Aihe: Läppäri päästää sirinää läpi Firepodiin, neuvoja?
1
Boltsa
26.06.2007 15:37:04 (muokattu 26.06.2007 15:50:58)
Eli kun kytkee Presonuksen Firepodin tähän läppäriin kiinni ja monitorit sen main outputtiin niin kuuluu häiritsevästi sihinää ja sirinää monitoreista. Tämä ei vaikuta millään tavalla sisääntulevaan signaaliin, vain ulos menevään. Sinällään tuo ei haittaa kun se ei nauhoittaessa kuulu mistään mutta lievästi vituttaa pitemmän päälle aina kun katkaisee äänen menon/tulon niin sihinä ja sirinä tulee esiin.
Huomasin myös että kun ottaa tietokoneen laturin/verkkopistokkeen irti koneesta=kone käy akun virralla, suhina häviää. Ilmeisesti siis vuotaa verkkosuhinaa tai jotain vastaavaa samalla kun ääni lähtee Firewire portista Firepodiin. Tällöin koneen käyttö rajoittuu siihen akun kestoon, noin 2,5 tuntiin mikä pitemmissä sessioissa olisi varsin haitaksi.
Osaisiko joku sanoa apua tähän ongelmaan? Läppärin ostin juuri eli sitä en haluaisi vaihtaa. Voisiko virtalähde olla mahdollisesti jotenkin viallinen? Tai ovatko tälläiset ongelmat yleisiä ja osaisiko joku sanoa vastausta? Kovin kiitollinen olisin.

EDIT: Niin tai oikeastaan kun tarkasti kuuntelee niin tuo sirinä menee osittain kovalevyn raksutuksen tahtiin eli se voi olla tuo häiriöäänilähde. Siltikin virtapistokkeen irrotus lopettaa sirinän. Voisiko esim ulkoinen kovalevy olla apu?
Joo.
Danko
26.06.2007 17:02:33

Tämähän lienee jokseenkin yleinen ongelma läppäreiden kanssa.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=33&t=146414&co=120
Itse tosiaan ratkaisin galvaanisella erotuksella (passiivi di-box) interfacen ja monitoreiden välillä.
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Boltsa
26.06.2007 22:10:31
Hei, kiitoksia paljon! Di-boksi auttoi. Kiitän!
Joo.
Boltsa
27.06.2007 22:00:56
Laitan samaan topikkiin jos joku vielä huomaisi tämän.
Eli, muuten firepod toimii hyvin. Käyttiksenä Vista ja ohjelmana mukana tullut Cubase LE.
Tämä ongelma ei haittaa nauhoitusta mutta olisi mukava jos toimisi. Eli Firepod ei toimi kunnolla esim dvd-ohjelmien kanssa. Musiikki-dvd:itä kun olisi mukava katsoa saman raudan kautta kunnon monitoreilla kuin aina kytkeä firepod irti ja liittää kuulokkeet tietokoneen omaan äänikorttiin.
Firepod toimii hetken kun katsoo dvd:tä mutta jonkun ajan päästä ääni ensin pätkii ja sitten häviää kokonaan. Tuohon auttaa vain ohjelman ja Firepodin uudelleenkäynnistys. Olen kokeillut eri dvd-toistoohjelmia mutta se ei ratkaissut ongelmaa.
Ajurit ovat uusimmat mitkä Presonuksen sivuilta löytyi ja siis nauhoituskäytössä toimii moitteetta.
Ehdotuksia?
Joo.
goashem
01.07.2007 21:40:41

Ajurit ovat uusimmat mitkä Presonuksen sivuilta löytyi ja siis nauhoituskäytössä toimii moitteetta. Ehdotuksia?

Itsellä on vähän samoja ongelmia.. Jopa Cubasen kanssa on välillä jotain ongelmaa. Löysin netistä yhden mahdollisen ratkaisun eli kannettavan koneen sisäisen äänikortin disabloimisen. Vielä vaan en ole ehtinyt testaamaan.

Korttina Echo Audiofire 4, eli suurinpiirtein Firepodia vastaava vekotin. Ja Vista.
"And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend.
Jahweed
05.07.2007 15:16:48
Aloitin tästä äsken uuden ketjun, mutta huomasin sen jälkeen, että muillakin on samankaltaisia ongelmia, joten siirsin tekstini tänne.

Päivää itse kullekin.

Hommasin tuossa taannoin Presonus Firepodin. Interface on toiminut moitteettomasti äänityskäytössä (herralle kiitos), mutta törmäsin ongelmiin ryhtyessäni katsomaan elokuvaa koneelta. Kuva ja ääni tökkii aivan s-tanasti.

Missä mahtaa olla vika? Olen kokeillut samaa myös toisella tietokoneella, ja ongelma toistui siinäkin. Säädin myös firepodin asetuksista latenssia suuremmaksi kun en muutakaan keksinyt. Ei apua. Olen kuitenkin aiemmin katsellut leffoja äänen kulkiessa ongelmitta vanhan uskollisen Inca 88:n kautta, joten kiteytyykö ongelma jotenkin tuohon firewire-väylään? Sen vielä jotenkin ymmärtäisin, jos pelkkä ääni pätkisi, mutta kun kuvakin tökkii samaa tahtia..

Kaikki valveutuneet vinkit otetaan nöyryydellä ja kiitollisuudella vastaan, sillä en enää jaksaisi olla sormi suussa asian kanssa. Hjälp!

Kiitti,

Jani

ps. toinen kone, jolla testasin tuota oli läppäri. Otin laitteen sisäisen äänikortin pois käytöstä, mutta ongelma ei poistunut.
There are no wrong notes.
goashem
05.07.2007 16:29:12

Ihan muuten vaan vinkkinä. Itse kun pistän vessan valot pois päältä (vessa on toisessa päässä kämppää), niin Firewire-äänikorttini hiljenee. Lieneekö vähän liiankin häiriöherkkä? Kokeilkaapa itse, fw-kortin omistajat.
"And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)