Scorba 06.06.2007 20:10:22 | |
---|
Kiipparieni livemiksaukseen käyttämäni Behringerin UB1002FX kesti alle vuoden ja näillä näytöillä (= kovasti kohinaa ja rahiseva Ctrl Room Out -potikka) en halua uutta Behkua ostaa. Onhan näitä vaihtoehtoja, mutta kun kaikki ovat samassa epäilyttävän halvassa hintaluokassa. Vaatimuksena olisi pieni koko että mahtuu pulmitta alimman synan päälle ja neljä stereokanavaa. Neljä mikkikanavaaa tuo jo liikaa leveyttä. Tällaiset ovat pistäneet silmään: Tapco by Mackie MIX 120 http://www.thomann.de/fi/tapco_by_mackie_mix_120.htm Alto AMX120 http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=127& Sellainen kuningasajatus olisi löytää niin laadukas mikseri ettei sitä tarvitsisi puolen vuoden välein vaihtaa, joten saisi maksaa vähän enemmänkin. Nämä mainitsemani kaksi vaihtoehtoja näyttävät ihan lupaavilta, mutta mahtaakohan Tapco tai Alto saada laatutuotetta tehtyä samaan hintaan sen paremmin kuin Behkukaan? T. Scorba |
Antti1 06.06.2007 23:20:01 (muokattu 06.06.2007 23:22:21) | |
---|
Mä suosittelisin ihan persetuntumalla tuota Soundcraftin Compactia. Se tosin on vähän leveä vempain. EDIT: Toinen varmasti hyvä on Soundcraftin Spirit M4, mutta ei se kyllä tuota pienempi ole... OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Reddie 06.06.2007 23:25:24 (muokattu 06.06.2007 23:25:35) | |
---|
|
multipaavo 07.06.2007 02:19:14 (muokattu 07.06.2007 02:19:25) | |
---|
Kiipparieni livemiksaukseen käyttämäni Behringerin UB1002FX kesti alle vuoden ja näillä näytöillä Tapco by Mackie MIX 120 Tsaah... Seminaarihommissa on tullu rapsuteltua Mackien pikkutiskillä kokolailla useasti ja niissä on ollu luotto kohdallaan. Altot on ihan samaa paskaa ku Behringeritkin, joten noista kahdesta suosittelen Mackietä. En tosin tiedä mikä tämä Tapco juttu on, paremmin tietävät voinevat valottaa... Ja Soundcraft on Soundcraft :-) Olennaista on kuljettaa tiski asianmukaisesti, eli casessa (suosittelen PeliCasea) ei heittää sitä esim. putkikassin pohjille piuhanyyttien alle, miten oon nähnyt aika monen soittajan tekevän :p -Paavo Liian paljon päätetehoa on aivan oikein |
stnprkl 07.06.2007 08:04:30 | |
---|
Yamahalla oli joskus muinoin joku laite mallia jotain 802 tai sinne päin, mikä siis oli puhtaasti kiipparimikseri eli räkkilevyinen muistaakseni kahden unitin n. 15 cm syvä purkki joka käsitteli pelkästään stereo linjasignaaleja. mm. Deep Purplen Lordilla oli moinen eli ei kait mikään ihan kauhean epävarma peli. Säätöjä siinä oli bass, treble, pan, ja vol nämä siis per kanava ja kanavia oli kahdeksan stereota. Luulis että jotain saman tyyppisiä olis vieläkin. Ne liut ei kait ole kuitenkaan se "juttu". P.S. SoundcCraftin EPM-sarjasta on hyviä kokemuksia tosin vähän järeen kokonen kun siinä on niitä mikkietusia mitä et kaivannu. Viltsu
audiokantaja |
v_m_kangas 07.06.2007 10:51:46 | |
---|
Ite olen käyttänyt tuollaista: http://www.thomann.de/fi/phonic_am_440.htm En satavarma ole oliko mallinumero sama, mutta tuo mun on jo aika vanha. On pelannut hyvin eikä suhise. Juuri sopivan kokoinen keikkapianon päälle. Voipi olla kyllä tuurin kauppaa näissä hintaluokissa. Itse en enää pidä noita Mackien halpiskamoja sen kummempina kuin Altoa ja Phonicia. Toisena pikkumikserinä (monska käyttöön) mulla on Yammun tiski. Vastaavan kokoinen kuin Phonic (vähän 'pitempi'). Siinä huonona puolena, verrattuna Phoniciin se, että kaksi Auxia on kytketty samaan nappiin! Tosi paska systeemi. Ruuvi vasemmalle Aux1, keskellä kiinni, ruuvi vasemmalle Aux2. Kaikenlisäksi ei ole master säätöä Auxeille lainkaan. Humppaa tai soita humppaa |
stagestar 12.06.2007 23:42:31 | |
---|
Yamahan MG sarjan pikku mikserit ! Uskon että vastaavalla rahalla et parempaa saa. Tsekkaappa ne ! rok rok !!! |
Yamahan MG sarjan pikku mikserit ! Uskon että vastaavalla rahalla et parempaa saa. Tsekkaappa ne ! Mulla on ja hyvin toimii. Allekirjoitus |