Aihe: Tuju etuasteputki puoliputki Lanariin
1
morb
26.06.2007 20:22:49
Tuntuu että alkaa toi meikäläisen Laney tf300 etuasteputki veteleen viimesiään, alkaa siis olla aika vaihtaa uutta. Noista putkista kun ei kuitenkaan mitään tietoo oo, niin ottaisin mielellään vastaan ehdotuksia putkesta, josta lähtis suhteellisen murakkaa ärinää särökanavaan.

Kii-tos.
go fashioncore !
McNulty
26.06.2007 20:25:41 (muokattu 26.06.2007 20:26:04)
Tung-Sol 12AX7... se on tuju. Sen vaikutusta kyllä tuohon TF-sarjan härveliin voi kyllä sitten kyseenalaistaa ja miettiä. Cacasta kun ei saa konvehtia, vaikka miten käärisi hienoihin papruihin. Junou.
if the shit fits... wear it!
msormune
26.06.2007 20:26:57 (muokattu 26.06.2007 20:27:26)
Oma ehdotukseni on 12AX7 Tung-Sol, löytyypi esimerkiksi tuosta:

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=677

EDIT: No niih Bonecrusher ehti ensin, kun kaivoin linkkiä Uraltonesta esiin :)
battery
26.06.2007 22:00:04
Tung soli on kyllä oiva jos säröä hakee. Svetlanan malli on kyllä aika helvatan hyvä, mielestäni jopa parempi

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=920
Black or White
pekurides
27.06.2007 00:19:02

Tung soli on kyllä oiva jos säröä hakee. Svetlanan malli on kyllä aika helvatan hyvä, mielestäni jopa parempi

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=920

hmm. parit svetlanat tuli joku aika sitten hommailtua ja en kyllä ymmärtänyt mihinkä niiden "hyvyys" PERUSTUU, saundiin vai käyttöikään?

Tung-soliin ja JJ:n verrattuna ohkasen ja piirun kylmänoloisilta tuntui......
hmm. erottelevat olivat kyllä... mutta ..jotenkin ontonkuuloinen keskialue.... ehkä
..pitäneepä kokeilla huomenna vielä uudestaan:)

Mun ehdotus putkeksi olisi N.O.S Mullard tietenkin!
Tunteella päin vittua.
McNulty
27.06.2007 00:23:37
Mun ehdotus putkeksi olisi N.O.S Mullard tietenkin!

12AT7 on kaikkea muuta kuin tuju, etenkin kun se on ainut putki koko Lanikassa.
Niitä Svetlanoita on oikeita "kunnon Svetlanoja" ja sitten halvempia, huonompia versioita samalla nimellä. Logot putkissa ovat erilaiset, muistaakseni.

Itse käytän nykyään vain ja ainoastaan TADia. Toimivat H&K:ssa hyvin... kuin nyrkkirauta vastustajan silmässä!
if the shit fits... wear it!
pekurides
27.06.2007 00:59:17

12AT7 on kaikkea muuta kuin tuju, etenkin kun se on ainut putki koko Lanikassa.
Niitä Svetlanoita on oikeita "kunnon Svetlanoja" ja sitten halvempia, huonompia versioita samalla nimellä. Logot putkissa ovat erilaiset, muistaakseni.

Itse käytän nykyään vain ja ainoastaan TADia. Toimivat H&K:ssa hyvin... kuin nyrkkirauta vastustajan silmässä!

12ax7 MUllard tietenkin.... siis jos sattuu löytämään jostain kohtuuhintaan:)

(tosin mulla yksi 12at7 mullard 25e framuksen V4 luuppi bufferina ja pelkästään tuntuisi volat hiukan tippuvat ja säröt ennallaan sekä saundit kohdillaan,suosittelen kokeilemaan kettuseenkin!)

Flying-c logohan niissä kunnon svetlanoissa on.

Eiks ne TAD:it ollu ihan tube amp doctorin ite valikoimia ja uudelleenleimaamia putkia ennyt muista mistä tehtaasta olisko ollut JJ:tä? Tällänen muistikuva jostain...

Eiku oikeesti Tung-sol tai JJ ,kumpi vaa tulee vastaan ensin kun vähän hölmöä yhtä putkea uraltonesta tilata kun pakkaus ja postituskulut melkein saman verran kun itse putki :)
Tunteella päin vittua.
msormune
27.06.2007 08:54:47
Eiku oikeesti Tung-sol tai JJ ,kumpi vaa tulee vastaan ensin kun vähän hölmöä yhtä putkea uraltonesta tilata kun pakkaus ja postituskulut melkein saman verran kun itse putki :)

No niinhän tuo on, mutta mistä noita Tung-Soleja saa ostettua muualta?

nimim. maalaispoika Kuopiosta.
päänahka
27.06.2007 09:37:11

Jos asustaa pk-seudulla, niin voi kyllä sopia noudostakin. Itse tein näin kun ostin yhden konkan, jota ei mistään muualta löytynyt.
Up and down, that's how energy stays alive.
JuSu
27.06.2007 09:43:41
No niinhän tuo on, mutta mistä noita Tung-Soleja saa ostettua muualta?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=171021

Itselle tuli juuri kolme tuolta, kun ovat Uraltonelta loppu.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
oiva tumpeloinen
27.06.2007 09:52:25 (muokattu 27.06.2007 09:53:49)
Jos asustaa pk-seudulla, niin voi kyllä sopia noudostakin. Itse tein näin kun ostin yhden konkan, jota ei mistään muualta löytynyt.

