HaloOfFlies 26.06.2007 18:42:48 | |
---|
Eihän tuo ihan ennenkuulumatonta muutenkaan ole, Live Aidin muistanevat kaikki ja eivätkös ne Jumalten vasaran mukaan jossain Atlanticin bileissä soittaneet sen jälkeenkin? Olikohan siitäkin YouTube -materiaalia olemassa? LiveAid löytyi ainakin joskus kokonaisuudessaan. Suomen telkkaristahan ei silloin aikanaan näkynyt kuin Rock'n'roll. Juu ja kerran 90-luvullakin ovat soitelleet, Rock And Roll Hall Of Fame-valintatilaisuudessa vuonna 1995. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Marlowe 26.06.2007 21:32:32 | |
---|
Valhalla, they are comiiiiiiing.....! No joo. En ole ihan sataprosenttisen varma, mitä mieltä tuosta pitäisi olla. Jos sedät lähtevät tien päälle, niin onhan se aika varmaa, että katsomot täyttyvät ja rahaa tulee, mutta menetetäänkö samalla jotakin siitä magiasta, joka tekee Led Zeppelinista juuri sen legendaarisen Led Zeppelinin? Live Aid taisi olla melkoinen rimanalitus, mutta jos maailmankiertuetta sieltä todella tulisi, niin eivätköhän kaverit treenaisi itsensä taas huippuiskuun. Soittotaidosta homma ei siis kyllä jää kiinni, vaikka Plant ei ehkä ihan samalla tavalla pystykään vetämään vokaaliosuuksiaan kuin 1960- ja 1970-luvuilla. Bonhamia on tietysti vaikea korvata, mutta ehkä se ei ole silti mahdotonta. Rockin historia tuntee monia muitakin kiertäviä bändejä, joiden miehistöstä puuttuu alkuperäisjäseniä ja ns. elintärkeitä palasia. The Rolling Stones ilman Bill Wymania ja Brian Jonesia? Ei ongelmaa. The Who ilman Keith Moonia ja John Entwistlea? Hmm, ehkäpä vielä sekin menee. Black Sabbath rundasi useamman vuoden pelkästään Tony Iommi alkuperäisenä jäsenenä, eikä tässä ole mainittu vielä Kissiä, Thin Lizzya ja Deep Purplea... No, odotellaan ja katsotaan, mitä tapahtuu... "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
sirdickyj 26.06.2007 21:40:19 (muokattu 26.06.2007 21:47:10) | |
---|
Valhalla, they are comiiiiiiing.....! No joo. En ole ihan sataprosenttisen varma, mitä mieltä tuosta pitäisi olla. Jos sedät lähtevät tien päälle, niin onhan se aika varmaa, että katsomot täyttyvät ja rahaa tulee, mutta menetetäänkö samalla jotakin siitä magiasta, joka tekee Led Zeppelinista juuri sen legendaarisen Led Zeppelinin? no tota mäki ajoin tossa takaa, mutta sä sanot vaan nätimmin saman. tänks. Live Aid taisi olla melkoinen rimanalitus, mutta jos maailmankiertuetta sieltä todella tulisi, niin eivätköhän kaverit treenaisi itsensä taas huippuiskuun. Soittotaidosta homma ei siis kyllä jää kiinni, vaikka Plant ei ehkä ihan samalla tavalla pystykään vetämään vokaaliosuuksiaan kuin 1960- ja 1970-luvuilla. samanlainen rimanalitus se Atlanticin 40v. bilekeikka oli, eikä noihin käy mun mielestä mikään treenaamattomuus syyks. miten vitussa muka joku joutuu treenamaan jotain Rock'n roll-biisiä, kun oletusarvona on, että herrat on sen itse kirjoittaneet ja kuitenkin sen joskus osanneet? ainakin Page on hukannut sen, mitä joskus hänellä oli, päätellen noista molemmista esityksistä. kaksinen kitaristihan mies ei ole ikinä ollut, mutta saanut onnistuessaan sellaista magiaa ikaseks, että muilla ei ole jakoa. veitsenterällä kuitenkin menty, ja niistä väläyksistä, mitä ukon livekunnosta on saatu nähdä, voi päätellä, että väärälle puolelle on livetty. toisaalta Page/Plant toimi hienosti, oikso Jimmy-boy sitten sykähtänyt akustisen soitteluun enemmänkin? se on minusta muutenkin ollut hänen paras puolensa aina, III on ihan ykköslevy, paras Zep, meitsille. