Aihe: nettihuutokauppa ebay
1 2 3 4 5 6 7
fox
26.06.2007 23:05:20

Ei tarkoita. Se tarkoittaa, ettei hintavarausta ole vielä ylitetty. se sana on "not", ei "no".

Muutenkin kannattanee laittaa vähän jäitä hattuun ja seurata muutama huuto sivusta ennen höyryämistä. Esim. tuon Straton hinta ei ole lähelläkään lopullista hintaansa. Ei kannata odotella sitä 200 euron kanssa.

Näin. Sitä paitsi EBay on oikee huutokauppa, eikä niinkuin tää kotimainen.. Huuto loppuu x ajankohtana, eikä sitten vasta "jälkilypsykierroksella".. Ja niinkuin Oiva sano, se todellinen peli tapahtuu vasta viime minuuteilla, pahimmoillaan.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
PLing
27.06.2007 00:08:34 (muokattu 27.06.2007 00:08:52)
Näin. Sitä paitsi EBay on oikee huutokauppa, eikä niinkuin tää kotimainen.. Huuto loppuu x ajankohtana, eikä sitten vasta "jälkilypsykierroksella".. Ja niinkuin Oiva sano, se todellinen peli tapahtuu vasta viime minuuteilla, pahimmoillaan.. 8)

Jooh, aika tiukaks menee tuo huutelu ihan vikalla minuutilla jos kohde on muidenkin tähtäimessä. :P
Doh, nakki.
lukeman
27.06.2007 16:45:24
Jooh, aika tiukaks menee tuo huutelu ihan vikalla minuutilla jos kohde on muidenkin tähtäimessä. :P

Kannattaa miettiä etukäteen paljonko on valmis maksamaan kohteesta ja tekee oman tarjouksen viimesekunneilla. Aiemminkin täällä m.netissä mainittu em. tapa saattaa joskus jopa toimia.
Twinkle
27.06.2007 17:03:09

Mitä minä olen oikeita huutokauppoja käynyt tyhjentämässä niin huuto.netin tapa on enemmän lähempänä todellisuutta. Huutokaupassa meklari nimittäin antaa mahdollisuuden tehdä korottavan tarjouksen niin kauan ku kanttia riittää eikä kyseessä ole kilpajuoksu siitä, kuka uskaltaa pantata rahojaan pisimpään.

Ite näen tuon eBayn systeemin olevan aika epäreilu.
Artist
27.06.2007 17:27:07 (muokattu 27.06.2007 17:28:57)
Ite näen tuon eBayn systeemin olevan aika epäreilu.

Kuin? Tuohan automaattisesti korottaa siihen summaan asti mihin haluat, pitää olla pokkaa laittaa tarpeeksi korkea summa valmiiksi. Jos taas ei summa ole tarpeeksi korkea, niin eipä sitä olisi voittanut kuitenkaan, jos kerran jotkut ovat valmiita tarjoamaan enemmän kuin sinä.

Hävisin tässä yhden kohteen huudoissa ns. sniperille itsekin, mutta se johtui siitä, että lähdin itse pelaamaan ko. peliä ja katsomaan saisinko tuotteen tosiaan niin halvalla kuin arvelin. Jos oisin pistänyt suoraan pikkaisen enemmän maksimimääräksi niin olisi voitto napsahtanut eikä hinta kuitenkaan kallis olisi ollut.

Mielestäni ihan reilu systeemi.
"I wish life could be Swedish magazines."
Twinkle
27.06.2007 17:38:16
Kuin? Tuohan automaattisesti korottaa siihen summaan asti mihin haluat, pitää olla pokkaa laittaa tarpeeksi korkea summa valmiiksi. Jos taas ei summa ole tarpeeksi korkea, niin eipä sitä olisi voittanut kuitenkaan, jos kerran jotkut ovat valmiita tarjoamaan enemmän kuin sinä.

Minusta huutokauppaan ei kuulu automaatit ja huutokaupan luonne on kuitenkin aina enemmän harkinnanvarainen ja välitön. se että tarjouskisan mennessä ei pysty loppuvaiheessa enää harkitsemaan yhtään on inhottavaa, nyt tuo ei ole huutokauppa vaan tavaratalo jossa saa itse päättää mitä maksaa.
Twinkle
27.06.2007 20:30:15
Ilmeisesti oon täysin ollut väärässä, kun oon aina harkinnut ja päättänyt mitä olen valmis maksamaan. Sitte sen lukeman paukauttanut tiskiin. Eli en oo tuosta "kilvan-huutamisesta" koskaan ollut innostunut.

