Aihe: Pantera
1 2 3 4 565 66 67 68 69131 132 133 134 135
Super-Jari
24.06.2007 15:16:45
Toi Nikulan veto... No, mikäs siinä mutta ei kyllä pahemmin groovanu.

Panteraan tykästyin viime kesänä kun löysin metallin vielä rankemmat muodot. Pitihän sitä ekaksi hankkia Reinventing the Steel-kokoelma. Hurahdin kahta kauheammin.
Sitemmin tilasin CDON:ista CFH:n, Vulgarin, Far Beyondin, Trendkillin ja 101 Proofin. Vielä puuttuu viimeisin levy. Aivan loistavaa musiikkia kaikin puolin. Suurin osa kappaleista on loistavia ja ne "huonommatkin" vedot ovat vähintäänkin hyviä. En ole vielä kuullut Panteran paskaa biisiä! Tiedä häntä sitten mitä 80-luvun glami olikaan... Nekin levyt täytyy saada käsiin.

Eli Pantera on lempibändini. :)

Tartun olelliseen asiaan tässä skenepoliisin roolissa: Reinventing the steel ei ole kokoelma.
McNulty
24.06.2007 20:42:11
Noniin... kohta tulee Razorbackia poikittain ahteriin jollei se touhu asetu aloilleen :)
Nykyään on muotia soittaa Pantera-kovereita, milloin milläkin kokoonpanolla. Toiset melkein osaa, toiset ei sitten ollenkaan. Ongelma on siinä että Panteraa koveroidessa yritetään liian usein päästä Panteran tasolle, joka on sinänsä mahdottomuus.

Ilmeisesti tuo paljon puhuttanut isonenä-Nikulan vetämä koveri on osoitus siitä: "hei, me diggaillaan Panteraa nyt!" Eipä siinä mitään... diggailkoot. Eipä miun tarvitse sitä kuunnella.

PS. pyörittelin tuossa viikolla just Panteran 4 ensimmäistä "non-official" albumia vinyylisoittimessa. Ainoastaan I Am The Night on heikko lätty, muilla on menoa ja meininkiä. Etenkin Projects In The Junglen päätösraita "Takin' My Life" on mahtava 80s slowari :)
clenching the fists of dissent
Ozzman
24.06.2007 23:33:52

PS. pyörittelin tuossa viikolla just Panteran 4 ensimmäistä "non-official" albumia vinyylisoittimessa. Ainoastaan I Am The Night on heikko lätty, muilla on menoa ja meininkiä. Etenkin Projects In The Junglen päätösraita "Takin' My Life" on mahtava 80s slowari :)

Koskas pidetään teillä m.net miitti, juodaan kaljaa ja kuunnellaan noi 4 albumia läpi? :)
(Kateellinen kun ei löydä noita mistään. :))
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Räkkipeli
25.06.2007 13:27:55

Dimen soolotyöskentely on aika hienoa noilla.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
McNulty
25.06.2007 18:40:20
Koskas pidetään teillä m.net miitti, juodaan kaljaa ja kuunnellaan noi 4 albumia läpi? :)

Varaastatte kuitennii ne lätyt, te perkeleet... hoho

(Kateellinen kun ei löydä noita mistään. :))

Itse ostin eBaysta joskus 90-lopuilla tai 00-alussa. Siis vielä silloin kun Pantera ei ollut nykyisen hypetyksen kohteena ja moni noista vinyyleistä silloin luopui. Nyt on homma toisin... valitettavasti :(

Edelleen jaksaa vituttaa koko Alrosa...
Mohla
25.06.2007 19:45:10 (muokattu 26.06.2007 13:23:47)

Ja laulutki on nii hirveetä sämplemiksattuapaskaa tuhat raitaa päällekkäin että jonenki äänestä on saatu muka "hyvä" vaan tekemällä. Nykytenkiikkaa.

Hitto, mäkin haluaisin oppia kuinka laulua sämplemiksataan! Hoho. On se nykytekniikka ihmeellistä!

