Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 540 41 42 43 44167 168 169 170 171
Mika Antero
30.05.2007 10:27:25
Ritchie tuskin enää rokkia veivaa ja jos veivaa, niin tuskin Purplessa.

Veivaa se kuitenkin keikoilla Purplen biisejä ja ihan rokkisovituksina vielä.
"Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla." Melkore
Tigerstedt
30.05.2007 12:16:56

Veivaa se kuitenkin keikoilla Purplen biisejä ja ihan rokkisovituksina vielä.

Tiesin kyllä tuon, mutta hain lähinnä takaa sitä että Ritchie tuskin enää soittaa täysipäiväisesti rock-yhtyeessä, tekee rock-levyjä tai soittaa rock-keikkoja. :)
Still longing for fire.
MK73
04.06.2007 22:33:47
Ei ota Deep Purple auetakseen, vaikka haluaisinkin. Onhan kyseessä sentään kunnioitettava vanhan liiton rock-bändi. Äsken testailin Youtubesta niitä 70-luvun alkupuoliskon "kovia" pätkiä (mm. Speed king, No no no, Burn..) mutta ei. Mesoamista, uhoa ja taitavaa soittoa kyllä riitti. Jos homma hetkittäin toimikin, samassa joku fasaanikukko avasi suunsa ja pilasi kaiken. Ei vaan millään yllä samaan kastiin kuin Hendrix, Cream, Zeppelin, AC/DC ja ehkä Rainbow(kin).

Muutaman ihan hyvän biisin Purple on kuitenkin tullut tehneeksi. Pentti Hietas-vetoina käypästä tavaraa. (Tiedän että tästä lausunnosta silmille tullaan, mut kyllä mä kestän sen ;)
Coran
04.06.2007 22:38:21
Ei ota Deep Purple auetakseen, vaikka haluaisinkin. Onhan kyseessä sentään kunnioitettava vanhan liiton rock-bändi. Äsken testailin Youtubesta niitä 70-luvun alkupuoliskon "kovia" pätkiä (mm. Speed king, No no no, Burn..) mutta ei. Mesoamista, uhoa ja taitavaa soittoa kyllä riitti. Jos homma hetkittäin toimikin, samassa joku fasaanikukko avasi suunsa ja pilasi kaiken. Ei vaan millään yllä samaan kastiin kuin Hendrix, Cream, Zeppelin, AC/DC ja ehkä Rainbow(kin).

Muutaman ihan hyvän biisin Purple on kuitenkin tullut tehneeksi. Pentti Hietas-vetoina käypästä tavaraa. (Tiedän että tästä lausunnosta silmille tullaan, mut kyllä mä kestän sen ;)

Makuasioita, sano. Itselleni ei Zeppelin meinaa upota sitten millään, AC/DC vielä vähemmän. Ehkä sitä joskus oppii. :)
Mika Antero
04.06.2007 22:44:53
Pentti Hietas-vetoina käypästä tavaraa. (Tiedän että tästä lausunnosta silmille tullaan, mut kyllä mä kestän sen ;)

Täällä on jo aiemmin saanut lukea niin hämmästyttäviä mielipiteitä bändin musiikista, että edes tämä ei enää järkytä.

Paljoa.
Beyer
24.06.2007 21:11:46
Terveppä terve!

http://youtube.com/watch?v=BJCTrolF3CY

Kyseisen videon oon youtubeen uppinu ja nyt olis kiva tietää missä / milloin (muutaku '70) tuo on kuvattu.

Kiitoksia jos joku tietää!
Beyer/Jakoavain
rheinone
24.06.2007 21:44:10
Terveppä terve!

Kyseisen videon oon youtubeen uppinu ja nyt olis kiva tietää missä / milloin (muutaku '70) tuo on kuvattu.

