Heti alkuun totean, että aihetta sivuavia threadejahan on miljoonia ja hakua on kyllä tullut käytettyä. Selkeää vastausta omaan kysymykseeni en kuitenkaan löytänyt, ja noviisi kitaramikkien alueella kun olen niin.. Eli tarkoituksena olisi veivata hevimeteliä uljaalla japsi-stratocasterillani. Kovasti tunnuttiin noissa aiemmissa ketjuissa kehuttavan yksikelaisen kokoisista humppareista Duncanin hot railsia ja JB jr:ää. Varmaan aika 50-50 tuli kehua molempiin suuntiin. Kumpi nyt sitten loppujen lopuksi on parempi raskaampaan tyylilajiin, mikä noiden ominaissoundien käytännön ero on? Olen käsittänyt, että hot rails on jossain määrin jb:tä tehokkaampi mikki, onko tällä olennaista merkitystä valinnassa? Hämäriä viittauksia löysin myös siihen, että JB on jossain määrin rokimpi ja middlekkäämpi. Nutshelliin tiivistäen kysyisin siis kyseisiä mikkejä vertailleilta tai muuten asiasta tietäviltä: onko hevarin valinta JBjr vai kuumat raiteet? Ja perusteluja myös kehiin, kiitos. P.S. toki voi myös perinteikkääseen tapaan ehdottaa muita vaihtoehtoja, jos on vakuuttunut niiden paremmuudesta :) Allekirjoitus |
tommiot 26.06.2007 18:07:57 | |
---|
Mites olis DiMarzio Tone Zone S? Mulla on kyllä kokemuksia vain normi Tone Zonesta, mutta se on törkeen hyvä. |
Wezzer 26.06.2007 21:52:02 | |
---|
Mites olis DiMarzio Tone Zone S? Mulla on kyllä kokemuksia vain normi Tone Zonesta, mutta se on törkeen hyvä. Tottahan dimarziota on tullut myös harkittua, ja kävisihän sekin. Omalla kohdalla valinta riippuu myös mikin nopeasta saatavuudesta tänne Keski-Suomeen. Keikka lähenee ja puuroiset singlecoil-soundit eivät sovi kuvaan. Vähän lisätietoa vielä tästä mun kysymyksestä. En nyt ole pelkästään perinteisellä "mikä mikki ois hyvä"-linjalla; olen käsittänyt että sekä tonezonet, hotrailsit että jbjr:t toimivat hevissä. Tällä kertaa haluaisin kuitenkin ihan kunnon vertailua pystyyn kokemuksien kera. Mitä eroja näillä käytännössä on, minkälaiset ominaissoundit jne.? Lisätietona vielä mainittakoon että mikki tulisi tallaan, haussa on paksu ja murea hevimetalli-kitaravalli. Allekirjoitus |
battery 26.06.2007 21:56:59 | |
---|
musikantissa taisi olla ainakin hotrailssia vai olikohan se tuo jb.jr jonpikunpi kuitennii, kun eilen kävin mikkejä tivaamassa. Kyllä hyvästä yksikelasesta on mössö kaukana. Black or White |
Wezzer 26.06.2007 22:03:28 | |
---|
musikantissa taisi olla ainakin hotrailssia vai olikohan se tuo jb.jr jonpikunpi kuitennii, kun eilen kävin mikkejä tivaamassa. Kyllä hyvästä yksikelasesta on mössö kaukana. Hoo, pitää huomenna käydä kyselemässä. Sähköpostia laitoin jo eilen sekä musapörssiin että musikanttiin varastotilannetta kysellen, mutta kummastakaan ei oo kuulunut minkäänlaista vastausta :) Ainakin mulla valitettavasti tulee aina kauhea häiriöäänien kuoro, pörinä ja paska soundi, jos high-gain -osastolle työnnän yksikelaisella. Oli se yksikelainen sitten jaappanin casterin halpa ruoska tai 70-luvun jenkkifenderin mikki. Soundi muuttuu kuin taikaiskusta kun laitan vaikka halpis-jacksonin humbuckereilla tulille. Tiukkuutta ja siistiä soundia alkaa löytyä. Sinänsä omituista. Nämä nykyiset high-end -yksikelaiset toki erikseen, ei ole kokemusta. Allekirjoitus |
battery 26.06.2007 22:08:52 | |
---|
jepa jep. mut tosiaan, ei muutaku soittoa tai käymään musikantissa. jompakumpaa mallia siellä ainakin oli eilen vielä. Black or White |
FatSam 26.06.2007 22:32:27 | |
---|
Ainakin mulla valitettavasti tulee aina kauhea häiriöäänien kuoro, pörinä ja paska soundi, jos high-gain -osastolle työnnän yksikelaisella. Oli se yksikelainen sitten jaappanin casterin halpa ruoska tai 70-luvun jenkkifenderin mikki. Soundi muuttuu kuin taikaiskusta kun laitan vaikka halpis-jacksonin humbuckereilla tulille. Kyllähän se näin on. Itellä on yhtenä kepukkana jenkki-Strato ja ohan se kauhiaa pörinää ja vinkunaa, jos hevisäröt pistää. On pitänyt myös jo muutaman vuoden vaihtaa tallaan joku single-coilin kokoinen humppari. Täytys varmaan samalla vaihtaa tuohon Ibaneziinki. ei mitn |
Krice 26.06.2007 23:05:48 | |
---|
Ajattelin just hot railsia tallaan uuteen stratoon. Maidenin tyypithän käyttää hot railseja käsittääkseni. Heviä! "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Märzä 27.06.2007 15:10:07 | |
---|
Itelläni on stratossa Hot Railsit ja en kyllä uudestaan laittais. Varsinkin tallassa on aika mitäänsanomaton ja tuhnu soundi. Toki outputtia löytyy, mutta yleissoundi pieree silti aika pahasti, muhjuinen alapää ja aivan liikaa middleä mun makuun. Etsitään laulajaa hevibändiin!!! |
Junkers 27.06.2007 15:54:24 | |
---|
Musta tuo hot rails sopii vähänkään raskaampaan menoon oikein hyvin. Voihan noita parempiakin olla, mutta mitä nyt olen kokeillut niin stratossa kyllä ainakin oli paremman kuuloinen, kuin tuo jb. Jb oli jotenkin...hmm...en nyt sanoisi ohkaisempi mutta kuitenkin. Jotenkin liian terävä mulle. Makuja on monia, mutta itte olen railssiin kovin tyytyväinen. Nimenomaan tallassa. Kaulapaikasta en osaa sanoa mitään. Patriotism is a virtue for the vicious |
Wezzer 27.06.2007 16:25:12 | |
---|
No, nyt sieltä sitten tarttui tuo JB jr mukaan kun heti käteen sai ja kohtuun edullisesti. Toivottavasti sopii omaan makuun :) kiitoksia kaikille kommenteista. Allekirjoitus |
Lancelot 28.06.2007 15:57:43 | |
---|
Li'l screamin' demon on varsin hyvä, ite tykkään. Ei ihan yhtä ärhäkkä kuin Jb tai HOt rails mutta kyllä sillä taittuu ne Corpsetkin. |