Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kengillä vai paljaan jaloin?
1 2 3 4 5 6
Jaska
02.05.2007 20:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just, enpä lukenut tarpeeksi huolellisesti. Aina ei voi voittaa, eikä edes joka kerta :)
 
Ei se mitään. Kyllä meikäläinen on on tottunut antamaan tälläset erheet anteeks, kunhan ei tule tavaks.
 
Aika härkä
05.05.2007 22:03:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tennarit. joskus sukkasin. ehkä parhaat mätöt lähtee kuitenkin kengillä.
 
repeat the musik, repeat
toba
12.05.2007 15:11:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nytpähän viimeistään oon ruvennu sukkasilleen vetelee ku toi heel-toe tekniikka on nykyään lähinnä käytössä.
 
no justice for all
14.05.2007 03:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukkasin. Viimeisimmällä keikalla kyllä tuttu ihmetteli sitä kovasti :D
 
Mun plektra murtu :/
.Fisu.
25.05.2007 19:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukkasilla...
Kengillä ei vaa luonnistu, soitto o jäykkää sanoisin, tai tarvii vaa aikaa tottuakseen.
 
Tuntematon...
Bobana
29.05.2007 09:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skimbamonoilla.
 
Sex, choppers and jellyroll! www.fiercemetal.org
Hakki
29.05.2007 12:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aina soittanut kengillä, useimmiten jonkinasteisilla skeittikengillä. Joskus on ollut käytössä sandaalit, mutta kengät on mukavammat.
 
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy...
Kulkunen
29.05.2007 13:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkään soitin kengät jalassa, sitten kokeilin sukkasillani ja totesin pienen totuttelun jälkeen soiton onnistuvan niin paremmin. Sitten taas puolen vuoden jälkeen kokeilin lenkkarit jalassa ja soitin jonkun aikaa niin. Nyt vedän taas sukkasillaan.
 
Eli en osaa päättää. Tuplabasarisoitossa kengät jalassa on enemmän kontrollia ja volaa, mutta jalat väsyy jostain syystä paljon nopeammin. Nopeahkot pyrähdykset onnistuu, mutta pidempään polkeminen käy äkkiä jalkoihin. Sukkasillaan taas pystyn hyvänä päivänä polkaisemaan nopeampaa ja ennenkaikkea soittaminen on kevyttä, mutta basarit tuppaa hukkumaan bändin alle.
 
Ehkä pitäisi kokeilla jotain kevyempiä kenkiä (vai olisinko silloin liian kevytkenkäinen heh-heh kabum tish!), jolloin pääsisi tasapainoon noiden kahden välillä.
 
The downward spiral never ends.
funcrusher
31.05.2007 18:13:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on edennyt näin tää homma: skeittikengät > sukat > paljaat jalat > painitossut tms > maiharit > skeittikengät. Eli vois sanoa että ympyrä on sulkeutunut :)
 
Sanoisin että samalla tavalla se jalka liikkuu, oli kenkä jalassa tai ei, mutta kengillä saa kyllä hieman jämäkämmän tuntuman soittoon. Oikeastaan itseäni kiinnostaa lähinnä se että miten kengän pohja "tarraa" kiinni pedaaliin; jos tarraa liikaa niin en tykkää koska jalat tuppaa pyörimään sivusuunnassa aika lailla soittaessa.
Peltor
10.06.2007 15:44:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soittelin alkuun sukkasilleen/avojaloin, mutta oletettavasti huonon tekniikan vuoksi kipeytyi minulla jalkapohjat, tai lähinnä tuo suuri jalkapohjan sisäjänne, viisaampi tietää sen nimenkin.
Letkeämpää basaripotkua hitaamissa kappaleissa oli ilman kenkävarustusta mukava soitella, mutta nopeammassa menossa, tuo edellä mainittu kipeytyminen johti kenkien hankintaan rumpuja soitettaessa.
Itse olen käyttänyt onkos se nyt Blend merkki, niissä on ohut pohja, ja sitten tuommoisia kangas kesärullalautailu kenkiä.
 
kuriken
23.06.2007 01:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän väliin tämmöinen wannaberumpalin kommentti mukaan :)
 
Kengillä olen aina soittanut, kunnes päätin opetella sinkkupedaalilla tuplapolkaisutekniikan (en ole varma oikeasta termistä). Mitenkään en saa tuota luonnistumaan kenkien kanssa, joten ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin soittaa sukkasillaan jos haluan noita tuplapolkaisuja tehdä. Ei tuo soittotuntuma kuitenkaan mielestäni häiritsevän paljoa vaihtunut kun otti kengät pois.
 
Deino
23.06.2007 01:46:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään sellaisilla ohuilla painikengillä tjsp.
 
Liver-Box
24.06.2007 12:11:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmin.
 
Päivitystä. Nykyseltään tulee soiteltua aina sukkasiltaan. Pearlin elmuissa kengillä soittaessa tatsi on liian "liimaantunut" ainakin omasta mielestäni. Ne mustat levytki kyl saisi varmaan irti mutta nyt on tykästynyt tähän sukkatatsiin.
 
Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin.
-Jere-
24.06.2007 21:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otin jukkis uotilalta rumputunnin ja hän kysyi minulta: miksi soitat ilman kenkiä, en tiennyt vastausta kun olin aina soittanut ilman kenkiä, se oli tuntunut luontevammalta itelle. sitten han kysyi tiedänkö ketään hyvää rumpalia joka soittaa ilman kenkiä, ei tullut mieleen ja hänen perustelunsa kenkä kysymykseen oli: jos soitat ilman kenkiä niin et voi olla hyvä rumpali.
 
No hei, onhan se nyt tosiaan!
Deino
25.06.2007 13:31:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otin jukkis uotilalta rumputunnin ja hän kysyi minulta: miksi soitat ilman kenkiä, en tiennyt vastausta kun olin aina soittanut ilman kenkiä, se oli tuntunut luontevammalta itelle. sitten han kysyi tiedänkö ketään hyvää rumpalia joka soittaa ilman kenkiä, ei tullut mieleen ja hänen perustelunsa kenkä kysymykseen oli: jos soitat ilman kenkiä niin et voi olla hyvä rumpali.
 
Taisi Uotilan Jukkis vitsailla tai olla muuten vain sekaisin.
 
Artisti247
25.06.2007 20:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan sama. Kunhan luistaa.
 
Ei ohne vaselin ;P
 
ltg
29.06.2007 00:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kevyemmät ja hidastempoiset tuplakompit tuntuvat helpoiten sujuvan kengät jalassa. Samaten keskitempoiset tuplaiskut lähtevät tasaisemmin. Tänään koitin ensimmäistä kertaa kengät jalassa soittoa, ja jalkineina toimivat ohutpohjaiset Pomarin kengät. Voisi kokeilla enemmänkin, kun ei nauhalta kuunneltuna tuntunut toimivan vielä soitto kengin. Ikäni vedellyt sukkasillani, ja pari kertaa ovat kengät jääneet lavalle toisen bändin astuessa lauteille.
 
Blondi tuli taloon ja mies rinnoille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «