Generic L 19.01.2004 21:56:55 | |
---|
Eli olen hankkimassa uutta vahvarikokoelmaa ja olen ajatellut hankkia Rolandin Cube-30 combon kotikäyttöön, sitten Peaveyn Bandit II Transtuben reeneihin ja pikkukeikkailuun ja myöhemmässä vaiheessa kun tarvitsen isompaa niin Marshallin TSL100 nupin 1960 kaapilla.. Eli tänä vuonna olis hankkeessa se Rolandi ja Peaveyn, eli onko kenelläkään sanottavaa, muuta ehdotettavaa tai lisättävää tähän?? Raha ei ole niin iso ongelma mutta en tarvitse kovatehoista putki-nuppia vielä koska bändini ei ole tällä hetkellä sellaisessa kunnossa että se keikkailisi edes pikkukeikkoja.. suuri syy siihen on vakituisen rumpalin puute ja bändiin sopivamman kakkoskitaristin puute, eli jos olet Kokkolasta ja soitat rumpuja tai skittaa kohtuullisen hyvin niin ilmoita!! (vähän off-topic mut who cares..) Ps: Eli kyseinen bändi soittaa kasarin hevimusaa mutta kaikille ollaan avoimia |
askomiko 19.01.2004 22:13:12 (muokattu 19.01.2004 22:13:53) | |
---|
Pelkällä Peaveylläkin pärjää. Jos ei ole pakko saada vahvaria sekä kotiin että treenikselle. Voihan sitä kantaa. Ja kova valinta sekä kotiin että treeneihin (ja studioon) on ensimmäinen Flextone, niitä kun saa puoli-ilmaiseksi nykyään. |
Billsner 19.01.2004 22:13:40 | |
---|
Ostin peaveyn banditin käytettynä 250:llä €:llä ja minä pidän siitä suuresti. "Muhkeat" säröt, ihan jees cleanitkin ja ei ole hirveän kalliskaan (uutena siis). Harmi vain että oman vahvarin etuasteeseen (vissiin?) on tullut jotain vikaa (säröt ovat sirkkeliä ja volumea pitää laittaa aivan v**usti että kuuluu). Boo says, `What?´ |
Billsner 19.01.2004 22:15:02 | |
---|
Pelkällä Peaveylläkin pärjää. Jos ei ole pakko saada vahvaria sekä kotiin että treenikselle. Voihan sitä kantaa. Kyllä tuo aika paljon painaa. Boo says, `What?´ |
askomiko 19.01.2004 22:15:54 | |
---|
Noin niinkun treenikseltä autoon ja takaisin... |
Eli lähinnä ajattelin sitä Cubea koska siinä on tosi tuhti ka tiukka soundi ollakseen niin pieni vahvari ja siinä on hyviä mallinnuksia (8 kappaletta) ja efektitki päälle.... kun taas Bandit II:ssa on vain 2 clean soundia ja 3 säröä.... ja niinkuin sanoin niin raha ei ole niin iso pulma koska käyn töissä ja kulutan useimman rahan musajutskuihin joten... Jos joku on testannu sitä cubea niin palautetta ihmeessä!! Olen itse testannut molempia vahvareita (en TSL100:sta) mutta en tarpeeksi kun myyjä tulee aina vikiseen 10min päästä että "tehdäänkö kaupat" pitäis saada testattua perusteellisemmin.... tiedän myös että molemmat vahvarit(Cube ja Bandit II) ovat monipuolisia joten en tiedä jos tarvitsen kuluttaa rahaa molempiin.... mutta onhan pari eri tyyppistä vahvaria ihan hyvä olla eiks niin?? mitäs mieltä olette? |
toxic 19.01.2004 22:42:33 | |
---|
mulla o cube ja siinä on aika hyvät säröt, varsinkin humbuckerien kanssa. sit ku laitat MT-kekkosen niin saat jo iha mukavat pörinät. cleani on omasta mielestä hyvä ja mallinnuksista kaksi on vain hyviä. toinen on akustinen ja toinen mesa kopio. siis toi akustinen o sellane et se kuulostaa iha akustiselle kitaralle kunhan ei oo säröt täböllä. jos sulla o ykskelane niin ei kannata ostaa, nimittäin kuulostaa ihan paskalle sit(paitsi cleani) efektit on muuten iha mukavia ja sitä o iha palikka käyttää. palikka = heleppo = helppo |
Generic L 19.01.2004 22:55:20 | |
---|
Kiitti palautteista kaikille! jos on lisää sanottavaa niin ilman muuta suu auki!! Peaveystä olen kuullut vain hyvää joten Cubesta ois kiva kuulla enemmän.... Ps: mulla on hum-buckerit molemmissa sähkiksissä |
skebajaba 19.01.2004 23:13:46 | |
---|
vähän ohi aiheen, mut tossa tech tm10ssä on tajuttoman tiukan kuuloset soundit koti soitteluun...ootko harkinnu sitä sen roland cube30 tilalle? tuolta saa samplenkin. ite ainakin tykästyin kovasti.. http://www.tech21nyc.com-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Mika K 20.01.2004 09:26:21 | |
---|
Mulla on tuo Tech TM10 koti/äänitysvahvarina ja olen kokeillut myös Roland Cubea. Kyllä täytyy sanoa, että TM10 voittaa Cuben 10-0. Tähän tulee allekirjoitus |
JuSu 20.01.2004 10:06:51 | |
---|
Eli olen hankkimassa uutta vahvarikokoelmaa ja olen ajatellut hankkia Rolandin Cube-30 combon kotikäyttöön, sitten Peaveyn Bandit II Transtuben reeneihin ja pikkukeikkailuun ja myöhemmässä vaiheessa kun tarvitsen isompaa niin Marshallin TSL100 nupin 1960 kaapilla.. Asiaa on taidettu oikein tuumata tarkemminkin... =) Itse hyppäisin kyllä tuosta yhden pykälän yli (jos kerran raha ei ole ongelma) ja jättäisin tuon Transtuben väliin. Eli kotiin joku pikkuvahvistin (tai mallintava tyyliin POD tms) ja sitten treenikselle 'oikea' vahvistin. Eli tuollaisen 1x12" combon soundi voi äkkiä alkaa raastaa korvaa kovaäänisissä bänditreeneissä, eikä noitten alapäätoisto usein ole kovinkaan kummoinen ilman lisäkaappia. Kenties putkicombo lisäkaapilla (vaikkapa 2x12") voisi olla hyvä? Keikan mukaan vain combo mukaan, tarvittaessa lisäkaapin kera. Tai nuppi ja 2x12" -kaappi, ei vielä kauhean iso paketti. Mutta jos haluat, niin hanki isoja lavoja varten vielä 4x12" -kaappi. JuSu Ööö... Morjens. |