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Mika Antero 26.06.2007 21:44:56 (muokattu 26.06.2007 21:45:34) | |
---|
Kun yli 20-vuotta olen kuunnellut valitusta LiveAid -esityksen surkeudesta, niin olin positiivisesti yllättynyt, kun sen viimein näin. Ei se NIIN huono ole. Eihän se nyt tietenkään insinööriaivoilla varustetuille tekniikkakeskeisille musiikinkuuntelijoille mitään anna, mutta fanipoika diggaili. Page ei kyllä ollut entisensä edes silloin. Voi helvata että silloin aikanaan otti päähän, kun koko päivän kyttäsin, että näkis Sabbathin ja Zeppelinin ja sitten toista ei näytetty ollenkaan ja toiselta yks biisi... Silloinhan oli muutenkin ihan älyttömiä huhuja liikenteessä, Beatlesien reunionista esimerkiksi. Vissiin oltiin Lennonia suunnilleen kaivamassa haudasta. Näin off-topickina. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
sirdickyj 26.06.2007 21:49:34 | |
---|
Kun yli 20-vuotta olen kuunnellut valitusta LiveAid -esityksen surkeudesta, niin olin positiivisesti yllättynyt, kun sen viimein näin. Ei se NIIN huono ole. Eihän se nyt tietenkään insinööriaivoilla varustetuille tekniikkakeskeisille musiikinkuuntelijoille mitään anna, mutta fanipoika diggaili. Page ei kyllä ollut entisensä edes silloin. Voi helvata että silloin aikanaan otti päähän, kun koko päivän kyttäsin, että näkis Sabbathin ja Zeppelinin ja sitten toista ei näytetty ollenkaan ja toiselta yks biisi... Silloinhan oli muutenkin ihan älyttömiä huhuja liikenteessä, Beatlesien reunionista esimerkiksi. Vissiin oltiin Lennonia suunnilleen kaivamassa haudasta. Näin off-topickina. miks jokainen, joka haluaa homman toimivan, on insinööriaivoilla varustettu tekniikkakeskeinen musiikin kuuntelija? just tossa soi Shaw/Bladesin uusin tekele, ja siinä ei oo MITÄÄN k.o. ominaisuuksilla varustettua korvaa miellyttävää (paitsi cover Steely Danin Dirty work:ista, mikä miellyttää toki korvee kuin korvaa, jos ei se ole vaikkua täynnä), mutta meitsille toimii kybällä. Rauhallista meininkiä, tarpeeks hyvin vedettynä. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Mika Antero 26.06.2007 21:51:47 | |
---|
miks jokainen, joka haluaa homman toimivan, on insinööriaivoilla varustettu tekniikkakeskeinen musiikin kuuntelija? Miks kaikki mistä sinä et pidä on paskaa? Kai täällä nyt saatana saa muutkin kärjistää kuin yks Sirdickyj? Sinä et vaan ymmärrä, että toimimistakin on niin monenlaista. Kuuntele vaikka Hasil Adkinsia, voisit oppia jotain. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
sirdickyj 26.06.2007 21:57:04 | |
---|