Mun mielestä tuo coveri on ihan ok veto. Ei nyt mitenkään kummallinen, mutta ei se nyt mitenkään ärsyttänytkään. Groove vähän uupuu, mutta se nyt ei ole uutta paremmissakaan piireissä. Paljon paskempiakin Pantera coverointeja on tullut kuultua.

EDIT: NP - Vulgar Display of Power

EDIT: No ni, nyt on Vulgar oikein. Sori kaikille, fiiliksissä kirjottelin.
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty

Housut.
Oceancalibra
26.06.2007 09:52:24
Kohta levykokoelma on valmis Panteran osalta. (Perkele ku alkaa kerää tuotantoa) Mulla on:
Cowboys From Hell
Vulgar Display Of Power
Far Beyond Driven
The Great Southern Trendkill
Official Live: 101 Proof
The Best Of Pantera - Reinventing Hell

Eli puuttuu vain Reinventing the Steel. Sekä nämä: Metal Magic, Projects in the Jungle,
I Am the Night, Power Metal. Mutta mistähän löytyis noita aikasempia levyjä (tuskin Suomesta)
Redneck Southern Metal
Super-Jari
26.06.2007 13:50:06
Kohta levykokoelma on valmis Panteran osalta. (Perkele ku alkaa kerää tuotantoa) Mulla on:

Eli puuttuu vain Reinventing the Steel. Sekä nämä: Metal Magic, Projects in the Jungle,
I Am the Night, Power Metal. Mutta mistähän löytyis noita aikasempia levyjä (tuskin Suomesta)

Voin luvata että ei ole ihan kohta valmis.
McNulty
26.06.2007 14:06:10
Tuohon vielä lisäksi bootlegit yms. Panteralta on liikkeellä meinaan kohtuu monta keikkataltiointia. Myös CFH:n demo on mukava... siinä on 3 biisissä eri lyriikat ja muutamia kohtia soitettu kovasti eri tavalla.

Mutta mistähän löytyis noita aikasempia levyjä (tuskin Suomesta)

Jaa'a... en ole myymässä :) Koita eBaysta metsästää, Suomesta voi olla mahdotonta. Ne kun olivat "omakustanteita" ja siihen aikaan levisivät lähinnä Texasissa. Niitä lättyjä ei kauhean monia painettu ja niistä vielä pienempi osa eksyi Eurooppaan... ja vielä pienempi osa Suomeen.
Räkkipeli
26.06.2007 14:17:12
Tuohon vielä lisäksi bootlegit yms. Panteralta on liikkeellä meinaan kohtuu monta keikkataltiointia. Myös CFH:n demo on mukava... siinä on 3 biisissä eri lyriikat ja muutamia kohtia soitettu kovasti eri tavalla.

Jaa'a... en ole myymässä :) Koita eBaysta metsästää, Suomesta voi olla mahdotonta. Ne kun olivat "omakustanteita" ja siihen aikaan levisivät lähinnä Texasissa. Niitä lättyjä ei kauhean monia painettu ja niistä vielä pienempi osa eksyi Eurooppaan... ja vielä pienempi osa Suomeen.

Onkohan niillä minkään näköstä Live videota/DVD:tä ollu missään muodossa myynnissä?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räkkipeli
27.06.2007 14:28:36
Ei suoranaisesti. Joidenkin levyjen mukana on tullut parin biisin sisältäviä videokiekkoja ja tuolla 3 Vulgar Videos From Hell DVD:llä on toki livepätkää mukana myös. Puhdasta keikkatallenne DVD:tä ei ainakaan vielä ole. Tiedä sitten mitä BVR on julkaisemassa tulevaisuudessa. Dimevision 2 nyt varmaan jossain välissä, jollei ole jo pihalla?

