Aihe: Eka pedaali
1 2 3 4
professori
26.06.2007 13:14:18
paljonkohan tuo korg on musaliikkeestä? menee jo varmaan reippahasti päälle 100€ + piuha siihen päälle.
IhmeHeebo
26.06.2007 13:19:34
hmm, osta Spectraflexin johto (Elinikänen takuu, 5 metrin johto 30 e) lähimmästä musa liikkeestä ja sitten toi korg, tulee korvaaman rahan
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
professori
26.06.2007 13:20:42
Purkkejakin saa suositella!
Simo78
26.06.2007 13:23:09 (muokattu 26.06.2007 13:23:57)
Mulla ei oo rahaa mihinkään 300€ härveliin, siitähän homma kiikastaa.mahd halvalla mahd hyvä..sitä ne kyllä musiikkiliikkessäkin sano että ei kannata ehkä multiefektiä, ei pääse puusta pidemmälle soundeissa.

Maksaa 109€. wahi ja viritin alkaapi pelaamaan! Eli mun mielestä järkevämpi kuin 100€ multivehje.
http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm
Umas
26.06.2007 13:24:04 (muokattu 26.06.2007 13:25:08)

Multa löytyy ainakin tämmönen: http://www.thomann.de/fi/danelectro_fab_distortion.htm
ja DODin pedaaleissa on mun mielestäni kans hinta/laatu suhde kohallaan

Tos olis Grunge poljin...
http://www.thomann.de/fi/digitech_grunge.htm

edit. Maksaa 109€. wahi ja viritin alkaapi pelaamaan! Eli mun mielestä järkevämpi kuin 100€ multivehje.
http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm
...taitaa olla paras vaihtoehto
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
biibob
26.06.2007 13:27:11
Purkkejakin saa suositella!

Ei sinun ole mitään hyötyä ostaa jotain yksittäistä purkkia, jos et tarkalleen tiedä, minkä haluat. Yksittäiset pedaalit harvemmin tarjoavat kovin laajaa valikoimaa eri soundeja. Olen melko varma, että saat kyllä tuolla spiderilläsi juuri niin hyvät soundit, kun tarvitset eri efektien opetteluun tai niihin tutustumiseen. Jos välttämättä haluaa sen säröltä --->cleanille mahdollisuuden, niin ehkä se floorboard olisi ihan perusteltu ostos. Mun mielipide on hyvin vahvasti se, että kukaan ei tarvitse mitään efektipedaalia, ennenkuin tietää tarkalleen mihin ja miksi hän sitä tarvitsee.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Umas
26.06.2007 13:30:22

Ei sinun ole mitään hyötyä ostaa jotain yksittäistä purkkia, jos et tarkalleen tiedä, minkä haluat. Yksittäiset pedaalit harvemmin tarjoavat kovin laajaa valikoimaa eri soundeja. Olen melko varma, että saat kyllä tuolla spiderilläsi juuri niin hyvät soundit, kun tarvitset eri efektien opetteluun tai niihin tutustumiseen. Jos välttämättä haluaa sen säröltä --->cleanille mahdollisuuden, niin ehkä se floorboard olisi ihan perusteltu ostos. Mun mielipide on hyvin vahvasti se, että kukaan ei tarvitse mitään efektipedaalia, ennenkuin tietää tarkalleen mihin ja miksi hän sitä tarvitsee.

Ja siksi voi kysellä suosituksia ettei tartte ihan ummikkona mennä kauppaan kokeileen, koska kukaanhan ei kokeilematta efektejä osta... eihän?
professori
26.06.2007 13:31:46

tässä on kyllä kovasti järkeä. en olekkaan eri efektejen perässä (vaikkakin wahi olis kiva), lähinnä olen vaan sen särön ja cleanin lennostavaihtamisen perässä. kaikki neuvo ja tieto otetaan kuitenkin vastaan.
professori
26.06.2007 13:35:31
kävin kuuntelee tuosta grunge-pedaalista samplet, hyvät on säröt, mutta ei ratkaise cleaniongelmaa. + eikös tuo soundi huijaa kun nuo samplet on todennäkösesti soitettu puhkivehkeen kautta?
Umas
26.06.2007 13:38:54 (muokattu 26.06.2007 13:41:43)

kävin kuuntelee tuosta grunge-pedaalista samplet, hyvät on säröt, mutta ei ratkaise cleaniongelmaa. + eikös tuo soundi huijaa kun nuo samplet on todennäkösesti soitettu puhkivehkeen kautta?

