cassidy_1 26.06.2007 22:59:46 | |
---|
Moro! Oon puoli tosissani etsimässä jonkun sortin vintage vahvistinta/kaappia/komboa. Ajattelinkin nyt kysyä että mitä mieltä ihmiset täällä on mitkä ovat harkitsemisen arvoisia malleja ja merkkejä. Saatavuus saattaa tosin olla heikko suomessa, mutta jos ihmisillä on mielipiteitä asiasta niin laittakaahan tulemaan. |
beissi man 26.06.2007 23:14:42 | |
---|
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi." |
aho 26.06.2007 23:42:46 | |
---|
vähemmän on vähemmän |
J.Hollström 27.06.2007 09:49:46 | |
---|
Mulla on semivintage vahvistin Carlsbro Top100 (eli 100 W putkinuppi) vuodelta '75, ja se on mun mielestä hyvä laite. Erittäin simppeli kotkotin joka toimii niin kitaralla kuin bassollakin. Treeniolosuhteissa ja klubikeikoille potku riittää bassolla mainiosti, isommilla lavoilla en ole päässyt kokeilemaan (kun semmosta keikkaa mulla ei yleensä oo). Tää myytiin mulle point-to-point koneenna, mutta sitä se ei ole, vaan tää on osittain piirilevylle kasattu laite, jos sillä nyt jollekin on merkitystä. Tokihan noi p2p laitteet on kamapiireissä kovemmassa huudossa. Yhden huoltokeikan olen tolla parin vuoden aikana joutunut tekemään, kun se alkoi polttamaan sulaketta. Ilmeni, että yhden pääteputken kanta löi läpi, ja se jouduttiin vaihtamaan. Muita juttuja tosta ei ole minun aikana löytynyt. Hintaa tommosilla on yleensä 500 euron hujakoilla. Joskus voi löytyä halvemmallakin. Hirveesti näitä ei tosin ole liikkenteessä. Oon joskus räpsinyt tosta vehkeestä kuvia, ja ne löytyy täältä: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Top100/ |
Jalmus 27.06.2007 13:55:21 | |
---|
Moro! Oon puoli tosissani etsimässä jonkun sortin vintage vahvistinta/kaappia/komboa. Ajattelinkin nyt kysyä että mitä mieltä ihmiset täällä on mitkä ovat harkitsemisen arvoisia malleja ja merkkejä. Saatavuus saattaa tosin olla heikko suomessa, mutta jos ihmisillä on mielipiteitä asiasta niin laittakaahan tulemaan. Sorry, mutta nyt herää väkisinkin ajatus, oletko hankkimassa vintagea vain sen vintagen vuoksi, kun et tunnu oikein tietävän mitä haet tai haluat. Jos ei ole selkeää kuvaa siitä, mitä hakee, niin ehkä kannattaisi vielä kuitenkin harkita ihan modernia vehdettä, sillä nykyisellään niistäkin saa irti vaikka mitä. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Sorry, mutta nyt herää väkisinkin ajatus, oletko hankkimassa vintagea vain sen vintagen vuoksi, kun et tunnu oikein tietävän mitä haet tai haluat. Jos ei ole selkeää kuvaa siitä, mitä hakee, niin ehkä kannattaisi vielä kuitenkin harkita ihan modernia vehdettä, sillä nykyisellään niistäkin saa irti vaikka mitä. Voi hyvin olla. Nyt herääkin vain ajatus että vastasitko viestiin vain vastaamisen ilosta vai oliko sulla todella jotain lisättävää tähän aiheeseen? Jos tietäisin mitä haen en varmaankaan kysyisi ihmisten mielipiteitä harkitsemisen arvoisista malleista ja merkeistä. Voisiko joku vielä selventää mikä tämä point-to-point koneen ja osittain piirilevylle kasatun laitten eron on? |
Antti K. 27.06.2007 18:29:01 (muokattu 27.06.2007 18:29:47) | |
---|
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa! |
J.Hollström 27.06.2007 18:43:54 | |
---|
Voisiko joku vielä selventää mikä tämä point-to-point koneen ja osittain piirilevylle kasatun laitten eron on? Soundillisesti molemmilla tavoilla voi tehdä hyvän laitteen. Noissa high-end vahvistimissa tunnutaan edelleen suosivan tätä pisteestä pisteeseen -valmistustapaa, joissa vedot ja komponentit on suoraan yhteydessä toisiinsa. Piirilevykoneissa signaali menne piirilevyn kuparijohteiden kautta. Jollain tasolla oon ymmärtänyt, että noi p2p koneet olis luotettavampia, eikä kylmäjuotoksia esiinny. Joku elektroniikkaosaaja voinee kertoa tekniset detailit pro-termein. |
okabass 27.06.2007 18:55:34 (muokattu 27.06.2007 23:51:03) | |
---|
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
poppamies 27.06.2007 20:18:30 | |
---|
Mulla on semivintage vahvistin Carlsbro Top100 (eli 100 W putkinuppi) vuodelta '75, ja se on mun mielestä hyvä laite... Hintaa tommosilla on yleensä 500 euron hujakoilla. Joskus voi löytyä halvemmallakin. Hirveesti näitä ei tosin ole liikkenteessä. Oon joskus räpsinyt tosta vehkeestä kuvia, ja ne löytyy täältä: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Top100/ Soitin yhden kesän keikat joskus 80-luvulla Top 50 nupilla. Samaa sarjaa kuin tuo Top 100. Molemmat taitaa olla kopioita vanhoista Marsuista. Loistavia pelejä. Joskus 90-luvulla kuulin että sellainen oli eräällä yhteisöllä myytävänä kaappeineen kaikkineen. Lupasin käydä katsomassa jossain vaiheessa. En käynyt. Kuulin jälkeenpäin että koko kasa oli myyty 300 markalla = 50€. Vaan onhan mulla point to point vahvistin. 70-luvun Monster putkipääte + Ampeg SVP Pro. G strings are for strippers! |