kuutamo 19.01.2004 10:37:10 (muokattu 19.01.2004 21:00:37) | |
---|
Tarvisin nyt hyviä neuvoja wah wahin ostoon. Pedaali saisi olla mahdollisimman surinaton ja muutenkin huippupeli. Haen siis poljettavaa wah wahia. Pistäkääpäs mielipiteitänne niin voin käydä musaliikkeessä sitten kokeilemassa. Hintaa saa olla n.100-200€. Olis vielä hieno homma, jos se soveltuis lähinnä metallimusiikin soittoon. Cry Baby on ilmeisesti yksi hyvä vaihtoehto, mutta kertokaapas te omanne. Kiitos.. |
Volle 19.01.2004 12:52:25 | |
---|
Cry Baby on erinomaisen kuuluisa siitä, että se syö saundia pois päältä ollessaan. Mulla meni siitä viikon jälkeen kytkin paskaksi (meni toki takuun piikkiin) ja potikka rohisee nyt noin parin kolmen vuoden jälkeen. Potikan rohina muuten kuuluu toisinaan läpi vaikka laite on pois päältä. Sinänsä kuoret kestävät varmaan atomipommin räjähdyksen, mutta muuten ei tunnu kovin kestävältä peliltä. Kyllä olen silti hyvin pärjäillyt. Morleylla on sellaisia waheja, missä ei ole potikkaa vaan joku optinen systeemi. Sen ei ainakaan periaatteessa pitäuisi alkaa rohisemaan, eikä sen pitäisi kuluakaan. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
Fortune 19.01.2004 13:04:41 | |
---|
Morleyt ovat loistopelejä, optisia ja niin pois päin. Voxit soundaavat hyviltä, mutta nekin syövät soundia, Budda on yli hintaluokkasi jollet käytettyä löydä, mallintavia wahejakin kannattaa kokeilla (Tech21 Killer wail, Boss, Danelectro), Snarling Dogsia on alennuksessa F-musicissa... Myöskin Dunlopin perusmallia kalliimmat Crybabyt (535q yms.) kannattaa testata. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Reddie 19.01.2004 14:28:03 | |
---|
Itse omistan Morleyn Bad Horsien ja volapedaalin. Bad Horsiesta tykkään todella paljon, soundi sopii minulle ja soitan itse juuri vähän rankempaa tavaraa. Ja toi potikattomuus on totta. Wahi bongaa liikkeensä optisesti, joten siellä ei ole kuluvia osia sisällä. Ainut osa mikä periaatteessa "kuluu" on pedaalin jousi. Pedaalia myöskään täydy mistään painaa päälle vaan se menee päälle heti kun rupeaa polkemaan ja pois kun nostaa jalan. Nerokasta. Lisää tietoa täältä: http://morleypedals.com/catalog.htm Ps. Morleyt kyl yleensä maksaa vähän reilu 200€, mut ainahan voi tinkaa. F-Musasta saa. |
lukeman 19.01.2004 15:02:48 | |
---|
Morley Mark Tremonti wah on ihan ok, hyvä soundi, mukava polkea. :) |
Fortune 19.01.2004 15:06:03 | |
---|
Morleyn pedaaleita liikkuu hyvin käytettyinä, taannoin omistamastani, lähes käyttämättömästä Morleyn volume/wahista maksoin 90 euroa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
BenGlenton 19.01.2004 15:08:48 | |
---|
mitenkäs noi morleyn optiset, jos haluaa boostata soundia eli jättää wah vain päälle yläasentoon. pitääkö ko. tapauksessa jalka jättää wahin päälle ja seistä tyhmänä paikoillaan ;) http://www.supremecourtband.fi |
Numbie 19.01.2004 15:14:15 | |
---|
Crybabyn olen omistanut nyt viikon päivät, ja ihan ok pelihän se on hintaansa nähden. Tuo saundiin ilmestyvä honotus pedaalin ollessa poissa päältä häiritsee kyllä hieman, mutta ei ole mitään minkä kanssa ei oppisi elämään, ihan jees ensimmäiseksi wahiksi. |
wilo 19.01.2004 15:15:17 (muokattu 19.01.2004 15:16:02) | |
---|