Jos kilpaa huutaminen ei innosta niin sitten _huutokauppa_ on väärä paikka tehdä kauppaa. eBayllä on vielä vähemmän tekemistä huutokaupan kanssa kuin huuto.netillä. Oikeista huutokaupoista olen ite tehny hyviä diilejä, mut nuo nettiversiot hintavarauksineen, korostusautomaatteineen ja kaksoistunnuksineen vaikeuttaa ihan hitosti moista.

Tietty kuka tykkää mistäkin, mutta itteäni vituttaa että huutokauppa on muuttunut marketiksi josta ostetaan kuin päivittäistavarakaupasta.
Artist
27.06.2007 21:32:23
Minusta huutokauppaan ei kuulu automaatit ja huutokaupan luonne on kuitenkin aina enemmän harkinnanvarainen ja välitön. se että tarjouskisan mennessä ei pysty loppuvaiheessa enää harkitsemaan yhtään on inhottavaa, nyt tuo ei ole huutokauppa vaan tavaratalo jossa saa itse päättää mitä maksaa.

Eli tuo systeemi on mielestäsi epäreilu, koska sinä et pidä siitä ja jotkut taas pitävät? :)

Joo, ei, makunsa kylläkin ja ymmärrän toki, että joillekin tuo varmasti tökkii. Itse tulee harvemmin tuolta mitään huudettua, koska en useimmissa tapauksissa maksaisi Ebayssä kaupan olevasta tuotteesta yhtä paljon kuin "normaalissa" kaupankäyntitilanteessa. Ja kyllä tuo huutokauppa silti on eikä tavaratalo, ei hintaa saa päättää vaan sen paljon on itse valmis maksamaan, ja eniten tarjonnut vie. Vaikka toki oikeassa olet siitä, että oikeassa huutokaupassa ovat säännöt ja käytännöt erilaisia.
"I wish life could be Swedish magazines."
Twinkle
28.06.2007 00:16:34
Eli tuo systeemi on mielestäsi epäreilu, koska sinä et pidä siitä ja jotkut taas pitävät? :)

On niitä kohtaan jotka odottavat huutokaupan toimivan niinkuin huutokauppa yleensä toimii.
JuSu
28.06.2007 07:44:29
On niitä kohtaan jotka odottavat huutokaupan toimivan niinkuin huutokauppa yleensä toimii.

Huutokauppahan yleensäkin toimii internetin välityksellä kotisohvalla istuen. No, itseasiassa sekin taitaa olla jossain mahdollista nykypäivänä, en tiedä?

Noi molemmat on uuden teknologian tuomia palveluja, sovelluksia perinteisestä huutokaupasta, toteutuksessa on vain päädytty hiukan toisistaan eroaviin toimintaratkaisuihin. Paremmuus riippuu käyttäjän mielipiteistä.

Siksi _mun mielestä_ vertaaminen perinteiseen huutokauppaan on aika turhaa. Nuo eivät ole sitä, eivät ole sellaiksi tarkoitettukaan.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Twinkle
28.06.2007 14:24:53 (muokattu 28.06.2007 14:25:48)
Huutokauppahan yleensäkin toimii internetin välityksellä kotisohvalla istuen. No, itseasiassa sekin taitaa olla jossain mahdollista nykypäivänä, en tiedä?

No ei toimi ei, tällä hetkellä ainakaan. Kehittämisen varaa olisi. Toivottavasti joku sen nyt EHKÄ huomasi, niin korjasin vaan virheellistä väittämää jonkun muun viestissä.
Tomtom
28.06.2007 22:51:51
iibein hyvä puoli on se että huutoajan loputtua se oikeesti päättyy.huuto.netin meiningistä ei ikinä tiedä mitä siinä loppujenlopuksi tapahtuu. Mää kannatan kyllä fleabaytä enemmän.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
fox
29.06.2007 02:38:36

iibein hyvä puoli on se että huutoajan loputtua se oikeesti päättyy.huuto.netin meiningistä ei ikinä tiedä mitä siinä loppujenlopuksi tapahtuu. Mää kannatan kyllä fleabaytä enemmän.

Aiemmin ilmoitin jo oman kantani, toki tuli vastakkaisiakin mielipiteitä... Mutta jos vielä palais noihin muutamaan kokemukseen, jota mulla on huutelo.netistä..
Muutaman kerran, kun ollaan oltu liki hintavarausta, mutta ei yli, olen korkeimmalla sen hetken huudolla päässyt "toiseen huutokauppaan" eli myyjäpuoli onkin tarkentanut hintapyyntöä sujuvasti "matkan varrella"..
Tuo "5 min viimeisen huudon jälkeen" sulkeutuminen saattaa aiheuttaa yllättäviä tilanteita, ja sitä "oikeaa kilvanhuutamista" kun sattuu olemaan periksiantamattomia ostajaehdokkaita..Parhaassa tapauksessa päästiin n. 40 minuuttia yli ilmoitetun kohteen päättymisajan..
Kerran olin seurannut kohdetta, joka ilmeisimmin oli ilmoiteltu myytäväksi useampaan paikkaan, jännitysmomentti olikin siinä, että missä se tulee myydyksi.. :)
Ja tuolla kovasti moititusta monen tunnuksen pelistä - on sitä Huuto.netissäkin esiintynyt, "shill biddingiä"..
Twinkle
29.06.2007 03:06:26

viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen, parempi tapa kuin kytätä niitä ihmisiä jotka kykkii viimeiselle sekunnille asti. Antaa mahdollisuuden muillekin vielä korottaa viimeisen huudon jälkeen halutessaan. Järjestelmän tietty pilaa typerät käyttäjät, jotka lyö sen viimeisillä sekunneilla sen tarjouksen aivan kuin sillä olisi mitään väliä koska sen sinne naputtaa.

Siinä tulee reilu tarjouskilpailu, mutta eihän se tietysti kaikkia miellytä sekään.
ReBeat
29.06.2007 03:44:49

viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen, parempi tapa kuin kytätä niitä ihmisiä jotka kykkii viimeiselle sekunnille asti. Antaa mahdollisuuden muillekin vielä korottaa viimeisen huudon jälkeen halutessaan.

Mutta jos on halua tavoitella jotain tavaraa sieltä, niin siinä vaiheessa pitäisi olla kirkkaana mielessä että paljonko on ehdottomasti maksimissaan valmis maksamaan siitä kiinnostavasta tavarasta. Lyö tuon oman ehdottoman maksiminsa sinne systeemiin millon vaan. Sen jälkeen menee vaikka unille tai lähtee Laatokan risteilylle ja joko voittaa kohteen tai ei voita. Jos ei voita, niin ei siinä vaiheessa voi enää surettaa, koska mistään viiden minuutin jatkoista ei olisi ollut enää mitään hyötyä. Oma ennalta päätety, ehdoton limittihän oli tullut jo vastaan.

Järjestelmän tietty pilaa typerät käyttäjät, jotka lyö sen viimeisillä sekunneilla sen tarjouksen aivan kuin sillä olisi mitään väliä koska sen sinne naputtaa.

Niin, ei sillä ole väliä. Mutta tuohon viime hetkille asti panttaamiseen voi kyllä sisältyä pientä juonittelua. Ihmisen luonteestahan tiedämme, että vahingonilo on monille melkein sitä täyttymyksellisintä iloa. Itse oon miettinyt, että jos joitakin samoja tavaroita kyttää mukana usein muutamat samat naamat, niin siinä voidaan koittaa saada kilpaveikko luulemaan ettei olla pelissä mukana tällä kertaa ollenkaan. Ennen viimeistä sekuntia. Siinä sitten voidaan ilkeyttään tulla kulman takaa ja huutaa vähän ylihintaankin tavara itselle, vain jotta toinen ei sitä saisi.
fox
29.06.2007 10:59:34

Mutta jos on halua tavoitella jotain tavaraa sieltä, niin siinä vaiheessa pitäisi olla kirkkaana mielessä että paljonko on ehdottomasti maksimissaan valmis maksamaan siitä kiinnostavasta tavarasta. Lyö tuon oman ehdottoman maksiminsa sinne systeemiin millon vaan. Sen jälkeen menee vaikka unille tai lähtee Laatokan risteilylle ja joko voittaa kohteen tai ei voita.