Hieno veto. Kyä irtoo Gillanilta! Bläkkiskin muina miehinä Essillä vetenee, eikä ees totuttuun tapaan persettä pahemmin heiluta. Mahtavaa!
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
biibob
24.06.2007 22:11:22 (muokattu 24.06.2007 22:15:13)
Terveppä terve!

Tämä video löytyy mm. dvd:ltä Masters from the vault. Kyseessä on todellakin 1970 luvun keikka, ja kyseinen keikka on yksi niitä, jolloin bändi esitteli uutta materiaaliaan (Gillanin kanssa luotua In rock kamaa). Kyseinen keikka on kuvatta Granada tv-studioilla.Kyseisen tv-äänityksen muissa biiseissä on mukana yhä lukuisia mkI aikaisia tuotoksia, ja mm. mandrake root ja wring that neck ovat saaneet suurta (ansaittua) huomiota edustamalla sitä, millaista purplen keikat tuolloin olivat. Eli biisit venyivät helposti improvisointiin, jota saattoi jatkua useita kymmeniä minuutteja. Jostaikin tuo saattaa kuulostaa tylsältä, mutta näin ei todellakaan ole. Kannattaa ehdottomasti kuunnella purplen aivan early 1970 livejä, koska siellä on hyvä meininki bändin kesken ja paljon hyviä ideoita kuultavissa. Ja todellakin, Blackmore oli noihin aikoihin siirtymässä lopullisesti straton leiriin. ES335 soundaa kyllä hyvältä, erilaiselta kuin strato, mutta todella blackmore-maiselta. Nämä olivat myös niitä aikoja, kun ritchie vielä julkisesti kehtasi esiintyä ac30 laatikon edessä ^^

edit. vähän kirjoitusvirhettä
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
sirdickyj
24.06.2007 23:13:58
Hieno veto. Kyä irtoo Gillanilta! Bläkkiskin muina miehinä Essillä vetenee, eikä ees totuttuun tapaan persettä pahemmin heiluta. Mahtavaa!

paitsi biisihän on ihan kauhee
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
rheinone
24.06.2007 23:18:21 (muokattu 24.06.2007 23:28:14)

Jäbällä on vissiin vimonenkin makuaisti menny jussin riennoissa. Child In Time on parhaita jollei paras Purple-piisi ever.
biibob
24.06.2007 23:22:54

^^ Itsellenikään tämä biisiä ei joskus vuosia sitten meinannut aueta millään, mutta nykyään pidän kyseisestä biisistä todella paljon. Tosin ei tässäkään varmaan ole pelkästä "aukeamisesta" kyse, kaikki eivät pidä samoista biiseistä :) Omasta mielestäni biisi on yksinkertaisesti nero. Ei ole tullut toista aivan vastaavanlaista biisiä kyllä pinnalle tämän jälkeen. Ja Gillan tekee biisissä hienon vokaalisuorituksen (oma mielipiteeni). Erityishuomiota on myös annettava upealle soololle. Todella "puhdasta" soittoa Blackmorelta ja kuunnelkaa tuota tonea.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
rheinone
24.06.2007 23:31:46
täyttä teeskentelyä, muka-taiteellista hölmöilyä. When a blind man cries:kin on parempi, vaikkei läheskään yhtä kova ku Soldier of fortune tai Mistreated.

Meillä luikkii kissa välittömästi vuorille ku tulee ko. piisi. Ilmiötä tieteski buustaa meikäläisen silloin tällöin varsin kovaääninen falsetti"laulu".
sirdickyj
24.06.2007 23:34:53
Meillä luikkii kissa välittömästi vuorille ku tulee ko. piisi. Ilmiötä tieteski buustaa meikäläisen silloin tällöin varsin kovaääninen falsetti"laulu".

ilmankos on kämppä myynnissä!
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
sirdickyj
24.06.2007 23:42:14 (muokattu 24.06.2007 23:52:21)
...mainittakoon vielä, että MULLE tossa Gillanin aikasessa Purplessa ei ole kauheesti hyvää, kun diggaan Purplessa siitä groove-osastosta, ja snadista blues-vivahteesta, mitä Hughes ja Coverdale toi bändiin. Sitä kesti sen pari levyä, Come taste the band on hyvä, muttei oikeestaan tavallaan enää Purple-levy.

