Mare552 21.06.2007 08:15:09 | |
---|
Taas olisi tietysti pitänyt selata tuota ketjua mutta en montaa sivua jaksanut. Mutta millanen peli on tuo mainittu Boss ME 50 multiefekti. Mielestäni sama musaliikkeessäkin 265 e tai josko oli eri malli.. Saako siitä millasia saundeja mm. Epi valve putkivahvarin läpi? Miten se soveltuu vaikka reissuun pelkillä kuulokkeilla kaveria häiritsemättä soittamiseen? Tahi yöllä kun eukko nukkuu? Onko parempi kuin esim. Rolandin MICRO CUBE kuulokkeiden läpi, joka ei ole oikein kivaa kuultavaa, vaikka tuo pikku vahvari kaiuttimesta jo soikin ihan hintansa vertaisesti. Epilläkään ei korvat kestä kuulokkeilla (keinokuormalla) soittaa kun korkeat sihinät pistää korviin ja varmaan rikkoo ne aikaa myöten. En siis edes paljoa tiedä millanen härveli tuo multiefekti on, mutta jos joku osaa kertoa tai sanoa vanhan linkin? Eikös sieltä jo kaikenmaailman säröt ja mölinät pitäisi lähteä? Tuo kuulokesoittaminen sekä suoraan efektistä tietsikkaan äänittäminen (eikös silloin ne putkivahvarisihinät jäisi pois) kiinnostais miltei eniten. Kerrostalossa harvoin kehtaa kunnolla luukuttaa kajarin kautta, mutta toki tuo siihenkin tarkoitukseen tulisi. http://www.thomann.de/fi/boss_me50_ … id=f78f9eae3ab4f1a0c66f5621dd57344dAi tähänks riville? |
Ibanez_90 21.06.2007 10:02:56 | |
---|
Micro Cuben kuulokkeiden läpi kaikki kuullostaa paskalta kumiskin :) Olen Stratocaster_90 |
kojones 21.06.2007 10:09:47 | |
---|
Tuossa ME50:ssä ei varsinaisia vahvistin- ja kaiutinmallinnoksia ole ollenkaan, tarkoitettu enemmän vahvistimen kanssa käytettäväksi. Kuulokesoittoon valitsisin jotain muuta, esim Pod XT:n tai Vox Tonelabin. |
duc 21.06.2007 10:37:44 | |
---|
|
Krice 21.06.2007 11:37:39 | |
---|
Lainaan ketjua ja kysyn, että mikäs vekotin ME-20 on? Onko se uusi vai vanha, kun ei oikein saa selkoa valmistajan kotisivuiltakaan, jonka alalaidassa lukee (c)2004. Sehän näyttäisi olevan yksinkertaisempi ja paljon halvempi kuin ME-50, voisi olla juuri sellainen jonka voisi tunkea vahvistimen eteen. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
superfly 21.06.2007 11:43:55 | |
---|
Lainaan ketjua ja kysyn, että mikäs vekotin ME-20 on? Onko se uusi vai vanha, kun ei oikein saa selkoa valmistajan kotisivuiltakaan, jonka alalaidassa lukee (c)2004. Sehän näyttäisi olevan yksinkertaisempi ja paljon halvempi kuin ME-50, voisi olla juuri sellainen jonka voisi tunkea vahvistimen eteen. Tuolta löydät hyvän demon: http://www.bossus.com/ "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Krice 21.06.2007 12:55:49 | |
---|
Tuolta löydät hyvän demon: http://www.bossus.com/ Mistä? Tosin flashit ei toimi työpaikan koneella.. Foorumeita selatessa kävi ilmi, että suht uusi vekotin on. Tehty varmaan hinnan puolesta kilpailemaan halvempien lootien kanssa. Tosin tässä ei ole vahvistin tai kaappimalleja, mutta juuri sen vuoksi se olisikin varmaan hyvä vahvistimen kanssa. Tavallaan siis useampi pedaali tungettu samaan kuoreen. Minkähänlainen tuo metal-särö on.. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
superfly 21.06.2007 13:05:17 | |
---|
Taisi olla juurikin flashillä tehty nuo menut. Laitteesta ei mulla ole mitään isompaa hajua. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
No Compromise 21.06.2007 14:02:47 (muokattu 21.06.2007 14:10:00) | |
---|
Itellä ollu kolmisen vuotta ko. multiefekti, tosin aika vähäisellä käytöllä. Säröpuolella on valinnan varaa aika paljon, mutta osa on tietenkin sitten sellaisia vähemmän käytettäviä. esim. MT-2-särö ei mun mielestä ole kovin lähellä varsinaista MT-2:sta, ehkä siksi että varsinainen purkki sisältää enemmän säätöjä. Osalla säröistä syntyy aika paljon suhinaa, ei siis irtoa helposti mitään tiukkoja death metal-soundeja. Ruuvaamaalla ehkä, mulla ei riittänyt mielenkiintoa...rokkiukoille varmaan nää säröt ois jees, hi-gain-osastolle on sitten omat systeemit. EQ:n esiasetukset on ihan hyviäkin, säädettävä EQ olis tietty parempi mutta tämä on ihan näppärä kyllä, saa nopeesti vaihdeltua ja tallennettuakin. Chorus-flanger-phaser jne. puolelta löytyy aika paljon