Miks kaikki mistä sinä et pidä on paskaa? Kai täällä nyt saatana saa muutkin kärjistää kuin yks Sirdickyj? Sinä et vaan ymmärrä, että toimimistakin on niin monenlaista. Kuuntele vaikka Hasil Adkinsia, voisit oppia jotain. no saa, äläs nyt hikeenny, ei se nyt erikseen sulle ollu. niinku ei kai toi toinenkaan mulle. tai jos oli, niin ite tilasin. oonko mä siis nyt antanu ymmärtää, että kaikki mistä en pidä, on paskaa? pidänhän mä Zeppelinistäkin, tai ainakin pidin ennen, oli jopa ihan ykkösbändi. nykyään on bändi muiden joukossa, jonka hohto on himmennyt, ja olen kelaillut syitä. luonnollisen jatkumon tulosta tuo, mun mielestä Dead Kennedys oli joskus paras, nykyään ei niin kovin napise, saattaa rtulla ika, jolloin olen taas nuori ja vihainen, jolloin se sopii mun pirtaan. ei siinä muuta. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Mika Antero 26.06.2007 22:05:00 (muokattu 26.06.2007 22:08:15) | |
---|
oonko mä siis nyt antanu ymmärtää, että kaikki mistä en pidä, on paskaa? Semmonen kuvahan sinusta helposti jää. No, tää on taas tätä ja se on sinun tyylisi, joka minusta on typerää. Samaa paskaahan minäkin aina jauhan, mutta ehkä joskus kantsis vaihtaa levyä itse kunkin. Enkä vain voi ymmärtää sitä, että joku ei diggaile esim. huojuvasta mutta ah niin menevästä garageräminästä tai maailman kovimmasta hevilevystä... Zeppelin on nostettu liiankin korkealle jalustalle, se on pakko myöntää, mutta fityn kova bändi se parhaimmillaan oli, että kyllä sitä turhemmastakin sauhutaan. Eka ja neljäs, pelkästään niiden takia bändi on hehkutuksensa ansainnut. Perskeles, kun jäi Pagen Outrider CDonilta jälkitoimitukseen, tuli pakonomainen tarve tilata se, kun edellisestä kuulemisesta on... 18 vuotta tai jotain. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
Bonham 26.06.2007 22:11:25 | |
---|
Semmonen kuvahan sinusta helposti jää. No, tää on taas tätä ja se on sinun tyylisi, joka minusta on typerää. Samaa paskaahan minäkin aina jauhan, mutta ehkä joskus kantsis vaihtaa levyä itse kunkin. Enkä vain voi ymmärtää sitä, että joku ei diggaile esim. huojuvasta mutta ah niin menevästä garageräminästä tai maailman kovimmasta hevilevystä... Zeppelin on nostettu liiankin korkealle jalustalle, se on pakko myöntää, mutta fityn kova bändi se parhaimmillaan oli, että kyllä sitä turhemmastakin sauhutaan. Eka ja neljäs, pelkästään niiden takia bändi on hehkutuksensa ansainnut. Perskeles, kun jäi Pagen Outrider CDonilta jälkitoimitukseen, tuli pakonomainen tarve tilata se, kun edellisestä kuulemisesta on... 18 vuotta tai jotain. Mun mielestä siitäkin on tullut muotia, että Zeppeliniä pitää moittia "liian korkealle nostettuna" bändinä... Just tuli jokin aika sitten kateltua sitä tupla DVD;tä, eikä se edelleenkään jätä kylmäksi! Samaa kamaa olen kuunnellut niiltä reilut 30 vuotta. Pakkohan siinä on jotain todella harvinaista olla kun se aina vaan toimii... aika monesta muusta on aika jättänyt... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
sirdickyj 26.06.2007 22:13:22 (muokattu 26.06.2007 22:13:52) | |
---|