Ei oo nähtävästi vielä tullut. Ei oo näköjään vielä kummempaa puhetta tai lupailua edes ollut.
ramionparas
27.06.2007 14:54:16

kyllä vinnie mun mielestä on puhunut että jatkoa tulee..mutta herra ei varmaan nyt oikein ehdi kun hellyeahin kanssa on varmaan paljon tekemistä...
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
Live for the Moment
27.06.2007 16:10:40
Olihan se Pantera semmonen bändi että ei toista samanlaista ole, eikä tule olemaankaan.

Pantera oli omastamielestäni toiseksi paras Heavy Metal-bändi ikinä(Heti Metallican(80-90 luvun tuotanto) jälkeen).

Itse en tykkää niin paljon siitä glam-vaiheesta, mutta Cowboys From Hell olikin sitten jo aivan helevetinmoista menoa.

Dimen raskaat riffit ja Vinnien groovaava kannuttaminen loivat mahtavan yhdistelmän.
Siihen kun vielä lisätään Philin agresiivinen ääni ja Rexin basso, on täydellinen Heavy Metal-bändi syntynyt.

On sääli että loppuenlopuksi Anselmo tuhosi bändin, mutta vielä enemmän minua v*tuttaa se, että se maksoi Dimen hengen.

R.I.P. "Dimebag" Darrell Lance Abbott 20.8.1966 - 8.12.2004.
"Vater sticks are for serious hard hittin' mutha fu*%ers!" - David Silveria
elbowski
27.06.2007 17:11:39
Olihan se Pantera semmonen bändi että ei toista samanlaista ole, eikä tule olemaankaan.

Tämä on totta. Ikävä vain ettei yksikään Amerikanmaan metallibändeistä sitä tajua, kun jokainen uusi metallibändi kopioi Panteraa. Turhauttavaahan se on.
March 23rd hushed the wind, the music died
toxic
27.06.2007 17:37:06
Tämä on totta. Ikävä vain ettei yksikään Amerikanmaan metallibändeistä sitä tajua, kun jokainen uusi metallibändi kopioi Panteraa. Turhauttavaahan se on.

En muuten ole kuullut vielä yhtään bändiä mikä kopioisi panteraa, en väitä siis etteikö näin olisi. Ei ole tainnut yksikään vain päästä vielä julkisuuteen.

Älkääkä mainitko lamb of godia, mielestäni ei ole lähelläkään panteraa.
elbowski
27.06.2007 17:38:35 (muokattu 27.06.2007 17:39:53)
En muuten ole kuullut vielä yhtään bändiä mikä kopioisi panteraa, en väitä siis etteikö näin olisi. Ei ole tainnut yksikään vain päästä vielä julkisuuteen.

Älkääkä mainitko lamb of godia, mielestäni ei ole lähelläkään panteraa.

Myönnän kyllä että sekin pieni aalto ehti ehkä hiukan jo hälvetä. Nyt määrää Trivium ja kaikki soittaa Metallicaa :)

E. Ei se suoranaista Pantera-kopiointia koskaan ollutkaan, mutta samoja elementtejä koitettiin hakea. Groovea ja isoja saundeja, Anselmon tapaista laulutyyliä jne. Sanoisin että LoG kyllä edustaa tätä linjaa.
March 23rd hushed the wind, the music died
Räkkipeli
27.06.2007 17:54:20
Triviumissa on yhtä paljon Metallicaa kuin vaikka Lamb of Godissa Panteraa, ellei enemmänkin.

Ei kukaan hauisikaan varmaan kopioida Panteraa suoraan, eikä mitään muutakaan bändiä. Vaikutteita tulee pakostakin.
Valdemar
27.06.2007 18:19:07
On sääli että loppuenlopuksi Anselmo tuhosi bändin, mutta vielä enemmän minua v*tuttaa se, että se maksoi Dimen hengen.

......eivv
Live fast die
Räkkipeli
27.06.2007 18:31:43
......eivv

No suotakoon näkemysero. Ei siitä mitään virallista kirjaa ole tehty että kuka Panteran hajoamisen aiheutti, vaikka Anselmolla oli omat ongelmansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)