Aihe: Tatuointi
1 2 3 4 536 37 38 39 40112 113 114 115 116
Jannipaali
15.06.2007 15:39:37
omassa kuvassa näytillä hetken tuoreeltaan otettu kuva. http://www.firelinetattoo.fi/ mestan kotisivut. sameisuus johtunee kamerasta.

Komialta näyttää.
"We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman
teukka
15.06.2007 21:08:37

Jeps. Pitäis varmaan käydä yhellä paikallisella tyypillä näyttään. Kuulemma todella arvostettu tyyppi ihan suomen mittakaavallakin. Tuolta löyty jotain galleriaa, jos kiinnostaa tsekkailla:
http://www.ironbeardtattoo.com/

Kuvien perusteella näyttää ihan laadukkaalta paikalta kyllä!
Ehkä sit kuitenkin kannattaa tuolla käydä näyttämässä sitä jos se tuntuu et siinä vähän olisi korjattavaa?Se on kuitenkin kunnon artisteille kunnia-asia tehdä kuvat kunnolla,joten pitäisi olla ymmärtäväisiä.
Kuvittelin että kuvan olisi joku amatööri tehnyt mutta ei kuvien perusteella ole näin.
"takuuhan" noilla aina on jos jotain sattuu löytymään.
Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction
JoeHans
15.06.2007 23:42:55
Kuvien perusteella näyttää ihan laadukkaalta paikalta kyllä!
Ehkä sit kuitenkin kannattaa tuolla käydä näyttämässä sitä jos se tuntuu et siinä vähän olisi korjattavaa?Se on kuitenkin kunnon artisteille kunnia-asia tehdä kuvat kunnolla,joten pitäisi olla ymmärtäväisiä.
Kuvittelin että kuvan olisi joku amatööri tehnyt mutta ei kuvien perusteella ole näin.
"takuuhan" noilla aina on jos jotain sattuu löytymään.

Alunperin tuon kuvan väsäs siis oulun tramp's tattoon kaveri. Kyllä silläkin tosi näyttäviä kuvia galleriassaan oli ja pitkä kokemus alalta. Saattohan se sitten olla, että tuo arpeutuminen johtu ihan vaan siitä, että sitä rupea jotenkin saatto päästä repeämään esim. nukkuessa. Mutta vois tässä soitella tolle paikalliselle tyypille, kunhan kerkeää.
Trying is the first step towards failure.
Mimi
16.06.2007 00:21:46
Alunperin tuon kuvan väsäs siis oulun tramp's tattoon kaveri. Kyllä silläkin tosi näyttäviä kuvia galleriassaan oli ja pitkä kokemus alalta. Saattohan se sitten olla, että tuo arpeutuminen johtu ihan vaan siitä, että sitä rupea jotenkin saatto päästä repeämään esim. nukkuessa. Mutta vois tässä soitella tolle paikalliselle tyypille, kunhan kerkeää.

Ensinnä kyselisin kuitenkin tatuoinnin tehneeltä henkilöltä, että mitä mieltä hän siitä korjauksesta olisi.
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Creating the Monster - kirpparikamasta designvaatteeksi?
battery
16.06.2007 13:01:26
eikös korjaus kuulu samaan hintaan?
Black or White
teukka
16.06.2007 21:18:16
"Takuuhan" noissa aina on.Ainakin jos on ammattitaitoinen kaveri kyseessä.
Mun tapauksessa taisi kaveri kerran peruakin korjausajan jollain syyllä mitä kukaan ei tiennyt.Tajusi kai että nyt on vähän tarkempi kaveri kyseessä ja meni puihin.
Totesin sitten jossain vaiheessa että suksikoon mäkeen, menen ammattilaiselle.
Oli niin hiton vaikeeta saada aikaa korjaukseen, nyt kun mietin niin se olisi luultavasti vaan pahentunut.Totesin että maksan sitten jollekin uudestaan kunhan hyvä tulee.
Nythän en siis tiedä tässä tapauksessa ollenkaan kenestä puhutaan.
Kerron vaan omasta tapuksestani.
Jannipaali
16.06.2007 21:36:01
"Takuuhan" noissa aina on.Ainakin jos on ammattitaitoinen kaveri kyseessä.
Mun tapauksessa taisi kaveri kerran peruakin korjausajan jollain syyllä mitä kukaan ei tiennyt.Tajusi kai että nyt on vähän tarkempi kaveri kyseessä ja meni puihin.
Totesin sitten jossain vaiheessa että suksikoon mäkeen, menen ammattilaiselle.
Oli niin hiton vaikeeta saada aikaa korjaukseen, nyt kun mietin niin se olisi luultavasti vaan pahentunut.Totesin että maksan sitten jollekin uudestaan kunhan hyvä tulee.
Nythän en siis tiedä tässä tapauksessa ollenkaan kenestä puhutaan.
Kerron vaan omasta tapuksestani.

