Aihe: Kommentteja technicsistä
1 2 3
moder
01.01.2007 21:15:07
Mulla on 2000 ja 6500. 5000:llakin olen paljon soitellut. Aikanaan edistyksellisiä pelejä mm. suuren näytön ja helpon käyttöliittymän ansiosta. Soundit on nykyvehkeissä menneet reilusti edelle, mutta jos komppiosastoa kaipaa, niin siinä technics loistaa.

Keikoilla on kumpikin käynyt runsaasti, tosin nykyään ei enää. Joku mainitsi koskettimiston löystymisestä iän myötä. Kyllä se tatsi hieman muuttuu. Tosin jos technicsiä vertaa vaikka casioon tai halpa-jammuihin, niin koskettimiston on aivan huippu tasoa.

Harmi vain, kun on mennyt rikki tuo 2000, joskus päässyt kosteutta sisään, ja pääpiirilevy on päässyt hapettumaan piloille. Ei kellään sattuisi olemaan edukkaasti pikkuvikaista 2000:sta myynnissä, tai vaikka sitten ehjääkin edullisesti ?
juhannuz
02.06.2007 01:10:03
Jatketaanpa edelliseen... Eka kotisoitin oli mahtava Farfisa tai jotain ,sen jälkeen en muista nimeä 2-taso jalkiolla joku International vuodelta pipo ja miekka sekin.
Sitten joskus 80-90 luvun taitteessa vedeltiin parilla eri Yamahan kotikiipparilla.
Musiikin tullessa ammatiksi eka soitin oli Technics KN-1000 ja parin vuoden perästä 3000 jolla vedetään edelleen ja riittää kovasti kun ei siitäkään ole kaikki mahdollinen otettu irti, erittäin monipuolinen ja hyväsointinen keyboard edelleen. Erittäin passeli jos ja kun käytetään japsi-rumpalia +/- basistia. Nykykokoonpanossa vedellään Technics-solisti-sähkökitarisa. En näe mitään syytä vaihtaa soitinta, joka on kunnossa ja antaa kaiken mitä tarvitaan monenlaiseen musisointiin.
EP
02.06.2007 09:13:13
..Technicsin pianosaudeja ei voi käyttää..

Kyll mää oon käyttäny!
jp8000
02.06.2007 09:34:43

Missä kaikissa Techinicsin KN sarjalaisissa on sama disco-komppi kuin KN800:ssa?

Olispas hauskaa saada siitä ja muista kompeista nauhoite, yksi kokonainen kierto per komppi, + fade in ja out mukaan luettuina
Titares
03.06.2007 11:44:16
Mulla oli SX-KN901 ja vieläkin on ikävä varsinkin sen hienoja oktaavipianoja. Nykyisissä soittimissa soundit ovat yleensä paljon laadukkaammat ja säestystyylejä paljon enemmän, mutta silti Technics'stä oli ainakin yhtä paljon iloa. Sen kompit ovat ainakin omissa muistoissani suorastaan legendaariset.
EP
06.06.2007 08:10:35 (muokattu 06.06.2007 08:16:35)
Mulla oli SX-KN901 ja vieläkin on ikävä varsinkin sen hienoja oktaavipianoja..

Juu, mutta täällä kantsii jättää ainaski toi "hienoja" poies, ellei halua olla iliman kaverreita! HOHO! 8))

P.S. Kyllä ne minustaki ihan pianolta kuulostaa ..ei voi erehtyä ..piano mikä piano!
Onhan niitä pianoja huonompia ja parempia, niiku hanureitakii. :)
Titares
07.06.2007 11:21:39 (muokattu 07.06.2007 11:23:43)
... ehkä parempi sana olisi "eläväsoundisia" tms. Kyllähän Tyroksessa on paljon paremmin samplatut oktaavipianot, mutta siltikin Technicsin oktaavipianoissa oli sitä jotakin, joka ainakin minun korvaani kuulosti hyvältä. Jammussa oktaavipianoja vaivaa perusasetuksilla jonkinasteinen latteus. Olisikohan kyse liian tarkasta tai erilaisesta virityksestä?
aaro
11.06.2007 21:17:05
Ymmärsinkö oikein että yheksänkytlukumallit ois hyviä ainakin..?

Kuulin kerran jonkun bändin musaa jossa oli urkusaundit kyseisellä kiipparimerkillä tehty(en muista mallia). Hämmästelin että on hienot saundit...