Gillanin aikana tuli mun mielestä kahdesta hyvästä levystä -Fireballll ja Machine head.- huolimatta liiaksi kauheita paskabiisejä, kuten Woman from Tokyo, Black night ja Strange kind of woman, jotka aiheuttavat vastenmielisyyttä olemalla klassikoita.

Varmaan Mark III:llekin olisi noita huonoja aikoja sattunut, mutta kun tekivät, raukat, 2 täydellistä levyä, joissa ei ole mitään huonoa, niin "maalisuhde" ratkaisee mulle pelin ton III:n hyväksi. Ja Gillan on mun makuun todella kypsä laulaja, Cocerdale ja Hughes kimpassa parhaimmillaan -eli Stormbringerillä, jolla tuottaja on vissiin luvannu Hughesille extra-kokkelit, jos tämä ei kilju- sellainen parivaljakko, että toista ei helposti historiankirjoista löydy. Toki huonoimmillaan sitten TODELLA huono.

Toisaalta; mua ei kannata uskoa, mun mielestä paras Here I go again-versiokin on se, missä Dan Huff soittaa kitaraa.

Tossa se muuten on, Rheinonen. Video jostain lastenleffasta, mut musa on se. Vittu, mikä kitarasoolo.

http://www.youtube.com/watch?v=QZ-7QLcMA4I
rheinone
25.06.2007 09:28:38
Toisaalta; mua ei kannata uskoa, mun mielestä paras Here I go again-versiokin on se, missä Dan Huff soittaa kitaraa.

Tossa se muuten on, Rheinonen. Video jostain lastenleffasta, mut musa on se. Vittu, mikä kitarasoolo.

http://www.youtube.com/watch?v=QZ-7QLcMA4I

En tosiaan ollu kuullu tota ennen. Kyllä mä ymmärrän että tota versiota joku diggaa, vaikka mun korvaan se onkin aika karaoke/poppis-sovitus, siis orkkikseen verrattuna. Itseasiassa toi kiipparijuttu oli ihan hauska; Sopii tollaseen sliipatuksituotettuun kokonaisuuteen.
apenaattori
25.06.2007 10:23:41

Minusta biisi on täysin esim. Strairway To Heaveniin verrattava mestariteos. Noh, kukin tyylillään. :-) Mutta kyllä vetää Blackmore aivan älyttömän kovan soolon. Ja Gillanin vokaaliosuudet ovat parhautta. Ja Lordin urut. Ja rytmiryhmä. Juum..... Eli kokonaisvaltaisen mahtava suoritus koko bändiltä.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Mika Antero
25.06.2007 14:53:41
Etkö sinä SirDickyj ikinä väsy tuon saman asian jauhamiseen?
sirdickyj
25.06.2007 15:27:36
Etkö sinä SirDickyj ikinä väsy tuon saman asian jauhamiseen?

noku Heinonen tilas.

ja aattelin, että jos pistäis jotain ihan oikeita perusteitakin ettei vaan oo provosointia.
sirdickyj
25.06.2007 15:28:23
Minusta biisi on täysin esim. Strairway To Heaveniin verrattava mestariteos. Noh, kukin tyylillään. :-) Mutta kyllä vetää Blackmore aivan älyttömän kovan soolon. Ja Gillanin vokaaliosuudet ovat parhautta. Ja Lordin urut. Ja rytmiryhmä. Juum..... Eli kokonaisvaltaisen mahtava suoritus koko bändiltä.

mun mielestä Stairway to heaven on myös kammottava. Vaikka hienostihan se on väsätty.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)