Eipä onnistunut nouto tuossa muutama kuukausi sitten. Kyllä sitä ehdottelin kovasti, mutta ei käynyt sekään, että soittelen ohi ajaessa, että onko kukaan paikalla. Piti nimenomaan työntää postiin. Että silleen.

E: mutta kuten sanottu jo aiemminkin, en oikein usko mihinkään dramaattiseen muutokseen sen tuikun vaihtamisella tuossa vahvistimessa. Lähinnä sisävalaistuksen ja -lämpötilan määrä vaihtunee eniten.
RekoS
27.06.2007 14:04:55
kyllä se etuasteputki vaikuttaa tuohon tf300:n... vaihdoin omaani jonkun halpisputken ja soundi paskeni entisestään huomattavasti. Mutta kun ei nyt tuohon mitään mesan putkiakaan viittis laittaa...
Räkkipeli
27.06.2007 16:09:29 (muokattu 27.06.2007 16:13:35)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=171021

Itselle tuli juuri kolme tuolta, kun ovat Uraltonelta loppu.

JuSu

Tilasin viimeviikolla UltraTonelta 2 Tung Solin 12ax7 ja 2 saman merkin 6550:llaa, tulossa ovat.

Lisäystä vielä ite aiheeseen, että mullakin on tommonen Laney, ja kyllä se putki vähän vaikuttaapi, mutta laite ei ole todellakaan niin hyvä ja merkityksellinen ainakaan itselleni (satunnaisessa kotisoitossa vaan) että alkaisin jotain ihan erikoisputkia tilaamaan siihen. Mutta mikäs siinä, kannattaa kokeilla. Ja kerrot sitten meille mitä tapahtui niin olemme kaikki astetta viisaampia. =)
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
maza
27.06.2007 16:11:32

12ax7 MUllard tietenkin.... siis jos sattuu löytämään jostain kohtuuhintaan:) (tosin mulla yksi 12at7 mullard 25e framuksen V4 luuppi bufferina ja pelkästään tuntuisi volat hiukan tippuvat ja säröt ennallaan sekä saundit kohdillaan,suosittelen kokeilemaan kettuseenkin!)

Vai että loopin puskurina... Voisi kuvitella että vaikutus soundiin jää aika vähäiseksi.

Ihan eka putki vaikuttaa eniten soundiin.
palani
27.06.2007 20:07:39
Taisin nähdä SoundStoren tiskillä noita TungSol12AX7 putkia ison läjän muistaakseni 15 eur kpl. Ei näköjään nettikaupasta löydy.
http://soundstore.fi/index.php/cPath/66_79
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Country Larry
28.06.2007 09:52:55
Miten olisi EH:n 12Ax7? Hinta ei päätä huimaa ja säröä tulee kiitettävästi. Saa esmes Custom-Soundsilta.
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
oiva tumpeloinen
28.06.2007 10:42:20
Miten olisi EH:n 12Ax7? Hinta ei päätä huimaa ja säröä tulee kiitettävästi. Saa esmes Custom-Soundsilta.

Ei oo kallis putki, mut on kyllä semmoinen putki, mitä mä en koneisiini enään laita. Aika riipivä oli verrattuna TungSoliin.
pekurides
28.06.2007 15:32:27

Vai että loopin puskurina... Voisi kuvitella että vaikutus soundiin jää aika vähäiseksi.

Ihan eka putki vaikuttaa eniten soundiin.

Niinhän sitä vois kuvitella:)
Eipä tuo särön määrään juurikaan vaikuta mutta muutti yles-saundia hiukan pehmeämmäksi ja samettisemmaksi, elikäs liian karut rosot ja varsinkin yläpäänkihinät rauhoittuivat kummasti sekä tuli mukavaa lämpöä saundiin.

Tulihan noita kokeiltua myös ekaan ja muihin gainasteisiinkin mutta vaikutus oli liian radikaali särön suhteen, highgain-vintage:) parhaiten tuntu pelittävän v4 ja v5 (vaiheenkääntö)

JJecc81 oli ihan hyvä myös mutta tuo mullardin 12at7 toi ripauksen lämpöä ja väriä lisää sekä ehkä hiukan semmoista pehmeää vintage tatsia....

ps. Yleis volataso myös hiukan pieneni että kotioloissa pystyy pikkasen (1mm) avaamaan lisää masteria!

Hmm. kokeilin taas tuota svetlanan etusia vaihtaa tung-solin tilalle ja ei ne nyt niin huonoja ollutkaan... lähinnä erilaisia mutta vähemmän niissä kuitenkin potkua keski ja alapäässä.... jotenkin sellainen Marshalmainen tunnelma tuli... jatkamme lisää kokeiluja....
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)