Olen kyllä pitänyt vaihtoehtona hommata technicsin peli joskus. Ehkä kyllä syksyllä täytyy hommata tulevia projekteja varten tulevaan opiskelupaikkaan joku urku. Mitäs technicsin malleja kannattaisi katsella ja missä hinnoissa ne pyörii? Saisiko jonkunlaista yhteenvetoa että millä malleilla ei tee yhtään mitään ja millä tekee mitäkin ja olisiko jossain ominaisvikoja? Vai olisiko jossain sellaista yhteenvetoa jo olemassa?
Saa nyt sitten nähdä, vaihtoehtoisesti voisi myös hommata modulin komppicasioon..
Onko technics muuten tehnyt moduleita?
sepsal
12.06.2007 10:32:55
Ymmärsinkö oikein että yheksänkytlukumallit ois hyviä ainakin..?

Kuulin kerran jonkun bändin musaa jossa oli urkusaundit kyseisellä kiipparimerkillä tehty(en muista mallia). Hämmästelin että on hienot saundit...

Olen kyllä pitänyt vaihtoehtona hommata technicsin peli joskus. Ehkä kyllä syksyllä täytyy hommata tulevia projekteja varten tulevaan opiskelupaikkaan joku urku. Mitäs technicsin malleja kannattaisi katsella ja missä hinnoissa ne pyörii? Saisiko jonkunlaista yhteenvetoa että millä malleilla ei tee yhtään mitään ja millä tekee mitäkin ja olisiko jossain ominaisvikoja? Vai olisiko jossain sellaista yhteenvetoa jo olemassa?
Saa nyt sitten nähdä, vaihtoehtoisesti voisi myös hommata modulin komppicasioon..
Onko technics muuten tehnyt moduleita?

Ainakin mallista KN1200 on olemassa moduli, itsellänikin oli kyseinen moduli hanurin perässä!!
Nyt soittelen Ketronilla ja Tyroksella jotka olen ketjuttanut digihanurin persiiseen ja hyvin pelittää!!!
EP
12.06.2007 10:43:12
Ainakin mallista KN1200 on olemassa moduli, itsellänikin oli kyseinen moduli hanurin perässä!!
Nyt soittelen Ketronilla ja Tyroksella jotka olen ketjuttanut digihanurin persiiseen ja hyvin pelittää!!!

Se ompi kai ainoa moduli tietääkseni minkä Technics on valmistanut, itsellä tuolla hyllyssä edelleen..
Eihän sitä kantsi hukata, rahallista arvoa ei juurikaan ole. 8)
sepsal
12.06.2007 13:43:50
Se ompi kai ainoa moduli tietääkseni minkä Technics on valmistanut, itsellä tuolla hyllyssä edelleen..
Eihän sitä kantsi hukata, rahallista arvoa ei juurikaan ole. 8)

Nyt kun muistelen!!!! Kun nämä midisysteemit tuli haitareihin niin Technics valmisti kahta erilaista modulia en vaan muista tyyppimerkintöjä oisko ollut AC40 ja AC80
joista tämä jälkimmäinen oli semmoinen matakalaukkumalli eli oli aikanaan kova sana kuten hintakin!!! Oiskohan tää ollut joskus 80-luvun loppupuolella!!!?
humppahanuristi
12.06.2007 14:26:07

Nyt kun muistelen!!!! Kun nämä midisysteemit tuli haitareihin niin Technics valmisti kahta erilaista modulia en vaan muista tyyppimerkintöjä oisko ollut AC40 ja AC80
joista tämä jälkimmäinen oli semmoinen matakalaukkumalli eli oli aikanaan kova sana kuten hintakin!!! Oiskohan tää ollut joskus 80-luvun loppupuolella!!!?

Olisiko kuitenkin ollut AC30 ja AC80. Hirveä laukku ja ei loppujen lopuksi kovin kummoinen soundeiltaan.

KN2000 keräilee pölyä sängyn alla (jo pari vuotta) mutta en tiedä kehtaisiko siitä luopua vai pitäisikö vielä kaiken varalta.
Ei sillä taida oikein mitään nykyään edes saada vaikka maksoikin yli 15000mk aikanaan.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
sepsal
12.06.2007 14:59:41
Olisiko kuitenkin ollut AC30 ja AC80. Hirveä laukku ja ei loppujen lopuksi kovin kummoinen soundeiltaan.