valinnanvaraa, ja pedaaliinkin saa useita eri toimintoja (1 kerrallaan) valittua, kaikenlaista voi kyllä kokeilla! Jotain hyviä juttuja oon saanu aikaiseksi kyllä. Mikään wahin/vast. käyttäjä en yleensä ole, joten laatutietoiset voi olla toistakin mieltä mutta mulle riittää nuo mainiosti! delayt ja reverbit on ihan hyviä kans joo. Yhteenvetona: Jos haluaa tutustua erilaisiin efekteihin, etsiä omaa soundia, tarvitsee siellä-täällä jotain efektiä satunnaisesti jne. niin tämä laite on kyllä siihen hyvä. Periaatteessa monta purkkia samassa paketissa. Vahvistin- ja kaappimallinnosten puuttuessa kuulokesoitto ja -nauhoitus ei ehkä kelpaa kultakorville. GT-6 tai GT-8 sisältää niitäkin sitten, lisähinnalla tottakai... Ei tämä silti ihan paskalta kuulosta, ihan kotitreenaukseen kelvannee niinkin. by-pass ois kova juttu kyllä, sitä ja EQ:ta oon jääny ehkä eniten kaipaamaan. Torilta ehkä ostaisin mieluummin kuin uutena... Saako siitä millasia saundeja mm. Epi valve putkivahvarin läpi? oon kokeillut sitä joskus putkinupin loopissa, toimi ihan hyvin. Miten se soveltuu vaikka reissuun pelkillä kuulokkeilla kaveria häiritsemättä soittamiseen? Tahi yöllä kun eukko nukkuu? jos ei kaappi- ja vahvistinmallinnoksen puute häiritse (kuulostaa siis jotenkin muoviselta?) niin ihan hyvin toimii siihenkin hommaan! joskus kuuntelin kun kaveri veteli jotain dream theateria GT-6:n läpi, kuulosti kyllä makealta...tuskin sellaista jälkeä tulis ME-50:stä->tää on enemmän ehkä soittajien "amisjätkille" kuin "akateemikoille".... http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=218"Vanhakin reppu voi kätkeä hyvät eväät." - P.Manni |
Tietysti Pauligin 21.06.2007 14:50:32 | |
---|
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
superfly 21.06.2007 16:31:43 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Mare552 24.06.2007 17:56:33 | |
---|
No mitenkäs? Eikös tuolta netistä voi imuroida ilmaiseksi noita kaiutin ja vahvistin simulaattoreita? Mulla joskus semmonen olikin mutta ei se niitä vahvistimen pistäviä sihinöitä poistanut. Korvat tuli pirun kippeeksi, vaikka ei volyymi ollut ees kovalla. Sama ässäsihinä muuten ainakin alkuun (80- luvulla) oli cd levyissä, nykyisin en ole huomannut, tulee kyllä aika vähän luureilla kuunneltuakin. Mutta onko ohjelmaa jolla sais ton BOSSIN tietokoneen läpi soitettuna tai sinne äänitettynä soimaan kuten vahvistimen kanssa. Ees sinne päin? Mutta ilman sihinää ja kohinaa? Eli kotona voin ihan hyvin soitella vaikka yöllä tietsikan edessä, sekä sinne tehä omia äänityksiä. Päivällä taas laittaa efektin Epi Valven eteen ja soittaa kajareilla jotka leikkaa sihinät pois. Siis en ole keksinyt keinoa millä vois putkivahvistimen kytkeä tietokoneeseen ilman sitä pirun kihinää jota ei kuule mutta korvat puhkee. Ai tähänks riville? |
EDIT: BS-suodattimen läpi laskettuna miinus 97,9 riviä shittiä Putkivahvistimissa harvoin on lineouttia tai kuulokeliitäntää->tarvitaan siis keinokuorma. Yksi hyvä (ja hinta(hta)va) on Koch LB 120-II, siinä on line-outti ja kaappi&mikkimallinnos. Kuulostaa ihan kelvolliselta kyllä IMO. Sillä saa soitettua sitten sitä putkivahvistinta vaikka yölläkin. Muuten varmaan helpoin lääke tähän vaivaan on tuo jo mainittu POD tai muu vastaava, ja onhan niitä vaikka mitä USB-liitännäisiäkin plug nplay-vehkeitä nykyisin softa-efekteillä varustettuna. Halpoja ja vissiin ihan hyviäkin? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=148887 huomaa myös tuo viimeinen lause "DI-box riittää"... "Vanhakin reppu voi kätkeä hyvät eväät." - P.Manni |
nahkalipsi 25.06.2007 13:11:10 | |
---|
Oon käyttäny ja en suosittele. Mieluummin vaikka pod xt. Paljon monipuolisempi ja paremmat säröt sun muut. Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
Nuuskamuikkunen 25.06.2007 15:01:00 | |
---|
Oon käyttäny ja en suosittele. Mieluummin vaikka pod xt. Paljon monipuolisempi ja paremmat säröt sun muut. Samanlaiset kokemukset ja hyvin pitkälti samaa mieltä. POD xt ennemmin, taikka sitten VOX Tonelab. Tonelab:sta tosin ei ole omaa kokemusta. "Kaikkihan sen tietää, että humppa tulee hanurista." |