Semmonen kuvahan sinusta helposti jää. No, tää on taas tätä ja se on sinun tyylisi, joka minusta on typerää. Samaa paskaahan minäkin aina jauhan, mutta ehkä joskus kantsis vaihtaa levyä itse kunkin. Enkä vain voi ymmärtää sitä, että joku ei diggaile esim. huojuvasta mutta ah niin menevästä garageräminästä tai maailman kovimmasta hevilevystä... no mutta sehän on toi mun juttu, mutta vaan kääntesisesti. mä en voi ymmärtää, miten joku diggaa, mut tiedän, et moni kyllä diggaa. ja hyväksyn sen. Zeppelin on nostettu liiankin korkealle jalustalle, se on pakko myöntää, mutta fityn kova bändi se parhaimmillaan oli, että kyllä sitä turhemmastakin sauhutaan. Eka ja neljäs, pelkästään niiden takia bändi on hehkutuksensa ansainnut. noku kato mun mielestä ei taas noiden, tai hehkuttakoon kuikin mitä haluu, mutta ei nelosellakaan liian monta loistohetkeä ole. tai pitääpä kaivaa kuunteluun pitkän ajan jälkeen, josko se taas toimis. toimi ittensä loppuun 20 vuotta sitten, samoihin aikoihin ku The Doors. sensijaan kolmonen ja osin kakkonenkin on ollu kovaa valuuttaa, sekä myös House of the holy, jossa on The Ocean, kunkkubiisi. No eipä siinä kyl kauheesti muuta sit olekaan. No quarter on kans upee. Ja Over the hills and far away. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Mika Antero 26.06.2007 22:22:41 | |
---|
sensijaan kolmonen ja osin kakkonenkin on ollu kovaa valuuttaa, sekä myös House of the holy, jossa on The Ocean, kunkkubiisi. No eipä siinä kyl kauheesti muuta sit olekaan. No quarter on kans upee. Ja Over the hills and far away. No, ei noissa mitään vikaa ole -päinvastoin- mutta kyllä se on vaan pakko myöntää, että me olemme niin eri planeetoilta diggailun syiden takia kuin vain voi olla. Vaikka samoja suosikkeja onkin. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
Mun mielestä siitäkin on tullut muotia, että Zeppeliniä pitää moittia "liian korkealle nostettuna" bändinä... Onhan se yksi kehityksen tae, että vanha tapetaan. Tai yritetään tappaa. Mitä siitä nyt tulisi, jos uudet sukupolvet diggailisivat aina vaan sitä samaa kamaa kuin arkkuosasto... Rockmusiikki alkaa olla pikkuhiljaa samassa asemassa kuin tango 60-luvulla; vanhat patut huutaa keikalla kuin keikalla Paranoidia ja vetää lökäpöksyjä turpaan siinä missä ennen pakotettiin rautalankabändejä soittamaan tangoa ja leikeltiin hipeiltä hiukset. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
sirdickyj 26.06.2007 22:27:37 | |
---|
No, ei noissa mitään vikaa ole -päinvastoin- mutta kyllä se on vaan pakko myöntää, että me olemme niin eri planeetoilta diggailun syiden takia kuin vain voi olla. Vaikka samoja suosikkeja onkin. nomut sehän on vaan hyvä, kertoo artistista jotain, jos sieltä löytyy monenlaista digattavaa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Wahi 26.06.2007 23:15:14 | |
---|
Bonhamia on tietysti vaikea korvata, mutta ehkä se ei ole silti mahdotonta. Rockin historia tuntee monia muitakin kiertäviä bändejä, joiden miehistöstä puuttuu alkuperäisjäseniä ja ns. elintärkeitä palasia. The Rolling Stones ilman Bill Wymania ja Brian Jonesia? Ei ongelmaa. The Who ilman Keith Moonia ja John Entwistlea? Hmm, ehkäpä vielä sekin menee. Black Sabbath rundasi useamman vuoden pelkästään Tony Iommi alkuperäisenä jäsenenä, eikä tässä ole mainittu vielä Kissiä, Thin Lizzya ja Deep Purplea... No, odotellaan ja katsotaan, mitä tapahtuu... Jep jep, mutta mielestäni The Who ei enää pelitä kunnolla, eikä Purple todellakaan. |
