SomethingWild 23.06.2007 20:13:34 | |
---|
Kanattaa kokeilla mandoliinia, oikeesti aivan helvetin hauska soitin. Kun kitaraakin olet soitellu niin siitä on apua, tosin otteet pitää opetella uudestaan, koska mandoliini on viritetty kuin viulu. Ei oleee! |
käsi 23.06.2007 23:26:07 | |
---|
Huuliharppu vois olla kova juttu, samoin basso (ehkä siksi että ovat sukulaissoittimia ja tukevat toinen toisiaan), tai esim vaikka mandoliini tai ukulele. Piano on kait kanssa sellainen soitin jota olisi hyvä osata soittaa. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
IJarro 24.06.2007 19:17:33 | |
---|
Turha miettiä sitä mikä tukee kitaran soittoa. Tai siis tottakai se on tärkeää, mutta kaikki soittimethan jollainlailla tukee toisiaan. Sävelkorva ja rytmitaju kehittyy miltei joka soittimessa, sorminäppäryys usein myös. Jos itseltäsi intoa erilaisiin soittimiin löytyy, huomaat lopulta osaavasi vaikka mitä. Pääasia on, että on innostusta ja halua. Oma ehdotukseni on melodica. Koskettimia jo soitit, joten mikään iso opettelu siinä ei sitten ole. Thomannin 25€ melodica on jo kelpo peli ja se on mitä mainion kapistus jami-iltojen rattona. Kompaktikin kun on! Let's do some living after we die... |
Master of Disguise 24.06.2007 20:37:15 | |
---|
Oma ehdotukseni on melodica. Koskettimia jo soitit, joten mikään iso opettelu siinä ei sitten ole. Thomannin 25€ melodica on jo kelpo peli ja se on mitä mainion kapistus jami-iltojen rattona. Kompaktikin kun on! Kyllä ehdottomasti melodican hommaan. Sitä on todella mukava soittaa, kaverilla kun oon testannu. |
Väsykäsi 24.06.2007 20:49:29 | |
---|
Millanes huuliharppu olis hyvä jos haluais soittaa rokkia oon kuullut hulliharpulla pystyisi? Rokilla ei rikastu kuin roudarit |
Noniin nyt sitten lähti huuliharppu ja melodica Thomannilta tilaukseen. Kaveri tilasi samalla kazoo -nimisen soittimen. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, paitsi soittaakseen sitä pitää ilmeisesti osata laulaa tai hyräillä nuotilleen, eli minulta ei onnistuisi. Onko täällä kukaan soittanut sellaista? Mitä olen kuullut sitä, niin ääni muistuttaa hieman jotain pasuunaa. Niin ja kiitän tässä vaiheessa kaikkia vastanneita! |
piiska2 25.06.2007 15:09:10 | |
---|
Itse olen soittanut koskettimien ohella rumpuja ja trumpettia aikoinani. En tiedä tukevatko ne toisiaan, mutta näkökulma soittamiseen on ainakin laajentunut. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
Umas 25.06.2007 15:15:33 | |
---|
Millanes huuliharppu olis hyvä jos haluais soittaa rokkia oon kuullut hulliharpulla pystyisi? Blues harppu menee rokkiinkin. hohner. "Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche |
IJarro 25.06.2007 16:32:16 | |
---|
Onko täällä kukaan soittanut sellaista? Mitä olen kuullut sitä, niin ääni muistuttaa hieman jotain pasuunaa. Löytyypä semmonenkin. Soittaminen on siis periaatteessa pilliin laulamista. Resonoiva kalvo saa äänen muistuttamaan räkäistä saksofonia. Siitä joskus kuulemani nimitys "köyhän miehen saksofoni" lienee peräisin. Hinnalla Kazoo-pillejä ei ainakaan ole pilattu, joten suosittelen semmosen hankkimista vaikkei laulamienn ihan sujuisikaan. Jos osaa soittaa ja sävelkorvaa löytyy, jokainen voi oppia laulamaan. Eipä mitään pavarottia tule välttämättä, mut edes suunnilleen kun nuotissa pysyy, tolla kazoolla pystyy hyvin revittelemään jotain soolon tapasia. Mm Dave Lindholmin levyillä voi kuulla Kazoo "sooloja" Let's do some living after we die... |
Väsykäsi 25.06.2007 16:34:19 (muokattu 25.06.2007 16:35:51) | |
---|
Minkäs sävelinen se rock huuliharppu vois olla? Rokilla ei rikastu kuin roudarit |
IJarro 25.06.2007 16:49:30 | |
---|
Minkäs sävelinen se rock huuliharppu vois olla? Riippuu missä sävellajissa piisi menee. Periaatteessa jokaseen 12sävellajiin löytyy omansa. Yleisimmät ovat varmaan G ja C harput. Myös F, D, A ja E harppuja käytetään usein. Hanki G ja jos on rahaa ni kaveriks C. Niillä menee jo pitkälle. Let's do some living after we die... |
Väsykäsi 26.06.2007 10:07:58 (muokattu 26.06.2007 10:28:39) | |
---|
Rokilla ei rikastu kuin roudarit |
Umas 26.06.2007 10:42:47 (muokattu 26.06.2007 10:45:32) | |
---|
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche |
soittaja_92 03.08.2007 14:03:40 | |
---|
kannattaa alkaa soittamaan klarinettia.Se on aivan liian hauskaa ja aika helppoakin kun oppii oikean puhallustekniikan.Sillä pääsee nopeesti eteenpäin. |
gorgonoidi 03.08.2007 14:18:44 | |
---|
kannattaa alkaa soittamaan klarinettia.Se on aivan liian hauskaa ja aika helppoakin kun oppii oikean puhallustekniikan.Sillä pääsee nopeesti eteenpäin. Saxofoni vai klarinetti? Tämä kysymys on pyörinyt päässäni jonkun aikaa. |
papitsu 03.08.2007 14:27:25 | |
---|
Saxofoni vai klarinetti? Tämä kysymys on pyörinyt päässäni jonkun aikaa. Foni nyt on paljon tyylikkäämpi soitin. Se ehdottomasti. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Klezberg 03.08.2007 19:10:01 | |
---|
Saxofoni vai klarinetti? Tämä kysymys on pyörinyt päässäni jonkun aikaa. Eniten riippuu siitä kumpaa itse haluat soittaa. Itse hankin fonin ensin kun kuulin etta se on helpompi soittaa kuin klarinetti. Nyt osaan sitten huonosti kumpaakin, mutta klarinettipuoli kehittyy kaiken aikaa. Nyt ihmettelen miksen hankkinut klarinetta 25 vuotta sitten. Melkein suosittelisin aloittamaan klarinetilla. Siihen voi aikanaan ottaa fonin rinnalle aika helposti. Toisinpäin on vaikeampi. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Rocco_Longfella 03.08.2007 20:07:37 | |
---|
Läskibasso vai sello? Tämä kysymys on pyörinyt päässäni jonkun aikaa. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
piiska2 03.08.2007 20:38:49 | |
---|
Läskibasso vai sello? Jos asut Keravalla, omistat Cadillacin, ja tukassa on rasvaa puoli kiloa, niin ehdottomasti läskibasso....puhumattakaan, jos olet sukua Ari Svängille. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |