J.Hollström 27.06.2007 15:14:58 | |
---|
Eikös Cozy Powell käynyt? Ainakin käsittääkseni Zeput miettivät -liekö olleet erimielisiäkin- jatkoa mutta eivät päässeet yhteisymmärrykseen. "In 1980, when Led Zeppelin drummer John Bonham died, Powell was considered by the band as a possible replacement for Bonham. The band decided against it and disbanded." Lähde: Wikipedia. |
Musta Arkipyhä 27.06.2007 15:41:09 | |
---|
"In 1980, when Led Zeppelin drummer John Bonham died, Powell was considered by the band as a possible replacement for Bonham. The band decided against it and disbanded." Lähde: Wikipedia. Ok.Noin se taisi mennä.Oliskohan ollut Jumalten vasara -kirja josta luin ,että Page olisi halunnut jatkaa ,mutta Plant ei.En ole varma mutta kunhan muistelen ja puhun läpiä päähäni. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
sirdickyj 27.06.2007 16:13:25 | |
---|
"In 1980, when Led Zeppelin drummer John Bonham died, Powell was considered by the band as a possible replacement for Bonham. The band decided against it and disbanded." Lähde: Wikipedia. muistutan, että Wikipedia on aika vapaa tietolähde, sikäli, että lähdekritiikkiä ei siellä harrasteta, en tiedä, että onko tuon tiedon oikeellisuutta silti syytä epäillä. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Marlowe 27.06.2007 16:42:24 (muokattu 27.06.2007 16:44:04) | |
---|
Tony Thompsonia, Chic-yhtyeen rumpalia ja rutinoitunutta studioketttua, kaavailtiin ilmeisesti Bonhamin kenkiin joskus 1980-luvun puolivälissä. Näin mainitsevat sekä Stephen Davisin "Jumalten vasara" että All Music Guide. Kolme elossaolevaa Zeppelin jäsentä tekivät Thompsonin kanssa myös studioäänityksiä, joita on kuvailtu sanoin "pari kolme juttua oli ihan lupaavia, vähän niin kuin David Byrnen ja Hüsker Dun sekoitusta". Plant ei ilmeisesti ollut myöskään kovin innokas kääntämään kellon viisareita taaksepäin, etenkin kun työskentely Jimmy Pagen kanssa tahtoi käydä hermoille. (lähde: Dave Lewis: Led Zeppelin - A Celebration"). All Music Guide tietää kertoa koko episodista seuraavaa: "But it was Thompson's next project that would be the most talked about of the decade for the drummer. With the mammoth Live Aid benefit concert booked in the summer of 1985, the three surviving members of Led Zeppelin (singer Robert Plant, guitarist Jimmy Page, and bassist/keyboardist John Paul Jones) decided to reunite for a mini performance at JFK Stadium in Philadelphia. Filling the shoes of the late John Bonham would be an impossible but a much sought-after gig, and Thompson got the nod. What followed that day was a horribly under-rehearsed and sloppy performance but it was not Thompson who was at fault (he was probably one of the set's few bright spots). At the last moment (for reasons unknown), it was decided to have Phil Collins join Thompson as a second drummer. With Collins obviously not familiar with Zeppelin's repertoire (and visibly looking at Thompson for cues throughout), it only added to the set's woes. For years afterwards, it was assumed that this was the last hurrah for the "Thompson" version of Zeppelin, but it later became known that it wasn't. It turns out that in 1986, all four held some "secret" recording sessions in Bath, England. Although the sessions proved to be promising, they came to an abrupt halt when Thompson was involved in a serious car accident." http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:3cfpxqrjld6e~T1"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Ok.Noin se taisi mennä.Oliskohan ollut Jumalten vasara -kirja josta luin ,että Page olisi halunnut jatkaa ,mutta Plant ei.En ole varma mutta kunhan muistelen ja puhun läpiä päähäni. Jumalten vasarassa kerrotaan Zeppeliinin harkinneen useita englantilaisia rumpaleita Bonzon tilalla (mm. Cozy Powell, Carl Palmer ja Aynsley Dunbar), mutta Jimmy ei nähnyt mitään syytä lähteä tien päälle kenenkään muun kuin John Bonhamin kanssa. Noi poskelleen menneet myöhemmät comebackit on johtuneet pitkälti Pagen henkisestä tilasta ja huonosta soittokunnosta. Plant oli kertonut että "jotkut yhtyeen jäsenistä eivät olleet tarpeeksi hyvässä kunnossa yhtyeen palaamista ajatellen". Page suoraan sanoen kävi sössimässä muutamia myöhempiä paluuyrityksiä. |
