Aihe: Fender Highway 1 One Telecaster, Risut ja Ruusut tänne
1 2
redneck
04.06.2007 22:00:32
Itselläni on kolme vuotta sitten ostettu HBT HW 1 TELE ja olen ollut siihen todella tyytyväinen!!! Ihmettelen kovasti joitakin kyseenalaistavia kommentteja yleensä netissä, koska ne on kokonaan tehty Ameerikassa eikä niissä ole Mehiko osia tahi Korealaista tuotanto-osaa. Oman Teleni mikit on Alnicot ja mitä hot hot juttuja lienee muita, mutta standarti TELE mikit aivan totta tosiaan Kaliformiasta. Virittimet on Shallerin Fenderille suunnittelemat niin ikään Kaliforniassa työstetty, koppa on leppää ja sekin on Kaliforniasta ja sattumalta se on vain satiini lakattu eikä monikerroskiillotus menetelmällä tehty kuten Standardeissa tai Classikeissa...

HW Telet on aika lailla samoja mitä standardit mutta vain viimeistelemättömämpiä, enemmän ehkä koneella työstettyjä mutta omani kaulassa riippuneissa lipareissa luki Hand made, joten niinkai sitten. Kitarat kehittyvät ja parempia malleja tulee kaikenlaisine kilkkeineen mutta perus TELE pysyy...Ja sitä HW tosiaan on...

Ja se on AITO Fender, eikä kopio...
jpousi
06.06.2007 22:44:34
Minulla on kans HW1, väriltään sunburst ja sitä uusinta sukupolvea. (Toisena Telenä on minulla krominpunainen Meksikon Standard, johon olen laittanut 69 Thinline tallamikin plus vintage-tallan sekä Glendalen tallapalat.)

Uuden HW1-kitarani bodyn käsittely on ohut nitro-lakka. Se kuluu aika äkkiä, mikä on ollut tarkoituskin. Tosin itse käsittelen kitaroita niin nätisti, että lakkaus ei ole lähtenyt pois mistään kohdasta.

HW1 Teleni soundaa tosi hyvältä! Soitan useimmiten mikinvalitsin keskiasennossa, mutta kaikki kolme asentoa toimivat eri tilanteissa hyvin. Kokemusta on 5-6 Telecasterista vuosien varrelta (ja Stratoista, Gibukoista, Washburneista, Fenkku-kopioista, Danelectroista...) Mikkipuolella olen kokeillut mm. DImarziota ja erilaisia Seymour Duncaneita. Vaan uuden HW1:n Alnico III-magneeteilla varustetut perusmikit ovat passelit ja melko hotit.

Eli HW1 toimii semmoisenaan ainakin linjalla Detroit Cobras-Johnny Cash-Chicago Blues-Hellacopters. Sopivalla vahvistimella lähtee kyllä vaikka minkälainen mörinä. Itse olen tykästynyt yhdistelmään Fender Telecaster+Fender Super 60+lisäkaappi. (Eipä sitä yhdistelmää tarvinnutkaan etsiä kuin parikymmentä vuotta...) Kielisetti voi olla toki joku 9-sarjalainenkin, mutta suosittelen vähän paksumpaa 10-52-settiä.

Eli jos haluaa edullisen perinteisen USA-telen, niin HW1 on mainio valinta. Esimerkiksi American Standard on kalliimpi kuin HW1 eikä edes ole "stadardi". American Standardiin ei voi vaihtaa vintage-tallaa: ruuvien reiät ja jopa body-through-reiät ovat siinä aivan eri paikoissa kuin perinteisissä Teleissä.

Huom: Silti aivan perus-Meksikon Standard on kelpo peli. Siihen on helppo ja halpa vaihtaa talla ja pikkaisen paremmat mikit.

HW1:een taas ei oikeastaan tarvitse vaihtaa mitään. Somistusta voi toki tehdä ja asentaa vaikka haluamansa värisen pleksin. Omani on jenkkiläisen Eldorado-firman tekemä ja aidosta lehmännahasta askarreltu. Jihaa!
Jopas lähti!
redneck
06.06.2007 22:53:23 (muokattu 06.06.2007 23:00:42)
Olen täysin samaa mieltä, oma instrumenttini on minun kitara kategoriassa ykkönen, etumikin sumea klangi (tone nollissa) ja sooloilu Wahilla tekee tosi makeaa saundia, kuulautta löytyy myös ja takamikillä saa ihan hyvät kyydit myös. Tele on monien ammattilaisten mielestä dobron serkku ja sen saundeja saa kivoilla nikseillä. Itse soitan bluesia ja Gospelia niin se on minulle ihan se paras työkalu ja olen hankintaani enemmän kuin tyytyväinen.

Omaan Tokain Zakk Wylde mikeillä terästetyn (lisätty jälkeenpäin) Love Rockin, ja sillä sujuu grungematto ja muut rankemmat saundit...Kopio Telejä on ollut myös mutta HW sarjan myötä oli mahdollisuus silloin kun se julkaistiin ostaa AITO ja se sitten on myös sen tuntuinen ihan omilla Alnico mikeillään. Se joka TELE saundista tykkää saa varmasti vastinetta rahoilleen HW perheestä ja aivan kuten edelläkin mainittiin Mexico malleista, minusta niiden kohdalla on muutenkin sama onko se tehty rajan tuolla vai tällä puolen. Mutta kun oli mahdollisuus täyttää TELE unelma niin ostin sen AIDON.
Vie vuorille tää viesti...
Aksunski
24.06.2007 20:26:56
Onko teidän mielestä täs HW1 sarjan teles hyvä talla? Olisko kenelläkään tietoa että voisko tommoseen vaihtaa jotain muuta telen tallaa jos sen on huono?
''Siinä on enemmän sellast jytinää... Teksasii.''
Aksunski
01.07.2007 18:39:46
Se joka TELE saundista tykkää saa varmasti vastinetta rahoilleen

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0111260304

tuosa fenderin virallisilla sivuilla sanotaan et toi (upgrade) version saundi on samaa luokkaa kuin klassisessa stratocasterisa eli oliskohan noita ''ei upgrade'' versioita vielä uutena myynnis? jos haluaa edullisen jenkin josa on aidon telen saundi.
''Siinä on enemmän sellast jytinää... Teksasii.''
rock-kukko
01.07.2007 19:52:30
mulle olis kohta tulossa tommonen uus, 60's tele, meksikolainen. Voisko kukaan heittää mitän kommenttii niistä?
kalle-w
01.07.2007 23:12:03
mulle olis kohta tulossa tommonen uus, 60's tele, meksikolainen. Voisko kukaan heittää mitän kommenttii niistä?

Onneksi olkoon, ostit aidon Fenderin etkä japanilaista. Nuo 60's sarjalaisethan ovat hyväsoundisia kitaroita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)