Juuho 26.06.2007 23:19:24 | |
---|
Jep jep, mutta mielestäni The Who ei enää pelitä kunnolla, eikä Purple todellakaan. Ja Zeppelinin juju perustui juuri siihen, että lopettivat heti Bonhamin kuoleman jälkeen miettimättä edes korvaavaa rumpalia. Yksi harvoja bändejä, jossa kaikki jäsenet tuntuu olevan yhtä tärkeitä. |
Mika Antero 26.06.2007 23:20:48 | |
---|
eikä Purple todellakaan. Vaikka niiden kaksi tuoreinta studioalbumia ovatkin parasta mitä ne ovat tehneet sitten vuoden -84... "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
biibob 26.06.2007 23:48:21 | |
---|
Vaikka niiden kaksi tuoreinta studioalbumia ovatkin parasta mitä ne ovat tehneet sitten vuoden -84... Nyt menee kyllä vähän purple-keskusteluksi mutta... Nyky Purple ilman blackmorea ja lordia, on kuin väritön maisema. Kyllähän nykypurple biisinsä läpi osittavat, mutta se on melko tasapaksua, ei huonoa, mutta ei lähellekkään sitä fiilistä, mitä 70-luvun purple sai aikaan juuri blackmoren ja lordin ansiosta. Tuo kaksikko oli parhaimmillaan inin mahtavan inspiroiva kaksikko, ja tuntuu, että molemmat saivat toisistaan parhaita puolia esiin. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Nolte 27.06.2007 14:09:17 | |
---|
Ja Zeppelinin juju perustui juuri siihen, että lopettivat heti Bonhamin kuoleman jälkeen miettimättä edes korvaavaa rumpalia. Yksi harvoja bändejä, jossa kaikki jäsenet tuntuu olevan yhtä tärkeitä. Jaa, minulla oli kyllä mielikuva, että siellähän nimenomaan kävi monikin sen ajan huippu kokeilemassa, mutta hommasta ei tullut mitään. Miksi ei tullut, sitä on vaikea sanoa. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Lesko 27.06.2007 14:37:33 | |
---|
Jaa, minulla oli kyllä mielikuva, että siellähän nimenomaan kävi monikin sen ajan huippu kokeilemassa, mutta hommasta ei tullut mitään. Miksi ei tullut, sitä on vaikea sanoa. Ei todellakaan käynyt, mielessä oli käynyt ajatus joistain satunnaisista, jotka olisivat voineet ehkä korvata Bonzon, mutta kyllä hyvin pian se tuli ilmin että ei ole mitään syytä jatkaa ilman, koska yksi on joukosta poissa ja se taika nimenomaan perustui näiden neljän kokonaisuuteen, siksi myös sen jälkeen tehdyt keikat eivät ole voineet toimia, koska ei ole ollut Bonzoa, näin se on ja näin se pysyköön! Mutta kukaan ei käynyt koesoitossa korvatakseen Bonzoa! "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Musta Arkipyhä 27.06.2007 15:12:09 | |
---|
Ei todellakaan käynyt, mielessä oli käynyt ajatus joistain satunnaisista, jotka olisivat voineet ehkä korvata Bonzon, mutta kyllä hyvin pian se tuli ilmin että ei ole mitään syytä jatkaa ilman, koska yksi on joukosta poissa ja se taika nimenomaan perustui näiden neljän kokonaisuuteen, siksi myös sen jälkeen tehdyt keikat eivät ole voineet toimia, koska ei ole ollut Bonzoa, näin se on ja näin se pysyköön! Mutta kukaan ei käynyt koesoitossa korvatakseen Bonzoa! Eikös Cozy Powell käynyt? Ainakin käsittääkseni Zeput miettivät -liekö olleet erimielisiäkin- jatkoa mutta eivät päässeet yhteisymmärrykseen. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |