Aihe: Halpa neckthru
1 2
Juunsku
19.01.2004 09:36:17

Kertokaapas viisaina ihmisinä joku halpa neckthru kitara. Hintaluokkaa 1000-1500 eskoa. Siinä ois myös 24 neljä nauhaa mutta ei floikkaa.. Oon itse koittanut etsiä vastaavaa mutta kun ne tahtoo olla sit jo custom malleja..

Kyllä se varmaan jossain vaiheessa pitää custom death angel laittaa, mut se vaan tarvii halvimmassakin tapauksessa 2500eskoa..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
askomiko
19.01.2004 09:46:20
Ei heviskitara, mutta käytännössä neck thru on flaxwood! Ostakko multa superb-hevikitaran? Et, koska ei ole neck thru. Nonii.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
skebajaba
19.01.2004 10:03:52
Ei heviskitara, mutta käytännössä neck thru on flaxwood! Ostakko multa superb-hevikitaran? Et, koska ei ole neck thru. Nonii.

ite ostin ibanezin rs-1500 customin, nechthru vehje on...joku vaan ties kertoo ettei niitä kitaroita oo tehtykään ku vajaa 500 kysyin sit kitarapajalta tosta tuotanto määrästä ja sanoivat et ihan mahdollinen määrä tuo on...

niin itse kysymykseen..tolla rahallahan saa paremman Randy Rhoads kitaran ja niissähän on neck thrukin...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
fox
19.01.2004 10:12:30

Kertokaapas viisaina ihmisinä joku halpa neckthru kitara. Hintaluokkaa 1000-1500 eskoa. Siinä ois myös 24 neljä nauhaa mutta ei floikkaa.. Oon itse koittanut etsiä vastaavaa mutta kun ne tahtoo olla sit jo custom malleja..

Jaa-a, tuohon hintahaarukkaan sopii, jos iällä ei oo väliä, ainakin Ibanezin Musicianit..24 nauhaa, ja niin pois päin. ICW:n hintataulukon mukaan MC300-MC500 mallit vaihtelee välillä 599-1075 e, yhdessä ranskalaisessa musiikkiliikkeessä on parhaillaan myytävänä 700 eurolla MC400. Ovat sieltä 1977-78 alkaen..vuosimalliltaan.
Antti
19.01.2004 10:18:34

Ei tuossa flaxwoodissa ole neckthru. Siinä on muistaakseni kaula ja runkokin jo eri materiaalia. Sivuilla myös lukee, että kaula on liitetty runkoon jollain 3-D liimaliitoksella.
Putkisärö ja se on siinä
Juzzu
19.01.2004 10:26:28
No neck-thru ja long-neck tenonin ero on kyllä aika teoreettinen, varsinkin jos long-neck-tenon on mallia "ed roman" jossa kaula mänee jo het tallankin taakse.
http://www.edromanguitars.com/tech/neck_tenon.htm
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
skebajaba
19.01.2004 10:34:24
tommonen sunburst mallinen mulla on.

http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/blueibanez-83-RS-custom.htm

toi talla on kyl ihmeellinen laitos=)
fox
19.01.2004 10:43:03

toi talla on kyl ihmeellinen laitos=)

HardRockeri on lakeurenkuulu..kielten veto tuppaa rasittamaan tallapalojen intonaationsäätöruuvia poikkeuksellisen paljon. =)
Juunsku
19.01.2004 11:27:36

En oo ainakaan nähnyt 24 nauhasta neckthru rhandyä jossa ei olis floikkaa... Muuten oisin ostanut. Hevi keppiä tietenkin etsin. Longneck ajais saman asian ku neckthru, ainakin vaikuttais siltä..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
skebajaba
19.01.2004 11:50:34
HardRockeri on lakeurenkuulu..kielten veto tuppaa rasittamaan tallapalojen intonaationsäätöruuvia poikkeuksellisen paljon. =)

ihan hyvin se toimii, kun ostin ton niin siihen oli lisätty vielä noi kielilukot enkä sillä linkoa hirveesti oikeestaan yhtään=)
kalkkuna
19.01.2004 13:24:37
En oo ainakaan nähnyt 24 nauhasta neckthru rhandyä jossa ei olis floikkaa... Muuten oisin ostanut. Hevi keppiä tietenkin etsin. Longneck ajais saman asian ku neckthru, ainakin vaikuttais siltä..

RR5 on se mitä etsit, jos nyt välttämättä kiinteä talla pitää olla.
apuri
19.01.2004 14:19:08
Jackson SLSMG tai vaikka LTD K-500 tai H-1000.
D-Kay
19.01.2004 14:52:55

En oo ainakaan nähnyt 24 nauhasta neckthru rhandyä jossa ei olis floikkaa...

Ei taida randya muutenkaan saada 24-nauhasena. Paitsi customina.
Vaihdetaan: Boss CH-1
askomiko
19.01.2004 16:36:49 (muokattu 19.01.2004 16:37:24)
Ei tuossa flaxwoodissa ole neckthru. Siinä on muistaakseni kaula ja runkokin jo eri materiaalia. Sivuilla myös lukee, että kaula on liitetty runkoon jollain 3-D liimaliitoksella.

Ei olekaan, siksi kirjoitinkin käytännössä. Liitos kun on olemattoman sujuva. Ibaneesin neck thru RG:n saa ~1700:lla.
blöö
19.01.2004 18:56:06

Panostat ihan vähän lisää ja ostat ESP Horizon NT/NT II.
Itse aattelin ostaa seuraavaks Horizon FR II punaisen version.
HeavyMachinery
19.01.2004 20:05:17

Mitä järkeä on ostaa neck-thru sähkis ja maksaa ittensä siitä kipeäksi ? ei sen soundissa oo mitään eroa liima kaulaiseen vehkeeseen basso on taasen erimaailma ja no ehkä jos möyryyttää jossain A-vireessä, kertokaa minulle ihmeessä mikä niissä neck-thru jutuissa kiehtoo,... ?
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
fox
19.01.2004 20:19:30

kertokaa minulle ihmeessä mikä niissä neck-thru jutuissa kiehtoo,... ?

Esititpäs mielenkiintoisen kysymyksen. Mikä missäkin ketäkin kiehtoo, kas kun soittajat on sellaisia yksilöitä, että ne saattaa pistää (vähätkin) rahansa johonkin sellaiseen mitä taas joku toinen pitää täysin turhana. Toki niissä ei voi ainakaan tieteellisesti mitään eroa hyvään liimakaulaliitokseen pitkällä tenonilla esittää, mutta hei, kaipa se on se kaulaliitoksen puute ja sen vuoksi sellainen heel-less tunne, myös soololovet voidaan viedä melko syvälle, koska ei tarvita sitä liitosta tukevaa puuta. Yleensä,koska neck-thru-kaula on laminoitu eksoottisista ja tarkoituksen mukaan valikoiduista puista, niin tulee sellainen "huippukitara"fiilis soittajalle. Henkimaailman hommiahan tuo suureksi osaksi on, mutta hei, suuri osa "soundeista" pohjaa ainakin joltakin määrittelemättömältä osa-alueeltaan tuonne "psykofysiikan" puolelle ellei suorastaan mielikuvamaailmaan. Kyllähän noita smooth-heel kaulaliitoksiakin on, suosittelisin tutustumista varhaisempiin Ibanez Artisteihin, jos eivät ole aikaisemmin tulleet tutuiksi. Ne vaan ne neck-throughit on...no, semmoisia kuin on. Kyllähän Gibsonin Firebirdikin herättää tunteita, ja ihan äärilaidoilta. Silti taas nykyisin näkee niitä aikas monella. J.Wintteri ei taida nykyään enää niin paljon soitella...
askomiko
19.01.2004 20:33:29
Harva asia on niin turha kuin nauhat 23 ja 24. Paitsi tietysti 25.
Vilhelmus
19.01.2004 20:34:29

Harva asia on niin turha kuin nauhat 23 ja 24. Paitsi tietysti 25.

Höh, sä et oo vaan soittanut tarpeeksi heviä.
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)