Aihe: Hyviä soittajia?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
assassin
19.01.2004 15:49:23
Mikä siinä Derek S:n tyylissä on niin omaperäistä?

Otetaan huono kitarasample, laitetaan siihen ihan helvetisti säröä ja sitten väännetään soiton aikana niin pirusti Tritonin joystickia ettei saa mitään selvää.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Juho L
19.01.2004 16:13:54
Otetaan huono kitarasample, laitetaan siihen ihan helvetisti säröä ja sitten väännetään soiton aikana niin pirusti Tritonin joystickia ettei saa mitään selvää.

Indeed!
"Urani loppuu tähän!", sanoi jazz-tähti ja räjähti bossanovana.
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mart-t
19.01.2004 17:38:07
Roy Bittan on kans kova tiluttaan. Kunnelkaa vaikka Dire Straitsin "Making movies"-levyä.

Ja sit kaikista kovin tiluttaan on Mitchell Froom, jonka urkusoolo kappaleessa "Don't dream it's over" on sairaan nopee.

Ja sit kaikista eniten kovin tiluttaan on Michael Boddicker, joka _ohjelmoi_ kappaleeseen "Black or white" sen väliosan.
Juho L
19.01.2004 17:59:50
Ja sit kaikista eniten kovin tiluttaan on Michael Boddicker, joka _ohjelmoi_ kappaleeseen "Black or white" sen väliosan.

Ja ohjelmointitaidot tekevät hyvän soittajan?
   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mart-t
19.01.2004 18:18:05
Ja ohjelmointitaidot tekevät hyvän soittajan?

No sitähän mä yritin vähän noilla alaviivoilla hienovaraisesti vihjailla, että ei tässä nyt itsekään ihan suurimpia uuden koulun tilu-faneja olla :)

Mut se Froomin Hammond-soolo siinä "Don't dream..." biisissä on musta oikeasti hyvä.

Hieno kaari äijältä, joka mun käsittääkseni on kuitenkin kitaristi/tuottaja enemmän kuin kosketinsoittaja. Korjatkaa, jos oon väärässä.
Rantsu
19.01.2004 18:26:11
Roy Bittan on kans kova tiluttaan. Kunnelkaa vaikka Dire Straitsin "Making movies"-levyä.

Mä olen kanssa aina ihaillut sitä "Tunnel Of Love" -biisin loppuarpeggiotilutusta.
Suomi soittaa humppaa.
Rantsu
19.01.2004 21:14:27
Ja mun tehtäväksi jää sitten luetella niitä klassisen puolen virtuooseja?

Eiks ne oo kaikki virtuooseja??? :)
Suomi soittaa humppaa.
Juho L
19.01.2004 22:08:24

Se, että on virtuoosi klassisella puolella, tarkotitaa sitä, että on liian hyvä soittamaan kaksikätiseksi ihmiseksi.
baron
20.01.2004 02:56:22

Ja mun tehtäväksi jää sitten luetella niitä klassisen puolen virtuooseja? Noh, ensinnäkin nämä kaikkien tuntemat virtuoosit Vladimir Horowitz ja Artur Rubinstein. Rahmaninov, Hoffmann, Richter. Perahia ja Sokolov. Suomalaisista Boganyi, Siirala ja Satukangas. Siinä suosikkeja. Joo, ja jazzin puolelta Lenni ja Iiro (hyvä myös klassisessa!!)

Sä unohdit mun suuren idolin "Liberacen"!
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
pianistityttö
20.01.2004 17:00:36

Ai kaikki klassisen soittajat?? Ei todellakaan...:)
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Arthur Rubinstein-
pianistityttö
20.01.2004 17:02:18
Sä unohdit mun suuren idolin "Liberacen"!

Damn! :D No sä lisäsit sen omaan listaas.
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Arthur Rubinstein-
Rantsu
21.01.2004 09:54:58 (muokattu 21.01.2004 10:18:05)
Ai kaikki klassisen soittajat?? Ei todellakaan...:)

Tarkoitin siis ainakin tällaiseen humpansoittajaan verrattuna.
Suomi soittaa humppaa.
baron
21.01.2004 11:24:18

Tarkoitin siis ainakin tällaiseen humpansoittajaan verrattuna.

Kyllä humpansoittajalla on sellaista ammattitaitoa, että hyvälläkin klassikolla on vaikeuksia pärjätä humppabändissä.
Ne ovat niin eri asioita.
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
U.Honey
22.01.2004 12:19:46
Jostain syystä mulla on suosikkikitaristit, basistit jne. hyvin järjestyksessä mutta keyboardisti-listaa ei meinaa syntyä. No, tässä nyt joitain:

Keith Jarrett
Lyle Mays
Michel Camilo
Alan Pasqua
Bruce Hornsby
Children of Baron, the ultimate musical experience!
kede
22.01.2004 17:13:54
Chick Korea
Valentina Lisitsa
Jens Johansson

Iiro Rantala
Seppo Kantonen
Aivokalvo
22.01.2004 18:16:26
Jukka Gustavson, Esa Kotilainen, Safka jii en ee..
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
baron
22.01.2004 22:23:42 (muokattu 22.01.2004 22:25:57)

Errol Gardner
Thelonius Monk
Fats Waller
Jimmie Smith

"Cladon" Anderson
Seppo Sädevuo
Pentti Hietanen
Ronnie Kranck
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Toad
02.02.2004 19:48:10
Ernon listaa sivuten Tony Banks (Genesis), Peter Bardens, Jon Lord, Jukka Gustavson, Gary Brooker (Procol Harum), Tom Coster (Santana). Ja jos DT:stä täytyy puhua niin Kevin Moore sitten. Eli biisi, fiilis ja tyylitaju tekniikkahirmuja ennen...:)
Esteetikko
03.02.2004 02:30:53
Ehdottomat idolini Johnny "Hammond" Smith ja Jukka Gustavson.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)