J.Hollström 27.06.2007 17:02:25 | |
---|
muistutan, että Wikipedia on aika vapaa tietolähde, sikäli, että lähdekritiikkiä ei siellä harrasteta, en tiedä, että onko tuon tiedon oikeellisuutta silti syytä epäillä. Siksipä se lähde oli tohon laitettu. |
Nolte 27.06.2007 17:49:30 | |
---|
Nojoo, saatoinpa olla väärässä niistä koesoittajista. Ehkä ketään ei sitten koesoitatettu, mutta mitenkään noin idealistisesti asia ei ollut, etteikö ketään edes olisi harkittu Bonzon tilalle. Hyvät kamat - huono soittaja! |
MK73 27.06.2007 18:51:26 | |
---|
Joskus rumpali vaan on niin iso osa bändisoundia, ettei vaihto tule kysymykseen. Ei Zeppelinin "rumpaliongelma" ole ainutlaatuinen, jos miettii, kuinka monessa muussakin menestyneessä bändissä kannuttajan lähtö olisi merkinnyt melkein kuoliniskua. Kuvitelkaa The Police ilman Copelandia, Rush ilman Neil Peartia, Cream ilman Ginger Bakeria. Tai vaikka kotoinen Eppu Normaali vailla Aku Syrjää? Ja ei AC/DC eikä Toto(kaan) ole minusta pelittänyt kunnolla muuten kuin sillä "oikealla" kompilla. Ian Paice taitaa myös olla Deep Purplen kantava voima. |
Lesko 27.06.2007 20:49:30 | |
---|
Joskus rumpali vaan on niin iso osa bändisoundia, ettei vaihto tule kysymykseen. Ei Zeppelinin "rumpaliongelma" ole ainutlaatuinen, jos miettii, kuinka monessa muussakin menestyneessä bändissä kannuttajan lähtö olisi merkinnyt melkein kuoliniskua. Kuvitelkaa The Police ilman Copelandia, Rush ilman Neil Peartia, Cream ilman Ginger Bakeria. Tai vaikka kotoinen Eppu Normaali vailla Aku Syrjää? Ja ei AC/DC eikä Toto(kaan) ole minusta pelittänyt kunnolla muuten kuin sillä "oikealla" kompilla. Ian Paice taitaa myös olla Deep Purplen kantava voima. Mutta mikään näistä ei ole minusta ainakaan yhtä ainutlaatuinen kuin Bonham oli Zeppelinille! "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Nolte 27.06.2007 22:01:12 | |
---|
Mutta mikään näistä ei ole minusta ainakaan yhtä ainutlaatuinen kuin Bonham oli Zeppelinille! Pöh. Kyllä minun on ainakin erittäin vaikea kuvitella esim. Policeen joku muu rumpali, kuin Copeland - oli heppu sen verran omaperäinen soittaja. Samoin nuo muut esimerkit bändeissään. Ihan omanlainen meininki kaikilla, joten ainutlaatuisia tapauksia kaikki. Hyvät kamat - huono soittaja! |
jazzmies 27.06.2007 22:19:20 | |
---|
Rush ilman Neil Peartia John Rutsey anyone! Ihan paras levy tuo eka;P Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Lesko 27.06.2007 22:58:28 | |
---|
Pöh. Kyllä minun on ainakin erittäin vaikea kuvitella esim. Policeen joku muu rumpali, kuin Copeland - oli heppu sen verran omaperäinen soittaja. Samoin nuo muut esimerkit bändeissään. Ihan omanlainen meininki kaikilla, joten ainutlaatuisia tapauksia kaikki. No se on tietenkin sun näkemyksesi asioista ja hyvä niin, mä esitin omani ja siinä pysyn, jos nyt alan kertomaan miksi olen tätä mieltä, niin sitten tämä ketju menee keskinkertaisten bändien dissaamiseksi, joten olen vaiti. Tottakai kaikilla oli/on omanlainen meininki, eikä omanlaista meininkiä "korvaavalle" rumpalille täydy siirtääkkään, mutta jos siihen soittoon kiteytyy koko niin sielu ja henki, niinkuin Bonhamilla, niin sitä ei voi korvata kukaan, ei kellään ole lähelläkään Bonzon veroista groovea, kun taas Policessa saattaisi pärjätä hyvinkin moni... mistä minä tiedän, pärjäiskö... =) Näin minä koen asiat.... "Mitä takoittaa groove?"