Aivan, siinä on se minunkin pointtini. Eikäpä se siitä sen vähäarvosempaa "huutokauppaa" tee. Siis minun mielestäni. Toki olis joillekin varmaan hauskaa jonnekin aamuviiteen kyttäillä jenkkilän kohdetta, ja viiden minuutin välein tehdä pikku korotuksia. Ja loppuviimeksi maksaa huomattavasti enemmän mitä alunperin piti, kun "se oikea huutokauppa" vie mennessään.. 8)

Siinä sitten voidaan ilkeyttään tulla kulman takaa ja huutaa vähän ylihintaankin tavara itselle, vain jotta toinen ei sitä saisi.

Yhden kerran tuolla tavalla lähti menemään, ja sepä sitte riittikin.

Järjestelmän tietty pilaa typerät käyttäjät, jotka ...

Mikähän mahtaa olla se "typerä käyttäjä" kirjoittajan mielestä..pistää ihmetyttämään. Todella taitavaa snaipperia ei voi minusta pitää lainkaan typeränä.. =)
Twinkle
29.06.2007 22:10:11
Ihmisen luonteestahan tiedämme, että vahingonilo on monille melkein sitä täyttymyksellisintä iloa. Itse oon miettinyt, että jos joitakin samoja tavaroita kyttää mukana usein muutamat samat naamat, niin siinä voidaan koittaa saada kilpaveikko luulemaan ettei olla pelissä mukana tällä kertaa ollenkaan. Ennen viimeistä sekuntia. Siinä sitten voidaan ilkeyttään tulla kulman takaa ja huutaa vähän ylihintaankin tavara itselle, vain jotta toinen ei sitä saisi.

Minun mielestä on hyvin kaukaa haettua ajatus siitä, että joku yrittäisi saada sillä erityistä henkistä tyydytystä että ylittää toisen huudon viime sekunneilla. Mutta ehkä minä olen sitten liian mukava jätkä sellaiseen.

Ite ostan nettihuutokaupasta sillä tavalla, että laitan korotusautomaagiin keskimääräisen hinnan, jolla olisi halukas tuotteen ostamaan. Itse haen oikeasti hyviä diilejä tuolta, reilusti hintalaatu-suhteeltaan edullisia. Sitten sen jälkeen miten se tarjouskisa edistyy, niin katon onko se nyt sitten sen arvoinen. Johtunee osaltaan siitäkin, että käyn kauppaa noissa paljon ja ostan ns. herätysostoksia myös. Niissä on mukavaa se, että sen hinnan kanssa pystyy pelaamaan... mikä onkin johtanut siihen. että en ole tähän mennessä joutunut tappiolla myymään eteenpäin sitä minkä olen itelleni hetken mielijohteesta ja heräteostoksena hankkinut. Tietty jos on joku tuote minkä todella haluan tai kyseistä tuotetta liikkuu paljon,sen voin arvottaa etukäteen niin joku korotusautomaatti on iha jees.

Mut kuten sanottua, eipä tuo nyt kaikkia kiinnosta, mutta ei minun aikani ole niin arvokasta ettenkö voisi korotella itekin huutojani sitä mukaan kun tuon hinnan katon kehittyvän.
Twinkle
29.06.2007 22:11:17
Mikähän mahtaa olla se "typerä käyttäjä" kirjoittajan mielestä..pistää ihmetyttämään. Todella taitavaa snaipperia ei voi minusta pitää lainkaan typeränä.. =)

Huuto.netissä oleva sälli, joka luulee saavuttavansa jotakin sillä, että huutaa viimeisellä hetkellä korotuksen. Eipä saavuta.
Tomtom
30.06.2007 22:27:01
viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen, parempi tapa kuin kytätä niitä ihmisiä jotka kykkii viimeiselle sekunnille asti. Antaa mahdollisuuden muillekin vielä korottaa viimeisen huudon jälkeen halutessaan. Järjestelmän tietty pilaa typerät käyttäjät, jotka lyö sen viimeisillä sekunneilla sen tarjouksen aivan kuin sillä olisi mitään väliä koska sen sinne naputtaa.

Siinä tulee reilu tarjouskilpailu, mutta eihän se tietysti kaikkia miellytä sekään.

Niin, sun mielestä. Mun mielestä esim tuo foksin mainitsema leipominen kuuluu enemmän tuonne hevoskaupan puolelle. Mulle reilu on se, että kun kello sanoo pim- on tarjoukset sisällä ja paras voittaa. Myyjä myy tavaran eniten tarjonneelle ja muu on spekulaatiota..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)