Aihe: Hyvät "rinnakkaislyttääjät"
1
Timo JM
24.06.2007 01:21:46

Onko kukaan tehnyt havaintoja plugin kompuroista jotka toimisivat erityisen hyvin juuri tietyissä paikoissa silloin kun haetaan sopivan törkeetä lyttäystä rinnakkaiskompressoinnissa? Eli mikä toimisi hyvin esim. rummuissa, skitoissa, laulussa jne.

Itse olen käyttänyt monessa paikassa mm. tätä:
http://www.solid-state-logic.com/st … info.php?cPath=2&products_id=29
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Mikael
24.06.2007 10:56:23

1176 on yleensä luottovalinta ainakin rummuille.
Inhimillisyys on hyve.
Esp
24.06.2007 12:31:19

1176 on yleensä luottovalinta ainakin rummuille.

Jos plugaripuolelta mennään, niin noi 1176 ja mc77 plugarit toimii oikein hyvin, siis rummuille. Rautana tykkään DBX:n 162:sta, jolla saa todella törkeän kuuloista lyttäystä aikaiseksi, siis nimenomaan tällä vanhalla mustalla versiolla, en ole kokeillut näitä uusia. Saman firman 163X on myös erinomainen peli tähän käyttöön, jossain sitä kuvailtiin samankuuloiseksi tuon 1176:n kanssa, mutta vähemmän hifiksi ;)

Noilla yleensä mennään, tosin kaikkihan riippuu siitä mitä haetaan ja mistä sitä yritetään työstää...
Täh?!?
Daunt
24.06.2007 13:32:43
Aika usein LiquidMixin Leveler (LA-2A) Limiter-moodissa. Se Antressin ilmainen versio taisi olla myös ihan asiallinen?
kivi
24.06.2007 18:06:17
Noi molemmat mainitut, 1176 ja LA2A, toimivat kyllä hyvin sitten kun pitää valmiiksi hyvin yhteensoivaa matskua liimata kokonaisuudeksi. Pro tools -puolella Maxim on asiallinen. IMHO paras LA2A-mallinnus löytyy UAD:n kortilta, jos aitoa rautaa ei satu olemaan käytettävissä.

Mä lähtisin kuitenkin sellaisista kompuroista joissa pystyy mahdollisimman tarkkaan säätämään attackin ja releasen, eli optokompurat, putket ja fiilisvermeet ovat poissa laskuista. Tässä plugarit ovat omiaan - vaikka soundi ei aina vastaa aitoa rautaa, korvaa tarkka synkka musiikin kanssa tuon ongelman monin verroin.
Onkos millään valmistajalla hyvää plugia DBX160:stä? Onko JoeMeekejä jo plugeina - niillä on aika kiva parittaa bassari ja basso..?

Sitten kun rytmi on kunnossa, on hyvä laittaa loppuun noita musikaalisempia, epätarkempia kompuroita.

Mutta jos pitäis suositella jotain, en oikein osaa. Sanoisin, että useimmissa tapauksissa homma hoituu tekemällä sillä mitä jo on, eikä tarvitse ostaa uutta kamaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Timo JM
24.06.2007 18:32:10

Näistähän oli täällä jo oma ketjukin mutta onko niillä mitään muuta yhteistä esikuviensa kanssa kuin ulkonäkö?

http://antress.myweb.hinet.net/

Eli onko noi edes sinne päin?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
kivi
24.06.2007 19:09:07

Eli onko noi edes sinne päin?

En osaa sanoa, en oo vielä ehtinyt kokeilla kun on mennyt viime ajat ei-vst-yhteensopivassa ympäristössä.

Sen sijaan voin rehellisesti sanoa, että melkein kaikki perusprosessointitarpeet hoituvat Kjaerhus Audion ilmaisella Classic-sarjalla aivan tyydyttävästi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
jannu
24.06.2007 19:28:17
Onko JoeMeekejä jo plugeina - niillä on aika kiva parittaa bassari ja basso..?

Onhan niitä ollut jo ihan hyvän tovin.
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain
kivi
24.06.2007 19:41:31
Onhan niitä ollut jo ihan hyvän tovin.

Eikun niin onkin, mitähän mä ajattelin.

Kaikkea on plugeina. Jotkut jopa kuulostaa samalle.
(Handsome Dick Manitoba)
Mikael
24.06.2007 20:55:36 (muokattu 24.06.2007 20:56:29)

Eikun niin onkin, mitähän mä ajattelin.

Kaikkea on plugeina. Jotkut jopa kuulostaa samalle.

Ainakaan BF:n SC2 ei kuulosta samalta kuin Joemeekin SC2, vaikka toisaalta onkin ihan käyttispeli.
Inhimillisyys on hyve.
Locrian
25.06.2007 08:35:22
Ainakaan BF:n SC2 ei kuulosta samalta kuin Joemeekin SC2, vaikka toisaalta onkin ihan käyttispeli.

Ei kuulosta ei. Mä en hirveesti diggaile tota BF:n SC2:sta ainakaan luovaan ekutukseen. Jotenki liian "karski" mun makuun- kaikesta tulee jotenki helvetin tiukkaa pienilläki korostuksilla. Sopii varmaan moniin juttuihin mut harvoin päätyy mulla ruudulle.

Muakin kiinnostais löytää joku hyvä plugarikorvike DBX 160-sarjalaisille. Jos löytyy esim. hyvä mallinnos 160X:stä niin tänne vaan viestiä: ostan heti.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Mikael
25.06.2007 09:43:23

Ei kuulosta ei. Mä en hirveesti diggaile tota BF:n SC2:sta ainakaan luovaan ekutukseen. Jotenki liian "karski" mun makuun- kaikesta tulee jotenki helvetin tiukkaa pienilläki korostuksilla. Sopii varmaan moniin juttuihin mut harvoin päätyy mulla ruudulle.

ekutuksen? SC2:han on siis kompressori...
Inhimillisyys on hyve.
Locrian
25.06.2007 09:46:28
ekutuksen? SC2:han on siis kompressori...

Aa joo meitsin moka. Rupesin vaan heti kelaamaan fiiliksiä Joen eq:sta.
Mikael
25.06.2007 09:49:33

Aa joo meitsin moka. Rupesin vaan heti kelaamaan fiiliksiä Joen eq:sta.

Juu, se EQ on vähän sellanen efektipurkki, joka joskus sopii mut usein ei. Korostushommiin välillä ihan jees mut mikään korjain se ei ole...
Inhimillisyys on hyve.
Locrian
25.06.2007 10:12:37
Ainakin LiquidMixistä se löytyy. Alkuperäisestä ei ole kokemusta, joten en osaa sanoa laadusta.

Hmmm. Liquid mixistä oon kuullut paljon hyvää ja iteltäni löytyy orkkis 160x. Vertailun paikka saattas olla kohdillaan...? Ymmärtääkseni jäbä vaikuttaa PK-seudulla?
Daunt
25.06.2007 20:42:47
Hmmm. Liquid mixistä oon kuullut paljon hyvää ja iteltäni löytyy orkkis 160x. Vertailun paikka saattas olla kohdillaan...? Ymmärtääkseni jäbä vaikuttaa PK-seudulla?

Mikäs siinä, laita pikaviestiä.
sami_sumea
25.06.2007 21:51:16

Näistähän oli täällä jo oma ketjukin mutta onko niillä mitään muuta yhteistä esikuviensa kanssa kuin ulkonäkö?

No ei varsinaisesti, mutta noissa on oma soundinsa (erityisesti tuossa 1176 ja LA-2a-klooneissa) joista tykkään.

Huom! Sellaisen jutun huomasin itse, että noiden uudemmat päivitetyt versiot eivät mielestäni soundaa lähellekään niin hyviltä kuin ensimmäinen release.. En tiedä mitä tuolla on muutettu, mutta "potku" jää puuttumaan noista uusista.

...
"Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
Esp
26.06.2007 00:55:50

No ei varsinaisesti, mutta noissa on oma soundinsa (erityisesti tuossa 1176 ja LA-2a-klooneissa) joista tykkään.

Huom! Sellaisen jutun huomasin itse, että noiden uudemmat päivitetyt versiot eivät mielestäni soundaa lähellekään niin hyviltä kuin ensimmäinen release.. En tiedä mitä tuolla on muutettu, mutta "potku" jää puuttumaan noista uusista.

...

Vintage plug-init...

Eikös monet väitä, että nää ihan rauta re-issuet eivät myöskään soundaa samalta kuin vanhat ;)
(en tiedä, koska en ole koskaan päässyt rinnan kokeilemaan, kyllä toi LA 2A re-issue ainakin toimii helvetin hyvin, jos ei ole alkuperäistä siinä rinnalla :P)
Täh?!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)