reino 27.06.2007 23:15:05 | |
---|
Hmm, nyt vois sanoo jotain, mutta enpä taida. Mutta asiaan, eihän tuo rejyynioni varmasti sitä vanhaa taikaa tavoita, mutta olisihan nuo mieluisaa silti nähdä livenä. ding-dong |
J.Hollström 27.06.2007 23:52:38 | |
---|
No se on tietenkin sun näkemyksesi asioista ja hyvä niin, mä esitin omani ja siinä pysyn, jos nyt alan kertomaan miksi olen tätä mieltä, niin sitten tämä ketju menee keskinkertaisten bändien dissaamiseksi, joten olen vaiti. Ei tässä ole kyllä vielä yhtään keskinkertaista bändiä minun silmiin sattunut. Policessa saattaisi pärjätä hyvinkin moni... mistä minä tiedän, pärjäiskö... Et tunnu tietävän. Copeland on ihan yhtä uniikki rumpali lajissaan mitä Bonhamkin. |
Lesko 28.06.2007 09:47:10 | |
---|
Et tunnu tietävän. Copeland on ihan yhtä uniikki rumpali lajissaan mitä Bonhamkin. Se voi olla, kai sen tietää sitten kun sellainen kokoonpano tulisi eteen... enkä minä tässä mitään totuuksia yritäkkään sanoa, sanon vain miten asiat itse koen. Tottakai jokaisen tyyli on uniikki, mutta kyllä minä uskon, että Police voisi yhtä hyvin toimia jonkun toisen rumpalin kanssa... Zeppelin ei, se on nähty, vaikka Pagekin toki auttoi asiaa, mutta silti pidän siinä suurimpana asiana Bonzon puuttumista! Copelandista en sano enempää, ettei taas jengillä nouse karvat pystyyn minun mielipiteistäni... "hyi hyi... ei noin, vaan näin!" =) "Mitä takoittaa groove?"
reos 28.06.2007 09:48:34 (muokattu 28.06.2007 09:48:58) | |
---|
John Rutsey anyone! Ihan paras levy tuo eka;P Kova kesälevy! Oon aina sanonu että paras Rushin lätty, jotenki sillä saa aina keskustelun avatuksi varsinkin rumpalipiireissä :) E: Opettelin kirjoittamaan vähän vain. |
Mika Antero 28.06.2007 10:24:41 | |
---|
Copelandista en sano enempää, ettei taas jengillä nouse karvat pystyyn minun mielipiteistäni... "hyi hyi... ei noin, vaan näin!" =) Niin. Joku ei ehkä tykkää siitä, että bändin A loistavuutta väheksytään sillä, että bändi B on vielä parempi. Voisi olla parempi hehkuttaa sitä bändiä B vertaamatta sen loistokkuutta muihin. Noin niinkus esimerkkinä, vaan tapansa kullakin. Aika monella bändillä on se oma joko heti bändiä perustettaessa tai myöhemmin muodostunut "maaginen" kokoonpanonsa ja se maagisuus usein häviää miehistönvaihdosten myötä. Zeppelinillä luonnollisesti, koska miehistönvaihtoja ei aktiiviuralla tapahtunut ja bändi kuuluu sarjaan "enemmän kuin osiensa summa". Vaikea tietty uskoa, ettei maailmasta löytyisi rumpalia, joka kykenee paukuttamaan rumpuja samalla tavalla kuin Bonham. Mutta siitä ei olekaan kysymys, vaan nimenomaan siitä kokonaisuuden "maagisuudesta". Nää on niiqo fiilishommia, enemmän parapsykologiaa kuin tiukkaa faktaa. Iänikuinen Beatles -vertaus: Kun katsoo kuvia, joissa Ringon tilalla poseeraa Jimmy Nicol, niin sitä ei meinaa millään käsittää. Se ei vain näytä oikealta... "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
sirdickyj 28.06.2007 10:32:17 | |
---|
Aika monella bändillä on se oma joko heti bändiä perustettaessa tai myöhemmin muodostunut "maaginen" kokoonpanonsa ja se maagisuus usein häviää miehistönvaihdosten myötä. Ai nyt se maagisuus kelpaa tähän väliin? Kun olen juuri sitä mieltä, että Zeppelinistä saattaa kadota tuo maagisuus sen myötä, että läjäytyvät uudestaan. Toisaalta; jotkut kuuntelee musaa, jotkut maagisuutta. Riippuen siitä, mitä k.o. artistin "maaginen" kausi on kenellekin merkinnyt. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Sarko 28.06.2007 10:39:19 | |
---|
Ihan kiva rokkibändi tää Zeppeliini. Tsäpätitsäijjää |
Mika Antero 28.06.2007 10:40:40 (muokattu 28.06.2007 10:40:59) | |
---|
Ai nyt se maagisuus kelpaa tähän väliin? Kun olen juuri sitä mieltä, että Zeppelinistä saattaa kadota tuo maagisuus sen myötä, että läjäytyvät uudestaan. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että bändi silti esiintyisi Zeppelinin nimellä, kai se nyt sinullekin jo on käynyt selväksi? Keskity sinä vaan siihen insinöörihommaan ja kuuntele pysyykö tempo samana läpi biisin... "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |