nyt kun vertasi myöhempiin keikkoihin ja esim. Suomen vetoon, niin kyllä se taas on kunnossa. Sais kyllä JD alkaaa kuntoilemaan, niin ei kuolis sinne lavalle niinku välillä näyttää! :D
KillingMachine
13.07.2007 11:31:34
JD on imo kehittynyt siinä määrin, että se livenä nykyään pysyy paremmin nuotissa imo. Vertaat vanhoihin bootleggeihin, niin koko ajan "nuotti" heilu laidasta laitaan ja sävelkulkua ei ollut laulussa.

Haha, Kornin varhaisemmilla tuotoksilla JD "lauloi" tuskin ollenkaan vaan ennemmin karjui, örisi, ähki, puhki ja inisi. Eli silloin JD ei varmaan välittänyt kauheasti nuotissa pysymisestä. Mutta hyvä kuitenkin nähdä kaverin kehittyneen huimasti laulussaan.
"Common ruse dirty face Pretty noose is pretty hate"
rocky0
14.07.2007 01:46:37
Haha, Kornin varhaisemmilla tuotoksilla JD "lauloi" tuskin ollenkaan vaan ennemmin karjui, örisi, ähki, puhki ja inisi. Eli silloin JD ei varmaan välittänyt kauheasti nuotissa pysymisestä. Mutta hyvä kuitenkin nähdä kaverin kehittyneen huimasti laulussaan.

Joo sitä hainkin sillä "nuotti" -ilmauksella. Se oli enempi semmosta keskustelua "demoniensa" kanssa ja välissä huudetaan, kun kiivastutaan. Hah, noin minä sen olen nähnyt. Itekki kyllä pidän hienona asiana, että hän laulaa nykyään todella melodisia juttuja varsinkin Untouchablesilla, huhhuh.
Larmer
15.07.2007 23:53:29
Kahesta en luovu;
Self titled & Take a look in the Mirror

Muita tulee erittäin harvoin kuunneltua, ainoat levyt jotka ovat pitäneet kestonsa kohdallani..
Hieman tanakka yksilö
Narcosynthesis
17.07.2007 11:54:13

Kahesta en luovu;
Self titled & Take a look in the Mirror

Muita tulee erittäin harvoin kuunneltua, ainoat levyt jotka ovat pitäneet kestonsa kohdallani..

Issues? Kyllä mun mielestäni mahtuu ehdottomasti KoRnin parhaimmistoon myös...
Twist
18.07.2007 17:29:26
Issues? Kyllä mun mielestäni mahtuu ehdottomasti KoRnin parhaimmistoon myös...

Life is Peachy
Twist.. ah
Oops, I twisted again...
rocky0
18.07.2007 22:18:49
Uusien biisien klipit oli aika mielenkiintosia http://www.kornspace.com

"Hold onissa" jyrisee kasikielinen aika kivasti alussa.
Narcosynthesis
19.07.2007 08:50:35

Life is Peachy
Twist.. ah

No joo, ok, on sekin perkeleen hyvä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)