KN2000 keräilee pölyä sängyn alla (jo pari vuotta) mutta en tiedä kehtaisiko siitä luopua vai pitäisikö vielä kaiken varalta.
Ei sillä taida oikein mitään nykyään edes saada vaikka maksoikin yli 15000mk aikanaan.

Muistit oikein joo, ja noissa oli kait toiminnassa ongelmia varsinkin tuon AC30 kanssa! Itselläni ei ole ollut kumpaakaan modulia, satuin vain näkeen tuon
" matkalaukkumallin" Majaniemen Eskolla joka asensi mun kurttuun eka midit !
Soundit oli mitä oli, mutta hirveesti siinä oli nappuloita :-)))))

Mulla on ollut KN800, KN1000, KN2000, KN2600, KN3000 !
Tuosta KN1000 mallista tuli aika suosittu aikanaan!
moder
14.06.2007 22:41:05

Jos päätät luopua, niin täällä olisi sille uusi hyvä koti ;)

aarolle: nää viimeiset, eli 5000,6000 (6500) ja 7000 on hankinnan arvoisia pelejä, jos technicsiä halajat.
JPQ
15.06.2007 02:07:36

... ehkä parempi sana olisi "eläväsoundisia" tms. Kyllähän Tyroksessa on paljon paremmin samplatut oktaavipianot, mutta siltikin Technicsin oktaavipianoissa oli sitä jotakin, joka ainakin minun korvaani kuulosti hyvältä. Jammussa oktaavipianoja vaivaa perusasetuksilla jonkinasteinen latteus. Olisikohan kyse liian tarkasta tai erilaisesta virityksestä?

En tiedä mistä mutta alesis qs6.1 oktaavi piano (jossa siis piano kertaa kaksi toinen oktaavin päässä) oli kyllä tosi hieno. Ja joku technics oli meilläkin koulussa olisiko ollut just 900 tai 2000 jotenkin tämmöset luvut tulee eniten mieleen. Oli sen soundit parempia vaikka taas aika ohuita kun erään kawai kotisoittimen (siinä tuntui että sample rate et bittisyys kuului selvästi)...
jstrang
15.06.2007 10:41:11
Kaikki puhelee aina vaan Korgista ja Yamahasta yms. eikö täällä ole technics miehiä olleenkaan?

vai onko ne niin huonoja ettei kehdata sanoa omistavansa sellaisen. Minä nyt avaan ja sanon omistavani Technics SX-KN2000 ja oliko vuodelta 1993 tai 1994. Joka tapauksessa uutena ostin.

Moro
Mulla on tuo P-30 ja olen ollut siihen aika tyytyväinen. Hinta/laatu on kunnossa. Hyvä pianosaundi ja koskettimet on hyvät. Muutapa siinä ei sitten paljoa olekkaan. Maksoi muistaakseni 3500MK vuonna -97. Mitä sillä saa tänä paivänä? Alle 600 ekua.
EP
27.06.2007 16:46:27
Jaa, hmmm. Paljonko tarjoaisit? Vakavasti en kyllä ole vielä miettinyt myyntiä mutta voisihan sitä harkita. Nyt se kerää pölyä tässä tietokoneen vieressä, yksi ilta kokeilin vähän soittaakin ja eihän tuo pahasti näytä unohtuneen.

Elä myy, eikös tuossakin ole ne digitaldrawbarit, eli aikas hyvät urkusoundit! :)
humppahanuristi
28.06.2007 14:27:33

Elä myy, eikös tuossakin ole ne digitaldrawbarit, eli aikas hyvät urkusoundit! :)
Onhan siinä ihan kohtuulliset urkusoundit, totta puhut. Varsinkin, kun tekee pienet omat viritykset. Ja vaihtelevuuttakin niihin saa
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
aaro
28.06.2007 20:15:51 (muokattu 28.06.2007 20:16:16)
kuinka noita moduleita muuten yleensä ottaen nykyään kaupan pyörii?
Ajatuksena on nääs ollu hommata joku midimoduli vanhan synan huonojen saundien tilalle.
Saa sitten nähä tuleeko semmosta koskaan hommattua, ehkä koitan kattella jotain softalaitteita sitten...
en tiedä vielä!

E: poistin tyhmän kommentin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)