Mun mielestä kanavan vaihtopedaali mitä tossa ehdotettiin on järkevin ratkaisu, ja opiskelet lisää siitä sun vahvarista.
Mikä niissä cleaneissa on vikana? Et ole löytänyt hyviä vaimitä? Noikin jutut riippuu sun kitarastas sekä vahvarista.
Soundit muuttuu riippuen millä ja minkä läpit soittaa... onko singlecoilit vai humpuukit. yms.
edit. eli jos ostat purkin pelkästään niin pidät siitä linestä säädöt kliineillä. ja tsilleen. Eli ei kannata laitella säröjä hirveesti päällekkäin... menee muhjuksi.
edit2. en ole hyvä selittämään =D ..ehkä joku tulkkaa
professori
26.06.2007 13:44:11
Viittiskö joku vaikka selvittää näitten nappien tarkotukset tuossa mun vahvistimessa jos vaikka se auttas mua tuon soundihomman kannalta. Ehkä sillon riittäs tuon 30€ ryvelli.

Drive
Bass
Mid
Treble
Chan vol
IhmeHeebo
26.06.2007 13:46:46
Viittiskö joku vaikka selvittää näitten nappien tarkotukset tuossa mun vahvistimessa jos vaikka se auttas mua tuon soundihomman kannalta. Ehkä sillon riittäs tuon 30€ ryvelli.

Drive
Bass
Mid
Treble
Chan vol

Kannattaa kääntää kaikkea ja kokella aina miltä kuullostaa
Ei kukaan voi sanoa mistä pidät
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Umas
26.06.2007 13:51:03 (muokattu 26.06.2007 13:52:09)

Drive
Bass
Mid
Treble
Chan vol

Drive= Särön määrä
Bass= basson taajuus
Mid= middle basson treblen välillä
Treble= kirkkaanpi
chan vol= kanavan voluumi

Bass, mid ja trebillä muokataan kitaran matalia ja korkeita taajuuksia. Ja se sun soundi löytyy vaan niitä kokeilemalla. Pistä ekaksi kaikki pois ja sitten lisää niitä sitä mukaa mikä kuullostaa hyvältä
edit. siis lisäät vuorotellen aina enemmän ja enemmän. jotkut tekee niin että pistää kaikki täysille ja vähentää, mikä voi olla helpompaa...
professori
26.06.2007 13:51:14
joo mut mitä nuista oikeestaan ees tapahtuu, mikä nuiden merkitys on?
Umas
26.06.2007 13:52:32 (muokattu 26.06.2007 13:55:20)

joo mut mitä nuista oikeestaan ees tapahtuu, mikä nuiden merkitys on?

Kokeile niin huomaat.
edit. pistä vaikka kaikki täysille ja ota bassot 0 sit mid,0 ...jne.
edit2. tuossa LedZep säädöt: http://www.tonesettings.com/tone/Line_6/20/24/Led_Zeppelin.html
ja muutama muukin... aloita vaikkas noista.
IhmeHeebo
26.06.2007 13:56:23
Se on vähä nii et jokane löytää omat äänensä mistä tykkää
Umas
26.06.2007 13:57:27

Se on vähä nii et jokane löytää omat äänensä mistä tykkää

Nimen omaan mutta jos ei tiedä tarkalleen miten etsiä ja mitä haluaa niin kannattaa ottaa joku pohjaksi mistä lähteä sitä muokkaamaan
IhmeHeebo
26.06.2007 13:58:57
Nimen omaan mutta jos ei tiedä tarkalleen miten etsiä ja mitä haluaa niin kannattaa ottaa joku pohjaksi mistä lähteä sitä muokkaamaan

Esim kun sain ekan kunnon wahwarini yritin etsiä Metallica tyylisiä säröjä vaikka siitä ei mitään tullutkaan, oon tyytyväinen niihin millä soitan
tenkainen
26.06.2007 14:00:12

kävin kuuntelee tuosta grunge-pedaalista samplet, hyvät on säröt, mutta ei ratkaise cleaniongelmaa.

Ratkaisee, jos vahvistimessa on puhdas soundi, niin tuon päälle polkaisemalla saa särön, ja pois polkaisemalla puhtaan.

+ eikös tuo soundi huijaa kun nuo samplet on todennäkösesti soitettu puhkivehkeen kautta?

Ei niistä tiedä, osa Digitechin sampleista on äänitetty suoraan niistä pedaaleista, väittävät he. Ja jälkikäsittelyä tietokoneella on varmasti tehty.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)