mitenkäs noi morleyn optiset, jos haluaa boostata soundia eli jättää wah vain päälle yläasentoon. pitääkö ko. tapauksessa jalka jättää wahin päälle ja seistä tyhmänä paikoillaan ;) Optisuus ei asiaan liity, ainoastaan kytkimettömyys. Kun jalan nostaa pois, palautuu pedaali pystyyn jousen voimalla ja kytkeytyy pois päältä. Ja mä en ainakaan voi sietää semmoista wahia, tyhmänä seisominen on tyhmintä mitä voi (housut jalassa) seisoen tehdä... =) |
mathias 19.01.2004 15:20:43 | |
---|
Optisuus ei asiaan liity, ainoastaan kytkimettömyys. Kun jalan nostaa pois, palautuu pedaali pystyyn jousen voimalla ja kytkeytyy pois päältä. Ja mä en ainakaan voi sietää semmoista wahia, tyhmänä seisominen on tyhmintä mitä voi (housut jalassa) seisoen tehdä... =) Riippuu mallista. Kyllä tuo minun Morley ihan itsekseenkin päällä pysyy. Siis Pro Series 2. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
mitenkäs noi morleyn optiset, jos haluaa boostata soundia eli jättää wah vain päälle yläasentoon. pitääkö ko. tapauksessa jalka jättää wahin päälle ja seistä tyhmänä paikoillaan ;) 'Normaalimallin' eli ei-switchlessin voi jättää päälle haluamaansa asentoon ja ainakin Pro Series II-wahissa on level säätö millä saa sitten lisää ulostuloa, ja kohinaa luonnollisesti. Kytkin on wähän v-maisesti siinä alanyrkassa ja karvan verran hitaampi polkasta päällä kuin ezim itkupillissä. Mutta kyllä senkin oppii polkasemaan nopeesti päälle vaikka kantapäällä. Morley Pro Series II on ihan jees ja niin on Cry Baby 535, hiukan erillaisia ja eri tarkoitukseen sopivia. Budda on hyvä mutta ei niin hyvä että siitä maksaisin tuplasti. Lainatkaa rahaa?? |
mongoloidi 19.01.2004 15:56:22 | |
---|
"Buy a MORLEY,And step on it!" Itelläni on tuo PWA-II ja hyvin toimii. Maksoin uutena n.100€uroa. No riippuu vähän saatana mitä siihen laittaa. |
askomiko 19.01.2004 16:34:15 | |
---|
|
Insane Kane 19.01.2004 19:04:29 | |
---|
Älä osta Cry babyä, kunse ei hirmu hyvä ole. Osta Roger Mayerin joku, kaikki ovat hyviä. Osta Jacksoni!! Osta Gibsoni!! Osta Bossin NS-2!! |
Sammakko 19.01.2004 19:06:03 | |
---|
Ei nuo morleyt oo oikeen hyviä. Voxin tai Buddan minä ostaisin. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Sammakko 19.01.2004 19:15:57 | |
---|
Vox on paras. Ei se nyt niiiin paljon sitä saundia syö. haittaa ehkä jotain eric johnssonia mutta ei sitä normaalikorvalla huomaa. mitä sitten vaikka söiskin? mitä väliä? jos se syö tasaisesti. ku ei siitä kumminkaan mitää häiriöitä tule., Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Shaft 19.01.2004 19:43:34 | |
---|
haittaa ehkä jotain eric johnssonia mutta ei sitä normaalikorvalla huomaa. mitä sitten vaikka söiskin? mitä väliä? jos se syö tasaisesti. ku ei siitä kumminkaan mitää häiriöitä tule., Tuosta nyt voi olla montaakin mieltä. Mutta kun vaihtaa siihen DPDT-kytkimen, ei varmasti syö enää soundia. Yksinkertainen homma. |
Straton 19.01.2004 20:38:11 | |
---|
Ite oot!!! |
author 19.01.2004 21:37:17 | |
---|
Oletteko päässeet koittamaan BOSSin V-WAHia. www.bossus.com . Ois ihan kiva kuulla mielipiteitä kummonen peli on. |
Straton 19.01.2004 21:54:11 | |
---|
Oletteko päässeet koittamaan BOSSin V-WAHia. www.bossus.com . Ois ihan kiva kuulla mielipiteitä kummonen peli on. Kahdesti olen tuota koittanut. Ei kyllä kummallakaan kerralla iskenyt. Vaikka kuinka yritin säätää kaikkea, en saanut miellyttävää soundia aikaiseksi. Jos sarjatuotanto-wahin hommaisin, olisi se ehdottomasti Dunlop 535Q. Ite oot!!! |