Mites määrittelet ammattilaisen?
routa
17.06.2007 10:23:10
Ihmisen kroppa kun on erilainen, toisten tuottaa enemmän arpikudosta.
Itselläni nyt muutama kuva ja aina sinne jää vähän reikää, ei ne tatskat millintarkkaa hommaa ole, iho kun ei o paperia, eikä se tykki kynä.

Enkä jaksanu quoteilla.
"Vasara: Näytät Pat O'brienin ja George Fisherin risteytykseltä"
JivE
17.06.2007 11:39:58

Itse olen tullut niin kyyniseksi näissä asioissa, etten enää suostu menemään tatuoitavaksi ihan kenelle vaan. Liikaa tulee vastaan niitä kuratatskoja joiden omistajakaan ei tajua kuinka huonosti ne on tehty. Yhden pilatun kuvan jälkeen en suostu menemään edes korjaamaan sitä kyseiselle henkilölle.
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
JoeHans
17.06.2007 19:56:36
Nakkasin heikkolaatusen kuvan tonne profiilisivulle. Ei tosta niin hyvin sitä huomaa, kun kamera oli mitä oli, mutta siinä oikeessa kaarteessa on se leviäminen. Oikeasti hyvässä valossa ehkä erottuu vielä paremmin tuon liekin varjon seasta.
Trying is the first step towards failure.
teukka
17.06.2007 20:54:43 (muokattu 17.06.2007 20:57:51)
No eipä tuosta kuvasta oikein kunnolla saa selvää.Se siitä selviää ettei ole edes mikään paha juttu, johtui mistä tahansa.
Kuva on sellainen jossa vastaavaa juttua ei helpolla huomaa.Jos siinä on kuitenkin jotain niin kannattaa kysyä voiko sitä jotenkin parannella.

Vastauksia ylempiin kommentteihin:
Ammattilaisen tunnistaa tehdyistä kuvista joista jokaisella ON kansiot malliksi työn laadusta.Tietty jollekin kelpaa jokin ja jollekin joku toinen jälki.
Tämä on vähän asiakkaan päätettävissäkin, että kelpaako.Kaikki päättäköön itse.
Studioiden artisteilla jotka ovat tiettyjen virallisten liittojen hyväksymiä on siitä myös diplomit esillä.
Samaten työtilojen siisteys ja maine ovat isoja tekijöitä.

Se mullakin nykyään on yhden mokatun kuvan jälkeen, että menin takaisin sinne jossa aiemmat kuvat oli moitteetta tehty.Tässä on myös sellainen piirre, että pitää olla myös samalla ajatuksen tasolla artistin kanssa, jotta kuvasta tulee juuri mitä pitääkin.
Tietynlainen yhteisymmärrys siitä mitä ollaan tekemässä.

Liikaa tulee vastaan niitä kuratatskoja joiden omistajakaan ei tajua kuinka huonosti ne on tehty.

Kyllä. Yksi mun Kaveri teettää jatkuvasti kuvia tällä mun kuvan turanneella tyypillä eikä juuri voi kehua.Ei kelpais mulle.Mä vaadin vaan siistiä jälkeä, ei sen väliä jos kuva ei ole 100% kuin mallissa mutta siisti sen pitää olla.Mut hyvä jos hän tykkää..
Nieby
21.06.2007 13:50:00
Eilen kävin varaamassa ajan... 8.9. klo 12 tulee mulle ensimmäinen kuva!
www.aleksi-nieminen.magix.net "Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne | Wittu
hullu_ukko
21.06.2007 17:59:10
Olen tyytyväinen, että Spurgugrammin tatuoiminen hauikseen jäi vain ohimeneväksi mielenhäiriöksi. Olisi saattanut myöhemmin vähän vituttaa. Kurimuksen kannesta tutun kukon voisin kyllä käydä jossain välissä hakkauttamassa ihoon. Mietin vain, että pitäisikö ottaa pelkät kukon ääriviivat vai ottaa samalla punainen värikin mukaan.. Kuinkas noiden punaisten yms. värien kesto? Kestävätkö samoin kuin mustakin väri vai kulahtavatko avuttoman näköisiksi muutamassa vuodessa? Lisähinta värillisessä tatuoinnissa lienee myös hieman suolainen verrattuna yksiväriseen?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Nieby
24.06.2007 12:58:42
Siis nyt joku tatuointiasiantuntija voisi hieman valaista minua.

Olen miettinyt semmosta että:

Sanotaan että vaikka 16-vuotias kukkakeppi menee ja ottaa esim. hauiksen kohdalle tatuoinnin, esim ympyrän, joka on siis todella selkeä kuvio. Kukkakeppi keksii vuoden päästä että nyt on alettava bodaamaan. Kukkakepistä tulee uusi Arnold 20 vuoden kuluttua. Mitä tapahtuu tuolle ympyrän muotoiselle tatuoinnille kun Arnoldin käsivarsi on 5 kertaa isompikokoinen kuin kukkakepillä?

Siis kysymys kuuluu: venyykö iho kun massa ihon alla kasvaa vai tuleeko siihen tarvittavalle alueelle uusia ihosoluja, eli kokonaan uutta ihoa?

Itse en siis ole ottamassa noin radikaaliin paikkaan vaan olkapäähän, mutta tätä olen pohtinut jo pitkät ajat.

Selittäkää..
www.aleksi-nieminen.magix.net "Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne | Wittu
Jannipaali
24.06.2007 13:23:04
Siis nyt joku tatuointiasiantuntija voisi hieman valaista minua.

Iho venyy ja tatuointi sen mukana.
Nieby
24.06.2007 15:14:37
Iho venyy ja tatuointi sen mukana.

Damn.. Paha juttu voi olla jollekkin.. :D Onkohan näistä esimerkkikuvia jossain nettisivustolla?
Jormaz
24.06.2007 15:18:59
Damn.. Paha juttu voi olla jollekkin..

Annat vaan tatuoida oman kuvasi hauberiin. Siinä sitten bodatessa kroppa kasvaa ja omakuva samalla.
Summer is coming, fat boys are happy
Nieby
24.06.2007 15:45:18
Annat vaan tatuoida oman kuvasi hauberiin. Siinä sitten bodatessa kroppa kasvaa ja omakuva samalla.

Eijjei.. Ite oon olkapäähän ottamas.. :D
teukka
24.06.2007 16:49:59
Ei pitäisi paljoa värien käyttö vaikuttaa enää nykyään hintoihin.Aikoinaan kyllä kuulin näin samalta joka munkin kuvani nyt korjasi että värit lisäis hintaa.Nyt oli tuntitaksa.
Punainen väri on tosiaan vähän sellainen että ihotyypistä riippuen joko pysyy tai ei, ei voi koskaan tietää etukäteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)